SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-01, 22:26   

vaiker napisał/a:
, na drugim miejscu przewody wodne ogrzewania, no i na dzien dobry w sklepie hydraulicznym kup pianki do docieplania rur wodnych, wjedziesz pod auto to sie zorientujesz o co biega ; ]


... to ja poproszę o info o co biega, bo mechanik ze mnie żaden. Co i po co docieplać ?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-01-07, 11:33   

polecam dobry FAQ:

https://www.facebook.com/...hc_location=ufi

ciekawa opcja:
FIX BAD BATTERY HEALTH DATA WITHOUT GOING TO THE DEALER - kiedyś może zrobię.

polecam: Split okna navigacji:

SPLIT-SCREEN P-SIDE-P DISPLAY
In the map display, hold the North/Compass button which then splits the display in two. Half nearest driver displays the map, half furthest away gives options to choose one of a range of other displays—audio, EV, etc.

polecam również wyłączenie defaultowej klimy: przytrzymanie "płatka śniegu" - 10 sekund do bipu. Wówczas auto nie włącza od razu klimy (ustawienie jest zapamiętane), można ręcznie załączać klimę w razie potrzeby.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-02-05, 14:02   

Witam. Mam Outlandera z 2p14 przebieg 164tys km i pojemnością baterii 65 %. Zasięg EV 27km. Czy ktoś się orientuje czy jest jakaś metoda na zwiększenie pojemności baterii? Techniki ładowania itp.? Czy ma ktoś może kontakt do vtech i kolegi który robi takie czasy z bateriami? Wiem że jest jakieś balansowanie baterii, ale czy są firmy które regeneruje baterię do naszych Outlanderów? Czy tylko wymiana?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-05, 14:23   

Może zainteresuję Cie moja usługa regeneracja baterii HV do PHEV-a .
Polega na wymianie ogniw na sprawne , ale dopiero jak się zrobi cieplej bo mam za mały garaż
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-02-05, 18:21   

Jas_pik napisałem na mssengerze 😀
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-06, 09:14   

Z 65% balans baterii nie wiele pomoże (pewnie podbije ci o kilka procent, które przez kilka miesięcy spadną) , ale zawsze możesz spróbować.

https://www.richi.uk/p/mi...nQSu9sM5xurmr1M

FIX BAD BATTERY HEALTH DATA WITHOUT GOING TO THE DEALER?

Nie będę tutaj przyklejał. Tam masz opisaną całą procedurę.
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-02-07, 13:59   

Dzięki spróbuje. A jaki macie teraz zasięg przy ten ok 0st? Ja mam 29 km i rzeczywiście tyle robię.
 
 
nickt7

Dołączył: 07 Lut 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-02-07, 21:02   

Witam wszystkich. Jestem coraz bardziej zafascynowany Outlanderem Phev i biję się z myślami czy takiego nie zakupić. NIestey w moim zasięgu są tylko używki. Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim https://www.otomoto.pl/of...&id_at=82024185
Czy to w ogóle możliwe żeby był w takiej cenie bez niespodzianek?
 
 
wuuju

Dołączył: 30 Gru 2018
Posty: 11
Wysłany: 2019-02-08, 09:28   

Cześć. Mam taki problem, wczoraj spróbowałem metody Richie Jenningsa " fix battery health data.." trzeba było tam włączyć grzanie żeby bateria zeszła do 25% naładowania, niestety przyjąłem na kanapie i obydwie baterię padły. Podladowalen baterię 12v i dalej wszystko działało jednak wyskoczyła błędy " ev mode system requeried i acc system requeried. Po pierwszej przejażdżce błędy zniknęły, została jednak ikonka silnika na żółto. Watchdog pokazuje blad u0293 null. Jest szansa że zrobię coś sam czy trzeba szukać kogoś z komputerem?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-08, 10:31   

Zapewne bez MUT-a się nie uda .
Poczytaj tutaj
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 215
Wysłany: 2019-02-08, 22:45   

nickt7 napisał/a:
Witam wszystkich. Jestem coraz bardziej zafascynowany Outlanderem Phev i biję się z myślami czy takiego nie zakupić. NIestey w moim zasięgu są tylko używki. Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim https://www.otomoto.pl/of...&id_at=82024185
Czy to w ogóle możliwe żeby był w takiej cenie bez niespodzianek?

