Mitsubishi iMiEV (Gdańsk) |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2124 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-02-09, 22:43
|
|
|
Zgadza się , też udało mi się kilka razy podładować przy użyciu Kopp'a mojego trojaczka bezpośrednio z pakietu Berlingo .
Napięcie pakietu Berlingo ( full , tuz po pełnym załadowaniu to około 220V , a zupełnie rozładowanego to 135 V ale aż tak nisko nigdy nie rozładowywałem - ale może czas spróbować )
Dla tych Saftów to dobrze tak czasami rozładować (raz na rok do 5V na akumulator) .
Do tej pory takie max rozładowywanie robiłem starym "radzieckim żelazkiem" |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 171 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:20
|
|
|
Testowałem 6A z Kopp v7 na Citroen i Peugeot i działa bez problemu.
PatrykS napisał/a: | Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. Oprócz tego kaprysi przy ładowaniu z 3kW przetwornicy Power Sinus 12V->230V firmy Volt Polska:
http://voltpolska.pl/pl/g...s-3000-12v.html
Przerywa po kilku sekundach, można ponowić, ale sytuacja się powtarza. Próbowałem przy 8 i 10A - tak samo. Opel Ampera ładował się poprawnie z tej przetwornicy przy 6, 8 i 10A. Przy 10A prąd z akumulatorów 12V sięga jedyne 200A, ale przewody 50mm2 dają sobie z tym radę |
|
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 171 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:50
|
|
|
10,5kWh do uzyskania tylko podczas jazy rekreacyjnej.
12,5kWh wyszło z wczorajszej wycieczki 280km z czego większość autostradą A4, ładowałem tylko Chademo 28kWh (zapłaciłem ponad 57zł) i doładowanie w domu około 7kWh, czyli podczas całej wycieczki poszło 35kWh. Temperatura kila stopni na plusie. Chadem ładowało z mocą 40kW na początku i kończyło na mocy 2kW i przy 95% naładowania rozłączało.
PatrykS napisał/a: | Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.
Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw. |
|
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 171 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-10, 15:56
|
|
|
Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ?
Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ?
PatrykS napisał/a: | PatrykS napisał/a: | Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V | Sprawdziłem że z pakietu 32 ogniw 125..128V też się ładuje, Kopp też działa. |
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-02-10, 21:01
|
|
|
Slawek napisał/a: | Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ? | Działa mimo że napis ma tylko 230V.
Slawek napisał/a: | Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ? | Nie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|