SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
REAKTYWUJMY serwis SamochodyElektryczne.org ZANIM PADNIE
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2523
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-22, 17:41   

zeeltom napisał/a:
Ważniejsze jest forum i to trzeba ciągnąć do końca świata i jeden dzień dłużej
Dokładnie tak samo uważam :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ElektroWoz.pl

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 16
Wysłany: 2018-10-23, 09:34   

PatrykS napisał/a:
zeeltom napisał/a:
Ważniejsze jest forum i to trzeba ciągnąć do końca świata i jeden dzień dłużej
Dokładnie tak samo uważam :-)


Mam nadzieję, że właściciel witryny nie odczyta powyższego jako noża w plecy :)

Co do całej wypowiedzi: przeczytałem, gorzkie słowa, ale ukazują one stan rynku wydawniczego w Polsce. Dlatego od samego początku, zawsze trzeba myśleć o komercjalizacji. Jeśli ktoś mówi inaczej, jeśli ktoś mówi "Spełnij marzenia, weź kredyt, pieniądze przyjdą", to znaczy, że... chce sprzedać nam kredyt. :)

Osobiście uważam, że ta witryna ma rację bytu. Gdyby dziś włożono w nią 40-50 tysięcy złotych [głównie w postaci pracy], na moje oko będzie w stanie zarabiać kwoty 5-cyfrowe w perspektywie rocznej. Nie będzie to trywialnie łatwe, ale jest to zrobienia. Mówię to jako ktoś, kto od dobrych dziesięciu lat robi podobne rzeczy.

Ten portal jest jak Tesla: należy ogłosić "Chcecie mieć rzetelne informacje, zaufajcie nam i wyłóżcie parę złotych. Musimy zebrać 50k, strategia jest taka i taka, zwrotu oczekujemy za 18 miesięcy".

No i jedziemy z koksem, jak mawiają moje Córy :)
 
 
RadekNet 
Nissan Leaf 24kW

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 85
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2018-10-23, 15:44   

PatrykS napisał/a:
Zdecydowanie - forum to jest bardzo cenne.


Jedno z nielicznych for, gdzie można zadać infantylne pytanie i nie zostać zjedzonym, że pytanie było za mało profesjonalne. A z drugiej strony cała masa rozmów na poziomie, którym laik ma problem by zrozumieć. Nie straszcie, że to forum moglby zniknąć...
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2018-10-23, 22:04   

ElektroWoz.pl napisał/a:
Co do całej wypowiedzi: przeczytałem, gorzkie słowa, ale ukazują one stan rynku wydawniczego w Polsce. Dlatego od samego początku, zawsze trzeba myśleć o komercjalizacji. Jeśli ktoś mówi inaczej, jeśli ktoś mówi "Spełnij marzenia, weź kredyt, pieniądze przyjdą", to znaczy, że... chce sprzedać nam kredyt. :)

Osobiście uważam, że ta witryna ma rację bytu. Gdyby dziś włożono w nią 40-50 tysięcy złotych [głównie w postaci pracy], na moje oko będzie w stanie zarabiać kwoty 5-cyfrowe w perspektywie rocznej. Nie będzie to trywialnie łatwe, ale jest to zrobienia. Mówię to jako ktoś, kto od dobrych dziesięciu lat robi podobne rzeczy.

Nie znam się na biznesach, ale jeśli dobrze rozumiem: Wystarczy zatem kupić 100% SEorg, zainwestować, opłacić kogoś od treści za pare k miesięcznie i ma się stronę, przynoszącą >10k miesięcznie (>120k rocznie), co wystarczy na tworzenie treści i jej dalszy wzrost. Rynek EV w Polsce to 0,2%, więc dojście do 20% daje potencjał 100-krotnego wzrostu czytelników.

Perspektywa lepsza niż kolejne nudne mieszkanie na wynajem, ktoś chętny zrobić konkurencję Elektrowozowi? ;)
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
ElektroWoz.pl

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 16
Wysłany: 2018-10-25, 07:50   

RaveN napisał/a:
ElektroWoz.pl napisał/a:
Co do całej wypowiedzi: przeczytałem, gorzkie słowa, ale ukazują one stan rynku wydawniczego w Polsce. Dlatego od samego początku, zawsze trzeba myśleć o komercjalizacji. Jeśli ktoś mówi inaczej, jeśli ktoś mówi "Spełnij marzenia, weź kredyt, pieniądze przyjdą", to znaczy, że... chce sprzedać nam kredyt. :)

Osobiście uważam, że ta witryna ma rację bytu. Gdyby dziś włożono w nią 40-50 tysięcy złotych [głównie w postaci pracy], na moje oko będzie w stanie zarabiać kwoty 5-cyfrowe w perspektywie rocznej. Nie będzie to trywialnie łatwe, ale jest to zrobienia. Mówię to jako ktoś, kto od dobrych dziesięciu lat robi podobne rzeczy.

Nie znam się na biznesach, ale jeśli dobrze rozumiem: Wystarczy zatem kupić 100% SEorg, zainwestować, opłacić kogoś od treści za pare k miesięcznie i ma się stronę, przynoszącą >10k miesięcznie (>120k rocznie), co wystarczy na tworzenie treści i jej dalszy wzrost. Rynek EV w Polsce to 0,2%, więc dojście do 20% daje potencjał 100-krotnego wzrostu czytelników.

