Kia e-Niro |
Autor |
Wiadomość |
bro
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 288
|
Wysłany: 2018-12-08, 18:11 Kia e-Niro
|
|
|
zakładam nowy temat, bo myślę że warto - szykuje się bestseller. KiaBjørn przygotował zimowy test zasięgu i osiągnął bardzo dobry rezultat - 375 km przy prędkości 90km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc
jeśli dobrze zrozumiałem informację z holenderskiej strony, to ceny zaczynają się od €42.510 czyli ok 183.000 pln |
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-12-09, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jakosek
e-Niro MY20
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 56 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2018-12-10, 11:36
|
|
|
I robi się mały dylemat - czy lepiej poczekać na najtańszą wersję Tesla 3 czy brać Kia. Zapowiada się ciekawie, za rok będę chciał coś kupić w tym przedziale cenowym, pytanie co będzie dostępne. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-10, 12:13
|
|
|
Tesla ma calkiem inna filozofie, i jest jednak inna firma; aplikacja tesli, sposob w jaki jest rozwiazanie updatow itp jednak sa futurystyczne. Ja rowniez czekam na tansza 3, jezdze teslami od prawie 3 lat, i nie ma powrotu do „starych“ rozwiazan:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
aviator
i3 94Ah rex
Wiek: 41 Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 74 Skąd: Kochlowice
|
Wysłany: 2018-12-10, 19:25
|
|
|
A tak z ciekawości ta "tańsza tesla 3" na która czekacie, to o jakich kwotach myślicie? Bo za 2-3 lata wypadałoby mi zmienić i3 i nie wiem czy mogę zacząć marzyć o tesli |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-10, 19:58
|
|
|
aviator napisał/a: | A tak z ciekawości ta "tańsza tesla 3" na która czekacie, to o jakich kwotach myślicie? Bo za 2-3 lata wypadałoby mi zmienić i3 i nie wiem czy mogę zacząć marzyć o tesli |
Pewnie w okolicy "ćwierć dużej bańki" z full opcją?
To kwestia mocy naszej waluty, bo na dotacjie i ulgi raczej nie liczmy.
Mnie interesuje Tesla ze względu na jej innowacyjne podejście.
Ma być 4x4 i wszystkie dodatki. Zasięg mniej istotny, podobnie jak te najwyższe osiągi. I tak to sporo.
Będzie pewnie i tak spełniało rolę, jak obecny Nissan |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:30
|
|
|
Mid-Range na dzis z tylnym nepedem to 46.000USD, plus podatek VAT, wychodzi cos okolo 215.000PLN. Tyle powinien kosztowac, wersja "mala" ma kosztowac 35.000USD. plus podatek VAT okolo 165.000PLN. I to bylaby bomba (porownujac do takiego leafa np...)
Full opcja dzis (long range, AWD) kosztuje ok 57.900€ czyli 250.000PLN. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
DaroWien
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 53 Skąd: Wieden
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:34
|
|
|
W Austrii Kia Niro kosztuje katalogowo 47000€ wiec pewnie mozna bedzie ja wyrwac za 43000€
zalezy od salonu w ktorym kupimy, Tesla 3 ma kosztowac 60000€ i tu niestety nie ma mozliwosci
zbijania ceny przy tej ilosci zamowionych aut oraz ze w Austrii jest tylko jeden dystrybutor Tesli.
