SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera vs. Prius Plug-in (gen I)
Autor Wiadomość
kuba_10

Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-09-27, 11:20   Opel Ampera vs. Prius Plug-in (gen I)

Stoję przed zakupem pierwszego samochodu. Początkowo myślałem o zwykłej hybrydzie, Toyocie Auris lub Prius, ale wolałbym hybrydę z wtyczką. Po przeczytaniu sporej ilości postów na forum, biorę pod uwagę Opla Amperę i Toyotę Prius Plug-in.

Ampera:
+ zasięg 50+ km - dla mnie idealny żeby objechać z domu do Krakowa i z powrotem na prądzie
- problem z serwisem, przynajmniej jeśli chodzi o część elektryczną i elektroniczną (czy naprawdę tylko w Warszawie i Gdańsku się tym zajmują ?)
- mniej ofert sprzedaży

Prius Plug-in:
+ większa popularność, więcej ofert
+ łatwiejszy serwis układu hybrydowego (chyba każde ASO Toyoty da radę?)
- zasięg tylko 20 km na prądzie

Czy Plug-in ma 10 lat gwarancji na akumulator, tak jak zwykłe hybrydy Toyoty ?

Oba mają opinię niezawodnych, jednak jak poczytałem forum, to odniosłem wrażenie, że w Amperze występuje sporo usterek wymagających grzebania w komputerze (?). Ceny wydają się zbliżone. Jakieś jeszcze opinie, za i przeciw ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-27, 11:29   

Jeśli dobrze kojarzę, to w toyocie przy przekroczeniu pewnej prędkości (100km/h?) odpala się spaliniak. A w Amperze możesz korzystać z pełnego zakresu prędkości i mocy, będąc cały czas na prądzie.
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 65
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-27, 15:16   

Takie porównanie jest nieprawidłowe. To jakbyś porównywał konia z krową. obydwa zwierzęta niby takie same ale jednak...:)
Tak jak pisał kolega powyżej. W Toyocie jest CVT i przy przekroczeniu prędkości ok 100km/h (w gen4 jest już do 140km/h). załącza się ICE i czar pryska.
A w Amperze/volcie silnik spalinowy włączy się dopiero po rozładowaniu akumulatora trakcyjnego.

Swoją drogą nie wiem czym podyktowane sa twoje obawy. kiedyś przeglądałęm Ampery na ogłoszeniach w Niemczech i Holandii i miały one po 160-190k km. I co ciekawe znikały w przeciągu tygodnia z ogłoszeń.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-27, 16:09   

Dla mnie to akurat był problem - przebiegi. Ampery najczęściej mają ok. 200tys km. Jak dla mnie to dużo za dużo. Najczęściej oznacza to zużycie zawieszenia, wnętrza, hamulców, rysy na lakierze, odpryski/rysy na szybie, mnóstwo drobiazgów w stylu problemy z klamkami, itp. A jako iż podaż amper jest bardzo mała, to znalezienia sensownego egzemplarza z małym przebiegiem jest bardzo trudne.
 
 
kuba_10

Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-09-28, 11:28   

To, że w Priusie powyżej 100km/h włącza się ICE mi nie przeszkadza, bo na codziennej trasie (dojazd do miasta i z powrotem, 30 km) i tak nie rozwinę takiej prędkości, a w przypadku dalszych wyjazdów (100-200 km), Ampera też włączy wspomaganie z ICE.

Celuję w auto z przebiegiem poniżej 150 tys. km, a obawy podyktowane są tym, że nawet w bardzo niezawodnym aucie może paść coś, czego zwykły warsztat nie ogarnie. W przypadku Toyoty mam ASO 15 km od domu, a w przypadku Ampery 300 km do Warszawy ? Jeśli tak by to miało wyglądać, to słabo.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-28, 11:44   

kuba_10 napisał/a:
To, że w Priusie powyżej 100km/h włącza się ICE mi nie przeszkadza, bo na codziennej trasie (dojazd do miasta i z powrotem, 30 km) i tak nie rozwinę takiej prędkości, a w przypadku dalszych wyjazdów (100-200 km), Ampera też włączy wspomaganie z ICE.


