SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model S po 500.000km :)
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-09, 00:40   

czekamy na zlikwidowanie akcyzy od EV i rejestruję
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 242
Wysłany: 2019-01-09, 08:00   

A czy nie jest przypadkiem tak, że akcyzę należy złożyć maksymalnie 2 tygodnie po zakupie i max 4 tygodnie ją opłacić? Data na fakturze chyba też ma znaczenie więc za długo chyba nie można czekać...? Żeby nie wyszło tak, że jeszcze będziesz musiał opłacić akcyzę mimo teoretycznego jej zniesienia... Ktoś wie kiedy w końcu urzędy w Polsce zaczną respektować oficjalnie to zwolnienie z akcyzy bo póki co wszędzie się o tym słyszy, są oficjalne dokumenty na to to a urzędy i tak działają wg starych zasad...
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-01-09, 15:42   

rafmat napisał/a:
A czy nie jest przypadkiem tak, że akcyzę należy złożyć maksymalnie 2 tygodnie po zakupie i max 4 tygodnie ją opłacić? Data na fakturze chyba też ma znaczenie więc za długo chyba nie można czekać...? Żeby nie wyszło tak, że jeszcze będziesz musiał opłacić akcyzę mimo teoretycznego jej zniesienia... Ktoś wie kiedy w końcu urzędy w Polsce zaczną respektować oficjalnie to zwolnienie z akcyzy bo póki co wszędzie się o tym słyszy, są oficjalne dokumenty na to to a urzędy i tak działają wg starych zasad...


oficjalna odpowiedź z Izby Skarbowej/Celnej:

Opowiadając na pytanie w zakresie podatku akcyzowego informujemy, że: przedmiotem opodatkowania akcyzą jest min. import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Obowiązek podatkowy powstaje z dniem powstania długu celnego w rozumieniu przepisów prawa celnego. Podstawę opodatkowania stanowi wartość celna samochodu osobowego powiększona o należne cło.
Stawka akcyzy na samochody osobowe wynosi:
1) 18,6% podstawy opodatkowania - dla samochodów osobowych o pojemności silnika powyżej 2.000 centymetrów sześciennych;
2) 3,1% podstawy opodatkowania - dla pozostałych samochodów osobowych.
Zgodnie z art. 109a ustawy o podatku akcyzowym zwalnia się od akcyzy samochód osobowy stanowiący pojazd elektryczny w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. 2018 r. poz. 317) i pojazd napędzany wodorem w rozumieniu art. 2 pkt 15 tej ustawy.
Należy jednak zwrócić uwagę na art. 85 ust. 2 ustawy o elektromobilności i paliwach
alternatywnych, który zawiera regulację przejściową dotycząca stosowania ww. preferencji
podatkowej. Zgodnie z tym przepisem zwolnienie od akcyzy wyrażone w art. 109a i art. 163a
ustawy o podatku akcyzowym stosuje się:
1) od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności pomocy publicznej
przewidzianej w tych przepisach ze wspólnym rynkiem lub stwierdzenia przez Komisję
Europejską, że przepisy te nie stanowią pomocy publicznej;

2) do pojazdów elektrycznych, pojazdów hybrydowych i pojazdów napędzanych wodorem,
w rozumieniu ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w stosunku do których
obowiązek podatkowy w akcyzie powstał po dniu określonym zgodnie z pkt 1.

W dniu 18 grudnia 2018 r. Komisja Europejska wyraziła stanowisko, iż regulacja przewidująca zwolnienie od akcyzy dla wskazanych pojazdów elektrycznych nie stanowi pomocy publicznej, co oznacza możliwość skorzystania z tej preferencji podatkowej już od dnia 19 grudnia 2018 r. Jeżeli więc obowiązek podatkowy z tytułu importu pojazdu elektrycznego powstał po dniu 18 grudnia 2018 r., pojazd ten będzie podlegał zwolnieniu od podatku akcyzowego.

