SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
TESLA MOTORS silnik
Autor Wiadomość
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-17, 23:25   TESLA MOTORS silnik

Dlaczego waszym zdaniem, w Tesli zastosowano silnik trójfazowy ?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-02-18, 02:53   

bo trojfazowki maja wiecej mozliwosci regulacji ,dzieki napieciom miedzyfazowym prady sa nizsze,
pewnie tez maja wieksza gestosc mocy i zapewne sa obcowzbudne ,zeby realizowac hamowanie silnikiem odzyskowe
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2018-08-21, 01:05   

Witam,
Pierwszy raz na Forum i mam konkretne pytanie. Interesują mnie rozwiąznia silników stosowanych w samochodach Tesli.
Czy jest szansa znaleźć jakieś zwymiatowane rysunki, widoki napędów od Tesli?
Mam namyśli jakiekolwiek dokładniejsze rysunki, które pozwoliłyby stworzyć przybliżony model 3d.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1401
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-21, 08:10   

W Skawinie jest firma co robiła jakąś linię do silników Tesli, może coś im zostało.
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2018-12-11, 14:52   

Nie udało mi się nic technicznego znaleźć w sprawie silników Tesli. Pewnie nie są normalnie sprzedawane więc nic nie udostępniają.
Mam pytanie czy są oferowane silniki (najlepiej w Europie) dużych mocy (200-300 KM), ze wsparciem technicznym?
Pozdrowienia.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2241
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-12-11, 17:28   

https://grabcad.com/library/tesla-rear-drive-unit-1
https://grabcad.com/library/tesla-drive-unit-3d-scan-1
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2018-12-11, 20:36   

Dziękuję za odpowiedź i linki.
Temat silnika od Tesli interesował mnie bo była możliwość kupienia niedrogo, ale temat się zdezaktualizował.
Czy zasugerowalibyście jakiś producentów mocnych silników, którzy dają jakieś wsparcie techniczne?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1328
Wysłany: 2018-12-11, 20:43   

Moc silnika elekttrycznego jest pokeciem wzglednym. Zalezy od tego, cyz dostanie on te moc od pakietu. Jesli nie - nic taka moc nie daje nominalna. A 200-300KM to nie az tak wiele:)
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2018-12-11, 21:35   

Zasilanie silnika będzie do niego dopasowane.
Jak na samochód to dla mnie duże napędy. :)
 
 
Sinus

Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-12-17, 01:56   

Cześć
stałem się posiadaczem przedniego silnika tesli z uszkodzoną obudową , będę starał się go uruchomić

Screenshot_2018-12-17 Tesla S silnik elektryczny uszkodzona obudowa.png
Plik ściągnięto 119 raz(y) 571,27 KB

 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 408
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-12-17, 10:55   

To znaczy? Jaki masz plan? Też posiadam pęknięty silnik z EV.
 
 
Sinus

Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 2
Wysłany: 2018-12-17, 22:37   

mam zamiar zrobić kompletny zestaw do konwersji auta na elektryczne , jest to mój początek z EV wiec będę wdzieczny za pomoc , jak pospawam pokrywę to muszę uzupełnić olej który znajdował się w komoże silnika , nie mam bladego pojecia jak dobrać zamienik
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-03-06, 13:33   

Te silniki są powypadkowe, czy od przeciążeń pękają?
Zastanawiam się jak jest ze sterowaniem takiego silnika, czy oryginalne nie ma jakiś zabezpieczeń przed użyciem poza autem.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 353
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-03-06, 20:48   

Pewnie że są ale są też ludzie co to rozgryźli i można kupić zestawy do konwrsji ale nie są tanie jak ktoś szuka za grosiki to raczej słabo.
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1401
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-07, 00:06   

Sam silnik raczej nie ma zabezpieczeń. Z tego co mi wiadomo, to silnik indukcyjny, więc wychodzą z niego 3 fazy i te trzeba podpiąć pod falownik. dodatkowo trzeba jakoś falownik poinformować o obrotach silnika (enkoder, resolwer, czy impulsator).
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 8
Wysłany: 2019-04-08, 12:52   

Żle się wyraziłem, sam silnik tak, ale miałem na myśli z ich własnym falownikiem.
Największy sens by miało wykorzystanie podzespołu jako całości, zwłaszcza tylne, które są chyba zblokowane razem.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 136
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2019-04-17, 20:44   

silnik w tesli S został wybrany indukcyjny ze wzgledu na możliwość większej krotności momentu obrotowego niż w silnikach z magnesami stałymi.
przyspieszania miały większy priorytet okupiony trochę mniejszą sprawnością przy ruszaniu.
Przy większych prędkościach sprawności się wyrównują a nawet w zakresie małych obciążeń mogą być wyższe niż w BLDC
W modelu "3" jest silnik BLDC jako podstawa-tył i indukcyjny w przednim napędzie.
Po pozytwnych wynikach w tym modelu w "S" też będzie taki układ.
_________________
26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13