SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaguar I-Pace
Autor Wiadomość
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-08, 10:33   

jas_pik napisał/a:
Nie słuchaj bełkotu marketingowego.
Daj dobre zdjecia tego EVSE które dostałeś z samochodem.


Jaguar jest konsekwentny i wspomina o tej przejściówce parę razy na swoich stronach w necie.
Na razie nie mam dostepu do auta. Przejściówka chyba jest taka jak na fotce ?

1-fas CEE-Cara till skarvuttag.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 35,91 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-02-08, 11:53   

Ta to raczej na 16A ( z gniazda kempingowego na schuko)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-10, 09:53   

Uni Schuko by pasowało. Tak się zastanawiam ,przejściówka nie zwiększy szybkości ładowania może trochę polepszy się bezpieczeństwo ,gniazdo będzie przemysłowe -mogę takie zainstalować.

Ideałem dla mnie to jest-https://www.juice-technology.com/juice-booster
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-10, 11:56   

Juice booster to dobry sprzęt lecz kosztowny i nie idealny, podobnie jak NRGkick.
Możliwe, że potrzebujesz połączenie bleutooth, ale auto już to raczej ma w aplikacji.
Tobie wystarczy mobilne EVSE Typ2 jednofazowe zasilane z siły za jakieś do 2000 zł.
Te auta producent zrobił fajne, ale zapomniał o innych rynkach niż GB i dał słabą
ładowarkę pokładową prądu zmiennego. Popełniono jeszcze parę błędów, ale Tobie
nie muszą przeszkadzać. Zapewne sprzedawca nie do końca rzetelnie opowiedział
o tym aucie i większość spraw przemilczał jak w moim przypadku, lecz to nie
z powodu złych intencji, a po prostu braku wiedzy i doświadczenia z EV.
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-10, 15:44   

Ptaszki śpiewają (na targach, dealerzy itp), że IPace w EU będzie miał już za chwilę ładowarkę 3f. Czy ktoś ma naprawdę pewne info (link?), bo póki co oficjalni informatorzy potwierdzają, ale nic na piśmie :/
A ja nie wiem jak się przygotować na kwiecień ;) ?!?
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-10, 15:59   

Mi to ćwierkali już w czerwcu 2018 i parę innych modyfikacji.
Twierdzono, że prezentowany model jest przedprodukcyjny,
a do produkcji trafi poprawiony. No i trafił ..... bez zmian.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-10, 16:53   

Ładowarka 3f pewnie będzie w opcji za ciężka kasę jak to u Jaguara. EVSE mobilne za 2000 i na ścianę w garażu za tyle samo,nie lepiej kupić uniwersalne Juice Booster?
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-10, 18:48   

Ładowarka 3f to 11 lub nawet 22kW przy dobrej instalacji (open EVSE lub podobne są do kupienia gotowe i tanio), a Juice Booster to 6, ale oczywiście lepiej niż normalne 3, przy ładowarce 1f.
Tak czy siak, istotne jest co tam rzeczywiście będzie w środku, żeby nie ładować się w coś co nie wykorzystuje pełni możliwości...
Pytanie podstawowe czy ktoś już ma lub WIE, że będzie miał I-Pace-a z 3-fazową ładowarką ?
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-11, 12:14   

czerwonyszlak napisał/a:
Ładowarka 3f pewnie będzie w opcji za ciężka kasę jak to u Jaguara. EVSE mobilne za 2000 i na ścianę w garażu za tyle samo,nie lepiej kupić uniwersalne Juice Booster?


Lepiej mieć dobre EVSE w bagażniku, ale czy warto wydać ponad 5 tyś na coś
co nie odda Jaguarowi 22 kWh, a tylko max 7. Może właśnie z tego powodu
lepiej płacić około 2 tyś za np. jednofazowe takie jak tu https://allegro.pl/oferta/ladowarka-aut-elektrycznych-zencar-typ-1-6-32a-7483548489?reco_id=8d5afbd7-2ded-11e9-af8e-000af7f60f00&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
Jak chcesz widzieć ile droższy jest NRGkick czy Juice to popatrz poniżej:
Trzy fazowe są tu: https://www.evexpert.cz/d...cee-32a-3phasig ,
a jest możliwość kupienia tego w Czechach bez brandingu za 600 Euro czyli połowa wartość
wyciskarki soków i do tego jest sporo mniejsze (wielkości NRGkick) https://www.nrgkick.com/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-11, 13:20   

kinemax napisał/a:

Pytanie podstawowe czy ktoś już ma lub WIE, że będzie miał I-Pace-a z 3-fazową ładowarką ?


W katalogu na stronie Jaguara jest opis MY20 i info o ładowarce pokładowej 1f i 7 kW.

