SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania w Peugeot iOn. Pomocy
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-11, 22:04   

Schemat elektryczny samej ładowarki nie jest dostępny niestety.
Może tylko przepalił się bezpiecznik 20A - przyczyna przepalenia się nie jest znana ale moje podejrzenia skłaniają się do tego że mogło być przepięcie w sieci i jeśli EVSE się nie spaliło to przepala się ten bezpiecznik.
Następnym podejrzanym sa kondensatory 1000 pF ( na zdjęciu zalane plastikiem)


Przejrzyj tez czy któryś z 3 dużych elektrolitów nie jest wybrzuszony ( jesli masz z rocznika przed 2014 warto je wszystkie wymienić) jak pamiętam to mają 680 mikroF/420V
Czasami przepalają się tez rezystory ( białe ceramiczne) o oporze 4,7 ohm.
Musze Ci powiedzieć że dojście do tego co tak naprawdę jest uszkodzone kosztowało mnie prawie 2000 zł co i tak jest jak za darmo w stosunku do serwisu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
micmax4 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: oslo
Wysłany: 2018-12-13, 22:05   

wielkie dzięki jas_pik ;) jak bedzie wolna chwila wywale ładowarke z auta i zobacze, coraz wiecej trafia mi sie w warsztacie EV z problemami. juz nie tylko zwykle serwisy i trzeba sie szkolić w temacie 8-)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-13, 22:40   

Jak gdzieś Ci się trafi uszkodzona ładowarka to chętnie przygarnę .
Może w końcu uda się rozrysować schemat do ich naprawy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
micmax4 


Wiek: 34
Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: oslo
Wysłany: 2018-12-17, 21:42   

w moim przypadku wysadzony jeden z tych 3 kondensatorów. zamówiona druga a ta z czasem do jakiejś regeneracji trafi.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-18, 00:42   

micmax4 napisał/a:
w moim przypadku wysadzony jeden z tych 3 kondensatorów. zamówiona druga a ta z czasem do jakiejś regeneracji trafi.


ja mam uszkodzoną ładowarkę od kolegi Motorasta. Może byś z dwóch poskładał jedną dobrą?
kto wie....

:)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-18, 00:42   

jas_pik napisał/a:
Jak gdzieś Ci się trafi uszkodzona ładowarka to chętnie przygarnę .
Może w końcu uda się rozrysować schemat do ich naprawy


ja mam, kupiłem wtedy ładowarkę uszkodzoną z dobrym dc-dc i zrobiłem w swoim "machniom"...
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
roobin1 
roobin1

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 2
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-08-20, 08:47   Uszkodzona przetwornica AC/DC Mitschubishi Miev-Katowice

Taki mam tu przypadek. Wystarczyło tylko raz podpiąć ładowarkę w odwrotnej kolejności, czyli najpierw do auta, a potem ładowarkę do prądu i to wystarczyło aby uszkodzić przetwornicę AC/DC w aucie (taki meldunek pokazuje diagnostyka Mitsubishi).

Teraz auto daje się ładować jedynie kablem Chademo lub po naładowaniu akumulatora pomocniczego (dostępnego pod maską) sprawić aby przejechało awaryjnie kilka kilometrów.

W Warszawie w
https://serwis-samochodow-elektrycznych24.pl/
wymagają aby lawetą przywieść auto. Dla mnie z Będzina to kłopot.
Czy jest ktoś chętny z okolic Katowic zająć się przywróceniem temu autku pełnej sprawności?
Ja i moja żona będziemy niezmiernie wdzięczni.



PatrykS napisał/a:
Jeszcze jedno - w Trojaczkach (a przynajmniej w żony i-MiEVie) EVSE trzeba podłączać przy wyłączonym zapłonie, i to najlepiej najpierw do prądu, potem do samochodu (bywały problemy przy odwrotnej kolejności).


Resized_20190616_012008.jpeg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 159,57 KB

_________________
Życie nie jest po to aby pracować, tylko praca jest po to aby żyć.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-20, 09:38   

O naprawie tej przetwornicy jest długi wątek w US:
http://myimiev.com/forum/...php?f=23&t=4079
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13