Ja też myślałem. ..i myślałem...ale przygarnąłem Amperę...to chyba jedyna przyzwoita opcja. Niestety chyba za dobra bo przestali produkować.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-09, 11:41   

nickt7 napisał/a:
Witam wszystkich. Jestem coraz bardziej zafascynowany Outlanderem Phev i biję się z myślami czy takiego nie zakupić. NIestey w moim zasięgu są tylko używki. Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim https://www.otomoto.pl/of...&id_at=82024185
Czy to w ogóle możliwe żeby był w takiej cenie bez niespodzianek?


zasieg 11km na polowie dostepnej baterii to troche malo, bo wynikalo by ze caly to zaledwie 22 km.
Na pewno trzeba podlaczyc OBDII i aplikacja watchdogphev na androida pokaze stan baterii. jesli powyzej 85% to brac. Ale moze sie okazac ze jest poniizej 70% wtedy nie kupowac.

Z tych 11km wynika ze to wersja "styrana".
Po co ktos montowal gaz jak niby ma przejechane tylko 90 000 km - dziwne.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-09, 20:31   

nickt7 napisał/a:
Witam wszystkich. Jestem coraz bardziej zafascynowany Outlanderem Phev i biję się z myślami czy takiego nie zakupić. NIestey w moim zasięgu są tylko używki. Ciekawi mnie Wasza opinia o np. takim https://www.otomoto.pl/of...&id_at=82024185
Czy to w ogóle możliwe żeby był w takiej cenie bez niespodzianek?


Witam
Jestem nowy, ale wątek Outlandera przeczytałem cały. Ostatnio stałem się też jego posiadaczem (nie napiszę że szczęśliwym, bo to się dopiero okaże :mrgreen: )
Jeżeli chodzi o mnie, to założyłem sobie nieco inne kwoty i dwie rzeczy:
1. Bezwypadkowy.
2. Przebieg do 140k km.
3. Bateria min. 80%
Reszta rzeczy nieistotna (tzn. wyposażenie). Wiadomo fajnie byłoby mieć 3 punkty w/w i do tego aktywny tempomat, FCM i LDW oraz fabryczne czujniki przód i tył.

Co kupiłem:
Outlander z 2014 roku z przebiegiem 129tys. km i baterią 88,4%, czyli 33,6Ah, co moim zdaniem jak na prawie 5-letnie baterie jest super wynikiem. Jeżeli chodzi o przebieg, to na zdjęciach przy prawie pełnym naładowaniu było 28km (trochę było to dziwne, bo przecież producent mówi o 50km, a akumulatory nie są za bardzo zużyte). Po zakupie i pełnym naładowaniu pierwszy wynik- 41km, myślę sobie super (założenia były by aku wystarczało na 38-41km), drugi 35km, trzecie pełne ładowanie 38km. Sądzę więc że te wartości są całkiem przystępne jak na panujące temperatury (auto jest jednak ładowane w garażu przy ~5st. C), nie wiem jednak czy te wartości uda się mi utrzymać, ale gdyby z klimą auto przejeżdżało te 30km byłoby OK (po jej aktywacji zasięg zmniejsza się właśnie o 10km).

Spalanie po trasie -150km/h (droga z Wrocławia do stolicy), włączony tryb charge-> 11l/100km.

Trochę nie wiem do końca czy mam ładować do pełna, czy może jednak przerywać ładowanie przy tych 80-90%. W instrukcji jest niby napisane, że auto powinno ładować się do pełna raz na dwa tygodnie).
Cytat:
NOTE
To maintain the capacity of the drive battery,
the following is recommended:
• Fully charge the vehicle in normal charging
every two weeks.
• Do not repeat charging near the full charge
level.

Z drugiej strony jeżeli tak jest, to dlaczego producent nie przewidział takiej opcji w ustawieniach ładowania, przecież to głupota żeby samochód wyłączać na godzinę/półtorej przed planowanym zakończeniem (u mnie czas ładowania to ~5h- na początku pokazuje niby 6:15, ale później wychodzi 5). Czyli co wracam do domu o 22 i mam sobie nastawić budzik na 2 w nocy żeby wyłączyć auto z ładowarki??? :shock: . Ktoś niby napisze, że przecież możesz sobie ustawić tygodniowy cykl na 4h. OK, a co jak wrócę z aku naładowanym w 40%? Mam zmieniać na ten czas zegar? No nic na razie zaufam BMS'owi i sprawdzę sugestie:
Cytat:
ABC: Always Be Charging—even if your battery’s full; even if you don’t plan to drive it today (or, if you prefer, TtBMS: Trust the Battery-Management System). You don’t need to baby the battery by (say) stopping the charge session early—in fact, that can confuse things, because you’ll prevent the top-balance phase from working.

