Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 07:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 177 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-02-03, 22:03
|
|
|
-jadąc w "podtrzymaniu"ikony graficzne baterii i dystrybutora paliwa są u mnie na ekranie równolegle
Naciśnij przycisk CONFIG po lewej stronie pulpitu, przełącza widok ekranu.
- dojechałem do celu mając 1km zasięgu na baterii i rezerwe paliwa 56km, auto zaparkowałem
- pare razy jeszcze je otwierałem wracając po rzeczy z bagażnika(zapalały się światła przy otwieraniu auta), po ok 4 godz wsiadłem do autai i baterii było 0km, spalinowy pokazywał już nie 56km a stan "niski"i co najdziwniejsze język z polskiego zmienił się na holenderski - musiałem od nowa ustawiać j.polski..
Normalne, baterii ubywa na postoju. Poniżej zasięgu kilkudziesięciu kilometrów spalinowych pokazuje stan niski zamiast ich liczby. Język holenderski może być przypisany do drugiego kluczyka. Zależy, który kluczyk wykryje prędzej taki będzie język.
- Charakterystyczny dzwięk uruchamiania jest b.głośny- w ustaweiniach widze opcje do wyboru normalny i glosny, ale zmieniam i nie widze w ogole różnicy- jest tak samo głośno
W czasie trwania dźwięku ścisz go pokrętłem głośności.
- no i przyspieszenie- jest b.fajne, ale zauważyłem jedną rzecz, jadąc czy to na baterii czy podtrzymaniu, jeżeli dłuższy czas nie przyspieszam, tak tocze się tudzież odzyskuje energie i nagle wciskam pedał gazu w podłoge to przez 1-1,5s nie ma żadnej reakcji i dopiero po tej półtorej sekundy auto gwałtownie przyspiesza. Bezpośrednio po takim przyspieszeniu pedał gazu znowu działa responsywanie,ale wystarczy że dłuższą chwile pojeżdze autem spokojnie/poodzyskuje energiii i znowu przy próbie nagłego przyspieszenia po wciśnięciu pedału gazu przez ponad sekunde jest zero reakcji i dopiero przyspieszenie- tak jaby autu zajmowało sporą chwile przestawienie się z trybu odzyskiwania energii na przyspieszenie- zastanawia mnie czy to normalne w Amperze...
W podtrzymaniu występuje nieliniowa i nieraz opóźniona reakcja na pedał gazu, ale na baterii powinien reagować bez zwłoki zwłaszcza w trybie sport. |
Ostatnio zmieniony przez Rafał 2019-02-03, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-03, 22:08
|
|
|
Potwierdzam powyższe. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-02-04, 23:11
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi, ale kolejny dzień z Amperą, kolejne pytania
Dzisiaj moje pierwsze ładowanie na stacji ładowania w centrum handlowym, troche dla mnie zastanawiające, ponieważ sądziełm, że na takim słupku będzie ładowało 230V 16A czyli 3,6KW, natomiast po 3 godzinach naładowało od zera niecałe 3/4 baterii, więc trochę wolno(wychodziłoby ok 2,6 KW)...
Ładowarka wyglądała tak:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1890f027ca9658cb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/752a0e41f68e083c
Acha i może jakaś wskazówka jak podłączyć pendrive z muzyką pod wejście w podłokietniku? Ciaglę wyskakuje mi komunikat "urządzenie USB nie obsługiwane"
Z góry dziękuję! |
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 385 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2019-02-04, 23:55
|
|
|
Podstawowe pytanie jak się ładowałeś tam amperą skoro kabel wygląda na typ2 , no chyba że z gniazdka poniżej i swoim pokładowym EVSE. |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 385 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2019-02-05, 08:30
|
|
|
Teraz to zdjęcie wszystko tłumaczy bo poprzednie z kablem wetkniętym wyglądało jakby kabel był w staji ładowania gotowy do wyjęcia z uchwytu i użycia |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-05, 09:16
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | sądziełm, że na takim słupku będzie ładowało 230V 16A czyli 3,6KW, natomiast po 3 godzinach naładowało od zera niecałe 3/4 baterii, więc trochę wolno(wychodziłoby ok 2,6 KW)... | Ładowarka w Amperze (AC->DC) ma ograniczenie do 3,2kW (przy 230V bierze ok. 14A), do tego ok. 500W strat, więc max to 2,6-2,7kW w baterię. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-02-05, 10:35
|
|
|
To jaką mocą da się najszybciej naładować Amperę? To pełne 3,6 KW jest do osiągnięcia w jakiś sposób? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-05, 12:07
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | To jaką mocą da się najszybciej naładować Amperę? To pełne 3,6 KW jest do osiągnięcia w jakiś sposób? | Z gniazdka tylko 3,2kW, jak chcesz więcej bez prucia samochodu to na hol i trzymaj hamulec |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 177 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-02-05, 12:38
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: |
Acha i może jakaś wskazówka jak podłączyć pendrive z muzyką pod wejście w podłokietniku? Ciaglę wyskakuje mi komunikat "urządzenie USB nie obsługiwane"
Z góry dziękuję! |
Obsługiwane są tylko odtwarzacze USB MP3 i napędy USB z rozmiarem sektora 512 bajtów i rozmiarem klastra mniejszym lub równym 32 kilobajtom w systemie plików FAT32. |
|
|
|
 |
Bizon4444
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 19
|
Wysłany: 2019-02-06, 14:29
|
|
|
Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em?
