SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozważania - Seicento
Autor Wiadomość
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-06, 12:12   

Podejrzałem dziś jak wyglądają szczotki i nie jest źle.
Brakuje mi jednego szczotko trzymacza na dwie szczotki.
Silnik pracuje na 16 szczotkach.
Myślę że zawiozę silnik na czyszczenie i dopasowanie szczotko trzymacza do specjalisty.
ktoś zna kogoś z województwa Łódzkiego lub pobliskiego kto to dobrze zrobi?


Wygląda na to że brakuje tylko elementu podtrzymującego szczotki.
Tak to wygląda na zdjęciach:



 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-01-06, 21:03   

Rzucę okiem na zbiory, może jakiś szczotkotrzymacz znajdę. Na szczotkach jest symbol (warto go zapisać, bo to oznaczenie materiału). Szczotek trochę mam, ale zawsze można zamówić, szczotkotrzymacz też (możesz do nich napisać, podać symbol silnika itd.) http://www.elektrocarbon.pl/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-09, 16:44   

Trochę szukania i tak ok. 700 zł zaoszczędzone, o różnicę w dorobieniu a cenę zakupu.


Trochę popracowałem i mam lekkie koło zamachowe plus docisk i tarcza.




Oczywiście adapter zostanie do toczony do średnicy wewnętrznej koła i wspawany, a następnie cały zamach zostanie wyważony.


A mam też na sprzedaż dwumasę do F101 w stanie idealnym :D
Nada też się do Ampery i Volta po lekkich przeróbkach ;)
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 140
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2019-01-10, 20:04   

Potrzebujesz ten szczotkotrzymacz??
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-10, 20:10   

Tak, potrzebuję.
W ostateczności miałem dorobić, bo urwany jest tylko element w który wchodzą szczotki.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-17, 20:26   




Zdobyczny silnik, najprawdopodobniej 10kw Bułgar.
Stan jak nowy, muszę zmienić kierunek obrotów.
Duży silnik idzie jutro na mycie i suszenie stojan-u do Zeltechu, swoją drogą robią świetne silniki dla ABB.
Poproszę o pomiary uzwojenia i żeby wiedzieć jaki max prąd można podać na silnik.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-26, 20:45   

Powolutku coś tam działam, pogoda nie rozpieszcza.
Zdecydowałem się na napięcie 35s56p czyli 126V nominal.
Sterownik max ciągłe możliwe 350A, co daje 6A z ogniwa.
Z tym iż myślę że nie będę brał ciągle max.
A takie mam 10 szt. aku:



Udało Mi się zdobyć z Niemiec, prosto z fabryki, cena za komplet 7500zł ok. 20kwh.
 
 
tas

Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 20
Wysłany: 2019-01-28, 16:01   

Można powiedzieć, że robisz 35s2p sekcji więc nie zapomnij połączyć też tych 2 sekcji 28p po złączu balansującym, nie możesz połączyć tych pakietów tylko po plus minus.
Ten wspaniały Niemiec ;) nie powiedział Ci że BMSy jakie były w środku były połączone po CAN ze sobą wzajemnie i wymieniały informacje o balansowania sekcji.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-28, 18:44   

Tak, wiem o tym i dla tego oprócz połączenia dwóch 2p kablami balancera, każdy moduł 2p będzie miał balancer 7s z podglądem poziomu.
Dodatkowo ogniwa będą ładowane do 4.1 V.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-06, 12:01   

W dniu wczorajszym dotarła paczka z Izraela zawierająca dwa styczniki EV200HAANAH01,
w związku z tym będę miał do odsprzedania stycznik pojedynczy 400A 80V i stycznik podwójny 80V 400A z wózka Linde.



Powoli przymierzam się do budowy układu sterowania sterownikiem.
Przypomnę max to 144V 350A i peak 500A, dwa styczniki jeden na plusie, a drugi na minusie.
Rezystor 1.5k ohm 20W na styczniku plusowym do wstępnego ładowania kondensatorów sterownika.
Pewnie zastanawiacie się po co mu stycznik na minusie, a no po to żeby sterownik nie był zawsze pod zasilaniem.
Procedura załączania to, kluczyk i załączenie stycznika na minusie.
Dla bezpieczeństwa ręczny przełącznik uruchamiający drugi stycznik, przekaźnik z 20-50 s opóźnieniem przed załączeniem stycznika na plusie. Przełącznik chwilowy więc po wyłączeniu kluczyka i zaniku zasilania ręcznie będzie trzeba załączyć stycznik.
Myślę że to da jakieś zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem pojazdu i ruszeniem po wcięciu pedału gazu.
Możecie podpowiedzieć jaki bezpiecznik użyć pod 144V i chwilowe 500A?
Czy taki od wózka 80VDC 450A się nada?
Mogę prosić o linki?
_________________
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
 
 
volttan

Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 29
Wysłany: 2019-03-02, 21:52   

Witam,

Jaki ci mogę pomóc z tymi zegarami, widzę ze sporo już zrobiłeś .
Ja osobiście wybrał bym technologie AC i wysokie napięcia, ale to tylko moje przemyślenia.
Wiec jak Ci mogę pomoc? masz schemat tego auta? zegary sterowane z can czy analogowe?
U siebie mam zrobiony wskaźnik naładowania Bat jako wskaźnik paliwa, niestety jako jedyny w maździe jest sterowany analogowo wiec musiałem wstawić mały procesor do środka który przekształca sygnał z magistrali na PWM i steruje poziomowskazem, natomiast obrotomierz pełni role watomierza i pokazuje moc pobieraną lub zwracaną przez silnik.
Za jakiś czas wrzucę do siebie na kanał filmiki o tym bo teraz projekt rozkręcony robię pewne poprawki .
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-24, 12:45   

Witam,
po długiej przerwie.
Prace trwają auto mam już w garażu i moglem zrobić pomiary dokładne.
Na tą chwilę jestem przekonany na 99% że silnik wejdzie w miejsce skrzyni biegów, bezpośrednio do mostu.

Najpóźniej do końca maja będę miał zamontowany silnik elektryczny.
Potrzebuje grzyba który wytrzyma 144V i max 500A.
Potrzebuje bezpiecznik główny 144V i 350A ciągłego peak 500A
@gienek333 może coś masz?
Szukam elektrycznego kompresora klimy, ale wszystko co znajduje to na napięcia wysokie, ktoś ma doświadczenie z innymi?
@Voltan, dzięki za ofertę pomocy, myślę że jak już auto będzie się poruszać na własnych kołach to potrzebował bym pomocy z ogarnięciem elektroniki E46. Ale to jeszcze trochę czasu.
_________________
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
 
 
rafalkac 

Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Olsztyn (Łęgajny)
Wysłany: 2019-05-24, 14:59   

Mam od Leaf-a jak chcesz.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2019-05-24, 15:42   

rafalkac napisał/a:
Mam od Leaf-a jak chcesz.

Możesz napisać co masz?
_________________
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
 
 
rafalkac 

Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 8
Skąd: Olsztyn (Łęgajny)
Wysłany: 2019-05-24, 19:29   

Taki

bezpiecznik.jpg
Bezpiecznik
Plik ściągnięto 20 raz(y) 477,26 KB

 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 140
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-26, 09:28   

225A ile byś chciał za bezpiecznik?
Trochę mały max 350A wytrzyma, u mnie sterownik daje w peak 5s 500A, 350 A mam ciągłego.
_________________
http://forum.samochodyele...der=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13