SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zachęcić powiat do realizacj programu "Gepard II&am
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 930
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-01-08, 19:49   Jak zachęcić powiat do realizacj programu "Gepard II&am

OGŁOSZENIE KONKURSU

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedłużył nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „GEPARD II – transport niskoemisyjny. Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”.

http://nfosigw.gov.pl/ofe...cje-o-naborze-/

Zastanawiam się jak zachęcić powiat i gmine by wdrożyli program na rozwój elektromobilności w Szczecinku. Za 100tyś zł można wybudować kilka stacji półszybkiego ładowania.

To byłby pierwszy krok do rozwoju EV. Nadmienie tylko że Powiat w Szczecinku kupił niedawno Nissana Leaf.

Jakie wy macie pomysły na rozwój infrastruktury?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2728
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-08, 20:46   

Ja wyslałem takiego maila do Urzędu Miasta w moim rodzinnym mieście:

Budowa punktu ładowania samochodów elektrycznych w Xxxxx - do 100% dotacji

Witam!

Chciałbym zwrócić władzom gminy uwagę na program „GEPARD II transport niskoemisyjny Część 2) Strategia rozwoju ekomobilności”:
http://nfosigw.gov.pl/ofe...cje-o-naborze-/

Można z niego otrzymać do 100% dotacji, w małych i średnich miastach do 50 tys. zł, co pozwala wybudować nawet kilka punktów ładowania samochodów elektrycznych o mocy 22kW. Wnioski można składać do 4 lutego. Nie wiem czy w Xxxxx takie pojazdy są zarejestrowane, ale to tylko kwestia czasu. Za to przejeżdża ich przez Xxxxx (lub częściej pewnie obok) wiele, i dla części z nich taki punkt może być wielkim ułatwieniem w podróży. Dla kolejnej części jest to okazja do zatrzymania się i zwiedzenia miasta - wszak ładowanie pojazdu zwykle zajmuje sporo czasu (typowo to 50km zasięgu w godzinę ładowania, w niektórych samochodach nawet 150km w godzinę). W czasie ładowania spokojnie można zjeść obiad i zrobić zakupy, czym gmina powinna być żywo zainteresowana - wszak goście zostawią pieniądze, ale spalin już nie :-) Dobrymi lokalizacjami dla punktów ładowania są rynek, szpital, galerie handlowe, basen, muzeum, zamek - tam gdzie stawia się samochód zwykle na dłużej. Punktów ładowania jest już w Polsce całkiem sporo i szybko przybywa, co widać na poniższej mapie:
https://www.plugshare.com/

Wychowałem się w Xxxxx, od ponad 20-stu lat mieszkam w Gdańsku. Co najmniej raz w miesiącu odwiedzam rodzinę hybrydą ładowalną, którą jeżdżę już przeszło 3 lata, i w mieście nie zostawiam za sobą spalin. Nie jestem powiązany z producentami czy instalatorami punktów ładowania - jestem po prostu entuzjastą pojazdów na prąd.

Pozdrawiam,
Patryk Yyyyy
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 310
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-01-08, 20:52   

Witaj Dominik, ja w ostatnim czasie napisałem do U.M. w Słupsku maila z tekstem:

""" Proszę o zainteresowanie się tematem elektromobilności i przygotowanie miasta na taką rzeczywistość jaka staje się codziennością. W mieście takim jak Słupsk brak jest nawet jednej stacji ładowania aut elektrycznych. Jako mieszkaniec Słupska i właściciel auta elektrycznego często dostaje zapytania o możliwość ładowania aut elektrycznych od podróżnych i tym samym wstyd jest aby miasto jako nieliczne w regionie nie posiadało publicznej ładowarki aut elektrycznych. Na obecnym etapie mamy okazję na dofinansowanie takich działań z programu "Gepard II" http://nfosigw.gov.pl/ofe...cje-o-naborze-/
Proszę o zapoznanie się jak Słupsk wypada na tle innych miejscowości ze swoimi stacjami ładowania https://www.plugshare.com/
I na koniec chciałbym pewnego dnia napisać coś pozytywnego o naszym mieście http://forum.samochodyele...opic.php?t=1543 """

