SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Słupek ładowania
Autor Wiadomość
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 355
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-23, 11:51   

Czy słupek musi być drogi? Mi spodobało się to rozwiązanie:
https://www.milivolt.pl/p...-gniazdo-typ-2/
pozostaje dodać czytnik kart i jest już dobrze.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 355
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-23, 17:01   

To tez całkiem fajne i tanie
https://wallboxstore.ch/shop/wallboxen-fuer-zuhause/standsaeulen/juice-technology-juice-charger-1-standsaeule/

https://www.ebay.de/itm/J...&frcectupt=true
 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-25, 13:04   

- a ja chyba będę miał taki słupek.

ev-charges.pasaz24.pl slupek.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 12,12 KB

 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 355
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-01-25, 15:48   

I tu mój dawny znajomy mówił: "Nie wiem czy ładny, to zależy za ile."
 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-25, 16:32   

- chyba 1100 zl.
- https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Stojak-do-Stacji-ladowania-HomeBox-7909054?CategoryId=121314&
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-26, 17:33   

Nie napisali z czego jest wykonany. Pewnie nie każdy Walbox da się na nim powiesić.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 212
Wysłany: 2019-03-08, 10:50   

Jak to jest z tymi złączami Typ2?
Temat podjąłem na forum Opla Ampery fb z tego powodu iż odkrywając świat ładowarek z przerażeniem stwierdzam, że istnieje tu niezły bałagan. chciałbym zrozumieć Dlaczego trzeba coś ucinać i jak się nazywa na mieście słupek, który będzie miał odpowiednie gniazdo do kabla od Ampery? Czy jak się przytnie tę wtyczkę o 11mm to będzie moźna ją użyć do obydwu standardów? Jak to ogarnąć?
Nie wiem czy to możliwe ale dlaczego nie: Zrobić porządek z gniazdami ładowania "na mieście póki jescze mamy niewiele EV na ulicach. Można było ogarnąć standard dla telefonów komórkowych to można i dla EV. Jak piszemy na ładowarce Typ 2 to niech będzie typ2 a nie typ 2 krótki długi i cholera wie jaki jeszcze.
Gdyby tak UE wydała po konsultacjach dyrektywę: Złącza podzielić ze względu na natężenie prądu i już. Producenci EV się dopasują bo będą musieli aby sprzedać samochód, a ja nie będę musiał stosować jakichś idiotycnych przelotek i adapterów które leżą na ziemi.
Czy ktoś mógłby tu wyjaśnić oc kaman z tymi wtykami na stacjach ładowania? Ja z chęcią napiszę do organów UE tylko potrzebuję wiedzy.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 530
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-03-08, 11:00   

Standard jest opisany. Na mieście masz:
1. Type 2 gniazdo - tu używasz normalnie kabla Type2-Type1
2. Type 2 kabel - tym nie ładujesz swojej ampery bo masz inne gniazdo. Kabla tego co do gniazda nie powinieneś używać bo wg standardu nie można tego przedłużać. Natomiast niektórzy to obchodzą i skracają wtyczkę w kablu Type2-Type 1 żeby zadziałało.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-08, 11:03   

Darek napisał/a:
Dlaczego trzeba coś ucinać i jak się nazywa na mieście słupek, który będzie miał odpowiednie gniazdo do kabla od Ampery?
Jeżeli jest gniazdo to każdy samochód się naładuje, problemu nie ma. Jak jest kabel to zaczynają się schody - bo albo jest Type 1, albo Type 2, i wtedy tylko taki samochód się naładuje jaki jest kabel. Ucinanie i inne przejściówki to obejście - żeby z kabla Type 2 ładować samochód Type 1 (i odwrotnie), co jest wprost zabronione przez standard.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-08, 11:05   

Darek napisał/a:
Można było ogarnąć standard dla telefonów komórkowych
Mówisz o Micro-USB? Fajnie by było, ale już masz znowu inwencje typu USB-C czy Apple.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-08, 11:06   

A w ogóle w Europie standardem jest Type 2 - co widać nawet po Leafie II czy nowych Priusach ładowalnych.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 212
Wysłany: 2019-03-08, 18:44   

Każdy samochód jest fabrycznie wyposażony w kabel. Nadal uważam, że w stacjach ładowania powinien być jeden std. Wówczas nie było by problemu. nowy czy stary przyjeżdża z kablem i ładuje. Różnicowanie kabel czy gniazdo powoduje wieczne kombinacje leżące na ziemi.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-08, 19:54   