Podstawa prawna:
- art. 17 ust. 1, art. 19a ust. 9, art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2018 r. poz. 2174)
- art. 100 ust. 1, art. 101 ust. 1, art. 104 ust. 1, art. 105, art. 109a ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 1114)

- rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.Urz.WE nr L 256, z 07.09.1987, str. 1 z późn. zm. – zwane: WTC) – od 01.01.2018 r. zmienione rozporządzeniem Komisji (UE) nr 2017/1925 z dnia 12 października 2017 r. zmieniającym załącznik I do WTC (Dz.Urz.UE L 282 z 31.10.2017 r., str. 1, z późn. zm.);
- ustawa z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (tekst jedn. Dz.U. z 2018 r. poz. 167, z późn. zm. – zwana: Prawem celnym) – łącznie z przepisami wykonawczymi;
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-01-09, 16:15   

Jeśli zwolnienie akcyzy jest też dla pojazdów hybrydowych to Ampera też jest zwolniona z akcyzy.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2914
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-09, 16:20   

jogur napisał/a:
oficjalna odpowiedź z Izby Skarbowej/Celnej:
A więc już jest zwolnienie z akcyzy - fajnie :-) W tej odpowiedzi brakuje jednak hybryd plugin - w ustawie to było, w sumie zwolnienie z akcyzy to jedyna korzyść przewidziana dla pluginów w ustawie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-10, 21:55   

[quote="PatrykS"]
jogur napisał/a:
W tej odpowiedzi brakuje jednak hybryd plugin - w ustawie to było, w sumie zwolnienie z akcyzy to jedyna korzyść przewidziana dla pluginów w ustawie.


... trzeba paiętać, że ustawa plug-iny nazywa hybrydami.
Widocznie pytanie dotyczyło zwolnienia samochodu EV i być może dlatego boldem jest odniesienie tylko do EV, ale wyżej hybrydy są wymienione.

Aczkolwiek brakuje tutaj ograniczenia dla hybryd do 2.0L (ustawa o biopaliwach z czerwca 2018 wprowadziła takie ograniczenie)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-11, 02:05   

Kto się pod tym podpisał (stanowisko Izby Skarbowej?)

obowiązek podatkowy apropo akcyzy powstaje po przekroczeniu granicy RP i wtedy ma się 2 tygodnie na opłacenie akcyzy

A nie od daty zakupu samochodu. Ja kupiłem auto w Holandii i jeszcze tam stoi :mrgreen:


ponadto w ustawie jest zapis:
"1) od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności pomocy publicznej
przewidzianej w tych przepisach ze wspólnym rynkiem lub stwierdzenia przez Komisję
Europejską, że przepisy te nie stanowią pomocy publicznej; "

Ja sie chciałem zapytać w którym miejscu formalnie komisja europejska to ogłosiła? Bo na stronach KE sprawdzałem od początku grudnia 2018 do teraz. Nic nie ma.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-11, 02:10   

"
1.4.1. Pole – Data powstania obowiązku podatkowego

Przepisy akcyzowe dotyczące wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodów osobowych wskazują trzy różne daty, w których może powstać obowiązek podatkowy. Zależy to m.in. od miejsca przeniesienia prawa własności pojazdu. Jeżeli do przeniesienia prawa do rozporządzania pojazdem jako właściciel doszło jeszcze przed przekroczeniem granicy Polski, to datą powstania obowiązku podatkowego będzie data przekroczenia granicy naszego kraju.
"

Ponadto: " Jeżeli więc obowiązek podatkowy z tytułu importu pojazdu ...."

Stanowisko Izby Skarbowej zostało błędnie napisane. Tutaj nie ma żadnego IMPORTU pojazdu, tylko dostawa wewnątrzwspólnotowa.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-01-11, 21:40   

highend napisał/a:
"

Stanowisko Izby Skarbowej zostało błędnie napisane. Tutaj nie ma żadnego IMPORTU pojazdu, tylko dostawa wewnątrzwspólnotowa.


Dodatkowe info
1. Pytałem w sprawie zakupu EV
2. To byłby zakup z Norwegii, więc - import
3. Akcyza to akcyza, nie mylić ze sposobem nabycia auta
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-15, 10:27   

dobra, sam pojadę do skarbowego sie zapytac
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2314
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-01-15, 13:26   

https://www.gov.pl/docume...62-6e27fa913d37
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-24, 17:49   

Auto zarejestrowane i ubezpieczone. Akcyzy nie było (mam papier, że auto zwolnione z akcyzy)
i... od razu zajechałem do serwisu w Berlinie... tak tego owianego "złą" sławą.

