SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 155
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-02-03, 22:03   

Bizon4444 napisał/a:


-jadąc w "podtrzymaniu"ikony graficzne baterii i dystrybutora paliwa są u mnie na ekranie równolegle

Naciśnij przycisk CONFIG po lewej stronie pulpitu, przełącza widok ekranu.

- dojechałem do celu mając 1km zasięgu na baterii i rezerwe paliwa 56km, auto zaparkowałem
- pare razy jeszcze je otwierałem wracając po rzeczy z bagażnika(zapalały się światła przy otwieraniu auta), po ok 4 godz wsiadłem do autai i baterii było 0km, spalinowy pokazywał już nie 56km a stan "niski"i co najdziwniejsze język z polskiego zmienił się na holenderski - musiałem od nowa ustawiać j.polski..


Normalne, baterii ubywa na postoju. Poniżej zasięgu kilkudziesięciu kilometrów spalinowych pokazuje stan niski zamiast ich liczby. Język holenderski może być przypisany do drugiego kluczyka. Zależy, który kluczyk wykryje prędzej taki będzie język.


- Charakterystyczny dzwięk uruchamiania jest b.głośny- w ustaweiniach widze opcje do wyboru normalny i glosny, ale zmieniam i nie widze w ogole różnicy- jest tak samo głośno

W czasie trwania dźwięku ścisz go pokrętłem głośności.


- no i przyspieszenie- jest b.fajne, ale zauważyłem jedną rzecz, jadąc czy to na baterii czy podtrzymaniu, jeżeli dłuższy czas nie przyspieszam, tak tocze się tudzież odzyskuje energie i nagle wciskam pedał gazu w podłoge to przez 1-1,5s nie ma żadnej reakcji i dopiero po tej półtorej sekundy auto gwałtownie przyspiesza. Bezpośrednio po takim przyspieszeniu pedał gazu znowu działa responsywanie,ale wystarczy że dłuższą chwile pojeżdze autem spokojnie/poodzyskuje energiii i znowu przy próbie nagłego przyspieszenia po wciśnięciu pedału gazu przez ponad sekunde jest zero reakcji i dopiero przyspieszenie- tak jaby autu zajmowało sporą chwile przestawienie się z trybu odzyskiwania energii na przyspieszenie- zastanawia mnie czy to normalne w Amperze...


W podtrzymaniu występuje nieliniowa i nieraz opóźniona reakcja na pedał gazu, ale na baterii powinien reagować bez zwłoki zwłaszcza w trybie sport.
Ostatnio zmieniony przez Rafał 2019-02-03, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-03, 22:08   

Potwierdzam powyższe.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-04, 23:11   

Dziękuję za odpowiedzi, ale kolejny dzień z Amperą, kolejne pytania :)
Dzisiaj moje pierwsze ładowanie na stacji ładowania w centrum handlowym, troche dla mnie zastanawiające, ponieważ sądziełm, że na takim słupku będzie ładowało 230V 16A czyli 3,6KW, natomiast po 3 godzinach naładowało od zera niecałe 3/4 baterii, więc trochę wolno(wychodziłoby ok 2,6 KW)...
Ładowarka wyglądała tak:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1890f027ca9658cb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/752a0e41f68e083c
Acha i może jakaś wskazówka jak podłączyć pendrive z muzyką pod wejście w podłokietniku? Ciaglę wyskakuje mi komunikat "urządzenie USB nie obsługiwane"
Z góry dziękuję! :)
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 350
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-02-04, 23:55   

Podstawowe pytanie jak się ładowałeś tam amperą skoro kabel wygląda na typ2 , no chyba że z gniazdka poniżej i swoim pokładowym EVSE.
 
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-05, 00:44   

Ładowałem się Typ2 Mennekes kablem, dokładnie tym:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8e95f27cd9238b60
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 350
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-02-05, 08:30   

Teraz to zdjęcie wszystko tłumaczy bo poprzednie z kablem wetkniętym wyglądało jakby kabel był w staji ładowania gotowy do wyjęcia z uchwytu i użycia :-P
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-05, 09:16   

Bizon4444 napisał/a:
sądziełm, że na takim słupku będzie ładowało 230V 16A czyli 3,6KW, natomiast po 3 godzinach naładowało od zera niecałe 3/4 baterii, więc trochę wolno(wychodziłoby ok 2,6 KW)...
Ładowarka w Amperze (AC->DC) ma ograniczenie do 3,2kW (przy 230V bierze ok. 14A), do tego ok. 500W strat, więc max to 2,6-2,7kW w baterię.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-05, 10:35   