Zobaczę jak zmienia się pojemność akumulatorów i zdecyduje co robić dalej.

Ogólnie auto bardzo przyjemne, przydałby się większy zasięg tak ze 2x byłby już spoko.
Póki co wykorzystuje te 35-40km, ale to pewnie dlatego że to początek i mam trochę załatwiania. Ogólnie średnio dziennie robię do 20km i to na odcinkach ~2-4km+ 2x do roku wyjazd na urlop, a do tego mamy kiepską drogę dojazdową+możliwość podjeżdżania pod krawężniki.
Na zimę wylądowały koła 215/70 R16. Nie wygląda źle, choć to straszne grubasy. Aha i jeszcze jedno pamiętajcie że te auta są produkowane po 2012 roku więc mają czujniki ciśnienia których koszt to ~150zł/szt. Ja po taniości kupiłem felgi aluminiowe, opony i ..... po założeniu okazało się że muszę dorzucić jeszcze 600zł. :-(
Co jeszcze z takich pierwszych wrażeń:
1. Auto jest głośne, ale nie chodzi mi o szum podczas jazdy, tylko to że w nim co chwila coś pika i wydaje dźwięki (a to brak kluczyka, a to otwieranie klapy, a to otwarte drzwi itp.)
2. System nawigacji ganiony przez wielu jest dla mnie całkiem przyjemny i szczerze mówiąc nie wiem o co ludziom chodzi. Mógłby być nieco szybszy (uruchamia się dosyć długo), ale sam ekran dotykowy jest już OK, wiele funkcji, możliwość podłączenia telefonu i odtwarzanie z niego multimediów- np. z Youtuba to duży + .
3. Auto ma dziwny klakson (chyba typowy dla japończyków, bo znajom w Toyocie ma identyczny dźwięk).
4. Brak domykania szyb z kluczyka.
5. Dobre audio.
6.Auto jest o tyle śmieszna, że nawet na (teoretycznie) wyładowanych akumulatorach potrafi jechać tylko na nich poza tym silnik potrafi się załączyć na chwilę, wyłączyć załączyć i tak sobie pracuje raz 15 sek innym razem 30s itd. Co prawda jak jest zimy to uruchamia się jak czołg (też tak macie), ale po rozgrzaniu gdyby nie ikonki na wyświetlaczu to bym nawet nie wiedział że chodzi.

---------------------------------------------------------
Wracając jeszcze do tego ogłoszenia z LPG, to bym sobie odpuścił. Ja dzwoniłem z ciekawości co to za wynalazek i na pytanie o zasięgu sprzedający odpowiedział że nie wie bo nie jeździł. Podejrzewam, że auto (tak jak widać) miało kolizję i z automatu system odłączył akumulatory. Komuś nie chciało się naprawiać więc wrzucił LPG i na tym po prostu jeździł. Po co w elektryku jeszcze gaz i gdzie ona ma butlę??? Co do przebiegu 11km, na połowie aku, to bym się tym aż tak bardzo nie sugerował, nie od dziś wiadomo, że system sobie zaisęi na podstawie różnych czynników, w tym stylu jazdy i uruchomionych odbiorników energii. Tak jak już napisałem u mnie przy prawie pełnym naładowaniu przed zakupem wychodziło 28km, a w domu pokazało się nawet 41.

Jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem, to to że pomimo że wskaźnik pokazuje pełne naładowanie to ilość km przy wcześniejszym odłączeniu są inne od tych gdy pozostawimy auto do końca cyklu (tzn. przy 28km jest teoretycznie full, ale mimo to akumulatory nie są jeszcze w pełni naładowane i pozostawienie włączonej ładowarki sprawi że zasięg wzrośnie do 35-38km, choć na wskaźniku teoretycznie nie ma już na to miejsca).


