SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Auta ładowane prądem 3-fazowym z gniazda siły
Autor Wiadomość
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-12, 13:54   Auta ładowane prądem 3-fazowym z gniazda siły

Chciałem tu wprowadzić małe uporządkowanie wiedzy.
Potrzebuję informacje, jakie auta mają możliwość ładowania 3-fazowego
z gniazda siły, czyli takiego jakie można posiadać w domu czy wspólnocie.
W testach nowszych modeli rzadko się o tym mówi skupiając się na innych
kwestiach, a często trafia się przypadek I-pace, gdzie auto jest w miarę ok,
ale pomysł ładowania jest jakby z innego kontynentu.
Ja ze starszych modeli znam:
Tesla S
Tesla X
BMW i3
Renault Zoe
Mercedes B ?
Jakie jeszcze znacie i od którego roku produkcji i z jaką pojemnością baterii
i jaką ładowarką pokładową.
Podkreślam 3- fazy 32 A i 22 kWh bo tyle mam do dyspozycji.
Oczywiście przy użyciu odpowiedniego EVSE.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-12, 15:23   

Z tego co wiem, nie kazde i3. I B-klasa chyba tez nie 22kW, a 11.

Teraz wiek na pewno: i3 z bateria 60Ah tylko jednofazowo maks 7.4, 94Ah trojfazowo 11kW.
Ostatnio zmieniony przez wodnik7 2019-01-12, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-12, 16:18   

- KIA e-NIRO , rok produkcji 2018, gniazdo trójfazowe, ładowarka samochodowa 70 kW, maksymalny prąd ładowania - danych brak.
Ostatnio zmieniony przez spairo 2019-01-12, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-01-12, 16:24   

spairo, tu chodzi nie o ladowanie DC, a AC! Proaze, nie zasmiecaj watku:)
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-12, 18:17   

w uzupelnieniu do info wodnika:

BMW i3 60Ah (2013-2016) – 3,7 kW w standardzie i 7,4 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 94Ah (2016-2018) – 3,7 kW w standardzie i 11 kW po dodaniu opcji szybkiego ładowania;
BMW i3 120 Ah (2018+) – 11 kW w standardzie na rynku PL.

11 kW to 3-faz, nizsze to 1 faz
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-13, 11:22   

wodnik7 pewnie uściśli, ale jeśli chodzi o Tesle to tylko eruropejskie wersje mają ładowarkę 3-fazową. W podstawowej wersji jest to 11kW (3x16A), do pewnego rocznika (2017?) w opcji było 22kW (3x32A), potem w opcji 17kW (3x25A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 120
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-11, 10:42   

Z gniazda 3-fazowego z wykorzystaniem dwóch faz (albo jeszcze z dodatkowym "extenderem" do trzeciej fazy) można ładować auta z jednofazowym wejściem za pomocą EVSE (właściwie już ładowarki, bo zachodzi wewnątrz konwersja faz) Accelev V2.

https://www.facebook.com/EVSEChargerAccelev/

Można też ustawić monitorowanie obciążenia i "jechać po bandzie" z dostępną mocą bo jak się włączy cokolwiek (typu czajnik) to ładowarka natychmiast odpuszcza i czeka, aż się zwolni moc.

Z czego jak się ma 6,6 kW/7,2 kW pokładową to max moc to ok. 7,6 - 7,8 kW (ładowarka podbija napięcie, bo ograniczany jest tylko prąd - z czego 8kW jest nie do wyciśnięcia).

_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-11, 16:40   

Dla aut z poborem 3-fazowym to nie jest najefektywniejszy pomysł.
Ja wciągam min. 11 kW (3x3,6kW) jak jest dobre łącze to 22 kW.
Na publicznych to i 43 się zdarza zassać.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-11, 18:25   

Ale to jest dobre rozwiązanie dla posiadaczy Leafów/iPace czy też innych wersji z USA które mają 1-fazową wbudowaną o mocy 7 kW a nie mają przyłącza domowego 22kW tylko 11 kW
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-11, 18:53   

Racja, racja, a temat jest oooooo ???? nie Leaf'ach / nie I-pace

Czy ktoś zna to rozwiązanie? link poniżej
https://electricmobility.store/produkt/ff-mobilna-stacja-ladowania-type-2-32a-22kw-400v/
Sam kabel wystarczy do ładowania?
Czy warte to jest 2500 zł?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2311
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-11, 19:27   

Apolonia napisał/a:
Czy ktoś zna to rozwiązanie? link poniżej
https://electricmobility.store/produkt/ff-mobilna-stacja-ladowania-type-2-32a-22kw-400v/
Sam kabel wystarczy do ładowania?
Czy warte to jest 2500 zł?