To jaką mocą da się najszybciej naładować Amperę? To pełne 3,6 KW jest do osiągnięcia w jakiś sposób?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-05, 12:07   

Bizon4444 napisał/a:
To jaką mocą da się najszybciej naładować Amperę? To pełne 3,6 KW jest do osiągnięcia w jakiś sposób?
Z gniazdka tylko 3,2kW, jak chcesz więcej bez prucia samochodu to na hol i trzymaj hamulec :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 155
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-02-05, 12:38   

Bizon4444 napisał/a:

Acha i może jakaś wskazówka jak podłączyć pendrive z muzyką pod wejście w podłokietniku? Ciaglę wyskakuje mi komunikat "urządzenie USB nie obsługiwane"
Z góry dziękuję! :)



Obsługiwane są tylko odtwarzacze USB MP3 i napędy USB z rozmiarem sektora 512 bajtów i rozmiarem klastra mniejszym lub równym 32 kilobajtom w systemie plików FAT32.
 
 
Bizon4444

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Wysłany: 2019-02-06, 14:29   

Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em?
Tak to wygląda:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8d0fc1bfa38a7970
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-06, 15:31   

Bizon4444 napisał/a:
Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em?
Ta liczba się zmienia, przy każdej jeździe możesz mieć inaczej, przy delikatniejszej wyciągniesz więcej, również przy cieplejszej baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 215
Wysłany: 2019-02-06, 23:43   

Bizon4444 napisał/a:
Ampera nabyta :)
-jadąc w trasie ok 80km/h na dworze +2stC, w kabinie ustawione 21st i pojawił się komunikat "silnik pracuje ze względu na temp"- czy to normalne?
!

Ja ustawiłem włączanie silnika przy b. niskiej temp. Wolę mieć mniejszy zasięg (akurat nie potrzebuję więcej niż ok 50km nawet w zimie) a jeżcić po cichu ;-)
Wówczas silnik włączy się przy ok. -13C dopiero.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Grooby78 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 31
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-02-07, 14:40   

Darek napisał/a:
Bizon4444 napisał/a:
Ampera nabyta :)
-jadąc w trasie ok 80km/h na dworze +2stC, w kabinie ustawione 21st i pojawił się komunikat "silnik pracuje ze względu na temp"- czy to normalne?
!

Ja ustawiłem włączanie silnika przy b. niskiej temp. Wolę mieć mniejszy zasięg (akurat nie potrzebuję więcej niż ok 50km nawet w zimie) a jeżcić po cichu ;-)
Wówczas silnik włączy się przy ok. -13C dopiero.


A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-07, 20:21   

Grooby78 napisał/a:
A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno?
Jak włączysz ogrzewanie przed wyjazdem (można nawet i 20 minut przed nim) to dłuższy czas nagrzewania przestaje być istotny. Co do chłodu w kabinie to jeszcze nie sprawdzałem przy -20, bo jakoś nie chce się tu taki mróz pokazać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 215
Wysłany: 2019-02-07, 21:44   

No zgadza się można nagrzać przed odłączeniem. a co do nagrzewania jak się ręcznie podkręci to grzeje na koszt jazdy.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-09, 21:40   

PatrykS napisał/a:
Grooby78 napisał/a:
A czy przy takim ustawieniu kabina nie nagrzewa Ci się bardzo długo albo czy nie jest w niej zimno?
Jak włączysz ogrzewanie przed wyjazdem (można nawet i 20 minut przed nim) to dłuższy czas nagrzewania przestaje być istotny. Co do chłodu w kabinie to jeszcze nie sprawdzałem przy -20, bo jakoś nie chce się tu taki mróz pokazać :-)

Mam w Amperze miernik (samorobka) mierzacy temperature w trzech miejscach, z przodu kolo zatrzasku pasa bezp, z tylu kolo zapiecia pasa i wyzej, po drugiej stronie na fotelu, po jego boku. Mierzy co do 0,1C w czasie rzeczywistym, widze wiec, jak dziala ogrzewanie. W trybie spalinowym mozna auto nagrzac prawie zerowym kosztem baterii (oczywiscie, jesli uruchomimy klime na wysoka temperature, gdy silnik spalinowy sie rozgrzeje). Jesli chcemy miec 21C w aucie, to musimy na dzien dobry ustawic temperature na 25-26C, wtedy auto sie w miare szybko rozgrzeje. Jesli w trybie spalinowym (przy pierwszym uruchomieniu) ustawimy na 21C, to takiej temperatury (w zimie) nie osiagniemy nwet po 5h jazdy. Ale, gdy w aucie juz bedzie okolo 21C, to klimatyzacja niezle trzyma te temperature, nawet, gdy na dworze jest zimno (co widac, gdy auto jest wylaczone lub gdy wylaczymy klime, wtedy szybko sie wnetrze wychladza).
W trybie elektrycznym grzanie chodzi kiepsko, wnetrze nie ociepla sie szybko i bierze przy tym duzo energii kosztem zasiegu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pawiel 2019-02-09, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 419
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-09, 21:43   