To nie do końca tak. Oznacza to też, że w priusie dopóki nie odpali się spaliniak to masz ograniczoną moc. A wyprzedzanie kogoś jadąc blisko 1,5 tonowym autem, gdzie masz całe 80KM do dyspozycji może być umiarkowanie przyjemne. W amperze masz przez cały czas pełne 150KM. Więc powiedziałbym, że wręcz na autostradzie/drogach szybkiego ruchu priusem będzie się łatwiej jechało, bo nie potrzeba krótkiego czasu wyprzedzania.


kuba_10 napisał/a:
Celuję w auto z przebiegiem poniżej 150 tys. km, a obawy podyktowane są tym, że nawet w bardzo niezawodnym aucie może paść coś, czego zwykły warsztat nie ogarnie. W przypadku Toyoty mam ASO 15 km od domu, a w przypadku Ampery 300 km do Warszawy ? Jeśli tak by to miało wyglądać, to słabo.


Właśnie dlatego u mnie Ampera odpadła, ale teraz pewnie zastanowiłbym się jeszcze raz. Powodem jest to, że awarie, które do tej pory naprawiało tylko ASO (głównie chodzi o niesławne łożysko w układzie napędowym) robią już warsztaty poza ASO. Pozostałe usterki mechaniczne naprawi każdy mechanik, bo to jest platforma dzielona ze 'zwykłymi' oplami.
Z niezbyt przyjemnych usterek pozostaje zawieszanie się komputera, który da się samemu zresetować. Ale sam fakt, że się to zdarza powoduje pewien niesmak.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-28, 22:36   

vwir napisał/a:

Z niezbyt przyjemnych usterek pozostaje zawieszanie się komputera, który da się samemu zresetować. Ale sam fakt, że się to zdarza powoduje pewien niesmak.

No nie wiem, czy wlasciwe jest uzywanie słowa "zaiweszanie się komputera". Komputer, jako taki, się nie zawiesza. Przez ponad 40 000km nie zauważyłem, żeby się zawiesił. Od czasu do czasu zdarzają się małe zwiechy drobnych detali wyświetlanych na środkowym LCD:
- raz na kilka mcy, np. ekran kilmy się zrobi szary (niektóre ikonki) albo część ikonek jest niedostępna (klimy),
- raz na kilka tygodni nie będzie przez jakiś czas działał potencjometr przyciemniania/rozjaśniania intensywaności swiecenia przycisków i jasności wyświetlaczy (nad kierownicą i tego na środku),
Reszta działa i nie ma co do niej zastrzeżeń. Wyjątek u mnie to był problem z kierownicą, opisywany w styczniu 2018 w tym wątku. Tutaj wystąpił jakiś błąd w blokadzie kierownicy, auto nie mogło ruszyć, ale pomógł stary, sprawdzony sposób, odpięcie klemy na kilka minut. Sytuacja się nigdy więcej nie powtórzyła. To akurat nie było zbyt przyjemne, bo nie miałem klucza "10tki" przy sobie. Musiałem łazić po okolicznych domach.
_________________
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-29, 07:11   

Przez komputer rozumiem nie tylko to, co wyświetla się na lcd, ale również inne sterowniki. Czyli na przykład wspomniany problem z kierownicą, albo problemy z odpaleniem auta.
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-03, 19:20   

Ja w moim Volcie(2015)nie miałem żadnych usterek.
Jeżdżę od stycznia codziennie do pracy. zrobiłem 12500km.
Nic się nie zawiesza i wszystkie kontrolki / wyświetlacze działają prawidłowo.
Naczytałem się na różnych forach o drobnych problemach z elektryką i doszedłem do wniosku, że
powodem jest niestabilne lub za niskie napięcie akumulatora 12V.
Moją przygodę z Voltem zacząłem od kupna nowego akumulatora BOSH AGM.
Jak na razie moja teoria się sprawdza. Zero problemów.