Darek napisał/a:
Nadal uważam, że w stacjach ładowania powinien być jeden std.
Ja też uważam, że wszyscy powinniśmy być piękni, młodzi, bogaci, zdrowi, uczciwi, uczynni itp. itd. :-) :-) A jak by miał być jeden standard to chciałbyś mieć dziś w telefonie takie gniazdo USB jak w drukarce? Bo ono było pierwsze i powinno pozostać jedyne jak rozumiem :-) Type 1 był pierwszy i powszechny jest w Stanach, bo tam sieć jest głównie jednofazowa (podobnie chyba w Azji). W Europie wszędzie są trzy fazy i żal było tego nie wykorzystać, żeby zarobić na swoim standardzie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 212
Wysłany: 2019-03-14, 22:02   

[quote="PatrykS"]
Darek napisał/a:
A jak by miał być jeden standard to chciałbyś mieć dziś w telefonie takie gniazdo USB jak w drukarce? Bo ono było pierwsze i powinno pozostać jedyne jak rozumiem:-)

Zaraz zaraz. USB to do którego się podłącza wiekszość urządzeń jest takie jak w kopach no nie? To co mają kable z drugiej strony to już inna inszość. Co by szkodziło zrobić w stacjach miejskich gniazda typ 2? Po co te kable które jak widzimy do niczego nie pasują...wszędzie widzę samochody popodpinane przez jakieś wynalazki. I jeszcze raz powtórzę: każdy samochód raczej ma swój kabel...i z reguły jezt to Typ2 tak czy nie?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 524
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-14, 22:21   

[quote="Darek"]
PatrykS napisał/a:
Darek napisał/a:
A jak by miał być jeden standard to chciałbyś mieć dziś w telefonie takie gniazdo USB jak w drukarce? Bo ono było pierwsze i powinno pozostać jedyne jak rozumiem:-)

Zaraz zaraz. USB to do którego się podłącza wiekszość urządzeń jest takie jak w kopach no nie? To co mają kable z drugiej strony to już inna inszość.(....)

Właśnie Nie niestety

Tak gwoli info .,różowo nie jest, bosamo USB ma od groma wersji :mrgreen: I kolejny raz w domu i samochodch zmiany Teraz u mnie C wygrywa. Ale i tak nie wszystkim jest,. :evil:

tempFileForShare_20190314-221924-1024x546.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 41,87 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-15, 09:42   

Darek dobrze napisał. W komputerach najczęściej jest gniazdo typ A. Sporadycznie pojawia się typ C. A po drugiej stronie kabla to - tak jak pisał - już insza inszosć. Na szczęscie nikt nie wpadł na pomysł, żeby z laptopa sterczało stado kabli, z różnymi końcówkami (do róznych urządzeń).

Dokładnie tak samo powinno być z ładowarkami do samochodów. Z jednej strony gniazdo typ 2 i wtedy w bagażniku masz kabel zakończony czym tam sobie chcesz (nawet zwykłe shuko, na przykład do vectrixa). Problem jest taki, że jeśli stacja ma kabel z wtyczką type 2 to zgodnie ze standardem nie ma możliwości ładowania niczego z gniazdem type 1 (lub innymi) bo standard nie pozwala na żadne przedłużacze. Więc żeby móc wykorzystać takie ładowarki to ludzie się bawią w przedłużanie pinów, obcinanie wtyczek, albo montowanie kabla, który ma na jednym końcu gniazdo (które nigdy nie było przystosowanie do montażu na kablu).
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-15, 10:26   

vwir napisał/a:
Darek dobrze napisał. W komputerach najczęściej jest gniazdo typ A. Sporadycznie pojawia się typ C. A po drugiej stronie kabla to - tak jak pisał - już insza inszosć.
Nie do końca inna - standard USB dokładnie definiuje jedno i drugie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-15, 10:43   

No i? Gdzie napisałem, że tak nie jest?

Tak samo standard dokładnie definiuje type 1 i type 2. Jakie to w ogóle ma znaczenie?
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 376
Wysłany: 2019-03-15, 10:52   

Chyba szukacie dziury w całym, raptem dwa rodzaje gniazd i już problem. Skoro porównujemy do gniazd komputerowych to w gwoli przypomnienia


ustandaryzowanie wymaga trochę czasu i będzie odpowiadało oczekiwaniom rynku. A obecne standardy gniazd w autach mają z 10 lat. Czemu nikt nie bije piany że nie może naładować auta kablem od peugeota 106 electriqe ??

Ps. gniazda ładowania w laptopach też mogły by zostać ustandaryzowane bo szlag człowieka trafia, ale nowsze sprzęty można przez usb-c ładować co w naturalny sposób rozwiąże problem
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-15, 11:56   

jatko napisał/a:
Czemu nikt nie bije piany że nie może naładować auta kablem od peugeota 106 electriqe ??

