SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 00:30   

granit napisał/a:
Czyli podsumowując, jeśli na ładowanie pobiera w ok. 14-15 kWh to może sygnalizować, że coś jest nie tak?
Niekoniecznie - może podgrzewa baterię periodycznie. Zwróć też uwagę, że wykrycie kluczyka w pobliżu powoduje czasem załączenie ładowania w EVSE - słychać klik styczników.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 79
Wysłany: 2018-11-30, 18:04   

PatrykS napisał/a:
granit napisał/a:
Czyli podsumowując, jeśli na ładowanie pobiera w ok. 14-15 kWh to może sygnalizować, że coś jest nie tak?
Niekoniecznie - może podgrzewa baterię periodycznie. Zwróć też uwagę, że wykrycie kluczyka w pobliżu powoduje czasem załączenie ładowania w EVSE - słychać klik styczników.

U mnie zużycie jest zbliżone do 11,5-12, jednak u kolegi jest to ok. 14-15. Zastanawiamy się co czyni różnicę. I on i ja mamy dość daleko do samochodu, więc kluczyk nie łapie na pewno.
 
 
Blest 

Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-30, 21:13   

Cześć mam kilka pytań, jak wygląda stan baterii po nocy gdy temperatura jest ujemna -10 -13 stopni bez ładowania? Czy jeśli auto stoi na dworze i jest ładowane przez noc przy temperaturach ujemnych to rano po odpięciu od ładowarki i ruszeniu w drogę włączy się generator czy jednak będzie można się poruszać na bateriach?

Pozdr.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 22:04   

Blest napisał/a:
Cześć mam kilka pytań, jak wygląda stan baterii po nocy gdy temperatura jest ujemna -10 -13 stopni bez ładowania? Czy jeśli auto stoi na dworze i jest ładowane przez noc przy temperaturach ujemnych to rano po odpięciu od ładowarki i ruszeniu w drogę włączy się generator czy jednak będzie można się poruszać na bateriach?
Włączy się niestety poniżej -10 - w celu przyspieszenia ogrzewania kabiny. Używając aplikacji MyVoltHold można to wyłączyć, ale niestety trzeba to zrobić za każdym włączeniem samochodu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-01, 12:11   

mam małe spostrzeżenie. Dla warunków T < -2C lub T< -10C uruchomi się silnik (zaleznie od ustawień) po to, by grzac kabinę, baterię i tym, co zostanie nieco doładowac akumulator.
Ostatnio jechałem, gdy było -7C, zauwazyłem, że przy klimie na 20C auto przez godzinę zużyło 1,2L benzyny. Plus tego był taki, że doładowało baterię o około 1,5-2kWh.
Powyższe spostrzezenia dotyczą pracy silnika w trybie grzania kabiny przy niskich temperaturach.
Zasięg oczywiście był, jak w lecie (niewiele mniejszy). Minus - zużył troche paliwa.
_________________
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 62
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-12-01, 21:32   

U mnie uruchamia generator już przy -4C. Na odcinku 17 km uruchamia się dwa razy na około 2km jazdy za każdym razem mimo naładowanej baterii.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-02, 17:51   

Kolejna okazja do sprawdzenia opisywanego trybu ogrzewania silnikiem. Dystans 25km, temp -5C, jazda płynna, auto pobrało 0,5 litra paliwa, zasięg niewiele niższy niż w lecie.
_________________
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-02, 23:46   

ja dalej pociągnę temat zimy... dzisiaj mnie bardzo nieprzyjemnie zaskoczyla Ampera :/ Auto zwolniło , brak reakcji na pedal gazu potem wyskoczył mi komunikat "silnik niedostępny", "prędkość ograniczona" i tak spadło do 10km/h potem do 30 i pyrkałem do domu 1,5km z duszą na ramieniu, a że maiłem duża górkę przed sobą to ledwo się wydrapałem. Włączenie wyłączenie nic nie dawało. Dobrze, że miałem OBD to mam kilka błędów:
P0AC4
P0C12
P0C13
P0C14
P0C15.
Kasowanie błędów nic nie dawało. Po przeglądnięciu forum GM to wyszło że akumulator 12v pada... dziwne że Ampera nie ma informacji na monitorach co do słabego AKU podtrzymującego :/
Na razie go ładuje i zobaczymy. To jeszcze oryginalny z pierwszego montażu GM rok 2012.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-02, 23:50   

