SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II - premiera
Autor Wiadomość
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-07-28, 20:38   

Dochodzą kwestie odliczania "nasz leasing" cały oprócz amortyzacji idzie w koszty. Przy kredycie tylko odsetki i amortyzacja plus paliwo itp..
Oferty bywają różne i dlatego :każdy wybiera inaczej
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 474
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-07-29, 11:34   

YANNOSICK napisał/a:
vwir napisał/a:
Ostatnio od znajomych coraz częściej słyszę o wynajmie długoterminowym. Twierdzą, że im się to bardziej opłaca niż leasing (nie mam, nie probowałem, więc z własnego doświadczenia nie wiem).

Z wieloletniego doświadczenia powiem, że znajomi mają rację. Już wyjaśniam z czego to wynika. To co w Polsce nosi miano leasingu (np. to co opisał Bronek) to zwykły zakup w kredycie. Przy leasingu (jak sama nazwa wskazuje) nie ma przeniesienia własności. Użutkownik płaci jedynie za wynajem auta. Dlatego w praktyce leasing (w Polsce nazywany wynajmem) jest zawsze bardziej opłacalny niż zakup.
Przykład mojego auta:
Wartośc w dniu odbioru: 48800
Wartośc po 4 latach: 13800

Koszty dla kupującego:
Utrata wartości to 35000 €
Koszt ubezpieczenia 1600€
Podatek drogowy 2400€
Paliwo + prąd 11000€
Serwis i przeglądy 2400€
Materiały eksploatacyjne 2000€
Razem 54400€ w 4lata

Koszty dla leasingującego:
48 rat po 1100€
Razem 52800€

Może zysk niewielki ale jest kilka dodatkowych plusów:
-W wynajmie nie trzeba martwić się o auto ponieważ uszkodzenia, kradzież, zniszczenia czy usterki to problem właściciela a nie wynajmującego.
-Nie trzeba angażować/posiadać środków na zakup auta.
-Płatność jest po usłudze czyli płacimy po miesiącu wypożyczenia a pieniądze mogą pracować.
-brak stresu, przygotowań i całej nieprzyjemnej otoczki związanej ze sprzedażą auta.
-Przewidywalne i stałe koszty związane z poruszaniem się autem. Zero niespodzianek.

Na obecną chwilę nie widzę lepszej opcji.


To wszystko ma sen pod warunkiem że co 4 lata zmieniasz samochód.

Z tego co obserwuję to zazwyczaj Kowalski jak kupuje nowy samochód w salonie to jeździ nim min 6-10 lat. W takim rozliczeniu wynajem długoterminowy czy jego pochodne przestają być atrakcyjne.
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-07-30, 11:59   

krawcu napisał/a:
Z tego co obserwuję to zazwyczaj Kowalski jak kupuje nowy samochód w salonie to jeździ nim min 6-10 lat.

to też Kowalski jest osobą prywatną, przedsiębiorca Kowalski bierze samochod w leasingu na 3 lata i oddaje :) , albo jak ja :) wykupuje samochód i jeździ aż będzie mógł odebrac EV :)
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1244
Wysłany: 2018-08-31, 22:10   

Wlasnie wpadla wiadomosc, ze nowy leaf ma miec aku 64kWh. Wreszcie! Oby tez ladowanie mial sensowniejsze niz max 6.6kW w AC..
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 923
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-01, 05:26   

Przede wszystkim to przy takiej pojemności to niech ma chłodzenie baterii.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-02, 11:16   

vwir napisał/a:
Przede wszystkim to przy takiej pojemności to niech ma chłodzenie baterii.
Przy takiej pojemności nie uciekną już od tego - stary (24kWh) przy 120km/h na autostradzie jechał pewnie z 40 minut (i pod koniec pewnie zwolniłby ze względu na temperaturę ogniw), ten mógłby pewnie ze dwie godziny - wyobrażasz sobie ostatnie 1,5h jazdy po autostradzie z prędkością 80 albo 60 km/h?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1308
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-03, 07:10   

Nie jest tak do końca, bo powiedzmy że jeżeli pakiet ma 24 kWh i auto pobiera 20, to jest to prawie C, przy 64 kWh to jest 1/3C, co nawet laptopowe aku zniosą.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 923
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-03, 07:41   

Z drugiej strony pakiet 24kWh jest na tyle mały, że nie zdąży się jakoś specjalnie zagrzać i się rozładuje do zera. A nawet gdy się zagrzeje to szybko się schłodzi. Kiedyś jechałem w sumie 120km, dość szybkim tempem (prędkość niejednokrotnie w okolicach 120km/h). W połowie tej trasy miałem kilkudziesięciominutowy postój i pod ręką było chademo greenweya (wtedy jeszcze darmowe) więc się naładowałem. Potem powrót, podobnym tempem. Temperatura baterii podskoczyła może ze dwie kreski i była bardzo daleko od czerwonego pola.
 
 
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 67
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2018-09-07, 09:56   

2 kreski to może być 20C różnicy np. 18-38.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 923
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-07, 10:19   

Nie sądzę. Tam jest 12 kresek, więc jeśli jedna kreska to 10 stopni to miałbyś zakres (od minimum do maksimum) jakies 120 stopni.