Trafiłes w sedno. Możesz spokojnie mieć kabel, który możesz wpiąć do słupka z gniazdem type 2, a na drugim końcu będzie miał wtyczkę do 106 electrique. W przypadku ładowarki z przewodem type 2 już nie jest tak różowo i trzeba robić kombinacje.

A odnośnie tego co wysłałeś - wysyłanie zdjęć różnych gniazd, które służą do zupełnie innych celów ma bardzo umiarkowany sens. Rozmawiamy tutaj o ładowaniu samochodów i tego czy możesz to zrobić czy nie. Powtórzę - zgodnie ze standardem nie możesz sobie przedłużać pinów, obcinać wtyczek, czy montować przedłużaczy do kabla z wtyczką type 2. Więc fizycznie pozbawiasz możliwości ładowania część samochodów.
  
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 376
Wysłany: 2019-03-15, 12:16   

Cytat:
A odnośnie tego co wysłałeś - wysyłanie zdjęć różnych gniazd, które służą do zupełnie innych celów ma bardzo umiarkowany sens.

Dyskutowałbym, wszystko obecnie zastępowalne przez usb-c, prócz ładowania thunderbolt, ale dalej są ludzie narzekający że do nowego laptopa nie podłączą drukarki na lpt ... bez przejściówek (żeby nie było że się nie da :P )


Cytat:
Rozmawiamy tutaj o ładowaniu samochodów i tego czy możesz to zrobić czy nie. Powtórzę - zgodnie ze standardem nie możesz sobie przedłużać pinów, obcinać wtyczek, czy montować przedłużaczy do kabla z wtyczką type 2. Więc fizycznie pozbawiasz możliwości ładowania część samochodów.

W 100% się zgadzam że przedłużanie pinów czy obcinanie wtyczek jest złe, zgadzam się też że gniazdo jest lepsze bo wkładasz swój kabel z dowolnym zakończeniem i jazda. Niestety jest to cena postępu, no chyba że ktoś przytulił kasę za wyeliminowanie konkurencyjnego standardu, albo nie wiedział co kupuje
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1028
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-15, 12:33   

Czy ja wiem, czy to taki postęp? To tak, jakbyś na stałe zamontował kabel z wtyczką micro usb w laptopie, zamiast gniazda usb A. Gdy większość ludzi ma telefony z micro usb to powinno być super rozwiązanie, prawda? No chyba jednak nie do końca, bo niektórzy już mają usb C, inni lightning, etc. A za kilka lat będzie pico-nano-turbo USB, i swojego laptopa ze sterczącym kablem usb C będziesz mógł sobie wsadzić w... kosz.

Nie mówię tutaj o zatrzymaniu postępu, bo dopóki zastępujesz gniazdo usb A gniazdem usb C to nie jest problem - ludzie kupią sobie inny kabel, który na jednym końcu będzie miał usb C, na drugim micro usb i po sprawie. Więc nie chodzi o wiele standardów, tylko o rozwiązanie, które w żaden sposób nie zmienia standardu (to nadal type 2), a ogranicza funkcjonalność.
  
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 212
Wysłany: 2019-03-15, 22:30   

Widzę że choć jededen kolega kuma czaczę. Nie ma co się podniecać ilością wtyczek tylko skupmy się na tym aby to ukrócić. Chcą zarabiać niech się postarają. Ja w każdym razie ne zamierzam wozić grzecznoe całego bagażnika kabli i przelotek. Będę walczył póki to jescze początki. Mogli zmusić ustawowo producentów komórek to mogą i tu. Potrzebuję tylko więcej wsparcia w stosunku do stawiających słupki.
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2733
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-16, 00:10   

Darek napisał/a:
Ja w każdym razie ne zamierzam wozić grzecznoe całego bagażnika kabli i przelotek. Będę walczył póki to jescze początki.
Pogódź się - Type 1 jest w Europie na wylocie, wszystko nowe jest tu z Type 2 choćby za oceanem miało Type 1.

Darek napisał/a:
Mogli zmusić ustawowo producentów komórek to mogą i tu.
No i zmusili - ma być Type 2, jak byś miał taki to wolałbyś przy stacji kabel niż gniazdo przecież. Mówi to właściciel/współwłaściciel dwóch aut z Type 1 jak by co :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 212
Wysłany: 2019-03-16, 10:19   

Kolego Patryku...niech sobie odchodzi typ1. Mnie chdzi żeby był Typ2 a le gniazdo..... kabel z wtyczką mam w bagażniku. Nie potrzebuję go na słupku. Co mam w samochodzie to moja sprawa. Zakładam że Typ 2 jest w nowych ev i fajnie, oni podjadą i wetkną sobie kabel ze słupka. Ale taki duży problem żeby było również gniazdo?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13