SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia Soul EV - rekord zasięgu
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 114
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-14, 15:32   Kia Soul EV - rekord zasięgu

Jako że skończyliśmy dopracowywać rozwiązanie do Soula i działa (w testach wychodzi ok. 10% większy zasięg - z pominięciem jazdy z dużymi prędkościami), to pokuszę się jutro o pobicie rekordu zasięgu takiego Soula EV przy umiarkowanej jeździe.
Ciśnienie opon powyrównywałem do 2.5 bar, ładuję do pełna i jadę w Polskę.
Ciekawe, ile przejadę.
Ktoś wie, jaki jest póki co rekord? (no nie w sensie drobienia 30 km/h tylko normalnej jazdy tyle że z prędkościami do max 80-90?)
_________________
http://evtun.com - tuning samochodów elektrycznych, zwiększanie zasięgu, ładowarki 2 i 3-fazowe.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 350
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-05-15, 12:01   

Ale intersuje cię rekord Polski czy ogólnie ?? Bo ogólnie to Bjorn testował SOULA nie raz wiec mogę ci odszukać i napisze ile tak wyciska z niej. Do tego Norwegia sprzyja bo na lokalnych drogach predkośc 80km/h to norma.
 
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 45
Skąd: Wieden
Wysłany: 2018-12-05, 22:59   

No i kolega chyba nie pobil rekordu zasiegu Soul albo stoi gdzies w polach i czeka na lawete
nadal :D poki co ogladalem filmik Bjorna i w temp -12 stopni na baterii 30kWh zrobil 168km
jadac do 80km/h wiec uwazam ze wynik swietny, zastanawiam sie nad zakupem takiej Kii dla
zony na dojazdy do pracy codziennie 60km tam i spowrotem.


https://www.youtube.com/watch?v=sFMHGsJp1C4
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 350
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-12-06, 13:30   

To poczekaj bo zapowiedzeli nową i jak tylklo bedzie dostępna to potanieje stary model albo nawet bedą mega wyprzedaże !!!
 
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-18, 23:45   

Już są.
Kupiłem właśnie sobie 30kwh wersję (czyli 33kwh+) za 86570 złoty. Wersja bez skóry i szyberdachu ale ma pełny pakiet elektryka (podgrzewane fotele i kierownica, kamera cofania i czujniki przód i tył).
Od dealera dojechałem do szybkiej ładowarki i na 94% (wypina na 94% na szybkiej można doładować zwykłą 1 fazą ale to w domu bo w trasie szkoda czasu) zajechałem do domu (od ładowarki 170km.
Zasięgu zostało mi jeszcze 28km.
Na razie jeżdżę wokół domu do prac firmowych i nie ładuję od 3 dni. Średnie zużycie 7km/kw ale jeżdżąc w południe bez ogrzewania i świateł tylko grzanie fotela pokazuje zużycie 8-9km/kw.
Myślę że spokojnie przy trasie w lato pęknie 250km.
Jak nagram film to wrzucę tu link na forum.
Piotr
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-18, 23:50   

Vtech,
Jakie masz zużycie w Soulu?
U mnie w centrum Londynu w korkach nawet dobijam do 7mil na kw czyli ok.11km/kw.
Ciężko w to uwierzyć ale przy takim wleczeniu się Soul daje super radę.
W trasie 4.4-4.9kwh zależy czy jadę 2 pasmówką czy zwykłą.
Na 2 pasmowej zazwyczaj łapię jakiś szybki autobus i tak 30m za nim jadę wtedy zużycie przy 110km/h mam jakbym jechał 90km/h.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-02-19, 21:43   

A możesz podawać te zużycie w Wh na km?
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-21, 01:58   