Pytanie dodatkowe: Co jest zamontowane w progu u kierowcy- webasto?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-09, 21:48   

Blazer napisał/a:
Trochę nie wiem do końca czy mam ładować do pełna, czy może jednak przerywać ładowanie przy tych 80-90%. W instrukcji jest niby napisane, że auto powinno ładować się do pełna raz na dwa tygodnie).
Chodzi o to, że przez dwa tygodnie możesz dowolnie ładować (do pełna lub nie), byle choć raz na dwa tygodnie było do pełna. I zaleca się unikać przerywania ładowania gdy ma się ono ku końcowi.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-09, 22:00   

Co do timera ładowania to wydaj z 10 zł w markecie i kup zwykły mechaniczny timer .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-10, 00:19   

PatrykS napisał/a:
Blazer napisał/a:
Trochę nie wiem do końca czy mam ładować do pełna, czy może jednak przerywać ładowanie przy tych 80-90%. W instrukcji jest niby napisane, że auto powinno ładować się do pełna raz na dwa tygodnie).
Chodzi o to, że przez dwa tygodnie możesz dowolnie ładować (do pełna lub nie), byle choć raz na dwa tygodnie było do pełna. I zaleca się unikać przerywania ładowania gdy ma się ono ku końcowi.

Może i mój angielski kuleje, ale rozumiem to tak:

Aby zachować pojemność akumulatorów jezdnych zaleca się:
• Ładować pojazdu do pełna w trybie normalnym co dwa tygodnie.
• Nie powtarzać ładowania w okolicach pełnego naładowania.

Chyba, że repeat to znaczy przerywać.

Cytat:

Co do timera ładowania to wydaj z 10 zł w markecie i kup zwykły mechaniczny timer .

No właśnie, a jak ładować, bo niby jest powiedziane, że najlepiej do 80% i przerwa na schłodzenie baterii + reszta ładowania.
Znając przybliżone czasy ładowania można wszystko ustawić w auto- skoro aku ładuje się średnio ~5h, to można ustawić... i właśnie:
3h+2hp+3h,
czy lepiej
4h+2hp+2h? Gdzie h-ładowanie, a hp-pauza w ładowaniu.

P.S. Dziś jakaś dziwna sprawa- zostało jeszcze do pełnego ładowania ~1:15, a już mam do przejechania 34km jak tak dalej pójdzie to rano zasięg wyniesie 43km-oby :shock:
Sposób ładowania: do pełna każdego dnia.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-10, 09:46   

Blazer napisał/a:
• Nie powtarzać ładowania w okolicach pełnego naładowania.

Chyba, że repeat to znaczy przerywać.
Żeby łądować przy prawie pełnej baterii trzeba albo przerwać ładowanie poprzednie tuż przed jego końcem albo przejechać tylko mały dystans po pełnym ładowaniu. Generalnie najlepiej łądować baterię tylko do 80%, wtedy jest najtrwalsza, ale balansowanie ogniw dokonuje się pod koniec ładowania i co jakiś czas (np. te dwa tygodnie) trzeba to zrobić, żeby ogniwa się za bardzo nie rozjechały między sobą. Zresztą 100% naładowania w hybrydzie z reguły oznacza 85-90% pełnej pojemności pakietu (do 4V na ogniwo), więc nie ma to aż takiego znaczenia jak w elektrykach, gdzie ładuje się wyżej (do 4,1V na ogniwo).

Blazer napisał/a:
No właśnie, a jak ładować, bo niby jest powiedziane, że najlepiej do 80% i przerwa na schłodzenie baterii + reszta ładowania.
To ma znaczenie przy szybkim ładowaniu z CHAdeMO, gdzie temperatura rzeczywiście może podnieść się nawet o kilkanaście stopni, chociaż aktywne chłodzenie w Outlanderze powinno sobie z tym spokojnie dać radę. Przy ładowaniu z gniazdka (bardzo wolne) nie ma to żadnego znaczenia - temperatura przy ładowaniu od zera do pełna rośnie może o 1-2 stopnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-10, 10:21   

@PatrykS
Wszystko co napisałeś jest logiczne i tworzy spójną całość.
Pytanie teraz czy napięcia w bateriach są właściwe (napisałeś o do 4V, ja po naładowaniu mam bliżej 4,1V)- WatchDog pokazuje mi:
Przy rozładowanym-> od 3,819V-3,834V, średnio 3,825V maksymalna różnica 0.005V/0.015V
Oporność 1.5/1.5 mohm
Przy pełnym naładowaniu mam natomiast:
od 4.09-4.093 średnio 4.09 różnica 0.003/0.003
Oporność 2.5/2.5
Akumulator ma 1701dni czyli 4lata i 8 miesięcy (co by się zgadzało biorąc pod uwagę, że auto pierwszą rejestrację miało w sierpniu ).

