SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 54
Wysłany: 2019-03-13, 14:53   

Panowie dziś u internecie trafiłem na coś takiego jak ANDROID AUTO i zastanawiam się czy w amperze będzie to działało a konkretnie nawigacja , technika idzie do przodu i może bedzie ok.Mam jeszcze pytanie ile powinien mieć napiecia akumulator 12 żeby wiedzieć że jest dobry i nie mieć strachu że przez niego będą kłopoty.
Ostatnio zmieniony przez ARTEK 68 2019-03-13, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2822
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-13, 15:18   

jatko napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Owszem, to fajny widok :-) 70km dalej zobaczyłbyś mnie w jakimś wjeździe na szczere pole - ładowałem się z bagażnika na ostatnie 20km drogi.


Czyżbyś w bagażniku miał coś podobnego

Do pewnego stopnia - samą baterię, bez falownika, nie zajmuje mi on miejsca ani nie wprowadza strat. Bateria ma 224..256V i Ampera nie ma nic przeciwko niej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-13, 17:44   

ARTEK 68 napisał/a:
Panowie dziś u internecie trafiłem na coś takiego jak ANDROID AUTO i zastanawiam się czy w amperze będzie to działało a konkretnie nawigacja , technika idzie do przodu i może bedzie ok.Mam jeszcze pytanie ile powinien mieć napiecia akumulator 12 żeby wiedzieć że jest dobry i nie mieć strachu że przez niego będą kłopoty.

Android to chyba tylko w Chevy Volt da się dołożyć. To nie są tanie klocki w sumie chyba 600USD za dwie skrzynki.
http://indiwork.co.kr/sho...oid-settop-box/
http://indiwork.co.kr/sho...-for-chevrolet/

ja tą drugą już mam zamontowaną może kiedyś się skuszę na pierwszą :)
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 54
Wysłany: 2019-03-13, 18:43   

Ale mnie chodzi o coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=g_VVaQDdnrw
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 226
Wysłany: 2019-03-13, 19:45   

Miałem toto w Mondeło...myślę że możliwość połączenia zależy od oprogramowania w samochodzie. Zdziwiłbym się gdyby było możliwe podłączenie w Amperze...ale...może ktoś próbował?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-14, 08:37   

ARTEK 68 napisał/a:
Ale mnie chodzi o coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=g_VVaQDdnrw


Tego nie odpalisz.
https://www.android.com/auto/opel/
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 51
Wysłany: 2019-03-14, 19:19   

Cześć.
Dzisiaj zostałem niemile zaskoczony zmiana słupków dobladowania pod Innogy na Powiślu.... wymienili ładowarkę na nowa type 2.....:-(
Jak mi się udało zorientować to w większości miejsc w wawie zostaną wymienione na podobne zamiast dotychczasowych.
Wiec jak dla mnie ich urzytecznosc jest w tej chwili zerowa.
Czy poza przerobieniem standardowego kabla do ładowania type 1-type2 jeszcze są jakieś możliwości skorzystania z dobrodziejstwa ładowarek posiadające przewody type 2
Pzdr
Wojtek
P.s widziałem filmik o zmianie gniazda w amperze na yt..... :mrgreen: :lol:
_________________

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2241
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-14, 21:49   

No to albo zmiana gniazda w samochodzie albo przeróbka kabla z wtyczki na gniazdo.
Innogy szykuje sie do pobierania opłat na tych słupkach co nie jest zgodne z obietnicami wygłaszanymi przez poprzednia prezydent HGW.
Widocznie prezydent Trzaskowski nie dotrzymuje obietnic danych przez poprzednika albo też wycofał się z finansowania energii na tych słupkach i stąd taka zmiana przez Innogy
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 226
Wysłany: 2019-03-14, 21:50   

Czyli wystawiają kable z wtykiem typ2? Właśnie niedawno się spotkałem z tym koło mnie. Nie rozumiem dlaczego idą w tym kierunku odcinając starsze samochody od prądu...przecieź mogli by wystawiać gniazda typ 2 i wtedy każdy ma swój kabel i po problemie. Czy ktoś myśli?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2822
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-14, 23:37   

Darek napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego idą w tym kierunku odcinając starsze samochody od prądu...przecieź mogli by wystawiać gniazda typ 2 i wtedy każdy ma swój kabel i po problemie. Czy ktoś myśli?
Owszem, myśli - a dlaczego laptop czy komórka chodzą coraz wolniej i bateria na coraz krócej starcza? :-) Co do kabla nie każdy ma swój - i taki ze stacji z kablem skorzysta, to dużo wygodniejsze zresztą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 51
Wysłany: 2019-03-15, 00:43   

Darek napisał/a:
Czyli wystawiają kable z wtykiem typ2? Właśnie niedawno się spotkałem z tym koło mnie. Nie rozumiem dlaczego idą w tym kierunku odcinając starsze samochody od prądu...przecieź mogli by wystawiać gniazda typ 2 i wtedy każdy ma swój kabel i po problemie. Czy ktoś myśli?



Tak to są stacje z wyprowadzonymi kablami. Tez uważam ze gniazdo było byblepsze. .... jednak od strony funkcjonalności dla klienta to chyba lepsze rozwiązanie.

Wiec trzeba szukać jakiegoś rozwiązania.
_________________

 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-15, 06:59   

Darek napisał/a:
Czyli wystawiają kable z wtykiem typ2? Właśnie niedawno się spotkałem z tym koło mnie. Nie rozumiem dlaczego idą w tym kierunku odcinając starsze samochody od prądu...przecieź mogli by wystawiać gniazda typ 2 i wtedy każdy ma swój kabel i po problemie. Czy ktoś myśli?

