Tesla Model S po 500.000km :) |
Autor |
Wiadomość |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-07, 20:31 Tesla Model S po 500.000km :)
|
|
|
zakładać nowy temat ? ktoś chętny poczytać o wrażeniach?
Było Berlingo, był iOn, był Leaf... no to teraz Model S |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2479 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-11-07, 21:12
|
|
|
No pewnie
Na teslą z takim przebiegiem to i pewnie ja uzbieram |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-11-08, 12:57
|
|
|
Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem? |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
Wysłany: 2018-11-08, 14:06 Re: Tesla Model S po 500.000km :)
|
|
|
highend napisał/a: | :) zakładać nowy temat ? ktoś chętny poczytać o wrażeniach?
Było Berlingo, był iOn, był Leaf... no to teraz Model S |
ja bardzo chętnie! |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 657 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2018-11-08, 22:03
|
|
|
I ja też chętnie poczytam/pooglądam Twoje doświadczenia. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-09, 00:07
|
|
|
rafmat napisał/a: | Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem? |
jaki remont zawieszenia? skąd taka wiedza - jezdziles?
bo to brzmi jak biadolenie posiadacza spalinowca: "kurcze fajny elektryk, no ale baterie drogie i potem ta ich utylizacja, a prąd z węgla przecież" |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-09, 00:12
|
|
|
Na razie za wiele nie mam do napisania, poza tym, że cena niska bardzo, wersja europejska
Model S85, rocznik 2014, 524.000km
wyposażona w takie rzeczy jak:
- pneumatyczne zawieszenie regulowane
- modem LTE
- podwójna ładowarka (22kW) ciągnie 100km/h na ładowarce AC
- brak autopilota (nawet 1.0 nie ma)
Aktualnie jest u lakiernika do poprawek i czekam
przejechałem dystans z Holandii do siebie, łącznie 1050km, z kilkoma ładowaniami na SC
zasięg typical po naładowaniu do 100% = 325km i tyle na pewno się da przejechać, a zapewne więcej jak pojadę oszczędniej
próbuję wyciągnąć historię serwisową i umówić się w ogóle z serwisem bo jest problem z aktualizacją oprogramowania (musi auto jechać na serwis aby tam jakies ustawienia zrobili - ktoś miał identyczny problem na forum Tesli).
inny problem to (faktycznie remont zawieszenia ) - przy ostrym dodaniu gazu ciągnie auto w lewo, a jak się odpuści gaz to.. auto wraca. Równiez doszukałem się tego u paru ludzi na forum Tesli (identyczne objawy) - u nich było coś w zawieszeniu... niedokręcone.
Szukamy na razie co może być - zawieszenie wygląda na igłę i nic się nie tłucze.
Tyle na razie. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-09, 00:13
|
|
|
aaa.. z drobiazgów - połamana osłona dolna za zderzakiem (taka plastikowa płyta) - zapewne od najechania na krawężnik, koszt używanej na alledrogo: 600-700 zł. Musze zamówić. Ale zanim to zrobię sprawdzę ile kosztuje w serwisie, nr części 6008189-00-F |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 331 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2018-11-09, 07:45
|
|
|
Dołączam się, jestem bardzo ciekaw twoich doświadczeń. Gratulacje i zadowolenia życzę oraz mam nadzieję, że nie znikniesz z naszego forum, mało mamy tu kolegów z Teslami. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
Wysłany: 2018-11-09, 09:17
|
|
|
highend napisał/a: |
przejechałem dystans z Holandii do siebie, łącznie 1050km, z kilkoma ładowaniami na SC
|
to moje marzenie. z jakiej strony kupowałeś?
highend napisał/a: |
zasięg typical po naładowaniu do 100% = 325km i tyle na pewno się da przejechać, a zapewne więcej jak pojadę oszczędniej
|
bardzo ciekawe jak będzie zachowywać się w okolicach 0%, czy nie będzie odcinać zasilania przy 5%+ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3108 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-11-09, 09:47
|
|
|
bro napisał/a: | bardzo ciekawe jak będzie zachowywać się w okolicach 0%, czy nie będzie odcinać zasilania przy 5%+ | W baterii Tesli jest bardzo dużo ogniw łączonych równolegle - szansa, że w którejś z kilkudziesięciu takich grup wszystkie ogniwa będą bardzo mocno odstawać od średniej jest mała. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
Wysłany: 2018-11-09, 11:04
|
|
|
nawiązuje do filmów Bjørna Nylanda, gdzie samochody (mocno używanymi bateriami) potrafiły stanąć daleko przed 0% |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 11:50
|
|
|
Tesla nie odcina. |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-11-09, 12:20
|
|
|
highend napisał/a: | rafmat napisał/a: | Kupić pewnie można i dalej posłuży ale czy to jest opłacalne... Trzeba zapewne sporo kasy w remont zawieszenia wrzucić, środek zazwyczaj bardzo już używany, czy nie lepiej dołożyć i kupić auto z rozsądnym przebiegiem? |
jaki remont zawieszenia? skąd taka wiedza - jezdziles?