Mają kasę gratis na wyciągnięcie ręki jak na tacy ale mam wrażenie, że nawet linków nikt nie otworzy.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-08, 20:58   

U mnie były Prezydent miasta vice w to dobrzy znajomi, a Straż miejska ma elektryka . Było :owszem fajne auto masz a jaki zasięg itd. Itp masz rację pogadamy , S6 się kończy ,,,,itd....
A samochody elektryczne na władze i obywateli , działają jak gniazda ładowania we wspólnotach mieszkaniowych . Po co ???
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 930
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-01-09, 06:09   

PatrykS napisał/a:
Ja wyslałem takiego maila do Urzędu Miasta w moim rodzinnym mieście:

Budowa punktu ładowania samochodów elektrycznych w Xxxxx - do 100% dotacji

Witam!

Chciałbym zwrócić władzom gminy uwagę na program „GEPARD II transport niskoemisyjny Część 2) Strategia rozwoju ekomobilności”:
http://nfosigw.gov.pl/ofe...cje-o-naborze-/

Można z niego otrzymać do 100% dotacji, w małych i średnich miastach do 50 tys. zł, co pozwala wybudować nawet kilka punktów ładowania samochodów elektrycznych o mocy 22kW. Wnioski można składać do 4 lutego. Nie wiem czy w Xxxxx takie pojazdy są zarejestrowane, ale to tylko kwestia czasu. Za to przejeżdża ich przez Xxxxx (lub częściej pewnie obok) wiele, i dla części z nich taki punkt może być wielkim ułatwieniem w podróży. Dla kolejnej części jest to okazja do zatrzymania się i zwiedzenia miasta - wszak ładowanie pojazdu zwykle zajmuje sporo czasu (typowo to 50km zasięgu w godzinę ładowania, w niektórych samochodach nawet 150km w godzinę). W czasie ładowania spokojnie można zjeść obiad i zrobić zakupy, czym gmina powinna być żywo zainteresowana - wszak goście zostawią pieniądze, ale spalin już nie :-) Dobrymi lokalizacjami dla punktów ładowania są rynek, szpital, galerie handlowe, basen, muzeum, zamek - tam gdzie stawia się samochód zwykle na dłużej. Punktów ładowania jest już w Polsce całkiem sporo i szybko przybywa, co widać na poniższej mapie:
https://www.plugshare.com/

Wychowałem się w Xxxxx, od ponad 20-stu lat mieszkam w Gdańsku. Co najmniej raz w miesiącu odwiedzam rodzinę hybrydą ładowalną, którą jeżdżę już przeszło 3 lata, i w mieście nie zostawiam za sobą spalin. Nie jestem powiązany z producentami czy instalatorami punktów ładowania - jestem po prostu entuzjastą pojazdów na prąd.

Pozdrawiam,
Patryk Yyyyy


Dziękuje Wam za podpowiedź - no to działam! ;)
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 221
Wysłany: 2019-01-09, 08:03   

Wszystko ładnie pięknie ale wydaje mi się, że przeciętna gmina (mimo, że jest to 100% dotacja i refundowanie) obawia się raczej tego kto taką stację/takie stacje po uruchomieniu będzie utrzymywał => serwis, przeglądy a przede wszystkim koszty eksploatacji no bo przecież ogólnie prąd nie jest chyba w ramach tego programu dotowany... Znając polskie realia to większość gmin raczej właśnie tym będzie się przejmować i tego będzie się obawiać...
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 530
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-01-09, 10:16   

Wysłałem to i do mojej gminy. Dzięki za cynk.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 349
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-01-09, 13:53   

Wszystko fajnie tylko jak słusznie kolega rafmat zauważył koszta dalszej obsługi przerosną ich najszczersze chęci. Do tego te ceny to wyssane z palca za słupki 22kw po klikanaście tysi. Ja to widzę nie inaczej jak wyłudzanie publicznych pieniędzy tak samo jak wszelkie dofinansowania. Ceny są wyższe a wszyscy podatnicy zrzucają się na grnaty dla nielicznych.
Ja już kiedyś pisałem skoro jest nas już tak wielu załozyć można fundacje czy stowarzyszenie i na bazie tego robić własną sieć ładowarek w oparciu o AC. I przy okazji można by się rozliczać prepaid kartą lub przelewem sa do tego instrumenty i to wcale nie drogie. Wystarczy tylko chęci.
 