Tak to wygląda:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8d0fc1bfa38a7970 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-06, 15:31
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em? | Ta liczba się zmienia, przy każdej jeździe możesz mieć inaczej, przy delikatniejszej wyciągniesz więcej, również przy cieplejszej baterii. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 235
|
Wysłany: 2019-02-06, 23:43
|
|
|
Bizon4444 napisał/a: | Ampera nabyta
-jadąc w trasie ok 80km/h na dworze +2stC, w kabinie ustawione 21st i pojawił się komunikat "silnik pracuje ze względu na temp"- czy to normalne?
! |
Ja ustawiłem włączanie silnika przy b. niskiej temp. Wolę mieć mniejszy zasięg (akurat nie potrzebuję więcej niż ok 50km nawet w zimie) a jeżcić po cichu
Wówczas silnik włączy się przy ok. -13C dopiero. |
_________________ Kierowca prawie elektrycznego bombowca |
|
|
|
 |
Grooby78
Wiek: 41 Dołączył: 14 Gru 2018 Posty: 38 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-07, 14:40
|
|
|
Darek napisał/a: | Bizon4444 napisał/a: | Ampera nabyta
-jadąc w trasie ok 80km/h na dworze +2stC, w kabinie ustawione 21st i pojawił się komunikat "silnik pracuje ze względu na temp"- czy to normalne?
! |
Ja ustawiłem włączanie silnika przy b. niskiej temp. Wolę mieć mniejszy zasięg (akurat nie potrzebuję więcej niż ok 50km nawet w zimie) a jeżcić po cichu
Wówczas silnik włączy się przy ok. -13C dopiero. |
A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-07, 20:21
|
|
|
Grooby78 napisał/a: | A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno? | Jak włączysz ogrzewanie przed wyjazdem (można nawet i 20 minut przed nim) to dłuższy czas nagrzewania przestaje być istotny. Co do chłodu w kabinie to jeszcze nie sprawdzałem przy -20, bo jakoś nie chce się tu taki mróz pokazać |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 235
|
Wysłany: 2019-02-07, 21:44
|
|
|
No zgadza się można nagrzać przed odłączeniem. a co do nagrzewania jak się ręcznie podkręci to grzeje na koszt jazdy. |
_________________ Kierowca prawie elektrycznego bombowca |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 40 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 428 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-09, 21:40
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Grooby78 napisał/a: | A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno? | Jak włączysz ogrzewanie przed wyjazdem (można nawet i 20 minut przed nim) to dłuższy czas nagrzewania przestaje być istotny. Co do chłodu w kabinie to jeszcze nie sprawdzałem przy -20, bo jakoś nie chce się tu taki mróz pokazać |
Mam w Amperze miernik (samorobka) mierzacy temperature w trzech miejscach, z przodu kolo zatrzasku pasa bezp, z tylu kolo zapiecia pasa i wyzej, po drugiej stronie na fotelu, po jego boku. Mierzy co do 0,1C w czasie rzeczywistym, widze wiec, jak dziala ogrzewanie. W trybie spalinowym mozna auto nagrzac prawie zerowym kosztem baterii (oczywiscie, jesli uruchomimy klime na wysoka temperature, gdy silnik spalinowy sie rozgrzeje). Jesli chcemy miec 21C w aucie, to musimy na dzien dobry ustawic temperature na 25-26C, wtedy auto sie w miare szybko rozgrzeje. Jesli w trybie spalinowym (przy pierwszym uruchomieniu) ustawimy na 21C, to takiej temperatury (w zimie) nie osiagniemy nwet po 5h jazdy. Ale, gdy w aucie juz bedzie okolo 21C, to klimatyzacja niezle trzyma te temperature, nawet, gdy na dworze jest zimno (co widac, gdy auto jest wylaczone lub gdy wylaczymy klime, wtedy szybko sie wnetrze wychladza).