Ja czekam jeszcze na wyniki jakie bedzie miala nowa Kia Soul z bateria 64kW i jesli zasieg bedzie
zblizony do Niro a cena bedzie w okolicach 37000€ to taki samochod trafi do mojej zony
Ja natomiast sie zastanowie czy nie kupic Kia Niro poniewaz zasieg tego samochodu jest
taki na jaki czekam od dwoch lat a cena tez jest ok, na moje mozliwosci jest jeszcze kwestia
tego czy zamowione Tesle 3 w naszej firmie trafi jedna w moje rece jesli nie to duze
prawdopodobienstwo jest ze zamowie Kia Niro, w moim przypadku cena ostatczna tego auta
bedzie w okolicach 30000€ po odliczeniu Vat i dofinansowaniu od panstwa. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:39
|
|
|
Powiem tak: po roku niro straci na wartosci wiecej niz M3:)
Poza tym 3 jest autem mega przyszlosciowym, nie da sie porownac do niro. zasieg niro ma fajny, zmierzyl Bjorn, ale jednak tesla jezdzi inaczej:)) nie mowiac o calym wyposazeniu, aplikacji, superchargerach itp:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
DaroWien
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 53 Skąd: Wieden
|
Wysłany: 2018-12-10, 20:57
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | Powiem tak: po roku niro straci na wartosci wiecej niz M3:)
Poza tym 3 jest autem mega przyszlosciowym, nie da sie porownac do niro. zasieg niro ma fajny, zmierzyl Bjorn, ale jednak tesla jezdzi inaczej:)) nie mowiac o calym wyposazeniu, aplikacji, superchargerach itp:) |
Dzis kazdy samochod traci na wartosci i nie da sie tego zatrzymac, nawet Tesla, zobaczysz ze za
5 lat Tesla 3 uzywana bedzie kosztowac w granicach 25000€, wszystko zalezy od ilosci km, moj
kolega ma BMW i3 na dlugoterminowy najem i placi koszty utraty wartosci wyliczone na 5 lat
to 22000€, dzis Kia soul z roku 2015 kosztuje dwie trzecie tego co nowe auto ale nie mozna
tego porownywac do samochodu ktory ma dwa razy wieksze baterie, Renault Zoe czy Fluence
traca na wartosci bardzo szybko to zapewne wina malego zasiegu oraz najmu baterii, dzis ich
polityka sie zmienila i baterie mozna kupic. Jezeli Niro za 5 lat straci na wartosci 1/3 to i tak
bedzie tyle warta ile za nia zaplace bez Vatu i z dofinansowaniem
Poza tym utrzymanie mojego auta dzis kosztuje mnie w granicach 1500-2000zl miesiecznie
wiec spokojnie starczy na rate liesingu i ladowanie auta
Kwestia Superchargerow dzis przestaje byc raczej istotna, to tylko kwestia czasu jak bedziesz
mial wszedzie ladowarki Chademo z moca 200 czy 400kW
Co do Tesli to bardziej podoba mi sie model S i X a Tesla 3 nie robi na mnie wrazenia,
jestem tym autem zainteresowany tylko dlatego ze ma fajny zasieg ktory mi odpowiada. |
|
|
|
 |
jakosek
e-Niro MY20
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 56 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2018-12-10, 21:37
|
|
|
wodnik7, spokojnie bo zaczynasz brzmieć jak fanboy Tesli.
Ja obserwuję rynek od dłuższej chwili. Na nowy Model S nie będzie mnie jeszcze długo stać, a cena auto jak za ładny domek to trochę... Nie na nasze warunki
Tesla 3 i taka Kia e-Niro są już bardziej w naszym zasięgu. Kia ma jedną niezaprzeczalną zaletę - JEST. Może na Polskę jakoś wiele tego nie będzie, ale jest to samochód który będzie można zamówić, kupić. Podobne nadzieje dawał Opel Ampera-e, tyle że to auto nie do kupienia. Tesla 3 w taniej wersji - moim zdaniem "golas" będzie kosztował w naszych warunkach bliżej 200kPLN, o ile powstanie jakiś polski oddział. Inaczej trzeba będzie ściągać z zachodu (może to i lepiej? w jakiś dziwny sposób nowe auta w Polsce są droższe jak na zachodzie ).
ALE
- najtańszy Model 3 nie wiadomo kiedy się pojawi. W tym momencie nadal się nie opłaca produkować tego modelu w cenie jaką zapowiedzieli (35kUSD).
- będzie miał mniejszy zasięg niż e-Niro
- sądząc po "banana box test" Kia to całkiem spory i pakowny samochód. Mam rodzinę, dzieci. Jakoś czarno widzę zapakować się do Model 3, prędzej Model S (odpada, j.w.). Tutaj moim zdaniem Kia wygrywa
- Model 3 jest budżetową wersją tesli, w wersji "golas" nie jest wcale lepiej wyposażona od takiej Kia.
