SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Przywileje aut elektrycznych w rożnych miastach w Polsce
Autor Wiadomość
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 350
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-24, 17:05   

wodnik7 napisał/a:
Niech mi blokade zakladaja, beda miec proces, i jeszcze zadoscuczynienie beda musieli placic...

Widzisz w naszym kraju jest tak że jak to właśnie widać wszystko zależy od "widzimisia" lub niedouczenia urzędasów. Ale jak taka sytuacja zaistnieje i trafią na Ciebie to faktycznie może zapłacą. Tylko sęk w tym że to h.... jeden z drugim powinien zapłacić a nie inni łodzianie za niego Tobie !!!! I tu jest pies pogrzebany. Dopuki nie będzie odpowiedzialności urzędasów za ich decyzje i polityków tak samo to możesz walczyć wygrasz on dalej jak bedzie chciał to nie zmieni postępowania. A inni zrzucą się na zadośćuczynienie za niego. PARADOKS i PATOLOGIA !!!!
 
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-24, 17:13   

Karanie urzędników ma gorsze skutki od zniszczenia przez z nich kilku obywateli, firm itp...
Urzędnik odpowiadający za swoje decyzje, będzie strachliwy i nie przynoszący zysków Państwu.

Ekonomicznie lepiej poświęcić niewinnie ukaranych jak zastraszyć urzędasa.

Stare porzekadło "gdzie drwa rąbią (czytaj kroją kasę), tam wióry lecą (czytaj niesłuszne decyzje i kary)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
radoslavv 
radoslavv


Wiek: 33
Dołączył: 02 Kwi 2018
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-13, 18:35   

Cześć,
Od niedawna jestem użytkownikiem elektryka i mam pytanie dotyczące buspasów. W Łodzi mamy takowe, natomiast o ile są one po zewnętrznych stronach drogi to nie mam wątpliwości, ale np. na ul. Piotrkowskiej mamy takowe od środka ulicy (głównie dla tramwajów). Czy po takim buspasie również mogę się poruszać w samochodzie elektrycznym? Zastanawia mnie to, bo są dla tramwajów wydzielone przystanki, no i też skręt z takiego pasa w prawo mógłby być problematyczny. Rozumiem, że jeśli mogę się nim poruszać to nie obowiązuje mnie linia ciągła i przed skrętem mogę zmienić pas na ten standardowy po prawej stronie?

_________________
Romet 4E
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2019-02-07, 10:03   

Wreszcie rozstrzygnęła się sprawa sądowa za jazdę buspasem. Wygrałem. Sąd uznał, że ustawodawca tworzył przepis z intencją stosowania się do oznakowania dotyczącego pojazdów uprawnionych do poruszania się buspasami i nawet jeżeli oznakowanie poziome jest różne od oznakowania pionowego (sytuacje opisałem we wcześniejszym poście w tym wątku), to pionowe jest ważniejsze. Muszę przyznać, że Pani Sędzia do sprawy podeszła bardzo rozsądnie, ciekawe było też uzasadnienie i wyjaśnienie wyroku. Między wierszami określiła zachowanie patrolu jako "ośli upór".
_________________
Renault ZOE
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-07, 10:43   

Dzięki w imieniu NARODU za upór :kufel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 37
Wysłany: 2019-02-07, 15:04   

kazikczerniecki napisał/a:
Wreszcie rozstrzygnęła się sprawa sądowa za jazdę buspasem. Wygrałem. Sąd uznał, że ustawodawca tworzył przepis z intencją stosowania się do oznakowania dotyczącego pojazdów uprawnionych do poruszania się buspasami i nawet jeżeli oznakowanie poziome jest różne od oznakowania pionowego (sytuacje opisałem we wcześniejszym poście w tym wątku), to pionowe jest ważniejsze. Muszę przyznać, że Pani Sędzia do sprawy podeszła bardzo rozsądnie, ciekawe było też uzasadnienie i wyjaśnienie wyroku. Między wierszami określiła zachowanie patrolu jako "ośli upór".