Aż z ciekawości sprawdziłem, jak to jest: http://www.electricvehicl...mperature_Gauge

Generalnie jedna wielka niewiadoma. Ilość kresek zależy nie tylko od temperatury, ale też od pojemności baterii i ta sama ilość kresek potrafi oznaczac zarówno 10 stopni, jak i 38 stopni. Tak czy inaczej - szybkiego ładowania należy unikać, gdy bateria jest w okolicach czerwonego pola. Nie wiem, co musiałbym robić, żeby się tam zbliżyć.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-07, 13:14   

vwir napisał/a:
Nie wiem, co musiałbym robić, żeby się tam zbliżyć.
Na pewno jazda z gazem do dechy i szybkie ładowanie, po kilku powtórkach pod rząd powinno się udać w czerwone pole wjechać, o ile dużego mrozu nie ma :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-25, 08:29   

Około rok po premierze .
Dwie obniżki ( promocyjna i zw z planowanym nieskutecznym zniesieniem akcyzy)

I chyba czwarta podwyżka się szykuję ???


bodix napisał/a:
Oszczędności na paliwie olejach itp. to miesięczny "dodatek" w moim przypadku 500- 700zł, więc leasing w domyśle pomniejszony o te kwoty daje naprawdę sensowny wymiar, a przyjemność z jazdy... Bronek instaluj tą ładowarkę może ten Kołobrzeg oblecę kiedyś w obie strony na prądzie dzięki twojej uprzejmości jak również polecam się na taką okoliczność w Słupsku.


Cytuję Twój post , bo do Słupska się wybieram . ( Święto wiadome a tam Rodzina żony ...przebywa na amen).
To mniejszy powód , bo dam rade chyba w dwie strony na oparach . ??


Drugi to cytując smutną wiadomość Elektrowóz.pl : Bo biednemu zawsze wiatr w oczy .
Cytat:
Nissan Leaf (2019) jeszcze drożej? To nie pomoże elektromobilności
Elektryczny Nissan Leaf przeznaczony na rynek europejski produkowany jest w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) ostrzega, że gdy brexit dojdzie do skutku, cena samochodu na terenie Unii może wzrosnąć. Dziś najtańszy model kosztuje w Polsce 153,8 tysiąca złotych, więc gdyby sprzedawcy zdecydowali się przerzucić 10-procentową taryfę na odbiorcę (co jest najgorszym z możliwych scenariuszy), ceny Leafa wyglądałyby następująco:

Nissan Leaf Acenta: 153 800 zł -> 169 180 zł,
Nissan Leaf N-Connecta: 165 200 zł -> 181 720 zł,
Nissan Leaf Tekna: 171 900 zł -> 189 090 zł.


Moje 158.000zł z w/w TEKNĘ plus ładowarka full opcja , jawi się jak super okazja .. Niestety .

PS Oczywiście zapraszam na poczęstunek prądowy .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 305
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2018-10-25, 15:45   

Bronek, bez stresu, w Słupsku masz ładowanie zapewnione, a jak rodzinka na starym cmentarzu to i dobrą miejscówkę będziesz miał do ładowania.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-25, 16:11   

O jak miło właśnie planuję przez stronę Nissana i wychodzi, że jeśli opcja wolno i bez klimy to "styknie"

Stary cmentarz Ojciec żony pilot, zginął w Migu 29 jak miała roczek. Są też dziadki itd...

Gdyby była gdzieś "siła", to mam Patrykowe dzieło mobilne..

Zawsze gdzieś na Obrońców Wybrzeża stawaliśmy lub w okolicy.
Mamy wielką ochotę elektrykiem.... zaraz testament napiszę. 8-)
Ten dreszczyk emocji jak przed pierwszym bzyknięciem.... :oops:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-10-26, 10:09   

JESTEM na cmentarzu, na razie gościnnie i mam 150km zasięgu.. Powinienem wrócić
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 39
Skąd: Wieden
Wysłany: 2018-12-05, 22:53   

Dlaczego ceny w Polsce elektrykow sa tak wysokie?? Dwa tygodnie temu moj szef odebral do
firmy dwa Nissany Leaf Tekna cena katalogowa 35000€ a zaplacil 30000€ za sztuke, niestety
nie dostalem auta ale mamy zamowione dwie Tesle 3 wiec licze ze jeden trafi w moje rece juz
prowadze pertraktacje z nim :D
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-05, 23:01   

Nie ma dotacji, jest akcyza... no i jesteśmy bogaci :lol:
Cena powinna być około 150- 160 TYŚ ..zł
Tyle ja dałem w promocji, ale to trwało krótko na początku sprzedaży.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 39
Skąd: Wieden
Wysłany: 2018-12-05, 23:21   

Cena 30000€ to cena bez dotacji automatycznie na firme odpada Vat 20% w Austrii i
dofinansowanie do 5000€ wiec ostatecznie auto kosztuje w granicach 19000€ dla firmy.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 366
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-05, 23:30   

I dlatego nie lubię Austrii :lol: z zazdrości

No i dlatego, trzepią kasę na ważeniu ... kamperów. :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 912
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-12-06, 14:00   

DaroWien napisał/a:
Cena 30000€ to cena bez dotacji automatycznie na firme odpada Vat 20% w Austrii i
dofinansowanie do 5000€ wiec ostatecznie auto kosztuje w granicach 19000€ dla firmy.


A Polska Policja zapłaci 100%!

Policja kupuje elektryczne radiowozy – Nissany LEAF 40kWh trafią do służby w Szczecinie.

https://www.se.pl/auto/no...T7blWRDNNXhtC20
 
 
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 353
Wysłany: 2018-12-06, 14:21   

akurat opodatkowanie budżetówki to przesypywanie kasy z jednej kieszeni do drugiej i nic nie zmienia, znaczy się jest bez sensu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12