Czyli - jak się nie ma co się lubi to się bierze co jest
A jak będzie to zobaczymy, mam jeszcze czas na obserwacje rynku, obecnie mam pilniejsze wydatki |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1983 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-12-10, 21:53
|
|
|
Mam w rodzinie Niro w wersji hybrydowej (nie plug-in). Wyposażenie w zasadzie kompletne. Muszę przyznać, że jest dobrze. Zarówno w kwestii jakości materiałów jak i wyposażenia. Niektóre gadżety mnie zaskoczyły - na przykład fotel sam odjeżdża do tyłu po otwarciu drzwi żeby się łatwiej wysiadało. Poza tym podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, itp. Jako auto rodzinne chyba się sprawdzi. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-10, 21:58
|
|
|
To juz polemika jest:)
Tesla m3 to bardzo dobre wykpnczenie, duzo miejsca (spokojmie dorosly za mna jako kierowca, a mam 1,88cm), no i prostota calosci - wszystko dziala (vide co nie dziala w leafie wg Bronka!)
Na dzis mozna miec uzywana S 2014 rok, z przebiegiem ponizej 200.000km z gwarancja na aku/silnik za jakies 40.000€. Za 50.000€ sie zaczyna D z 2015, z autopilotem. Auto na aluminium, czesci na rynku masa-nie balbym sie w to wejsc. Pozdrawiam! |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
jakosek
e-Niro MY20
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 56 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2018-12-10, 22:02
|
|
|
A, jeszcze jedno. Jak na razie mam niezłą opinię o Kia, ale jedno to moim zdaniem zbrodnia. Jak można w samochodzie nowoczesnym, elektrycznym, eko itd itp - zamontować w 2018 zwykłe halogenowe oświetlenie główne? No żesz... Ja lubię dobrą widoczność
A wykończenie i wrażenia z jazdy będę oceniać jak się jednym i drugim przejadę. Obecnie to trochę wróżenie z fusów.
Używanej tesli sobie obecnie nie kupię, bo jedyna opcja to nowe auto i leasing.
PS. w 2019 zmieniają się przepisy o odliczaniu VAT - wprowadzili mały ukłon w naszą stronę - "fossil cars" mają limit 150kPLN, a elektryczne 225kPLN. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-10, 22:09
|
|
|
Ja nie mam firmy, z oszczednosci/kredytu musze brac.
Ale leasing na uzywane jest jak najbardziej mozliwy..:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-10, 22:46
|
|
|
Ekonomi przy nowym aucie nie ma, ekologia wątpliwa szczególnie u nas "kraju węgla i, stali wódy i kowalii", a elektrykami sie po prostu fajnie jeździ.
O tym wszystkim przekonuje mnie używanie Nissana, bez emocji widzę jego wady i zalety.
Byłby idealnym samochodem uniwersalnym niemal, ale za kilka lat jak sieć ładowarek powstanie, teraz to fanaberia.
Poczekałbym, na rozwój sytuacji, mając teraz takie doświadczenia.
Chyba że zaistniała by sytuacja, podobna jak u mnie, czyli udalo by się, przez przypadek, załapać na sporą obniżkę.
Jeśli potwierdzi się cena Tesli lekko wyższa od Nissana Kii itp, to bym jednak brał Teslę.(a przecież Leaf jest wypasiony) Kia mniej.
Dla samej satysfakcji i przyjemnosci... Tesla!
Interes żaden ale przynajmniej radocha |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
DaroWien
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 53 Skąd: Wieden
|
Wysłany: 2018-12-11, 12:37
|
|
|
No wlasnie jak Bronek napisal kupowanie Tesli to jak kupowanie Iphona, nie ma wielu
zalet ale wszyscy go posiadaja wiec ja tez chce
Wodnik nie wiem ile masz km zrobione Tesla ale uwierz mi ze ja jestem rozczarowany jak po
60kkm wyglada tapicerka w aucie, niejedno audi ma po 200kkm lepsza. Cena Tesli za 130k€
nie odpowiada jakosci w jaki sposob jest wykonana, nic dziwnego jak 30k€ jest liczone na prad
ktory dla modelu S jest za darmo.