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 530
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-01-09, 14:07   

Okazuje się że moja gmina już złożyła wniosek ale to nie jest dofinansowanie do budowy stacji:

"Niestety dotacja jest przeznaczona na wykonanie Strategii rozwoju elektromobilności(opracowanie dokumentacyjne) a nie na budowę stacji."

Tak mi odpisano z gminy
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-09, 14:11   

Ok . Inicjatywa Szczytna .
Ale do normalnego podróżowania po kraju samochodem elektrycznym są potrzebne ładowarki szybkie .

Te AC , to jako uzupełnienie w sytuacjach podbramkowych lub w miejscach zamierzonego postoju i u celu podróży .

Planować jazdę można ale w większości przypadków u normalnych użytkowników samochodów osobowych jest to środek transportu . Owszem ważne by był to pojazd "sympatyczny" i przysparzał przy okazji radości , ale jadąc w góry czy nad morze z drugiego końca Polski ,n ie możesz stawać na kilka godzin ładowania i na siłę szukać atrakcji w tym miejscu by zabić czas .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2019-01-09, 14:14   

Ja tam uwazam, ze AC powinno byc jak najwiecej, i ze na to ida pieniadze, to dobra rzecz.

DC powinni oplacac nie podatnicy, ale producenci aut/wlasciciele stacji benzynowych.

AC w kazdym miescie- kawa, zwiedzanie muzeum czy starowki, i po godzinie 22kWh wiecej. Pech, ze ludzie kupuja auta z jednofazowa ladowarka:/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-09, 14:25   

Nie będzie szybkich i bardzo szybkich , nie będzie popularności takich samochodów . Niewielu ma tyle kasy aby mieć kilka samochodów . A by korzystać z samochodu nie tylko jako rozrywki ale do pracy musi być szybkie tankowanie .
Czy to da ładowarka czy na to pozwoli samochód to inna sprawa .

22kw to i tak mało . Mam wielu kolegów prowadzacych interesy gdzie pokonują masę km aby negocjować , rozmawiać itd ... niestety trzy spotkania w odległych miejscach gdzie takie spotkanie trwa np godzinę wyklucza zastosowanie samochodu elektrycznego .

Oczywiście i jedno i drugie , ale z naciskiem na DC , plus Tesla przestanie nas traktować jak trzeci świat , to przsiadę na Teslę . Ale coś czuję ,że zanim tak się stanie będzie jednak konkurencja na podobnym poziomie .??? Czas pokaże.

Kołobrzeg Uzdrowisko ma w nosie elektromobilność.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2019-01-09, 14:41   

Nie tylko Kolobrzeg ma w nosie. koszalin, Slupsk (za Biedronia), Nowa Sol itp. Mam znajomego radnego w Suwalkach, to odpowiada, ze przeciez greenway 1 postawil, wiec bajka.

Niech DC buduja producenci aut, lub wspieraja przynajmniej. Jakos na razie slabo widac: tylko tesla daje DC, i destination chargers gratis (!). - takzee pubkt w Polsce (vide mapka, np. Hotele w Kolobrzegu)

Smutne w sumie, ale jezdzic sie da:)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-09, 14:48   

A ja może tak z innej beczki . Nie ma co szukać uzasadnień ekonomii itd
To jest podobnie jak w tym co ktoś powiedział a propos Partii politycznych .
Cytat:
Program to ma pralka . Partia powinna mieć wizję .


