SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Spark czyli elektryczny Matiz :)
Autor Wiadomość
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-04, 18:50   

Sparka kupiłem jako pierwszego elektryka. Typowo do pracy, córka do przedszkola i żona jak zrobi prawko. Do „miasta” mam w dwie strony 35 -40km, dziennie jeżdżę teraz dwa razy. Przy -17 bateryjek wystarcza na te dwa razy, jest ok.
Dom mam pełny elektryk, od ogrzewania po wodę z wlasnego ujęcia (hydrofor)- zużycie domu to 7000kwh/rok. Na wiosnę będą 9kwp na wiacie garażowej i dlatego moje rozważania na temat wymiany Diesla na coś bardziej ekonomicznego, na coś rodzinnego , co by mogło wziąć na pokład 4 osobowa rodzine i psa. Zamiast Tesli myślałem już nawet za Voltem 2016, do pracy na akumulatorach a w trasę na benzynie... ale czy to przyszłość ?... wątpię.

Spark sprawdził się idealnie do tego do czego został kupiony. Tłucze kilometry na nocnej taryfie aż miło. Koszty za 100km niezauważalne, więcej na kawę wydam...
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-04, 20:00   

Przejedz sie tesla, poczuj te przyjemnosc, a
Nie bedziesz chcial jezdzic innym:) serio:)

Auto cale z alu, nic nie rdzewieje, klamki mozna naprawic w pol godzinki, a na reszte masz gwarancje. No i cala Europa gratis, z usmiechem, i stoi otworem. Polecam:)
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 436
Wysłany: 2018-12-04, 20:01   

Najekonomiczniej to kupić tico w gazie czy co tam innego i patrzaj Pan jak na ile gazu taka Testa starczy.

Jak budżet Ci pozwala to oczywiście szedłbym w Teslę i nawet nie ma co się zastanawiać

Z racji że mi się budżet nie spina to przymierzam się do Ampery/volta. A za parę lat coś o realnym zasięgu 300-400km na prądzie
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-04, 20:08   

Ampera na kilka lat naprawde jest fajnym wyborem w Polsce. Kto ma za co, polecam tesle. Tylko greenway omijac trzeba:) ale jest juz tyle punktow ladowania, ze naprawde jest przyjemnie jezdzic, to juz nie czasy kompletnego pionierstwa.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2018-12-04, 20:18   

mmazi napisał/a:
Umówny się ze tak :)
-
Btw tak mi się autka spodobały elektryczne, że zastanawiam się czy zastępując Diesla teslą, byłbym w stanie jeździć nie martwiąc się o trasy 1000km ?


skoro chajs nie problem to jak kupisz 100d to trasę 1000 km zrobisz nawet na 1 ładowanie :)
(choć realnie na 2)

A na poważnie - kwestia przemyślenia np. 10 najbardziej popularnych tras które się robi, można przejść przez każdą jako scenariusz - ocenić (realnie) w ile czasu je robisz i jak bardzo zależy Ci na czasie.

ja długo czekałem (i może w końcu w przyszłym roku się ziści), na auto które będzie mogło pokonać z marszu (bez ładowania) trasę 270 km. mam nadzieję że w końcu w przyszłym roku dołączę jako posiadacz :)
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-05, 07:50   

Przeraża mnie ładowanie i infrastruktura. Teraz, jadę, stacja benzynowa 5 minut i jadę kolejne 600km.
Co prawda te czasy już nie wrócą, bo mam dzieci i trzeba by się zatrzymać, zjeśc coś, odpocząć.

Więc do przełknięcia jest dla mnie ładowanie 30 - 40minut dające 300 - 400km zasięgu.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-05, 14:52   

No to tesla Juz od lat to ci daje. Niestety nie w calej Polsce.. 200km w 20-25minut.