W trybie elektrycznym grzanie chodzi kiepsko, wnetrze nie ociepla sie szybko i bierze przy tym duzo energii kosztem zasiegu. |
_________________ |
Ostatnio zmieniony przez Pawiel 2019-02-09, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 40 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 428 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-09, 21:43
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Bizon4444 napisał/a: | Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em? | Ta liczba się zmienia, przy każdej jeździe możesz mieć inaczej, przy delikatniejszej wyciągniesz więcej, również przy cieplejszej baterii. |
Mi auto pozwolio kiedys pobrac 11.2kWh z baterii, przy bardzo plynnej jezdzie i klimie na eco. Kilka razy tak bylo. |
_________________ |
|
|
|
 |
granit
Opel Ampera

Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 137
|
Wysłany: 2019-02-10, 10:10
|
|
|
No i dopadł mnie pierwszy problem w Amperce. "Sprawdź system HVC" i kontrolka bloku silnika. W wątku nie znalazłem dokładnego opisu jak dostać się do BCMa. Wiem, gdzie jest, ale nie wiem co trzeba zdemontować, aby go odłączyć. Podobno jest szansa, że to pomoże. Poziom płynu mam OK, na silniku auto chodzi ok. |
|
|
|
 |
Marcel01
Marcel01

Wiek: 59 Dołączył: 26 Sie 2018 Posty: 16 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 2019-02-10, 11:55
|
|
|
granit napisał/a: | "Sprawdź system HVC" |
Kolega miał dokładnie ten komunikat i okazało się, że uszkodzony był cytuję:" czujnik położenia płynu chłodzącego baterii" ponoć pomogła jego wymiana+programowanie . Koszt samego czujnika ok 90 zł
_HVC.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 59,3 KB |
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds |
|
|
|
 |
arekb
Dołączył: 12 Mar 2017 Posty: 12
|
Wysłany: 2019-02-10, 22:42
|
|
|
granit napisał/a: | No i dopadł mnie pierwszy problem w Amperce. "Sprawdź system HVC" i kontrolka bloku silnika. W wątku nie znalazłem dokładnego opisu jak dostać się do BCMa. Wiem, gdzie jest, ale nie wiem co trzeba zdemontować, aby go odłączyć. Podobno jest szansa, że to pomoże. Poziom płynu mam OK, na silniku auto chodzi ok. |
TO najbardziej upierdliwy problem Ampery i Voltów.
Układ ochronny baterii zasygnalizował problem który wcale nie musi być problemem.
Wywala ten błąd i nie da się go usunąć zwykłym kasowaniem/resetem.
Pewnie nie łąduje Ci sie już gniazdka ? Zgadza się ?
Miałem to samo miesiąc temu. Potrzebne było programowania BCM i Układu Hybrydowego.
Czujnik nie ruszany.
Skąd jesteś ? Zadzwoń opowiem CI co i jak tel 691361166 |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 51 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 86
|
Wysłany: 2019-02-11, 10:16
|
|
|
Podziel się wiedzą ze wszystkimi zainteresowanymi nie tylko na telefon . |
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 472
|
Wysłany: 2019-02-11, 10:28
|
|
|
ARTEK 68 napisał/a: | Podziel się wiedzą ze wszystkimi zainteresowanymi nie tylko na telefon . |
Cytując klasyka - było już, przewertuj te 90 stron wątku, pojawia się kilkukrotnie walka z ów problemem. Chyba że jest jakiś nowy sposób o którym jeszcze nie było mowy.
A tak poza tym to faktycznie można by stworzyć małe faq dotyczące Ampery/Volta i żeby nie było że "można by stworzyć czyt niech ktoś się tym zajmie" postaram się coś takiego zacząć w najbliższym czasie, w szczególności że po raz kolejny wertuje ów wszystkie strony
Co by nie tworzyć osobnych postów, mam dwa pytania
1. czy opony 215/55/R16 do volta podejdą? Się zastanawiam czy zimówek sobie z cytryny nie zostawić
2. Czy moduł DAB+ można do Volta z usa wsadzić tak jak w amperach? Zamiast radia satelitarnego? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3095 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-11, 11:32
|
|
|
jatko napisał/a: | 1. czy opony 215/55/R16 do volta podejdą? Się zastanawiam czy zimówek sobie z cytryny nie zostawić | Ja mam zimówki 215/60/R16. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Wiek: 51 Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 86
|
Wysłany: 2019-02-12, 18:57
|
|
|
Panowie wiem że chevrolet volt z pierwszych lat produkcji fabrycznie nie posiada języka polskiego ale czy istnieje możliwość wgrania . |
|
|
|
 |
|