Wnioski ;) Muszę wymienić parę rzeczy w zawieszeniu i będzie OK. Wahacze, łączniki, łożysko w kole.
Koszt wszystkich niezbędnych części nowych w serwisie zamyka się w kwocie ok. 1200 euro netto. Przy czym ja mając VAT-EU mogę je zakupić w cenie netto :)

Robocizna (w serwisie) to drugie tyle (czas pracy 130 euro netto za godzinę).
Czyli wynika z tego, że potrzeba 10 godzin aby to zrobić. :mrgreen:

Co do serwisu w Berlinie i opinii na jego temat. Ja nie mam... żadnej sensownej. Ogólnie za wszystko odpowiada czynnik ludzki i jeśli mówią mi, że części są, a następnego dnia że jednak trzeba zamówić i nie wiedzą czy będą za tydzień czy dwa - to ja rozumiem, że jest lekki chaos i cóż. Ale najważniejsze to mieć informację czyli kontakt... a ten wbrew pozorom jakiś straszny nie jest.
Owszem dodzwonić się ciężko, ale się da (udało mi się :) ) - napisać maila można do Pani Pauliny tam pracującej i ona oddzwoni wtedy. Da się? Da.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-24, 18:02   

Dziekuje highend za uwagi. Na pewno maja wiecej pracy, niz sa w stanie przerobic, i ogolnie balagan jest niemaly - u mnie tez nie naprawili, choc zamowione czesci byly, a sie okazalo, ze jednej brak. Jest ludzko, ale mam nadzieje, ze niedlugo bedzie lepiej.

Tesla Model 3 juz jezdzi w okolicach serwisu, co oznacza, ze niedlugo bedzie mozna odbyc jazdy testowe:)
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-01-25, 07:59   

highend napisał/a:

Owszem dodzwonić się ciężko, ale się da (udało mi się :) ) - napisać maila można do Pani Pauliny tam pracującej i ona oddzwoni wtedy. Da się? Da.


da się, da. nawet przed zakupem byli pomocni, ale zarobieni na maksa i po 2-3 mejlach i telefonach kontakt padł np. na 2 tygodnie z odpowiedzią odnośnie gwarancji na dany VIN czy info o free SC, ale potem kontakt powracał ;)

natomiast z terminami odpuściłem, Norymberga czy Monachium daleko z Wro, ale pustki i w moim wypadku maks tydzień poślizgu, żeby silnik dojechał. to oczywiście opcje poza berlinem, jeśli się podróżuje w tamte rejony, inaczej jak nie ma ciśnienia - lepiej=bliżej.
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-25, 19:10   

ja to mam i Tilburg po drodze jakby co ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-29, 11:30   

Wczoraj i w sumie dzisiaj (w nocy) - 900km zrobione

start Berlin godz. 9.30 rano. Po Berlinie pokręciłem się (50km)
- supercharger Berllin, na liczniku 260km zasięgu.
- do Polski wjechałem koło 12.30
- Torzym Port 2000, ładowarka GreenWay (darmowa do jutra ;) - ładowanie AC 22kW 53 minuty, dopakowałem prawie 100km zasięgu, w tym czasie zjadłem pyszny obiad, toaleta, maile, wyjechałem koło 14.00
- Poznan Supercharger - okropna paskudna lokalizacja na płatnym parkingu (do 30 min free), ładowałem się 45 minut, pospacerowałem tam - nie moje tematy (jakieś Kasyna, restauracje z kosmosu) - nieeee... i prawie centrum miasta ;)
- coś miałem do odebrania koło Inowrocławia - więc z Poznania poleciałem na Ciechocinek
- Ciechocinek Supercharger - lokalizacja na Orlenie, ładowanie 40 minut, w tym czasie zdażyłem zjeść hotdoga, wypić kawę, toaleta... i ani się obejrzałem było poładowane - zasięgu miałem 250km, kolejny supercharger w Katowicach i 330km odległości. UPS.
z Ciechocinka wyjechałem o 21.00
- miałem jeszcze coś do załatwienia w Łowiczu (byłem tam o 22.30) i z zasięgiem 50km dojechałem do Strykowa - ładowarka 22kW AC pod hotelem.
Byłem tam o 23.30. I... niestety minimum 1h30min ładowania żeby mieć te 220km zasięgu do Katowic ale... zasnąłem i naładowało się do pełna :mrgreen:
Na szczęście Tesla ma w planie supercharger w Strykowie. Jak widać bardzo potrzebny! Jest zaznaczony na mapie jako "w budowie, otwarcie 2019rok" 8-)