PatrykS napisał/a:
Bizon4444 napisał/a:
Dziwne, moja Ampera to rocznik 2013/2014 więc sądziłem że dostępne jest 10.9kwh, ale w całkowitym zużyciu od naładowania pokazuje 10.4kwh. Więc niby mam pakiet baterii przed upgrade'em?
Ta liczba się zmienia, przy każdej jeździe możesz mieć inaczej, przy delikatniejszej wyciągniesz więcej, również przy cieplejszej baterii.

Mi auto pozwolio kiedys pobrac 11.2kWh z baterii, przy bardzo plynnej jezdzie i klimie na eco. Kilka razy tak bylo.
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 114
Wysłany: 2019-02-10, 10:10   

No i dopadł mnie pierwszy problem w Amperce. "Sprawdź system HVC" i kontrolka bloku silnika. W wątku nie znalazłem dokładnego opisu jak dostać się do BCMa. Wiem, gdzie jest, ale nie wiem co trzeba zdemontować, aby go odłączyć. Podobno jest szansa, że to pomoże. Poziom płynu mam OK, na silniku auto chodzi ok.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 58
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2019-02-10, 11:55   

granit napisał/a:
"Sprawdź system HVC"

Kolega miał dokładnie ten komunikat i okazało się, że uszkodzony był cytuję:" czujnik położenia płynu chłodzącego baterii" ponoć pomogła jego wymiana+programowanie . Koszt samego czujnika ok 90 zł

_HVC.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 59,3 KB

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
arekb

Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Wysłany: 2019-02-10, 22:42   

granit napisał/a:
No i dopadł mnie pierwszy problem w Amperce. "Sprawdź system HVC" i kontrolka bloku silnika. W wątku nie znalazłem dokładnego opisu jak dostać się do BCMa. Wiem, gdzie jest, ale nie wiem co trzeba zdemontować, aby go odłączyć. Podobno jest szansa, że to pomoże. Poziom płynu mam OK, na silniku auto chodzi ok.


TO najbardziej upierdliwy problem Ampery i Voltów.


Układ ochronny baterii zasygnalizował problem który wcale nie musi być problemem.
Wywala ten błąd i nie da się go usunąć zwykłym kasowaniem/resetem.

Pewnie nie łąduje Ci sie już gniazdka ? Zgadza się ?

Miałem to samo miesiąc temu. Potrzebne było programowania BCM i Układu Hybrydowego.
Czujnik nie ruszany.
Skąd jesteś ? Zadzwoń opowiem CI co i jak tel 691361166
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 42
Wysłany: 2019-02-11, 10:16   

Podziel się wiedzą ze wszystkimi zainteresowanymi nie tylko na telefon .
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 382
Wysłany: 2019-02-11, 10:28   

ARTEK 68 napisał/a:
Podziel się wiedzą ze wszystkimi zainteresowanymi nie tylko na telefon .

Cytując klasyka - było już, przewertuj te 90 stron wątku, pojawia się kilkukrotnie walka z ów problemem. Chyba że jest jakiś nowy sposób o którym jeszcze nie było mowy.


A tak poza tym to faktycznie można by stworzyć małe faq dotyczące Ampery/Volta i żeby nie było że "można by stworzyć czyt niech ktoś się tym zajmie" postaram się coś takiego zacząć w najbliższym czasie, w szczególności że po raz kolejny wertuje ów wszystkie strony

Co by nie tworzyć osobnych postów, mam dwa pytania
1. czy opony 215/55/R16 do volta podejdą? Się zastanawiam czy zimówek sobie z cytryny nie zostawić

2. Czy moduł DAB+ można do Volta z usa wsadzić tak jak w amperach? Zamiast radia satelitarnego?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-11, 11:32   

jatko napisał/a:
1. czy opony 215/55/R16 do volta podejdą? Się zastanawiam czy zimówek sobie z cytryny nie zostawić
Ja mam zimówki 215/60/R16.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 42
Wysłany: 2019-02-12, 18:57   

Panowie wiem że chevrolet volt z pierwszych lat produkcji fabrycznie nie posiada języka polskiego ale czy istnieje możliwość wgrania .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14