P.S. Swoją drogą może ktoś dłużej obecny na forum założyłby temat: Odczyty z PHEV Watchdog, tak by poznać stan akumulatorów zależnie od wieku i przebiegu. Byłby to cenne informacje dla kupujących i użytkowników.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-10, 14:50   

Blazer napisał/a:

P.S. Swoją drogą może ktoś dłużej obecny na forum założyłby temat: Odczyty z PHEV Watchdog, tak by poznać stan akumulatorów zależnie od wieku i przebiegu. Byłby to cenne informacje dla kupujących i użytkowników.


Na FB jest grupa PHEV Watchdog i druga Outlander PHEV. Czytając tę dwie grupy wyłania się kiepski obraz degradacji baterii w PHEV. Jest dużo gorzej niż w Volt/Ampera. U mnie degradacja 2% rocznie, ale czytając grupę dochodzę do wniosku, że mam farta. Patrząc na niektórych to i 5% rocznie spada.

Dodatkowo na stronie phevwatchdog.net masz cała populację danych degradacji baterii vs przebieg.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-10, 20:29   

tomusy napisał/a:
Blazer napisał/a:

P.S. Swoją drogą może ktoś dłużej obecny na forum założyłby temat: Odczyty z PHEV Watchdog, tak by poznać stan akumulatorów zależnie od wieku i przebiegu. Byłby to cenne informacje dla kupujących i użytkowników.


Na FB jest grupa PHEV Watchdog i druga Outlander PHEV. Czytając tę dwie grupy wyłania się kiepski obraz degradacji baterii w PHEV. Jest dużo gorzej niż w Volt/Ampera. U mnie degradacja 2% rocznie, ale czytając grupę dochodzę do wniosku, że mam farta. Patrząc na niektórych to i 5% rocznie spada.

Dodatkowo na stronie phevwatchdog.net masz cała populację danych degradacji baterii vs przebieg.

W internecie można wszystko znaleźć, ale skoro to forum jest poświęcone samochodom elektrycznym i hybrydom, to pomyślałem że może i tu przydałby się taki wątek regionalny/polski, skupiających użytkowników z naszego kraju. No nic to tylko taka sugestia, temat mogę przecież założyć i ja.

Co do degradacji akumulatorów, to u mnie chyba nie jest tak źle 88,4% po niespełna 5 latach (nie wiem czyt z fabryki wyjeżdżają ze 100% wskaźnikiem, czy np. 98). Ogólnie jest różnie, szukając samochodu widziałem pojazd mający 157tyś km i stan akumulatora był na poziomie 83,4%, inny miał 149tyś km i 69,2%, a jeszcze inny 169tyś i 70,8%. Jak ja kupowałem swojego, to obok stał np. taki z przebiegiem 150k km i miał akumulatory na poziomie 73,9%, była fajna wersja bo z tempomatem aktywnym, FMC i LDW, ale stwierdziłem że dla mnie ważniejszy jest stan akumulatorów. Auto i tak głównie jeździ po mieście więc wolę mieć większy zasięg niż gadżety z których skorzystam kilka razy do roku.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-10, 21:09   

Blazer napisał/a:
Przy pełnym naładowaniu mam natomiast:
od 4.09-4.093 średnio 4.09 różnica 0.003/0.003
O, to niespodzianka dla mnie - połakomili się na parę % zasięgu kosztem szybszej degradacji, przerywanie ładowania przy 80% ma więc w Outlanderach spory sens, ewentualnie ładowanie do pełna tylko tuż przed wyjazdem (czas przebywania baterii w stanie wysokiego naładowania ma znaczenie).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-02-11, 08:49   

[quote="Blazer"][quote="tomusy"]
Blazer napisał/a:

Jak ja kupowałem swojego, to obok stał np. taki z przebiegiem 150k km i miał akumulatory na poziomie 73,9%, była fajna wersja bo z tempomatem aktywnym, FMC i LDW, ale stwierdziłem że dla mnie ważniejszy jest stan akumulatorów. Auto i tak głównie jeździ po mieście więc wolę mieć większy zasięg niż gadżety z których skorzystam kilka razy do roku.