dawspeed napisał/a:
To jeszcze oryginalny z pierwszego montażu GM rok 2012.
Też mam taki, i co najmniej dwa razy zaliczył już solidne rozładowanie (mi raz do 6V). Póki co działa, ale może trzeba prostownik jednak wrzucić na pakę - zawsze można podłączyć do power banka i biedne aku 12V podładować w razie draki :-) Bo jak w czasie jazdy to się działo (gdy jest ładowany przecież) to lipa - musi już być dętka totalna.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-03, 00:22   

dokładnie :) albo wymienić i się nie stresować. Choć tu już na forum chyba Ty patryku pisałeś, że ładuje się ten aku z gniazdka, a ja z nim włąsnie też mam problem :/
Może ktoś się spotkał po podłączeniu do evse łączy się z samochodem a potem nagle zapala sie zielona lampka naładowane, a bateria 0%. Słychać potem przelewanie płynu chłodzącego i za jakiś czas się włączają wszystkie wentylatory.
Po zczytaniu obd2 błędy
P1EC6: Hybrid Battery Pack Heater Performance, Battery Heater is not performing as intended
P1EC4: Hybrid Battery Pack Heater Transistor Stuck Off, Constant Current or Constant Voltage

Teoretycznie po forum GM to uszkodzona grzałka lub czujnik temperatury akumulatorów
W stanach to teoretycznie wymienili gościowi w ramach gwarancji.
Czy orientuje się ktoś jak wygląda sprawa u nas z gwarancją? Auto mam z Belgii i mógłbym go dać np do krakowskiego serwisu na gwarancji? Auto 117 tys przebiegu.

Tak przy okazji znalazłem drugie gniazdo OBD2 :) jedno pod kierownicą a drugie pod schowkiem pasażera.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 148
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-12-03, 20:19   

Dla VOLT 2014 i 2015 za 500$ możemy dokupić moduł elektroniczny, który powiększa pojemność dostępnej energii w baterii o +20%.

Dodatkowo moduł zwiększa moc silnika ze 110kW do 130kW (150KM do 177KM)

Kanadyjski producent modułu twierdzi, że GM na podstawie danych zebranych z VOLT1 zmniejszył margines bezpieczeństwa energii w VOLT2 z 38% do 24% bez szkody dla trwałości baterii i to samo robi rzeczony moduł.

Przykładowo auto z zasięgiem 75km, po zamontowaniu modułu ma zasięg 90km.

Nic nie wiadomo o Amperach.

Moduł +20%

Nawiasem mówiąc GM ogłosił, że z dniem 1/03/2019 zostanie wstrzymana produkcja modelu VOLT2.
  
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-04, 06:52   

Kurde czekam na taki wynalazek do mojego. Ale chyba marne szanse bo jakby była mażliwość to by pewnie gość zrobił :cry:
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-04, 08:33   

2000zl za ten modul... to sporo.
To 23 kkm na pradzie lub 8 kkm na benzynie...
Ale modul bardzo ciekawy.
A 177KM kusi...
_________________
  
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 289
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-12-04, 12:57   

Niby fajne ale ja mam lepsze rozwiązanie z infrastrukturą nie jest tak źle i lepiej jest dołożyć dobrą pokładową ładowarkę zamiast tego gówna 16A z jednej fazy. Skoro VOLT gen 1 w rekuperacji czy też w trybie hold lub mountain wciąga po 40kwh to co mu zaszkodzi takie 11kw nic a po 30 min mamy pół baku a po 1h masz full. I to jest to a nie jakieś 20% gówno warte i potem wiszenie na gniazdku 4h wtopa.
 