Do tego wiele problemow ktore mial moj szef z Tesla S prawie spowodowaly to ze chcial
im oddac ten samochod poniewaz za ta kase mozna spodziewac sie czegos wiecej.
Porownujac Kia Niro i Tesla 3 cenowo to roznica okolo 15-17k€ w maksymalnym wyposazeniu
Natomiast Kia Niro zaczyna sie od 37k€ z bateria taka jak ma Leaf II i zapewne samochod ten
mozna kupic juz po nizszej cenie np za 32k€ a nie po tej ktora podaje producent.
Widze ze na polskiej stronie brak oferty Kii ale jest na austriackiej
https://www.kia.com/at/mo...specifications/
I jeszcze kilka waznych informacji, ja chce kupic samochod ze wzgeldu na dobry zasieg a nie
na marke auta wiec dla mnie nie jest wazne czy bede jezdzil kia Renault Nissan czy Tesla
tylko auto ma miec zasieg minimum 300km i ma mi sie podobac, dodatkowe bajery sa
mile widziane.
Tesla podaje zasieg maksymalny do osiagniecia czyli w przypadku Modelu 3 jest to 500km
moj szef ma model S i podawany zasieg 480km, do tej pory nie udalo mu sie zrobic wiecej
niz 350km a zazwyczaj jest to 250km , natomiast Kia podaje zasieg 450km a Bjorn na trasie
zrobil 500km czyli po miescie jest dosc realne ze auto moze osiagnac zasieg bliski 600km
to o 100km wiecej niz Model 3 a bateria w Kii mniejsza o 9kW |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1983 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2018-12-12, 06:49
|
|
|
jakosek napisał/a: | A, jeszcze jedno. Jak na razie mam niezłą opinię o Kia, ale jedno to moim zdaniem zbrodnia. Jak można w samochodzie nowoczesnym, elektrycznym, eko itd itp - zamontować w 2018 zwykłe halogenowe oświetlenie główne? No żesz... Ja lubię dobrą widoczność |
Nawet w opcji nie ma ksenonów/ledów? Jeśli tak to dla mnie dyskwalifikacja. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-12-12, 07:20
|
|
|
Daro, porownywanie zasiegu Bjorna i Twojego szefa to chyba jednak nie jest sensowne, nie sadzisz?
W ogole porowujesz troche dziwnie. Ale spoko, kazdy niech kupuje co lubi! |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
jakosek
e-Niro MY20
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 56 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2018-12-12, 10:03
|
|
|
vwir napisał/a: | Nawet w opcji nie ma ksenonów/ledów? Jeśli tak to dla mnie dyskwalifikacja. |
Pewnie jest w opcji bo widziałem wczoraj na żywo spalinową wersję z ksenonami, ale powinna to być podstawa. Chociaż wszystkie testowane na youtube chyba miały dotychczas halogeny.
edit - chyba się trochę zapędziłem, ta co ostatnio Bjorn testował w Norwegii chyba ma xenon/led |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-12-12, 10:30
|
|
|
A czy ktoś z Was zastanawiał się nad różnicami technologicznymi pomiędzy Teslą a innymi autami? Dlaczego póki co żaden producent nie wypuścił na rynek auta z takimi parametrami jak Tesla? Rywale tacy jak I-Pace czy e-tron wypadają po testach słabo w stosunku do Tesli...