Uważam, że ASO ma jakiś sens tylko na gwarancji. Ale i to nie do końca.
Kupiłem kiedyś Matiza jednego z pierwszej dziesiątki sprowadzonych do Polski z Korei.
Pierwszy przegląd był darmowy to pojechałem. udało mi się podejrzeć przez okno czynności serwisowe. Pracownik podniósł samochód pod sufit i poszedł na śniadanie. po pół godzinie wrócił, opuścił samochód i było po przeglądzie. Kolejne przeglądy płatne.
Poprosiłem o montaż haka to dowiedziałem się, że to nie możliwe i jak sam założę hak to stracę gwarancję. Hak założyłem, gwarancję olałem. Zaoszczędziłem na przeglądach.
Po 6 latach awaria alternatora - naprawa 250zł ( nie w ASO)

Drugi i ostatni raz byłem w ASO Volvo. 18 lat temu. w sprawie wymiany filtra kabinowego.
Termin za 10 dni i proszę zostawić samochód na cały dzień. Olałem i nawet nie pytałem ile będzie kosztowało ( cały dzień roboty). Wychodząc spotkałem mechanika przed budynkiem palącego papierosa. Zapytałem gdzie ten filtr i ile to roboty. Pokazał palcem i odpowiedział 30 sekund pracy. Kupiłem filtr i sam wymieniłem.

Trzeba znaleźć lokalnie warsztat z inteligentnymi uczciwymi ludźmi i trochę samemu kombinować jak jest problem, i tyle w temacie.
W zasadzie w moich samochodach to głównie wymiana oleju i klocków a w Volcie to nawet to nie często. Czy to tylko moje szczęście do wyjątkowych egzemplarzy?

Przy okazji za kilka miesięcy będę sprzedawał mojego Volta (2015, 55 000km), bo wzbiera mi apetyt na Bolta
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-04, 10:35   

Też tak zawsze robiłem, ale w przypadku volta/ampery jedynym problemem (do niedawna) było łożysko w układzie napędowym, bo rzekomo wymagało specjalistycznych narzędzi, regulacji i ch... wie czego jeszcze. Tymczasem są już niezależne warsztaty, które to ograniają, więc faktycznie, odległość od ASO nie ma już takiego znaczenia.
 
 
kuba_10

Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-10-04, 13:23   

Może zrobimy na forum listę takich niezależnych warsztatów? Mnie by interesowały z okolic Krakowa. Może ktoś podać namiary ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-10-04, 13:33   

Jeśli zeszło na temat ASO to wrzucę swoje trzy grosze trochę Off topic bo dotyczy outlandera PHEVa.
Od kilkunastu lat nie byłem w ASO (w sumie to prywatnie, wcześniej nigdy), jednak po sprowadzeniu Outlandera PHEV (2014) postanowiłem pojechać ogólnie popytać.
Podałem VIN i nic ciekawego się nie dowiedziałem, po za tym, że powinienem wymieniać niedługo świece.

Po 2-3 tygodniach zaniepokoił mnie metaliczny dźwięk dochodzący z silnika. W końcu w trybie EV powinno być cicho.
Umówiłem się na serwis w ASO Mitsubishi i już po umówieniu wyszło, że mam darmową akcję serwisową, a w zasadzie trzy – update software sterownika głównego, update WiFi (i super bo nie miałem wcześniej hasła) no i niespodzianka wymiana świec, o których inny doradca nie wspomniał, a namawiał mnie do normalnego serwisu.

Pan zapowiedział, że sama diagnostyka 200-300 PLN (już nie pamiętam), zgodziłem się, przyjechałem w terminie, na parkingu odpaliłem samochód (jeżeli tak można powiedzieć w trybie EV, czyli bez ICE) wrzuciłem N, i podniosłem pokrywę silnika. Majster posłuchał i stwierdził, że faktycznie coś brzęczy, mimo, że silnik spalinowy zgaszony. Ale ucieszył, się, że mają nowego PHEVa więc porównają.

Zostawiłem na cały dzień. TO co zrobili to update softu sterownika/komputera. Odnośnie dźwięku z silnika to stwierdzili, że tak ma być -> ten typ tak ma.
Update WiFi im nie wyszedł bo brakowało im hasła czy czegośtam. Świec nie wymienili bo nie mieli.
Po 3-4 tygodniach jak już przyszły świece ponownie pojechałem i dokończyli akcje serwisowe. Dostałem hasło do WiFi. Koszt = 0 PLN. Z czego ogólnie byłem zadowolony, ale niesmak pozostał 😊

Po kolejnych 3-4 tygodniach mój brat, który z rynkiem PHEV, EV nie ma nic wspólnego powiedział mi co to jest. Jego logiczna diagnoza – to dźwięk wydawany systemowo, abym nikogo nie rozjechał. Mnie olśniło – wcisnąłem przycisk OFF obok kierownicy i dźwięk zniknął. 😊 Po uruchomieniu standardowo jest ON, ale można wyłączyć.
 