Wg mnie ludzie nie mają jaj i tyle.
:-D

Jest kilku z jajami Musk jest jednym z nich a reszta udaje
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2728
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-09, 16:13   

Bronek napisał/a:
Ale do normalnego podróżowania po kraju samochodem elektrycznym są potrzebne ładowarki szybkie .
Przy autostradach i ekspresówkach tak, ale to nie gminy czy miasta je powinny budować - pod urzędem, muzeum czy przy rynku wystarczające są AC.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-09, 16:22   

Dokładnie tak. Nie potrzebuję DC gdy idę na zakupy na 2h (nie żebym chciał, ale czasami nie mam wyjścia ;) )
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-09, 16:33   

No OK . Racja Tylko to jest dla turystów, urlopowiczów i dla pasjonatów jazdy elektrykami .
To punkt widzenia kogoś kto się nie spieszy, ma poukładany plan dnia .
Większość goni ....
Podstawowe kryterium w pytaniach to zasięg i drugie ile się ładuje .

Nie wskoczysz do samochodu elektrycznego i nie pojedziesz ad hoc , musisz myśleć i kombinować , planować .
Do kitu póki co .
Z 5 lat co najmniej, teraz trzeba mieć przynajmniej dwa auta w rodzinie w tym spalinowe .
I tyle ,reszta to jak jazda trolejbusem można zboczyć ale w ramach pantometru .


Ktoś kto mieszka w Berlinie , Gdańsku Warszawie , lub ma np hybrydę ma łatwiej .
Na zadupiach niestety trzeba czekać . I guzik z elektromobilności w szerokim zakresie przy takiej inercji.

PS . Nawet nalepki nie potrafili zrobić i nie mam .

Z drugiej strony to dobrze , bo nie ma tłoku.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 930
Skąd: Wielka Brytania
  Wysłany: 2019-01-09, 18:24   

Bronku patrze i nie wierze jako własciciel elektryka i krytyka hmm.... :shock:

Po pierwsze auto elektryczne wykorzystywane jest przeważnie w mieście|(dojazd do pracy zakupy... itp) jak sam wiesz.
Po drugie statystyczny Kowaliski robi max 50km dziennie więc na doładowania w centrum Handlowym jak najbardziej 22 kW wystraczy np: dla BMW i3 z ładowarką 11kW jak znalazł a jest ich coraz wiecej i nie tylko dla BMW.
Najnowszy wariant Nissana Leaf + z baterią 60kWh ma posiadać ładowarke 22kW jak w Zoe.
Po trzecie nie trzeba kupować zaraz nowego auta przecież można używane 3-4 latek też wystarczy na początek.

Dlatego to nie jest wyrzucanie pieniedzy w błoto a inwestycja w przyszłość.

Zadzwoniłem dziś do Starostwa w Szczecinku i nic nie wiedzą o programie Gepard II wiec umówiłem się na konkretną rozmowe na piątek.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-09, 19:43   

Gdy będziemy Towarzystwem Wzajemnej Adoracji , to tylko wybrać Ojca Wszystkich Ojców i zamiast dyskusji będzie modlitwa dziękczynna. :mrgreen:

Ja nie krytykuje ale przedstawiam realia na najbliższe kilka lat . I obym się mylił

I tak na moim podwórku , to nie będzie ładowarek , a mi to niby wisi , bo jak piszesz mam auto i mam gdzie ładować .

Ale już mi nie wisi np w takim Słupsku , Szczecinku itd ...bo tam bym chętnie 30minut kości rozprostował ale nie dłużej. A Ci z tych miast chcieliby by były w Kołobrzegu ...

Nie odpowiada mi też używka, a nawet jeśli , to np. Konkurentem na owe czasy była Tesla niestety nie ma wsparcia i to jest dla mnie nie do przyjęcia . A innych na rynku rok temu aut nie było . Nie liczę VW i BMW bo nie wiem lubie.Teraz ponoć ??? ponoć !!!!!! będą .
OK.
Jest jak jest a np . Było Zoe bale z czynszem za baterie , też nie po mojemu itd ...

Ja siebie widzę w elektryku na trasie, tylko gdy będę mógł zjeść , załatwić potrzeby fizjologiczne psów i swoje , przeciągnąć się, zamówić paciorek i w drogę .
Nie planuje jazd ze zwiedzaniem muzeów i knajp w miejscowościach na trasie . czyli normalny rytm jazdy jaki lubię ok 200 km i przerwa .

Zawsze jestem za a nawet przeciw . :mrgreen:

Nie jest różowo i tyle , więc nie ma załamywać rzeczywistości .