https://www.youtube.com/watch?v=9hzt0COEmL0
Dlaczego podjeżdżając Teslą pod supercharger ładujemy się zawsze z pełną mocą a w przypadku innych aut jest problem... Wydaje mi się, że jest jeszcze sporo więcej takich technologicznych różnic choćby podstawowa taka jak efektywność energetyczna zespołu napędowego. Czy wiedzieliście, że jak w Tesli zaplanujecie trasę na której są superchargery to Tesla sama sobie przygotowuje kondycję baterii w taki sposób aby jak najbardziej efektywnie się ładować... Ktoś kto porównuje Teslę o mocy powyżej 400KM z napedem na 4 łapy i wadze powyżej 2 ton do np. Kia o mocy mniejszej niż 200KM, wadze mniejszej niż 1.8 tony i napędzie na jedną oś chyba nie wie co pisze... jak porównać BMW X5 xdrive z ponad 400KM silnikiem do np. najtańszej wersji Skody Kodiaq . Zapomnijcie o cenie w Polsce Tesli 3 poniżej 250tys. brutto to jest nierealne z np. marketingowego punktu widzenia... ale pomarzyć można... bo to nic nie kosztuje... Jak można porównać Model S czy nawet Model 3 do Kia Niro bądźmy poważni... W Tesli kosztuje nie wykończenie wnętrza tylko innowacyjność i technologia ktoś to tego jeszcze nie zrozumiał niech się łudzi parametrami podawanymi na papierkach i zachwyca się zasięgiem auta. Wystarczy wziąć trasę 1500km i porównać wtedy zasięg i przede wszystkim czas przejazdu bo to się głównie liczy w długodystansowych testach. Nie neguję Kia Niro bo jest to obecnie, /będzie zdaje się jeden z lepszych EV na rynku ale nadal nie jest to auto na długie trasy... |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
jakosek
e-Niro MY20
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 56 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2018-12-12, 12:12
|
|
|
Raczej nikt tutaj nie porównuje do modelu S, bardziej do modelu 3 i to w najtańszej opcji, której obecnie nie ma na rynku. Cena i osiągi będą zbliżone, technologicznie też w podstawowej wersji - bez wielkiej przepaści. Wiem że można do model3 dodać autopilot i już mamy zupełnie inny poziom innowacji
Nie wiem też skąd u ludzi takie ciśnienie na robienie wielkich tras. Analizujmy potrzeby ludzi, dla mnie realny zasięg 400km pokrywa 99,9% mojego zapotrzebowania na samochód. W dłuższą trasę 1-2 razy do roku można się gdzieś po drodze podładować. Na trasę 1500km wybrał bym samolot. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-12, 12:51
|
|
|
Nawet 300 km realnego zasięgu w granicach jazdy drogowej i przepisowej wystarczy.
Ale marketing ma swoje prawa, plus teoretyzowanie kupującego.. Taka to nasza natura, że powoduje niepotrzebne w sumie kryteria zakupu. To jak kupowanie wielkich samochodów, by raz na kilka lat przewieść szafke ze sklepu.
To nieracjonakne działanie, dotknęło mnie przy wyborzenopcjin automatycznego parkowania. Pomimo, że to przetestowałem, poczytałem i wiedziałem iż nie będę korzystal. Kupiłem, tak na wszelki wypadek . Dla "mania".
Jeśli bedzie sieć ładowarek, to w/w zasięg jest OK. Trzeba też pamiętać, duża bateria, to długie ładowanie.
Chyba, że ma się pod domem szybką ładowarkę (to kasa na ogół), lub w domu "grube kable" itd... też dodajemy do ceny auta.
Mnie taka instalacja póki, co nav3 fazy ładowanie z mocą 7kw kosztowała ponad 3 tys zł, nie licząc samej evse.
Zwiększenie mocy do np. 22kw, też troszeczkę kosztuje więcej , plus chyba stale opłaty.
Jak to klasyk Ferdek rzekł : "To są drogie rzeczy Panie Paździoch" |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-12-12, 12:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-12-12, 12:58
|
|
|
Może zadam pytanie, czy ktoś liczy na cenę najtańszego modelu 3 w Polsce poniżej 250tys. brutto? Moim zdaniem nie ma szans . A między 180tys. a 250tys. zl jest 70tys. różnicy to prawie drugie auto . Tesla ma być droga tak jak iPhone ma być drogi bo inaczej własnie niektórzy woleliby kupić inne auto ot taki paradoks, na początku miały być produkowane ponoć te najtańsze "trójki", szybko się okazało jednak, że to jest nieopłacalne , dlaczego bo ludzie wolą dopłacic i miec auto z lepszymi parametrami i lepszym wyposażeniem. Nie sztuka wyprodukować, sztuka sprzedać z dobrym zyskiem i to własnie Elonowi bardzo dobrze się udaje . |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
|
|
|
 |
rafmat
Dołączył: 30 Gru 2016 Posty: 254
|
Wysłany: 2018-12-12, 13:03
|
|
|
Bronek napisał/a: | Nawet 300 km realnego zasięgu w granicach jazdy drogowej i przepisowej wystarczy.