@Apolonia Dzięki za linki ,co to za firma Zencar ?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-11, 15:51   

Nie mam pojęcia co to za firma, podałem tylko przykład.
Poszukaj tego typu tańsze modele lub porozmawiaj
z fachowcami tu na forum przerabiaja takie sprzety.
Może taka:
https://allegro.pl/oferta/7660180284
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-02-11, 17:00   

https://www.zencar.net/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1120
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-02-11, 17:11   

Ja kupiłem od r-evc, tylko wersję 16A. Mają też 32A: https://r-evc.com/en/type-2/24-type-2-62196-2-32amp.html

Generalnie działa, ładuje, wszystko jest ok. Używam jej jednak sporadycznie.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 473
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-02-11, 20:35   

Najrozsądniej jest kupić tam, gdzie mamy
możliwość zwrotu, wymiany, reklamacji.
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-08, 17:40   

Już widziałem gniazdo w tegorocznym samochodzie i jest 1f
3 fazy będą MOŻE od przyszłego roku.
Póki co zostaje Zencar 32A... (inne propozycje mile widziane - chętniej mobilne...)
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-09, 12:59   

ŁADOWANIE DOMOWE
Ładowanie akumulatora w domu nie może być łatwiejsze. Aby uzyskać optymalne
ładowanie, można zainstalować zatwierdzone przez Jaguara2 przyłącze ścienne
(wall box). I-PACE jest wyposażony w jednofazową ładowarkę prądu zmiennego
o mocy 7 kW3, która może całkowicie naładować akumulator przez noc, zwiększając
zasięg samochodu o 35 km z każdą godziną ładowania

To jest opis z katalogu Jaguara -model MY20.

Jest też dostępna instrukacj obsługi MY20 -zapoznaję się z nią ,jest trochę zmian kosmetycznych.

Na przykład 2-stopniowe odblokowanie auta.
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-12, 20:34   

Aktualnie dodawany kabel do ładowania jest opisany jako 230V 13A co daje 3kW. W tym momencie rozwiązania 16A chyba nie mają sensu, 32A (7,3kW) za 2200zł - do dyskusji, szczególnie że nie każda instalacja to wytrzyma, lepsze byłoby DC z 3 faz, gdzie 16A -> 11kW .
Jednak chwilę zaczekam aż ceny trochę spadną, bo do codziennego użytku te 3kW od biedy stykną...
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-12, 21:14   

kinemax napisał/a:
Aktualnie dodawany kabel do ładowania jest opisany jako 230V 13A co daje 3kW.

roznica pomiedzy 13A a 16A to 20% . Czyli teraz będzie Ci się łądować ( przeliczanie wg tesli 16 km/h a przy 16A to będzie 20km/h

kinemax napisał/a:
W tym momencie rozwiązania 16A chyba nie mają sensu, 32A (7,3kW) za 2200zł - do dyskusji, szczególnie że nie każda instalacja to wytrzyma, lepsze byłoby DC z 3 faz, gdzie 16A -> 11kW .

DC trochę jednak kosztuje ( chociaż to będzie raptem przy 10kW mocy ładowarki DC raptem 50 km/h . A przy wbudowanej 40 km/h .A co do wytrzymałości instaacji - to wszystko zalezy od posiadanego przydziału mocy


kinemax napisał/a:
Jednak chwilę zaczekam aż ceny trochę spadną, bo do codziennego użytku te 3kW od biedy stykną...

Smiem wątpić. Ja trojaczkiem jak mam sporo jazd to jednak od czasu do czau zatrzymuję się na DC bo wbudowane 3,3 kW mocy ładowarki w codziennych jazdach po Warszawie nie wystarczy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
suma 

Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-13, 15:09   sklape ev-ac.pl

Polecam ładowarkę do I-pace w moim sklepie:
za 2200
https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Mobilna-ladowarka-do-Typu-2-max-32A-schuko-CEE-5pin-5m-3853680?CategoryId=121316&

zencar lub Khons
za 2350

https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Mobilna-ladowarka-do-Typu-2-max-32A-schuko-CEE-5pin-5m-11523268?CategoryId=121316&
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-19, 08:15   

EVSE mojego Jaguara ,ma takie parametry . Ładuje "kota" w garażu ,mam taryfę G 11.
Ładuje 2 % na godzine.

20190318_160942 (1).jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 61,76 KB

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-03-19, 08:18   

Spokojnie możesz przyśpieszyć ładowanie o 60% wybierając EVSE z prądem 16A.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-19, 08:39   

Ja sprzedam EVSE za aż 450zł ( od 6A do 16A regulowane , czyli sprawdzi się wszędzie )- nawet przy odwiedzinach u babci która ma słaba instalację w domu :mrgreen:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2739
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 61
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-19, 09:42   

Do 16A , rozumiem bez przerabiania instalacji ? 32A jest potrzebne na jedną fazę ,moc około 7 kW i zmiana taryfy , ew .antysmogowa ? dla mojego "kocura"
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2301
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-19, 09:47   

Od wielu lat standardem w PL jest instalacja 16A ( w domach i biurach) .
Do 16A nie trzeba przerabiać niczego ani zwiększać mocy przyłączeniowej.
Taryfa G12as w Innogy wydaje się złym pomysłem ze względu na ceny , już chyba lepiej zostać na G11 i wrzucić na dach PV.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 626
Skąd: Kołobrzeg

Wysłany: 2019-03-19, 09:51   

Wszystko to akurat przeszedłem i polecam .
40A na fazę i zwiększenie mocy przyłączeniowej na wszelki wypadek do np do 22 KWH , ( i to tez by dać w/w zabezpieczenie )
Plus antysmogowa , ( tu ENERGA jest chyba najbardziej miła ?)

Warto : kilka stówek jednorazowo za zwiększenie a potem porównując do G11 ; G12AS to 1/3 taniej za ta sama ilość prądu , przy minimalnym wysiłku czyli ładowanie , pranie , zmywanie po 22.00 .
U mnie to ok 300 zł taniej na miesiąc.... MIESIĄC !!!!!

Polecam tez samemu odczytywać licznik ( tzw odczyt rzeczywisty) , lub zdalnie ( jak jest taka opcja) Z odczytem przez dystrybutora to różnie bywa . Często widziałem jak nawet skrzynki nie otwierali i na oko . :roll:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13