Jak piszesz samochód elektryczny jest samochodem "lokalnym " i tylko nielicznym udaje się korzystać na trasach długich .

mamy tak ,że nie widzimy awarii , kłopotów , zapominamy o tym co nie miłe i staramy się o tym ne mówić . Pozytywne ale nierealne .

Nowy Nissan i Tesle itp z zasięgiem powyżej 250 km z hakiem, te samochody już sprawdza się w trasie .. To już jest coś na nasz kraj . Ten mój , to autko gminne, nawet nie wojewódzkie. :mrgreen:
Czyli z mojego pkt widzenia AC nie dla mnie
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2728
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-09, 23:01   

Bronek napisał/a:
Czyli z mojego pkt widzenia AC nie dla mnie
Masz rację - po trasach powinny być DC i jak widać coraz więcej jest - jak Lotos. Ale czemu miasto albo gmina miałoby inwestować w taką stację na autostradzie? Jaki ma z tego zysk? Z AC na rynku ma chociaż taki, że goście/turyści mniej spalin zostawią.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-01-10, 06:33   

Gmina Nie musi . Ale może . Bo tylko kilka i to tych w "punktach strategicznych " lub z atrakcjami , załapie się na postoje rekreacyjne .
To pokaże logistyka i czas
Ale zgoda , każda gmina powinna mieć tanie i najszybsze z możliwych AC .
PS Jak wiesz mi wystazczy "siła" z 32A bo Leaf wyżej z AC nie podskoczy . Tak jak Wodnik7 napisał "trzeba kupować auta ..".ale takich akurat w sklepie nie dawali :mrgreen:

Przykład mój egoistyczny - bywał bym w Gdańsku czy Poznaniu niemal co miesiąc elektrykiem ale nie ....wystarczy spojrzeć na mapę i wszystko jasne. Nie Gdy musisz wrócić tego samego , a jazda trwa kilka godzin to bez DC na trasie taki wypad to porażka ...
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2728
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-10, 09:31   

Bronek napisał/a:
Przykład mój egoistyczny - bywał bym w Gdańsku czy Poznaniu niemal co miesiąc elektrykiem ale nie ....wystarczy spojrzeć na mapę i wszystko jasne. Nie Gdy musisz wrócić tego samego , a jazda trwa kilka godzin to bez DC na trasie taki wypad to porażka ...
Zgadza się - to zadanie dla Greenwaya, Rawicomu, Lotosu czy jakichś galerii handlowych, i to się stanie myślę w tym lub przyszłym roku patrząc na to co się ostatnio na PlugShare wyprawia :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 352
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-10, 11:00   

Bronek napisał/a:

Było Zoe bale z czynszem za baterie , też nie po mojemu itd ...



Zoe od 2017 można było kupić z baterią cena katalogowa to
99 tys leasing baterii, 133 tyś własność kolory do wyboru.
Oczywiście jest to auto węższe, ale wyższe, może mniejsze, lecz
41 kWh z zasięgiem 300 km i ładowaniem 3-fazy 22 kWh w 2 godz
Demo i używki były tańsze, ale jak pamiętam Ty zamawiałeś auto.

Piszę to dla obiektywnego spojrzenia na Twój wybór.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-10, 11:04   

No właśnie w przypadku ZOE ładnie widać, jak nas producenci aut kroją na elektrykach. 99tys za auto bez baterii. Za auto, które nie ma silnika spalinowego, układu wydechowego, układu paliwowego, etc. Więc powinno kosztować max 50tys pln.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2728
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-10, 13:06   

vwir napisał/a:
No właśnie w przypadku ZOE ładnie widać, jak nas producenci aut kroją na elektrykach. 99tys za auto bez baterii. Za auto, które nie ma silnika spalinowego, układu wydechowego, układu paliwowego, etc. Więc powinno kosztować max 50tys pln.
Jak dziesięciu producentów zacznie je produkować i sprzedawać milionami sztuk to tak będzie. Nie ma silnika spalinowego, ale jest elektryczny i trochę energoelektroniki - to kosztuje, zwłaszcza jak wciąż trzeba pokryć koszty świeżego projektu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11