Ale marketing ma swoje prawa, plus teoretyzowanie kupującego.. Taka to nasza natura, że powoduje niepotrzebne w sumie kryteria zakupu. To jak kupowanie wielkich samochodów, by raz na kilka lat przewieść szafke ze sklepu.
To nieracjonakne działanie, dotknęło mnie przy wyborzenopcjin automatycznego parkowania. Pomimo, że to przetestowałem, poczytałem i wiedziałem iż nie będę korzystal. Kupiłem, tak na wszelki wypadek . Dla "mania".
Jeśli bedzie sieć ładowarek, to w/w zasięg jest OK. Trzeba też pamiętać, duża bateria, to długie ładowanie.
Chyba, że ma się pod domem szybką ładowarkę (to kasa na ogół), lub w domu "grube kable" itd... też dodajemy do ceny auta.
Jak napisałem nie sztuka jest mieć auto nawet o dużym zasięgu i ciągle je ładować, sztuka jest trasę elektrykiem przejechać jak najbardziej efektywnie czyli stosunek prędkości/poboru energii, czasu ładowania i czasu przejazdu a pod tym względem
Mnie taka instalacja póki, co nav3 fazy ładowanie z mocą 7kw kosztowała ponad 3 tys zł, nie licząc samej evse.
Zwiększenie mocy do np. 22kw, też troszeczkę kosztuje więcej , plus chyba stale opłaty.
Jak to klasyk Ferdek rzekł : "To są drogie rzeczy Panie Paździoch" |
W pełni się zgadzam, dokładnie marketing niektórzy tego nie rozumieją to jest tak jak kiedyś gdzieś przeczytałem na jakimś forum GSM - iPhone na kartę...? Tesla goła bez wyposażenia...? To jedno drugie wyklucza hehe, właśnie tak większość konsumentów myśli i tak też dostosowuje się rynek .
Nie sztuka mieć auto o dużym zasięgu, które zamiast 120KWh ładuje się na trasie mocą 40kWh, sztuka jest mieć jak największą efektywność przejazdu z punktu A do punktu B a więc stosunek czasu poświęconego na ładowanie/a, czasu przejazdu, prędkości przejazdu oraz ilości zużycia energii, czy ktoś pod tym względem może mi pokazać auto elektryczne bardziej efektywne od Tesli na dzień dzisiejszy? Proponuję zrobić test i przejechać niedużą trasę zimą przy -5-10st. C z Zakopanego do Gdyni , pewnie, że można przejechać nawet Leaf'em 24kWh bez problemu już teraz jak Orlen, Lotos (przyszły Orlen) oraz Greenway postawił/postrawią za chwilę szybkie ładowarki ale jest różnica jechać 10h a 15h nie sądzicie? Wystarczy wybrać się Teslą za naszą zachodnią granice wtedy różnica pomiędzy autem spalinowym a elektrycznym praktycznie się pod względem efektywności przejazdu zaciera. |
_________________ Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty). |
Ostatnio zmieniony przez rafmat 2018-12-12, 13:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-12-12, 13:12
|
|
|
Ja traktuję póki co, te auta jako zaspokojenie ciekawości , poprawę samopoczucia , poprawienia sewego podupadającego ego, makijaż czy torebkę od Prady.
Czyli zamiast kupować jakiegoś tuzinkowego Merca czy Audi z średniowyższej półki i to z niekiedy z drugiej ręki, warto zrobić coś co u nas jeszcze jest rzadkością.
Bez taniego ładowania, dużych a właściwie wielkich przebiegów, tylko "członek".............. ., Partii Zielonych kupuje obecnie elektryka nowego. Lub........ (w miejsce kropek proszę wstawić epitet) Przyjmę to na klatę
Ale wiem jedno kupię następnego, gdy tego "skonsumuję". Test na posiadanie elektryka, potwierdził że warto tylko z pobudek irracjonalnych i nielogicznych.
Na dzień dzisiejszy albo Tesla albo nic .
Oczywiście "zapowiadaczy" jest mnóstwo, może ktoś przebije Teslę? |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|