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 79
Wysłany: 2018-12-04, 23:29   

KilleR.racer napisał/a:
Niby fajne ale ja mam lepsze rozwiązanie z infrastrukturą nie jest tak źle i lepiej jest dołożyć dobrą pokładową ładowarkę zamiast tego gówna 16A z jednej fazy. Skoro VOLT gen 1 w rekuperacji czy też w trybie hold lub mountain wciąga po 40kwh to co mu zaszkodzi takie 11kw nic a po 30 min mamy pół baku a po 1h masz full. I to jest to a nie jakieś 20% gówno warte i potem wiszenie na gniazdku 4h wtopa.

A ktoś to przerabiał?
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 00:43   

Pawiel napisał/a:
2000zl za ten modul... to sporo.
To 23 kkm na pradzie lub 8 kkm na benzynie...
Ale modul bardzo ciekawy.
A 177KM kusi...


Napisałem do nich. Ciekawe czy dadzą do samodzielnego montażu?
Latem to 100km by było bez problemu plus ładowanie 11kW i nie zmienię auta przez kilka lat.
 
 
rume

Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2018-12-05, 14:18   

Maras napisał/a:


Napisałem do nich. Ciekawe czy dadzą do samodzielnego montażu?
Latem to 100km by było bez problemu plus ładowanie 11kW i nie zmienię auta przez kilka lat.


Jeżeli to jest dla Volt 2014,2015 to w Amperach chyba nie zadziała. Ten moduł nie działa na Voltach do 2103
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 231
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 16:43   

rume napisał/a:
Maras napisał/a:


Napisałem do nich. Ciekawe czy dadzą do samodzielnego montażu?
Latem to 100km by było bez problemu plus ładowanie 11kW i nie zmienię auta przez kilka lat.


Jeżeli to jest dla Volt 2014,2015 to w Amperach chyba nie zadziała. Ten moduł nie działa na Voltach do 2103


Ale ja do Volta 15 potrzebuję.
 
 
szkutnik 
Volt 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-05, 21:12   

I ja, i ja też do volta15 ;)
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 127
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-12-06, 08:06   

....a nasz rodzimy V-tech nie może takiego powerboxa do Volta wypuścić? Skoro inni mogą to też powinien dać radę :) może go też zapytajcie
  
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 314
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-06, 21:12   

Pytanie. Jak odpalałem grzanie z kluczyka zawsze mi się włączały światła. Ostatnio kilka razy mi się nie włączyły. Teraz znowu świecą. Jakoś się to ustawia ???
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-06, 21:36   

:) )))
A mi (powaznie), rok temu przez kilka dni swiecilo tylko jednopostojowe, jak jechalem (dzienne), kolega mi to mowil, a ja stukalem sie w glowe, bo jak sprawdzalem, to swiecilo. Ampera robila mnie w ch..... przez kilka dni, po czym przestala.
:) samo jej przeszlo.
Kapnalem sie ze mowi prawde, po odbiciu moich swiatel w pojezdzie z przodu. Brakowalo jednego.
_________________
  
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-09, 22:58   

Jednak muszę wymienić akumulator 12V, co polecacie? Gdzieś na forum znalazłem, że ktoś zakupił BOSCH AGM S5 60Ah, chyba w żelowy nie ma co inwestować, a zwykłe szybko wyzioną ducha?
Takie rzeczy chyba nie muszą być robione przez ASO i nie straci się gwarancji na główne akumulatory?
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2555
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-11, 00:48   

dawspeed napisał/a:
chyba w żelowy nie ma co inwestować, a zwykłe szybko wyzioną ducha?
Myślę że nie wyzioną.

dawspeed napisał/a:
Takie rzeczy chyba nie muszą być robione przez ASO i nie straci się gwarancji na główne akumulatory?
Można samemu, bez przesady :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
dawspeed 
Opel Ampera

Dołączył: 22 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-12-11, 14:28   

Brakuje mi osłony podłogi, bo jak wszedłęm na kanał to złącza są na wierzchu.
Czy ktoś przypadkiem nie ma do sprzedania. Nr 12 z tego obrazka
https://ci.catcar.info/opel_2015_05/data/R12/A12B.png
Takie coś co jest na tej aukcji
https://www.proxyparts.pl...czesci/9761071/.
Nr Kat 22819783
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12