SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II (2018) Tekna w Polsce
Autor Wiadomość
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-28, 14:36   

Nieważne, ale to jak w obecnych serialach paradokumentalnych, życiowe :mrgreen:


13.10.2018 .....soh = 98.11%

28.12.2018.......soh =97.29%

PhotoPictureResizer_181228_175817552-768x1365.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 98,97 KB

Screenshot_20181228-140008.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 108,23 KB

Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-12-28, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-28, 17:09   

Czyli coraz mu lepiej?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-28, 17:54   

A ja wiem? Nie narzeka. Jedzie :mrgreen:

7°C, to mu dobrze... Tradycyjnie ładowany raz na tydzień.
Jest pomimo pewnych drobnych niedociągnięć w/w, wart zakupu.
Na pewno nie "zszedłc bym poniżej gadżetów, które ma, czyli na dzień dzisiejszy jedynie Tesla.

Na 100% to nie koniec mej przygody z elektrykami.

Akurat fajnie, bo wiem" z czym to się je", bez teoretyzowania jak np. po krótkim teście jakiegoś youtubera.

Czyli czekam na lepsze czasy jeżdżąc a nie marudząc tylko :-D

Na pewno nie zasięg jest kryterium najważniejszym !! WSZYSTKO powyżej 200km jest ok. Wina tkwi w kraju w którym mieszkamy i ogólnym zadupiu. Bez ładowarek nie na elektromobilności, nawet jak auta będą mialy po 400km zasięgu na autostradach .



Zrobię skan z maksymalnym SOC.
Soh spada czy tak czy siak... taka to natura ale nie na tyle by było to odczuwalne w jakikolwiek sposób
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-12-29, 12:34   

SOH może podskoczyć. U mojego tatuśka w Leaf I w pewnym momencie spadło do 84,3% a jak zaczął często ładować się na CHAdeMo to wzrosło do 87,4%
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-29, 15:21   

Mam 12% i 32 km zasięgu z grzaniem...
Będę ładował ale 20A max by mi nie wywaliło "korków" od 22.10 do 5.50
Powinienem m/w uzyskać 80% pojemności

Przed ładowaniem, tak to wygląda
Przejechałem dzisiaj kilka km
Autko od sierpnia ma ledwie przekroczone 2500km.. {rocznie nie zrobię chyba więcej jak 6-7 tyś?}
To :
SOC spadł wiadomo ;
SOH NIE.... - to przed ładowaniem.
Zobaczę jutro po.... :?:
.....................................
No i rano 92%

Czarny skan Soh bez zmian Nissan SPY PODAJE podobne wartości co wyświetlacz .

SOC 92,6, zasłonięty skalą głośnika

PhotoPictureResizer_181230_125000174.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 81,06 KB

PhotoPictureResizer_181229_153540674-810x1440.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 81,85 KB

tempFileForShare_20181229-151909_crop_614x614.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 115,19 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-02, 23:23   

Tak wzrasta zużycie energii ze spadkiem temperatury, ale przy normalnej komfortowej jeździe. Głównie miejskiej, bez ekodrivingu. Prawie o 7kwh/100km.

Dodam, do wad :Działanie aplikacji szczególnie w godzinach szczytu.

Do zalet, systemy bezpieczeństwa.

"oszczędzanie energii" chyba należy czytać jako zużycie.

tempFileForShare_20190202-231219-1024x607.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 97,19 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wojto 
Leaf 30kWh

Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 17
Wysłany: 2019-02-04, 20:01   

Mam podobne spostrzeżenia przy Leaf 30kWh. Zużycie energii w porównaniu do lata wzrasta mniej więcej o 50%. Zamiast 14kWh/100km w lato jest 21kWh/100km. Tak więc zasięg spada o 1/3. Zamiast 180km mogę zrobić 120km na pełnej baterii.
_________________
Leaf 30kWh
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-04, 21:02   

ZIMA : `"Komputerowo" (wyświetlacz), z klimą- grzanie +kierownica i fotele , zamiast np 244 km jest 220 km "prolongowane" . Ale podczas jazdy "normalne" z wszystkimi komfortowym dodatkami bez oszczędzania na czymkolwiek realnie sięga 200km max 200 km.

LATO : Klima sama, jako schładzanie zabiera o wiele mniej zasięgu ( ok 20 km)
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-02-25, 22:03   

Tak wygląda zużycie gdy jest zimno i korzystam normalnie z auta z "pregrzaniem" do 19/20 st.C, kierownica grzana i fotele też. Tryb "eko" bo w nim tak nie zrywa przyczepności, gdy jest mokro i mroźno.
Ale o ile wyłączenie grzania, w tym foteli i kierownicy oraz klimy wydłuża znacznie potencjalny dystans , to tryb "eko" raczej minimalnie go oszczędza (przynajmniej ja nie zauważam różnicy). A ten zasięg oscyluje w ok : 190-200 km w lutym i 240 km w sierpniu.

W tabeli nazwa kolumny :"oszczędzanie energii" to winno być "zużycie....." :!:
Aplikacja na komórkę to słaby punkt, czasem nie działa, ale wtedy można przez stronę www.

Czyli zima to zima i jak się chce komfortowo jeździć , to należy brać poprawkę na skrócenie zasięgu o prawie 50 km . Próbowałem jeden dzień się wygłupiać w oszczędzanie energii ,ale to dla .....no coments.
Albo rybka albo pipka .
Jeździć w kufajce elektrykiem to obciach :mrgreen:

Screenshot_20190225-215630_Chrome-1024x768.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 54,23 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-27, 08:56   

Mam ponoć Hiszpańską EVSE , zmodyfikowaną przez PatrykaS , tak by można było ustawiać moc ładowania 6,10 ,16 ,20, 32 A.

Fajna sprawa , bo Nissan II nie ma możliwości ustawienia poziomu naładowania . Owszem są timery , jest zdalne włączanie jest info co się dzieje na smartfona czy na stronę www. . Ale tylko czasem możemy optymalizować ładowanie .
Ponieważ "jak to we wsi mówią" , nie należy ładować do pełna gdy nie ma takiej potrzeby .

Czyli gdy mam np 20 % pojemności a rano chcę mieć 99-100% bo szykuje się dalsza podróż, to wystarczy 20A
Przy 30% już 16A itp ... Co jest o tyle ważne ,że w "tanim prądzie- 22.00-6.00" , są mniejsze straty przesyłu ( akurat jest trochę metrów kabla miedzy skrzynka a EVSE. Przy 32A bywa "mile ciepły" w dotyku a ma przekrój 6mm2.

Czyli regulowana EVSE :
raz, że jest przenośna ,

dwa, pozwala ustawić pobór w zależności od wytrzymałości źródła,

trzy, optymalizować poziom naładowania zgodnie z wiedzą lub upodobaniami , tak by wydłużyć np żywotność baterii , jeśli nam na tym zależy . U mnie to m/w 20- 80% tak wypada co tydzień o ile nie mam ekstra wyjazdów nieplanowanych itp .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 627
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-30, 07:04   

Zaczyna się najlepszą pora na elektryki. Temperatura nie za zimna nie za ciepła.
Zużycie energii spada i koszty tym samym też.
Auto ciągle jeżdzone, nic nie nawala. Przebieg nikczemny bo ok 5000km od nowości czyli lipca 2018.
Byłoby więcej gdyby nie inne elektryczne wozidła - rowery, hulajnogi.
Póki co szans ba wyrwanie się z matni i jazdę poza województwo nie ma. Zero inwestycji w moim zasięgu.

tempFileForShare_20190429-210431-1024x768.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 76,2 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13