bo to brzmi jak biadolenie posiadacza spalinowca: "kurcze fajny elektryk, no ale baterie drogie i potem ta ich utylizacja, a prąd z węgla przecież" |
Zależy jak była eksploatowana czy na trasach czy po mieście ale generalnie przy przebiegu 0,5mln km w każdym zawieszeniu jest już co robić zresztą sam napisałeś, że ściąga. Jak nic się nie tłucze to jest ok, jeśli była regularnie serwisowana to na bieżąco zużyte części były zapewne wymieniane i zawiecha będzie w dobrej kondycji. Wszystko zależy od ceny jaką dałeś na gotowo bo akcyzę musiałeś chyba zapłacić . Zdradź ile Cię cały ten interes kosztował? LTE oryginalne w standardzie było dopiero w 3 kwartale 2015r. więc pewnie ktoś zrobił upgrade modułu connectivity w serwisie. AP1 jako standard choć nie zawsze programowo włączony (przynajmniej cały sprzęt) dostępny był od początku 2015r. W ogóle w 2015r. auto przesło szereg zmian na skutek pojawienia się napędu na 4 koła "D". Sporo rzeczy jest pozmienianych, podobnie jak później w 2016r. podczas liftu. Jaka wersja, wrzuć jakieś fotki, no ciekawi zapewne wszystkich stan baterii ale w Teslach dużo nie ucieka .
Ogólnie gratulacje. PS. Na co dzień jeżdżę nie tylko sadzomiotem i mam kilka EV. |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 13:18
|
|
|
Jesli bms nie moze czegos przeliczc, bo np jechales 400km powoli i delikatnie, a potem 20km przycisnales gazu na full, to moze odciac - ale dlatego, ze znienilo sie drastyxzniensposob jazdy.
Po przejechaniu ponad 150.000km moge powiedziec, ze mi sie cos takiego nie zdarzylo.
A czesto dojezdzalem „na oparach“ pod SC, by jak najoptymalnirj czasowo ladowac. |
|
|
|
 |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 232
|
Wysłany: 2018-11-09, 13:23
|
|
|
jeszcze tylko disclaimer - nie neguję ani Twojego doświadczenia, ani tego że to jest świetny samochód. jestem ogromnym entuzjastą Tesli i wszystkiego co robią.
niestety to piekielnie drogi samochód więc nie jeżdżę, ale kiedyś może będzie mnie stać na używany. Natomiast kupując używany nigdy nie wiesz w jaki sposób poprzedni właściciele go użytkowali. Stad ciekawosc jak bedzie w tym przypadku.. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 14:03
|
|
|
Bro, spoko, nie ma sprawy: bateria jest jednak odpowrna, to widac po wielu statystykach.
Ja probuje swojego uczciwie, i delikatnie w sumie jezdoznego, sprzedac, ale nie potrafie;)
4lata, 190.000 do negocjacji. I jakos ludzie wola te z USA...grrr |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 474
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:04
|
|
|
mhh 190, jak tempo spadku ceny się utrzyma to przed zlotem będzie mnie stać na to auto
wracając do tematu. Na mobile.de Tesle z przebiegiem 500+ są wystawione za ok 130kzł, znając highend'a, Nie wydał więcej niż 100kzł |
_________________ Volt 2014
Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
https://www.facebook.com/iNasiTuByli/ |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:14
|
|
|
Chyba wydal delikatnie ciut wiecej:)
Jatko, kupuj:) ale duzo nizej nie moge zejsc... |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:22
|
|
|
No za 100k zł to na pewno się mega opłacało ale musiała być to mega okazja, auto mimo wszystko 2014r. wiec 4 lata a takie z "normalnym" przebiegiem w wersji EU oscylują w granicach 180-200k zł. Cena zależy także od wyposażenia bo można kupić wersję podstawową a można i full'a. Pytanie jeszcze o baterię bo są 60, 75 także i one są tańsze. Cenę bardzo winduje literka D no i sprzęt do autopilota na pokładzie w standardzie ale to już minimum 2015r. i cena grubo ponad 260k zł. Generalnie mimo dużych kosztów to zakup tesli jako EV to rozsądny wybór. |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:27
|
|
|
W 2014 nie bylo jeszcze 70 ani 75;) |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:29
|
|
|
A 60? |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:52
|
|
|
Byla, acz rzadko. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-09, 15:54
|
|
|
26500euro = 115K PLN
taniej nie było i nie ma obecnie najtańsze wystawione zaczynają się od 30K euro w górę.
ja tu do dzisiaj nie umiem fotek wklejać |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
|