Oczywiście że to co jest opisane jest możliwe ale bez poprawnych zabezpieczeń .
Jeśli popatrzysz się na grubość kabelków puścisz nim prąd 32A 3f ja osobiście bym się bał .
Nie wierze że 16A 3f ma wystarczającą średnicę w tym produkcie.
Jesli chesz wydać takie pieniądze to możesz ale odobiście odradzam.
Chcesz mieć coś dobrego i pewnego to proponuję za 1500 zł EVSE Chargemastera przerobione na 3f 16A
Wielkość : szerokość - 354 mm; wysokość - 204 mm; głębokość - 120 mm

_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-04-12, 08:07   

Apolonia napisał/a:
Racja, racja, a temat jest oooooo ???? nie Leaf'ach / nie I-pace

Czy ktoś zna to rozwiązanie? link poniżej
https://electricmobility.store/produkt/ff-mobilna-stacja-ladowania-type-2-32a-22kw-400v/
Sam kabel wystarczy do ładowania?
Czy warte to jest 2500 zł?


zgadzam się z jas_pik , nb. jeśli interesujesz się tym produktem to poproś sprzedawcę o deklarację zgodności do tego urządzenia potwierdzającą że wyrób został przebadany i spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa i faktycznie zgodny jest z przytoczonymi normami elektrycznymi. Ciekawe czy producent tego urządzenia wykazany w deklaracji bierze za nie pełną odpowiedzialność co do bezpieczeństwa jego pracy.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-12, 09:22   

Spokojnie ja mam już urzadzenia do ładowania.
Tylko pytam czy to możliwe ze sam kabel z końcówkami załaduje prądem AC
I czy to warte jest tej ceny, bo wiemy ile kosztują poszczególne elementy z fotki.
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 8
Wysłany: 2019-04-12, 11:21   

Z tego co tutaj oferują nie jest to sam kabel bo samym kablem nie da się zrealizować ładowania.
Jeśli chodzi o ocenę zgrubną tej konstrukcji to:
:) W tym kablu wewnątrz wtyczki, ktoś wsadził mini sterownik + przekaźniki elektromagnetyczne do załączania obciążenia i tyle, swoją drogą ciekawe jak zmieścił tam przekaźniki do załączenia 4 obwodów L1, L2, L3 i N skoro tam jest b.mało miejsca a co za tym idzie wg. mojej oceny nie ma miejsca na przekaźniki które mogą załączać 32A.
Inną kwestią jest to że obecne normy dotyczące ładowania samochodów elektrycznych mają rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa np. dot. wytrzymałości izolacji + zabezpieczeń różnicowoprądowych i wiele innych co ma na celu ochronę użytwkownika przed porażeniem prądem elektrycznym.
Osobiście nie wyobrażam sobie aby korzystać z tego typu sprzętu i ryzykować, że ja lub moje dziecko lub ktokolwiek inny, w wyniku awarii tego urządzenia zostanie porażony prądem, a trzeba brać tu pod uwagę że mamy do czynienia w przypadku ładowania 3 fazowego z napięciami międzyfazowymi 400VAC.
 
 
marcin_maja 
marcin_maja

Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: poznan-rokietnica
Wysłany: 2019-04-12, 13:55   

Z tego co dowiedziałem sie na targach to audi e-tron ma posiadac 3f ładowanie na razie 11 a pózniej ponoc 22kw
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-15, 21:03   

evston napisał/a:
Z tego co tutaj oferują nie jest to sam kabel bo samym kablem nie da się zrealizować ładowania.
Zgadzam się z całym tym postem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-16, 09:38   

Tak i ja myślę ale fotka jak jest każdy widzi.
Może ma za zadanie wprowadzać w błąd majsterkowiczów.
Zrobią sami kabel i się zdziwią.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-16, 14:02   

Założyłem temat, a odpowiedz już dawno była tu:
https://elektrowoz.pl/porady/jak-odroznic-1-i-3-fazowy-kabel-do-ladowania-samochodu-elektrycznego/
czyli temat do zamknięcia.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-16, 14:43   

Apolonia napisał/a:
Założyłem temat, a odpowiedz już dawno była tu:
No tak nie do końca z tą grubością - mam jeden 3F kabel cieńszy od większości jednofazowych. Istotne są napisy na kablu - np. 3x6mm2/3G6 vs 5x6mm2/5G6.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11