A czy wcześniej nie było znaku końca buspasa ? Natknąłem się gdzieś na tłumaczenie policjanta że buspas kończy się przed skrzyzowaniem i za nim dopiero zaczyna się na nowo ...
I faktycznie czasem jest takie oznakowanie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-07, 20:12   

kazikczerniecki napisał/a:
Wreszcie rozstrzygnęła się sprawa sądowa za jazdę buspasem. Wygrałem.
Gratuluję!
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kazikczerniecki
Fireman

Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 23
Skąd: MAcierzysz
Wysłany: 2019-02-08, 11:53   

przemek.r:Był znak F19 informujący że prawy pas służy do skrętu w prawo oraz do jazdy na wprost dla "BUS, TAXI, MTON".
Oczywiście w całej Warszawie zarządcy dróg nie uzupełnili oznakowania informującego, że samochody elektryczne mogą poruszać się buspasami. Co powoduje częstą agresję ze strony kierowców wcześniej wymienionych pojazdów. Ale rejestrator jazdy z kamerami przód/tył zakupiony i jak mnie któryś bardzo wku... to nagranie prześle gdzie trzeba.
_________________
Renault ZOE
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 478
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-08, 12:03   

@ Kazikczerniecki: Gratuluję! Smutne, że trzeba marnować swój czas i środki na takie sprawy ale db, że sprawiedliwość jest po jedynej słusznej stronie ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-08, 12:12   

kazikczerniecki napisał/a:
przemek.r:Był znak F19 informujący że prawy pas służy do skrętu w prawo oraz do jazdy na wprost dla "BUS, TAXI, MTON". .

I to jest wystarczające


kazikczerniecki napisał/a:
Oczywiście w całej Warszawie zarządcy dróg nie uzupełnili oznakowania informującego, że samochody elektryczne mogą poruszać się buspasami. .

Pamiętaj że EV jeżdza na podstawie ustawy, inne pojazdy ( taxi/MTON/motocykle) na podstawie przepisów niższej rangi . Nie trzeba ( nie wolno nawet) wpisywać na tych znakach oznaczenia EV
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 120
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-02-12, 18:01   

kazikczerniecki napisał/a:
Wreszcie rozstrzygnęła się sprawa sądowa za jazdę buspasem. Wygrałem. Sąd uznał, że ustawodawca tworzył przepis z intencją stosowania się do oznakowania dotyczącego pojazdów uprawnionych do poruszania się buspasami i nawet jeżeli oznakowanie poziome jest różne od oznakowania pionowego (sytuacje opisałem we wcześniejszym poście w tym wątku), to pionowe jest ważniejsze. Muszę przyznać, że Pani Sędzia do sprawy podeszła bardzo rozsądnie, ciekawe było też uzasadnienie i wyjaśnienie wyroku. Między wierszami określiła zachowanie patrolu jako "ośli upór".


Możesz nam wrzucić wyrok z uzasadnieniem?

Mam podobną sytuację w Katowicach i do tej pory nie korzystałem ze skrętu dla autobusów i taksówek. Czyli teraz można?

https://goo.gl/maps/iirebMjwypn
Czy mogę z prawego pasa jechać w lewo? Teraz zmienili znak na taki jak podałeś w przykładzie - na jednej tablicy.
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-12, 19:34   

znaki pionowe > znaki poziome

dodatkowo, krótkie urywki z ustawy :

buspasy:

po art.148 dodaje się art.148a i art.148b w brzmieniu:„Art.148a.
1. Do dnia 1stycznia 2026r. dopuszcza się poruszanie pojazdów elektrycznych, o których mowa w art.2 pkt 12 ustawy z dnia 11stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla autobusów.
2.Zarządca drogi może uzależnić poruszanie się pojazdów elektrycznych po wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów od liczby osób poruszających się tymi pojazdami.

parkowanie:

Art.49.W ustawie z dnia 21marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U.z 2017r. poz.2222 oraz z 2018r. poz.12, 138 i 159) wprowadza się następujące zmiany:
1)po art.12a dodaje się art.12b w brzmieniu:„Art.12b.
1. Organ właściwy do zarządzania ruchem na drogach, wyznaczając miejsca przeznaczone na postój pojazdów, wyznacza stanowiska postojowe przy ogólnodostępnych stacjach ładowania dla pojazdów elektrycznych, o których mowa w art.2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. poz.317):
1)na drogach publicznych,
2)w strefach zamieszkania, o których mowa wart.2pkt16ustawyzdnia 20czerwca 1997r. –Prawo o ruchu drogowym,5)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w z.U. z2015r. poz.1485, 1634i1707, z2017r.poz.966, 1941i2361oraz z 2018 r. poz. 79.
©Kancelaria Sejmu s. 16/282018-02-09
3)w strefach ruchu, o których mowa w art. 2 pkt 16a ustawy z dnia 20czerwca 1997r. –Prawo o ruchu drogowym – oznaczając je odpowiednimi znakami drogowymi pozwalającymi odróżnić je od miejsc postojowych dla pozostałych pojazdów samochodowych.

2.Stanowiska postojowe, o których mowa w ust.1, wyznacza się co najmniej w liczbie odpowiadającej liczbie punktów ładowania wdanej lokalizacji.