Oczywiście.
Zdjęcie z dzisiejszego wypadu na lotnisko i przejazdy do 2 prac.
Rano spóźniony do pracy z nawiewem gorącym na szyby i kierowcę (driver only) plus fotel na max.i kierownica grzanie całą drogę było 173Wh/km
Trasa na lotnisko i z powrotem na autostradzie w UK (przypominam tu max.to 112km/h a były też roboty drogowe koło Coventry 80km/h i korek z 5km na lotnisko)
142Wh/km z korkiem i 146Wh bez.
Trasa do pracy wieczorem i z powrotem
153Wh do i 157Wh z powrotem (światła i grzanie foteli z żoną jazda do 100km/h zakręty i sporo górek Corby-Uppingham-Corby).
Jazda po Corby z mnóstwem progów zwalniajacych czyli gaz hamulec gaz hamulec jak widać na zdjęciach.
Jakieś pytania chętnie odpowiem.

20190221_010514.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 426,52 KB

20190221_010457.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 426,69 KB

20190221_010405.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 468,62 KB

 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 42
Wysłany: 2019-02-21, 07:23   

Bardzo fajne szczegółowe zestawienie, dla przyszłego użytkownika lub dla porównania super dane. Dzięki:)
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-24, 11:06   

Polecam 32A ładowarkę jeśli ktoś z was myśli nad Soulem.
Można fajnie operować ustawieniami w aucie żeby używać baterii tylko od 30-80%. Mnie w zupełności wystarcza i raz w tygodniu jak mam trasę 300-400km ładuję do 100% (bateria pełna na 5 minut przed wyjazdem) a potem w trasie na szybkiej raz czasem 2 razy ale max.20 minut postój (nie lubię dłużej, wybieram ładowarki przy Aldi/Lidl i idę na szybkie zakupy, zawsze coś tam żonie brakuje, nieraz muszę się spieszyć żeby nie przeladować ha ha, bo ładuję tylko ile potrzebuję).
Największa sieć w UK ma 6000 ładowarek i na miesiąc kosztuje £8 za abonament. Za kw płacę 10.8p (55gr.) i zawsze 45kw/h mam prędkość aż mnie ciekawi czy w PL przy mrozach prędkość spadnie ale na razie mam strach jechać do Polski.
Prędzej pojedziemy Soulem do Francji lub Szkocji i zobaczymy jak to czasowo wyjdzie w porównaniu do Saaba 9-5 czy Hondy Accord.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-24, 11:13   

Apropo rekordu.
W piątek zrobiłem trasę 166 mil.
Do brata i na montaż bagażnika Thule.
Średnia z trasy po relingi 8km/kw a z powrotem 7.3km/kw (mniej korków jak wracałem i relingi, jazda między 80-100km/h.
Policzyłem że przy temp.16 stopni max.zasięg byłby 235km (tu już auto ogranicza prędkość i trzeba się wlec do ładowarki.
W PL może się przydać.
 
 
carbzeropete

Dołączył: 12 Paź 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-02-24, 21:42   

VTECH na czym polega ten tuning?
Co jak co tuningowałem Saaby silniki B235 (dół z Saab 9000 a głowica z 9-5 lepsze przepływy) do tego program z BSR a potem już Holsett 35 i tym podobne się zakładałoSaabega wdzięczny jak dobrze zrobiony ale zastanawia mnie to jak ty tuningujesz EV?
Jeździłem do tej pory Amperą i koleś ze stanów stunignował Amperę tak że z 9s do setki miała 6s ale silnik elektryczny chodził razem z 1.4mpi na pełnej mocy.
Ogółem wszystkie kontrolki mu mrugały na desce i kiepsko to widziałem.
Jak tuningujesz auto na większy zasięg?
U mnie mam ECO i ogółem muli troszkę ze startu ale wystarczy i jednak wyniki są bo osiągamy codziennie 100-110w/km bez problemów wystarczy spokojnie się kulać po mieście jak jest 15 stopni w dzień.
W trasie 145-155 bez mulenia czy wyprzedzania (jak coś jedzie 50 a jest 96km/h to objezdzamy bez zastanowienia).
Ja uważam że Soul jest bardzo oszczędny i ciekawi mnie na czym miałby polegać ten ECO tuning.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13