Obudziłęm się o 5.00 rano, wyspany i w ciepełku - Tesla Camper Mode ;) Full Stan baterii zasięg typical to u mnie 326km.
Miałem problem z rozpięciem kabli z AC, nie wiem - zaspany byłem nie chciało puścić gniazdo i ładowarka ;)
Katowice Supercharger - 7.00 i znowu przysnąłem, prawie godzina ładowania, w domu byłem o 8.20 i stan naładowania 300km :mrgreen: zaś się naładowało do pełna i prawie mi IDLE FEE wpadło bo nie odpiąłem po ładowaniu. No ale spałem :-P
Oczywiście w Katowicach nie musiałem się ładować (spokojnie dojechałbym do domu). No ale... czemu nie? :shock: :mrgreen: :)

łącznie ok. 900km zrobiłem. Cały czas na ogrzewaniu i temperatura otoczenia zero stopni lub -1
jedynie w Niemczech było +5 w dzień i słoneczko.

Nie mam adaptera CHAdeMO, więc zostaje mi ładowanie albo SuperCharger, albo Type2 AC 22kW :) albo siła 32A (22kW) lub 16A (11kW), albo ostatecznie gniazdko 230V ;) :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-01-29, 13:01   

Kup adapter, będzie szybciej! Jak policzysz sobie stawkę godzinową za czas Twojej pracy to może się dość szybko zwrócić.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-29, 16:58   

Bardzo podoba mi sie opis, tez jezdze podobnie (co do poznania, w pelni sie zgadzam! My chodzimy do 3kaparow na pizze, chyba 200m za tym obszarem). 22kW w Tesli jest piekne, i zazwyczaj wystarcza. Chademo niekiedy, ale nie sadze, ze to mus - ale lepiej miec, gdy typ2 np. beda zajete. 326km to piekny zasieg.

Pozdrawiam!
 
 
marek121 

Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 40
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-29, 17:11   

highend
a jakie miałeś średnie zużycie energii z tej trasy ?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-29, 17:33   

Moze za highenda sprobuje: cos kolo 20-22KWh/100km. Zgadza sie, highend?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-29, 21:28   

kupię adapter ale... CCS :) jak wyjdzie.

Co do jeszcze napraw. No więc - Wyceniono mi naprawę na... 3800 euro ;) w serwisie w Berlinie. Brutto. Czyli bym zapłacił minus 19% (mam VAT-UE)

2000 euro części, 1800 euro robocizna (u nich coś 130e roboczogodzina netto)

- wahacze przednie dolne i środkowe (lewa i prawa strona)
- port ładowania + klapka (ale mi tylko diody LED nie świecą w lampie lewej :mrgreen: )
- łozysko prawy tył (huczy - słychać)
- łączniki stablilizatora 4 szt. na tył. (nie wiem - może wywalone gumy, sam nie widziałem)

I teraz... port ładowania mam dobry, nie świecą mi tylko diody LED, odpada więc 600 euro (wycena), poza tym śmiga.

wahacze przód mam dobre, z wyjątkiem prawy przedni dolny (guma na nim deczko pęknięta jest). Tesla wymienia parami, a czemu te środkowe też.. tego nie wiem. Droga zabawa bo wymaga odkręcenia... baterii - ale o tym dalej. Odpuściłem wahacze gdyż:
- na przeglądzie polskim nic nie wyszło (trzepaki/szarpaki)
- nic nie stuka, na dziurach normalnie "dobija".... zawieszenie czuć, że sztywne

zostało łożysko z piastą i łączniki na tył. Zamówiłem je w serwisie za 470 euro netto (łączniki 250e komplet, piasta z łożyskiem 220e).
Robociznę odpuściłem bo.... bo zrobię to w PL :)

aaa i jeszcze musiałem 160 euro netto zapłacić za diagnozę auta. No cóż. Co ciekawe pytałem czy jeśli się zdecyduję na naprawę w serwisie to czy równiez mam płacić za diagnozę - usłyszałem odpowiedz twierdzącą. Dziwna polityka, prawda? :shock:

I teraz co się dzieje z tyłem. Przy mocniejszym przyspieszaniu - auto ściąga na lewo, przy odpuszczeniu gazu - auto wraca na swój tor. Dziwne to jest uczucie. Czytałem o tym na forum Tesli i niektórzy mieli poluzowane sruby w zawieszeniu... takie głupie historie. No więc stwierdziłem, że zrobię to łożysko (może ono jest przyczyną?) i stablizator na tył i zobaczymy. A jak nie pomoże to zajmę się wahaczami z przodu :)

i właśnie wracając do wahaczy - zrobi to każdy mechanik, dowolny. Ale... Tesla tak skonstruowała zawieszenie, ze aby odkręcić wahacze trzeba opuścić baterię albo... uciąć śruby i wkręcić nowe od drugiej strony - wtedy baterii nie ruszamy i wszystko jest dobrze i bezpiecznie. Jest tylko jedno ALE. Jadąc taką Teslą do serwisu - gdy panowie serwisanci to zobaczą - mogą zabrać support i papa superchargery darmowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tak więc firma Tesla się w ten sposób zabezpieczyła, żeby większość mechaników odpuściła temat ;) SPRYTNIE Panie Elon ! ;)

p.s. zużycie prądu - ewidentnie w nocy na mrozie wzrosło na 22-23, ale normalnie w dzień jadąc da się poniżej 20KWh/100km bez problemu. Mi tam około 20-21kWh średnia dzienna wychodzi i 22-23kWh nocna na deszczu i -1....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 242
Wysłany: 2019-01-29, 23:42   

Highend ja bym się tak wyciągania tej baterii nie bał, jeśli chcesz to zrobić to wyciągnie ją pierwszy lepszy Janusz pseudo fachowiec u siebie na trawce przy stodole, pytanie tylko jakie niewidoczne "plomby" dla przeciętnego użytkownika/Janusza z polskiego pseudo serwisu zostawiła Tesla, że po wyciągnięciu od razu będą widzieć, że bateria była wyciągana i później nici z suportu... Żebyś Ty widział co niektórzy specjaliści od Tesli w naszym kraju z tymi autami wyczyniają, czasem takie cuda że za głowę się można złapać, wyciągnięcie widlakiem baterii to taka zakąska przed drugim śniadaniem... Takie auto trafia później do serwisu Tesli, serwisanci się głowią, wtykają endoskopy we wszystkie zakamarki auta i tak nie mogą nic udowodnić, że bateria była wyciągana... Wystarczy, że przyjedzie auto na polskich blachach i jest 3 razy tak prześwietlane jak inne. Swoją drogą cała serwisówka od Tesli jest ogólnie dostępna i są tam dokładnie rozpisane procedury krok po kroku jak należny demontować baterie :) .
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-30, 16:00   

Przy deszczu masz dodatkowe opory toczenia związane z odprowadzeniem wody.
Kiedyś myślałem, że to wycieraczki zwiększają zużycie, owszem też, ale woda robi swoje.
Dodatkowo masz oświetlenie i nieco chłodniej, więc to oczywiste, że będzie więcej kWh.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-30, 19:58   

Ja po 3 latach tesli moge potwierdzix, ze woda zabiera co najmniej 10% zasiegu-niestety, ale to czuc:) nie jezdzic w deszczu:)
 
 
marek121 

Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 40
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-01-30, 20:16   

wodnik7 napisał/a:
Ja po 3 latach tesli moge potwierdzix, ze woda zabiera co najmniej 10% zasiegu-niestety, ale to czuc:) nie jezdzic w deszczu:)


trochę to dziwne żeby deszcz powodował aż tak znaczne zwiększenie zużycia energii
przecież opory toczenia nie rosną 10%
spalinowy samochód też musiał by palić 10% więcej w deszczu a raczej tak nie jest,
silnik wycieraczek to też tylko około 100 wat i najczęściej nie działa cały czas na maxa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 12