 
BogdanS


Dołączył: 11 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Venlo
Wysłany: 2018-10-04, 18:13   

Z tymi dużymi przebiegami Ampery kolega przesadził, poszukiwałem auta o przebiegu poniżej 100000 i jest bardzo duża oferta w Holandii. Moja ma 70000, znaleziona bez problemu :)
_________________
FIAT 126p, FIAT UNO 1,7D, VOLKSWAGEN Passat 1.8 G60 GT Syncro, FORD Escort 1.6 16V EFI, Opel Vectra B 1.6 16V, Nissan sunny 2.0 D, Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD, HONDA Insight 1.3 IMA, Opel Ampera 1.4 150Pk
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2018-10-14, 23:11   

Porównanie Ampery do Priusa podobne jak do Hyundaia Ioniq Plug In.
Zanim kupiłem Amperę wziąłem na 1h 2 Ioniqi jeden w moim mieście jeden w Leicester gdzie mają na stanie Plug In od kilku miesięcy (chciałem porównać wersje Premium z Premium SE, skóra i materiał który wybrać).
Pojeździłem w trybie EV i przekonałem się iż przy normalnym użytkowaniu auta nie jest łatwo zwyczajnie omijać silnik spalinowy. Potrzeba cierpliwości i rozpędzanie do 90tki zajmowało mi ok.15 sec.
Może dla kogoś to jest wynik dobry ale tutaj start na 2 pasmowej i raczej wszyscy do tych 90 (90kmh czyli 60mil) dobijają szybko i sprawnie. 15 sec to było straszne mulenie. Do tego zasięg ok.ale już z włączonym ogrzewaniem i fotelami spadał do 25 mil i to było w Sierpniu a w zimę pewno ok.20.
W Amperze w 1y dzień udało mi się zwyczajnie zrobić w pracy 38 mil.
Wczoraj jeździłem spokojnie bo to weekend i regeneracja na L i zero hamulca (używam Lki zamiast) i 75km pokazało przy 10kW (zazwyczaj jakieś 10.4 zanim przełączy)
W Ioniqu bez szans.
W Amperze po mieście nieraz włączam się podczas szczytu na rakietę i tutaj zero problemu. Szybko i sprawnie.
W Ioniq bez szans a jednak Prius jak dla mnie bardziej podobny wagą i mocą na EV do Ioniq niż do Ampery.
Wnioski wyciągnij cie sami.
Jak dla mnie jak masz sporo prądu na zbyciu (solary) albo taryfę nocną za grosze i duży parking na noc przed domem lub pod to Ampera jest świetnym rozwiązaniem.
Te 2000 funtów rocznie oszczędności pozostaje na naprawy i serwis (no może 1000-2000 złoty na rok max.)a reszta na kolejne auto elektryczne, może Bolt? Chociaż Niro i Kona kuszą ale za 3 lata dopiero jak się znudzę już Amperą a tamte stanieją poniżej 50% ceny dzisiejszej.
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 1
Skąd: Mielec
Wysłany: 2018-11-12, 17:18   

Drobny napisał/a:
Takie porównanie jest nieprawidłowe. To jakbyś porównywał konia z krową. obydwa zwierzęta niby takie same ale jednak...:)
Tak jak pisał kolega powyżej. W Toyocie jest CVT i przy przekroczeniu prędkości ok 100km/h (w gen4 jest już do 140km/h). załącza się ICE i czar pryska.
A w Amperze/volcie silnik spalinowy włączy się dopiero po rozładowaniu akumulatora trakcyjnego.

Swoją drogą nie wiem czym podyktowane sa twoje obawy. kiedyś przeglądałęm Ampery na ogłoszeniach w Niemczech i Holandii i miały one po 160-190k km. I co ciekawe znikały w przeciągu tygodnia z ogłoszeń.



Jeżeli chodzi o napęd tutaj jest inna idea przeniesienia mocy silnika spalinowego na koła ...