3.Pojazdy elektryczne mogą korzystać z miejsc postojowych, o których mowa w ust.1, wyłącznie przez czas ładowania.

4.Organ, o którym mowa w ust.1, może wyznaczyć miejsca parkingowe przeznaczone na postój pojazdów elektrycznych i napędzanych gazem ziemnym również w miejscach, gdzie nie występują ogólnodostępne stacje ładowania, w celu promocji pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.”;

2)w art.13wust.3wpkt1wlit.d średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit.e w brzmieniu:„e)pojazdy elektryczne, o których mowa w art.2 pkt 12 ustawy z dnia 11stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych;”;
3)w art.13b w ust.6po pkt1dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

1a)wyznacza, w strefie płatnego parkowania, miejsca przeznaczone na postój pojazdów elektrycznych na czas ładowania przy punktach ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych stacjach ładowania, o których mowa w art. 2 pkt 6ustawy z dnia 11stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1046
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-12, 21:45   

Czekaj... Czyli parkować za darmo można tylko na miejscach specjalnie wydzielonych? No i organ "może" wyznaczyć takie miejsca?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-12, 22:06   

Parkować można na każdym miejscu za darmo.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-12, 22:12   

Uwaga na parkingi płatne ale prywatne. Ustawa ich nie obejmuje. Parkometry wyglądają czasem identycznie jak te miejskie. W Kołobrzegu jest takich parkingów kilka. Często nawet auta spalinowe, które z ważnym biletem przeparkowują są łapane.

Miejscowi na ogół wiedzą. Przyjezdni płacą.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-12, 23:44   

krawcu napisał/a:
Parkować można na każdym miejscu za darmo.
Ale tylko do czasu - do 2025r. zdaje się wstępnie wyznaczono.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-02-13, 22:55   

krawcu napisał/a:
Parkować można na każdym miejscu za darmo.


Poprosze o art. z Ustawy - inne argumenty to moze Sąd brać pod uwagę ;)
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-13, 23:25   

W każdym miejscu strefy płatnego parkowania co wynika bezpośrednio z ustawy o elektromobilności ( co prawda nie jest to takie proste do odczytania.
Cytat:
Art. 49. W ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 oraz z 2018 r. poz. 12, 138 i 159) wprowadza się następujące zmiany:
(…)
3) w art. 13 w ust. 3 w pkt 1 w lit. d średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e w brzmieniu:
„e) pojazdy elektryczne, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych;”;
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 932
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-02-14, 21:28   

A co Wy na to?

https://elektrowoz.pl/auta/doplaty-do-samochodow-elektrycznych-2019-w-wysokosci-do-36-000-zl-ministerstwo-ma-projekt/

hmm???? Czyżby Polska drugim Dubajem?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-14, 22:15   

Wybory idą. Robienie dzieci już spowszedniało
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-02-14, 22:38   

domino napisał/a:
A co Wy na to?

https://elektrowoz.pl/auta/doplaty-do-samochodow-elektrycznych-2019-w-wysokosci-do-36-000-zl-ministerstwo-ma-projekt/


dla mnie to trochę bełkot / bicie piany / clickbait
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 352
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-15, 07:42   

W Hiszpanii dopłaty były do 18000 EUR , więc podniecanie się że będzie to najwięcej we wszechświecie trochę na wyrost.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-15, 08:28   

Z nowego projektu o dopłatach wynika, że otrzymywaliby ją dealerzy i to oni byliby zobowiązani sprzedawać klientom pojazdy po niższej cenie. Ciekawe jak jest z akcyzą , dealer Jaguara nie wie do dzisiaj albo udaje że jej nie ma. :mrgreen:
 
 
ElektroWoz.pl

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 18
Wysłany: 2019-02-15, 18:44   

bro napisał/a:
domino napisał/a:
A co Wy na to?

https://elektrowoz.pl/auta/doplaty-do-samochodow-elektrycznych-2019-w-wysokosci-do-36-000-zl-ministerstwo-ma-projekt/


dla mnie to trochę bełkot / bicie piany / clickbait


A dlaczego dla Pana jest to "trochę bełkot / bicie piany / clickbait"? Pytam z ciekawości, bo tytuł oddaje treść projektu.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 932
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-02-16, 06:10   

kalex napisał/a:
W Hiszpanii dopłaty były do 18000 EUR , więc podniecanie się że będzie to najwięcej we wszechświecie trochę na wyrost.


Ale tej projekt to szaleństwo bo tak naprawde ile osób skorzysta z tego? chyba dokładnie tego nieoszacowali. A przy okazji jest jeszcze wiele znaków zapytania :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11