Dokładnie. Niestety ja nie sprawdzałem. Kupiłem podstawową wersję (pierwszy lepszy w najniższej cenie) z 2014 z przebiegiem 106 tys km. Nie wiedziałem, że stan aku można sprawdzić. Po 5 miesiącach użytkowania OBD2 i apka i okazało się, że mam 92,4% (wrzesień 2018). Fart.
Wczoraj po ładowaniu Chademo (30% do 75%, 20 min)spadek z 91,1% do 90,8%. Przez kilka miesięcy oczywiście kilka systematycznych spadków zaliczyłem. Rok do roku zapewne będzie spadku około 3%, ale w rok przybędzie 30 tys km. i większość w EV. Wczoraj wyszło 101 km i tylko 1 litr benzyny, bo niestety tesla sączyła przez chademo (a to była stacja Rawicom z jednym złączem Chademo) i nie chciałem czekać - powrót do domu 10km w hybrid-mode. Ogólnie nie oszczędzam baterii. W noc podłączam EVSE i nabijam do pełna. 2-3 razy w tygodniu wychodzi nawet ładowanie 2 x na dzień.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-11, 20:37   

PatrykS napisał/a:
Blazer napisał/a:
Przy pełnym naładowaniu mam natomiast:
od 4.09-4.093 średnio 4.09 różnica 0.003/0.003
O, to niespodzianka dla mnie - połakomili się na parę % zasięgu kosztem szybszej degradacji, przerywanie ładowania przy 80% ma więc w Outlanderach spory sens, ewentualnie ładowanie do pełna tylko tuż przed wyjazdem (czas przebywania baterii w stanie wysokiego naładowania ma znaczenie).

Co to znaczy tuż przed ładowaniem no i pytanie co z balansowaniem baterii pod koniec ładowania?

@tomusy
U mnie roczny przebieg to..... 10k-12k, przykład E90 zakup 54k po 10 latach 170k, czyli średnio wychodzi ~10k.
Dlatego też decyzja padła na Outlander'a. Mam nadzieję, że degradacja po kolejnych 5-latach przy tym użytkowaniu wyniesie ~10% (czyli te 2% rocznie). Oczywiście dam znać co i jak.

@edit
No i dziś samochód zaskoczył-pozytywnie- po 11 dniach obecności i ładownia codziennie do pełna, auto pokazało 44km :shock: (a ja miałem nadziej na zasięg 38-41km). Co ciekawe akurat dziś był plan naładowania auta na 80% (ustawiłem zegar na 4,5h, bo wstępne wyliczenia mówiły o 5:45min ładowaniu), niestety po zaplanowanym czasie auto naładowało się do pełna-trudno kolejny dzień do pełna. Jedna uwaga, temp. na wyświetlaczu pokazuje +12st.c więc zapewne po części jest to też przyczyna zwiększonego zasięgu, ale i tak miło widzieć taką odległość.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-12, 14:10   

Blazer napisał/a:
Co to znaczy tuż przed ładowaniem no i pytanie co z balansowaniem baterii pod koniec ładowania?
Chyba tuż przed wyjazdem? Chodzi o to, że jak potrzebujesz pełnego zasięgu przed podróżą to programujesz ładowanie tak, żeby skończyło się tuż przed wyjazdem (tuż to może być nawet godzina, choć najlepiej minuta).

Blazer napisał/a:
pytanie co z balansowaniem baterii pod koniec ładowania?
Potrzebne jest raz na dwa tygodnie. Ale jak ładujesz do pełna to razem z balansowaniem - nie przerywamy go.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Blazer 

Dołączył: 09 Lut 2019
Posty: 27
Wysłany: 2019-02-12, 17:49   

Cytat:
Potrzebne jest raz na dwa tygodnie. Ale jak ładujesz do pełna to razem z balansowaniem - nie przerywamy go.

To jeszcze się dopytam w którym momencie następuje to balansowanie tzn. przy mniej więcej jakim stanie naładowania (%) się ono rozpoczyna (przy 80, 90, a może dopiero po naładowaniu na 100%)? Bo wtedy będę w stanie ustalić, że samochód należy np. ładować do 70-78% (dajmy na to wyliczę sobie, że z "0" będzie to 4h).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12