Jestem mocno zainteresowany zakupem Ampery / priusa IV jeżeli chodzi o priusa w mojej okolicy mogę znaleźć taki samochód oglądnąć i podotykać - bez najmniejszego problemu. Natomiast Ampera.... jest problem, jest mało popularna.
Stąd moje pytania:
1. ile jest miejsca z tyłu
2. czy bagażnik jest funkcjonalny i czy jest możliwe wciśnięcie wózka do niego
3. jak z dostępnością części zamiennych - zwłaszcza tych co normalnienie nie kupuje się nowych (drzwi, klapy, reflektora, osłonki itp...)

Przede wszystkim co zrobić ażby się nie naciąć :)

zastanawiam się jeszcze nad drugim rozwiązaniem jakim jest pozostawienie obecnego samochodu kompi w dieslu i kupno leafa ... chociaż Ampera/ Prius kuszą.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-11-12, 21:15   

Masz niedaleko (w Dębicy) kilka ogłoszeń Voltów 2. Jedź i obejrzyj. To wprawdzie nowsza konstrukcja, ale nadal podobna do Volta I/Ampery. Akurat bagażnik to jak dla mnie porażka. Jest szeroki i długi, ale bardzo płytki. Ma tylko 300l pojemności. Auta segmentu B mają większe. Myślałem o tym aucie, ale z powodu bagażnika i konieczności zmieszczenia do niego wózka raczej odpadnie. Mocno za to nadrabia przyjemnością z jazdy. Praktycznie jak elektryk.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-18, 23:31   

Z tym bagażnikiem to spokojnie.
Jak posiadasz Amperę to zrozumiesz o czym mówię.
Katalogowe to bujdy bo w Amperze na dobrą sprawę nie ma półki jak w Volcie.
Ja w ogóle tej czarnej szmatki nie używałem i bagażnik wystarczał a wózek woziłem tak samo odkurzacz i wiadra z mopami bo mamy firmę sprzątającą i nieraz pracownicom zawoziłem sprzęt na end of tenancy cleaning.
Na moje oko to do szyby to jest 500-530 litrów.
Całkiem nieźle. Accord 2009 sedan ma raptem 460l a jest większy i dłuższy na zewnątrz od Ampery.
W środku ma mniej miejsca z przodu bo Ampera jest bardzo szeroka i bagażnik jak mowilem w realu jest większy w Amperze.
Katalogowe bajki to można poczytać na temat cudownych VW elektrycznych i jak wiele ich będzie he he tylko jakoś nadal początku nie widać.
Wystawiłem ją za 10500 funtów i poszła w 2h.
Piotr
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-18, 23:32   

Z tym bagażnikiem to spokojnie.
Jak posiadasz Amperę to zrozumiesz o czym mówię.
Katalogowe to bujdy bo w Amperze na dobrą sprawę nie ma półki jak w Volcie.
Ja w ogóle tej czarnej szmatki nie używałem i bagażnik wystarczał a wózek woziłem tak samo odkurzacz i wiadra z mopami bo mamy firmę sprzątającą i nieraz pracownicom zawoziłem sprzęt na end of tenancy cleaning.
Na moje oko to do szyby to jest 500-530 litrów.
Całkiem nieźle. Accord 2009 sedan ma raptem 460l a jest większy i dłuższy na zewnątrz od Ampery.
W środku ma mniej miejsca z przodu bo Ampera jest bardzo szeroka i bagażnik jak mowilem w realu jest większy w Amperze.
Katalogowe bajki to można poczytać na temat cudownych VW elektrycznych i jak wiele ich będzie he he tylko jakoś nadal początku nie widać.
Wystawiłem ją za 10500 funtów i poszła w 2h.
Piotr
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-27, 21:15   

BogdanS napisał/a:
Z tymi dużymi przebiegami Ampery kolega przesadził, poszukiwałem auta o przebiegu poniżej 100000 i jest bardzo duża oferta w Holandii. Moja ma 70000, znaleziona bez problemu :)


Ale kolega by chciał taka znaleźć do 100 000 w cenie jak są z przebiegiem koło 200 000 i tu jest problem zapewne.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-27, 21:22   

Jeździłem priusem plug in z 2013 pod względem trakcji zasięgu wyglądu.-ampera wygrywa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12