Dlaczego starsze? Typ1 to standard amerykański stosowany głównie w samochodach PHEV . Nowa Honda Clarity też ma typ 1. Europejskie auta mają typ1 z przyczyn korporacyjnych związanymi z USA lub Japonią, gdzie często są to bliźniacze samochody tamtych rozwiązań.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2822
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-15, 09:07   

Cytat:
Dlaczego starsze? Typ1 to standard amerykański stosowany głównie w samochodach PHEV . Nowa Honda Clarity też ma typ 1. Europejskie auta mają typ1 z przyczyn korporacyjnych związanymi z USA lub Japonią, gdzie często są to bliźniacze samochody tamtych rozwiązań.
Tak jak piszesz - w Europie Type 1 miały pierwsze samochody, bo jeszcze Type 2 nie było, potem już tylko te z amerykańskim bądź azjatyckim rodowodem, ale już teraz nowe stamtąd przypływają z Type 2 - vide Opel Ampera-e, Leaf II, nowy Prius Plugin. Więc jak widać pojęcie "starsze" jest tu uzasadnione.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 54
Wysłany: 2019-03-15, 10:39   

Przeróbka gniazda w amperze bardzo ciekawe https://www.youtube.com/w...DGSq_sxJdhgYbSs
 
 
Grooby78 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-03-15, 11:02   

No dobra, a czy ktoś jest w stanie wykonać kable z wtykiem Type1 z jednej strony a z drugiej z gniazdem Type2? I ile może to kosztować? Może to być przecież krótka przelotka i problem będzie rozwiązany.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 409
Wysłany: 2019-03-15, 11:24   

jas_pik może takie coś zrobić - pisał o tym kiedyś,

można też zamówić od Majfrendów ale trzeba uwzględnić ewentualne dodatkowe opłaty typu cło no i czas oczekiwania
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-15, 13:04   

Ja mam od nich - https://pl.aliexpress.com/item/adowarka-samochodowa-5-Meter-16A-J1772-pistolet-typu-1-do-IEC-62196-typ-2-EV/32962243014.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da25c0fTFdvxd
długo nie czekałem, z cłem to loteria.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1081
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-15, 13:12   

Ja wziąłem od tych:
https://www.aliexpress.co...2825114125.html

Czekałem dokładnie 9 dni. Obeszło się bez dodatkowych opłat.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-15, 13:18   

[quote="PatrykS"]
Cytat:
Tak jak piszesz - w Europie Type 1 miały pierwsze samochody, bo jeszcze Type 2 nie było, potem już tylko te z amerykańskim bądź azjatyckim rodowodem, ale już teraz nowe stamtąd przypływają z Type 2 - vide Opel Ampera-e, Leaf II, nowy Prius Plugin. Więc jak widać pojęcie "starsze" jest tu uzasadnione.

Zgadza się , ale amerykańskie hybrydy PHEV nadal stosują type 1.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2241
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-15, 13:37   

Panowie po co te nerwy :)
Zażyjcie coś bo nadchodzi deszczowy (gastronomiczny) weekend.
Wciąż jeszcze pojazdy sprzedawane w UE ( konkretnie we Francji ) pełne elektryki czyli trojaczki maja gniazdo type1 .
Type2 stało się standardem w UE tylko przez bardzo mocne naciski kanclerz Niemiec i mio że stały się standardem w UE to wciąż obwarowane kilkudziesięcioma patentami.
Tak samo jak CCS2 .
A przecież komunikacja w obu typach jest identyczna , różnice są wyłącznie fizyczne w kształcie i ilości możliwych faz
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2822
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-15, 14:25   

rume napisał/a:
Zgadza się , ale amerykańskie hybrydy PHEV nadal stosują type 1.
A za naszą wschodnią granicą można sprzedawać nowe samochody, które po tej stronie już nie spełniają norm emisji, i co? Przestarzałość jest względna - może być zależna od regionu świata :-) I w Europie jak widać producenci położyli już kreskę na Type 1.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 54
Wysłany: 2019-03-16, 17:47   

Mam pytanie czy można ładowac acu 12v bez odłączania klem tylko podpiąć prostownik i zostawić na noc i jeszcze jakie napiecie powinien mieć np. po postoju nocnym i jaki akumulator do wymiany bo wszystcy pisza jak problem to wymiana aku ale nikt nie pisze na jaki tj. marka i parametry.
 
 
Grooby78 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 33
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2019-03-16, 20:24   

ARTEK 68 napisał/a:
Mam pytanie czy można ładowac acu 12v bez odłączania klem tylko podpiąć prostownik i zostawić na noc i jeszcze jakie napiecie powinien mieć np. po postoju nocnym i jaki akumulator do wymiany bo wszystcy pisza jak problem to wymiana aku ale nikt nie pisze na jaki tj. marka i parametry.


Bo to jest akurat proste. Wystarczy wejść na stronę producenta akumulatorów i wybrać po modelu i marce auta.
Ważne żeby był to akumulator AGM.

Ja mam taki i jest ok: https://www.varta-automot...151+PS%29%22%7D
 
 
ADI 
Opel Ampera


Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Łomża
  Wysłany: 2019-03-19, 15:45   

Właśnie odebrałem z urzędu naklejkę EE do swojej Amperki :lol: :lol: :lol:

EE.jpg
Elektryk
Plik ściągnięto 13 raz(y) 429,78 KB

 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2241
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-19, 16:46   

Co najmniej dziwne że taka naklejkę dostałeś przecież powinieneś mieć w DR oznaczenie inne niż EE a jeśli masz to ktoś popełnił błąd. A naklejka nie jest do niczego potrzebna bo służy wyłącznie do wjazdu do stref bezemisyjnych . A takich chyba u Ciebie nie ma.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14