Perspektywa lepsza niż kolejne nudne mieszkanie na wynajem, ktoś chętny zrobić konkurencję Elektrowozowi? ;)


Ze swej strony podtrzymuję propozycję: ekipa Elektrowozu chętnie utrzyma medium w dotychczasowej profesjonalnej postaci. Satysfakcja gwarantowana. Pan zachowuje x procent udziałów i nie musi Pan nawet dotykać portalu palcem. A jeśli zechce Pan coś popisać, to w dodatku otrzymuje Pan za to pieniądze (bo Elektrowóz płaci).

Pamiętajmy, że nie żyjemy w świecie wycen giełdowych z USA. W Polsce nabywa się portale za około 3-10x ich dotychczasowego miesięcznego przychodu, robi się to rzadko i z dużą nieufnością. Tak naprawdę prawie wszyscy klasyczni wydawcy trzymają online "bo wypada". Internet generuje zbliżone koszty ludzkie do innych mediów – o czym przekonał się Pan na własnej skórze – a przychody są znacząco niższe, czasem o rzędy wielkości! Internet nie jest w stanie utrzymywać dotychczasowych rozbudowanych działów administracji, księgowości, HR, biur w fajnych miejscach itd.

Proszę podejść do tematu na chłodno, biznesowo, po amerykańsku, licząc zyski i straty. Można wszystko wysadzić w powietrze, ale to nie jest przecież obrona Westerplatte. Biznes nie polega na tym, żeby inni mieli gorzej, tylko żeby wszyscy mieli dobrze lub bardzo dobrze.

A do osiągnięcia na początku jest to [proszę mi wybaczyć wykrzykniki, screenshot był do prezentacji, portal niedługo później sprzedałem i nie miałem wglądu do danych po zamknięciu roku]:

przychody.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 99,69 KB

 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 309
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-25, 07:56   

Podoba mi się otwartość propozycji . I zawsze to jest nadzieja dla nas zwykłych użytkowników .

Powodzenia w negocjacjach dla bu stron :kufel
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
ElektroWoz.pl

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 16
Wysłany: 2018-11-09, 16:36   

Bronek napisał/a:
Podoba mi się otwartość propozycji . I zawsze to jest nadzieja dla nas zwykłych użytkowników .

Powodzenia w negocjacjach dla bu stron :kufel


Dzięki! Niestety, nie mamy żadnej konkretnej odpowiedzi, a czas ucieka. Alexa mówi, że oglądalność strony zjeżdża.

My się chyba poddajemy, bo już teraz zamiast monetyzować ruch trzeba będzie walczyć o odzyskanie dawnej oglądalności.

Pozdrawiam!
 
 
montana 
montana

Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 96
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-12, 20:27   

Uczestniczyłem w rozwoju pewnego forum, który dziś jest dość znanym portalem technologicznym. Rok 2005 był rokiem, kiedy forum (też na phpbb) stało przed podobym wyzwaniem. Pierwszy krok do rentowności to reklamy Adsense i dotacje od userów. Ci którzy opłacili tzw. grupę Biznes, Pro itp. nie widzieli reklam. Zaciągnęliśmy też grupę redaktorów i moderatorów, którzy na początku pro bono redagowali wpisy. Zrobiono też upgrade silnika forum, odświeżono stronę newsową, wprowadzono blogi użytkowników, poprawiono SEO. Miałem przyjemność być redaktorem naczelnym i współadministratorem tego przedsięwzięcia przez kilka lat.

Se.org ma potencjał by całość była rentowna, ale bez zaangażowania właściciela i userów nic tu nie wypali. Jeśli właściciel nie znajdzie czasu na tego typu działanie, jedyne co mogę zasugerować to chociaż utrzymanie forum - z dotacji i reklam. Utrzymanie serwera na tym poziomie to nie są ogromne wydatki, a moderacja i użytkownicy redaktorzy pro bono (parę newsów miesięcznie), powinni się znaleźć.

Na szybko - strona nie posiada wykupionego SSLa co obniża jego pozycję w PageRank - to może być jedna z przyczyn spadku oglądalności, choć to jest wiele czynników, dokładnych statystyk z Google Analitycsa nie znam.

Długi temat, ale dla SEorg na pewno jest przyszłość.

PS. Portal o którym pisałem, współtworzyłem od 2005 roku - istnieje do dziś i miesiąc w miesiąc jest rentowny.

Jeśli właściciel miałby jakieś pytania, służę pomocą na priv lub telefonicznie.
_________________
www.iport.pl
Seicento->Volvo v40->Volvo s80->Audi A5-> Tesla Model 3?
  
 
 
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 61
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2018-11-14, 14:40   

@montana

czy mógłbym prosić o kontakt na PW, wysłałem wiadomość ale nie wiem czy doszła.

T
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2018-11-15, 10:40   

Wcześniejsze propozycje przejęcia strony za bezcen mnie nie interesują.

montana,
Jeżeli byłby chętny w zakupie strony i takim jej ulepszaniu, żeby rozkwitła to byłoby super.

Jeśli znajdę czas to może jeszcze coś podziałam. Pozwolę sobie może się skontaktować w wolnej chwili. Pozdrawiam.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13