SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi iMiEV (Gdańsk)
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-09, 22:43   

Zgadza się , też udało mi się kilka razy podładować przy użyciu Kopp'a mojego trojaczka bezpośrednio z pakietu Berlingo .
Napięcie pakietu Berlingo ( full , tuz po pełnym załadowaniu to około 220V , a zupełnie rozładowanego to 135 V ale aż tak nisko nigdy nie rozładowywałem - ale może czas spróbować )
Dla tych Saftów to dobrze tak czasami rozładować (raz na rok do 5V na akumulator) .
Do tej pory takie max rozładowywanie robiłem starym "radzieckim żelazkiem"
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-02-10, 15:20   

Testowałem 6A z Kopp v7 na Citroen i Peugeot i działa bez problemu.

PatrykS napisał/a:
Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. Oprócz tego kaprysi przy ładowaniu z 3kW przetwornicy Power Sinus 12V->230V firmy Volt Polska:
http://voltpolska.pl/pl/g...s-3000-12v.html
Przerywa po kilku sekundach, można ponowić, ale sytuacja się powtarza. Próbowałem przy 8 i 10A - tak samo. Opel Ampera ładował się poprawnie z tej przetwornicy przy 6, 8 i 10A. Przy 10A prąd z akumulatorów 12V sięga jedyne 200A, ale przewody 50mm2 dają sobie z tym radę :-)
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-02-10, 15:50   

10,5kWh do uzyskania tylko podczas jazy rekreacyjnej.
12,5kWh wyszło z wczorajszej wycieczki 280km z czego większość autostradą A4, ładowałem tylko Chademo 28kWh (zapłaciłem ponad 57zł) i doładowanie w domu około 7kWh, czyli podczas całej wycieczki poszło 35kWh. Temperatura kila stopni na plusie. Chadem ładowało z mocą 40kW na początku i kończyło na mocy 2kW i przy 95% naładowania rozłączało.


PatrykS napisał/a:
Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.

Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-02-10, 15:56   

Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ?
Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ?


PatrykS napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V
Sprawdziłem że z pakietu 32 ogniw 125..128V też się ładuje, Kopp też działa.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-02-10, 21:01   

Slawek napisał/a:
Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ?
Działa mimo że napis ma tylko 230V.

Slawek napisał/a:
Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ?
Nie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 191
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-22, 21:12   

A tu taka ciekawa przejściówka i kierownica do trojaczka, wszystko w końcu działa.



 
 
Kris

Dołączył: 22 Cze 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-06-22, 16:25   i-miev - próba

Dzień dobry,

Jestem nowy na tym forum.

Przymierzam się do zakupu i-mieva z zagranicy. Muszę się szybko zdecydować. Niestety nigdy nie jechałem autem elektrycznym. Większość osób, które znam, chwali sobie takie autka i nie chce już wracać do spalinówek, przynajmniej w mieście.

Chciałbym jednak spróbować jazdy i-mievem lub innym z trojaczków, zanim podejmę ostateczną decyzję. Czy któryś z Kolegów z Gdańska lub okolic miałby chwilę w najbliższych dniach, żebym mógł spróbować, jak to działa. Mogę oczywiście podjechać w miejsce dogodne dla osoby użyczającej :)

Pozdrawiam,
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2910
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-23, 20:23   

Jasne, umówimy się przez priv'a.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11