Ale zeby w jednym kawalku 600km? Ja nawet na diesj tak nie lubilem jezdzic.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-05, 19:45   

Muszę się zastanowić. Na chwile obecna rozsądek podpowiada Volt . Nie chciał bym się tłumaczyć żonie i dzieciarni ze musimy czekać na lawetę , bo to w sumie zachcianka była :D niedostosowana do Polskich realiów .
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-12-05, 20:21   

mmaxi kupuj co lubisz. Ja po przejechaniu w sumie 160.000 teslami nigdy na lawete nie musialem czekac. Po prostu inaczej sie planuje (po Polsce). Za granica nie ma w ogolr problemow..
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-06, 07:27   

https://www.otomoto.pl/of...html#82c7fe48ca
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-12-06, 08:31   

mmazi napisał/a:
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-volt-nowy-model-2017-premier-ID6BlH2I.html#82c7fe48ca


Z tego co pamiętam to dość długo jest już wystawiony... zresztą zdjęcia były robione jak trawa jeszcze była zielona :)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1120
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-12-06, 10:16   

Byłem, oglądałem. Stan wnętrza bardzo ładny. Z tego co pamiętam to był uderzony z przodu, ale jest dobrze zrobiony. Generalnie niezły egzemplarz, ale u mnie to auto chyba raczej odpadnie z innych względów.
 
 
arczik 

Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 13
Wysłany: 2018-12-15, 14:39   

mmazi napisał/a:
Przeraża mnie ładowanie i infrastruktura. Teraz, jadę, stacja benzynowa 5 minut i jadę kolejne 600km.
Co prawda te czasy już nie wrócą, bo mam dzieci i trzeba by się zatrzymać, zjeśc coś, odpocząć.

Więc do przełknięcia jest dla mnie ładowanie 30 - 40minut dające 300 - 400km zasięgu.


Tez mnie to przerazalo zwlaszcza brak ładowarek na trasie, ale jak kilka razy bujnelismy sie na wyjazd konferencyjny firmowym elektrykiem to jednak nie jest tak źle. Aplikacja greenway'a daje rade - nie ma juz w tej chwili problemu ze stacjami ładowania. Da sie wyjechac w dalsze drogi, a czytałem tez u nich na stronce ze dostali kolejna kase na 630 nowy punktow wiec bedzie tylko lepiej. Wiadomo ze jazda z rodzinka to co innego, ale tym bardziej zatrzymywanie sie co 150km to u nas i tak norma przy 3 dzieciakow, wiec tak czy owak trzeba stanac a w tym czasie podladowac baterie
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-12-31, 18:03   

Jak wiecie , kupiłem Outlandera PHEV. Auto wg. mnie niezłe jako baza do (może)rozbudowy baterii?. Może za rok, dwa, baterie będą tak tanie i tak pojemne, że dołoży się do niego np. Pakiet 60kwh lub 100... po wyciągnięciu ICE ? Kto wie, kto wie ... Auto duże wiec nawet jak by do środka trzeba było dorzucić to płaczu nie będzie.

Ale plus taki, że mam teraz dwie ładowarki typ1. Jedną mam na zewnatrz a drugą w garażu. Outlandera mogę ładować ładowarka od Sparka ale odwrotnie nie, spark mruka błędem ladowarki ...dziwne, pewnie brakuje mu jakiegoś sygnalu.

No nic, jeszcze tylko PV na wiosnę.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-31, 18:17   

mmazi napisał/a:
Auto duże wiec nawet jak by do środka trzeba było dorzucić to płaczu nie będzie.
Bawię się pakietami od Outlandera i mam duże podejrzenia, że można je podmieniać bez konieczności parowania z samochodem - co oznacza, że za kilka tys. PLN (koszt pakietu z rozbitka) można dość łatwo podwoić zasięg przełączając na drugi (pełen) pakiet po opróżnieniu pierwszego. Z połączeniem obu pakietów równolegle też można pokombinować.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-07, 07:39   



Jazda typowo miejsko-podmiejska.

Prawie 9000km za nami od lipca 2018. Co mogę powiedzieć o samochodzie ?
1. Szybki, zwrotny i ekonomiczny
2. Jak chcesz, zejdziesz ze zużyciem do 8 kwh/100km - jazda ze znakami jak „dziadek” , do 10kwh/100km jak reszta użytkowników drogi (znaki +10km/h). 15-16kwh/100km jak używasz przepustnicy 0-1 :)
3. W zimie grzanie zdalne z pilota i duży plus za fizyczne włączniki grzania foteli - w zimie przy -10 wchodzisz na cieplutkie fotele :) .
4. Praktycznie nikt na drodze ci nie podskoczy - 136KM i 542Nm .
5. Grzane i chłodzone baterie !!
6. Nikt nie przypuszcza patrząc na niego, że to EV :)

Wady ? Właściwie oprócz typowo miejskiego zasięgu do 160km- to brak.

Koszty poza prądem ? Zakup 4 opon bo poprzednie były tragiczne. Zużycia podawane na oponach wielosezonowych firmy Uniroyal. Żadne eco , P-zero itp :)

Jeśli macie pytania , śmiało pytać. Jeśli ktoś chce go kupić, zapraszam na Priv .
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-23, 18:03   

Pierwsza „awaria” w sparku.
Zgadnijcie co jest elementem najdelikatniejszym gdy masz 542Nm i 136KM ... Tak, przeguby. Niestety mój styl jazdy spowodował, ze mam do wymiany przeguby zewnętrzne. O dziwo dostępne praktycznie od ręki. Jeśli to te same co w benzynowej wersji ... to nie dziwi mnie to, ze mogą się zużyć... . Nie mniej jednak stukają na skręconych kołach, więc prędko prędko do mechanika :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Marek Pluciński
Marek Pluciński

Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-24, 12:26   

Cześć, zbieram info o eksploatacji Sparka EV w polskich warunkach do testu wideo, który przygotowuję. Dlatego proszę o kontakt, tych którzy mieli styczność z tym autkiem. Ja sam mam bardzo pozytywne wrażenia i ... pewne obiekcje. Jedno jest poza dyskusją - zadziwiające wszystkich przyśpieszenie, jak na tak niepozorne autko.
Pozdrawiam Marek
_________________
Kocham życie, mam słabość do aut, uwielbiam CISZĘ...
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 21:56   

Zona jeździ od miesiąca i jest zachwycona.
Ja też czasem jak nie daleko trzeba się pokręcić.
Samochodzik jest świetny. Przyspieszenie robi wrażenie.
Zasięgi teraz przy normalnej/ lekko dynamicznej jeździe 125-130km połowa tomiasto i wyjazd z Warszawy, połowa podwarszawskie lokalne drogi 90km/h
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 49
Wysłany: 2019-06-24, 23:12   

Marek Pluciński napisał/a:
Cześć, zbieram info o eksploatacji Sparka EV w polskich warunkach do testu wideo, który przygotowuję. Dlatego proszę o kontakt, tych którzy mieli styczność z tym autkiem. Ja sam mam bardzo pozytywne wrażenia i ... pewne obiekcje. Jedno jest poza dyskusją - zadziwiające wszystkich przyśpieszenie, jak na tak niepozorne autko.
Pozdrawiam Marek


Warto zwrócić uwagę w tym modelu na niestandardowe podejście do napędu. Kazdy producent idzie w wysokoobrotowy silnik i przez to przekładnia 7-8:1 a spark ma w okolicach 3.18:1. Niskie obroty to duży moment przez co nie biorąc pod uwagę przekładni to te 500Nm wyglądają jak wyscigowka:)
 
 
Marek Pluciński
Marek Pluciński

Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-26, 15:35   

Dziękuję za Wasze wpisy, a przede wszystkim dziękuję inicjatorowi tego wątku! Pozostaje nadal zagadka jak uzdatnić amerykańskie gniazdo w Sparku do korzystania z europejskiego CCS. Montuję już materiał wideo, ale będę mieć kilkudniową przerwę w tej pracy, więc jeszcze jest czas na wszelkie opinie, informacje, pytania i odpowiedzi :)
Marek
_________________
Kocham życie, mam słabość do aut, uwielbiam CISZĘ...
 
 
EVszosio 
Outlander PHEV


Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd: Mokotów Stary
Wysłany: 2019-07-04, 02:05   

Marek Pluciński, myślę, że Marcin Eko Zlot Ząbki ogarnął temat Wymiany portu
CCS
_________________
4elEVate
 
 
Marek Pluciński
Marek Pluciński

Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 5
Wysłany: 2019-07-04, 11:40   Spark EV CCS

Dziękuję, już go pytam :)
_________________
Kocham życie, mam słabość do aut, uwielbiam CISZĘ...
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-04, 20:44   

Do Marcina ekozlot : opodziel się wiedzą na temat zmiany gniazda w Sparku
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 133
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-07-21, 07:20   

Pierwsze pełne dwa miesiące z Panelami fotowoltaicznymi dało rachunek w wysokości 84zl.
Jestem pod wrażeniem bo z rachunku około 400zl miesiąc, jest 42zl/miesiąc. W tym : klimatyzacja działająca non stop na 22 stopnie, cwu, pralko-suszarka, phev i Spark ~1500km/miesiąc, woda z własnego ujęcia (hydrofor) i wszystko inne co z domem związane - na prąd jest.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12