SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaguar I-Pace
Autor Wiadomość
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
  Wysłany: 2019-03-19, 10:10   

W garażu mam licznik ,sam odczytuje :) Prąd z Taurona bez serwisanta ;)
Mam w planie modernizacje instalacji, 40A to za dużo ? Tylko do ladowania "mruczka" potrzebuje . Taryfa chyba G12 weekendowa ? G12as ładowanie tylko w nocy ?
Cena prądu w Turonie tego taniego w G12w i G12as niewiele się różnią ,w taryfie weekendowej
wartość dodana -ładowanie tanie w weekendy. :)
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-19, 10:31   

Nigdy nie mów nigdy . Samochód nie żona i ... lepiej mieć więcej w zapasie ,. Tak mi tu poradzono . A do tego aby legalnie dać tak wysokie zabezpieczenie , to musi być odpowiednia moc w umowie .
Mój Leaf bierze do 7 kw z fazy ale gdy cos dojdzie to już może i więcej.
Porozdzielałem urządzenia energochłonne na trzy fazy i np Kamper z klimą swoja ( niekiedy chodzi w wiacie) 3 kwh jacuzzy + 4 kwh oddzielnie .

Ładowarka sama na jednej fazie 32A ale wiadomo jest trochę kabla ..

#trzecia # faza to dom i tu tez sie nazbiera : piekarnik , wypiekacz chleba , lodówka pralka . Jak nic dobija do 8 kWh !

Także decyzję musi każdy sam podjąć .

Wczoraj np wywaliło mi do , bo Pan Edzio w ogrodzie przeciążył pompę, czyścił staw , była lodówka i pralka ... 40A i poszlo :!:


Ad taryfy , to mam inne zdanie ; Póki co G12AS jest lepsza od weekendowej . ładuje i tak w tanich godzinach a prąd w pozostałych jest taki jak G11 nie droższy . I to psychologicznie i empirycznie jest dla mnie korzystniejsze. :idea: Ale tu każdy po swojemu .
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-03-19, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-19, 10:31   

jas_pik napisał/a:
Od wielu lat standardem w PL jest instalacja 16A ( w domach i biurach) .
Do 16A nie trzeba przerabiać niczego ani zwiększać mocy przyłączeniowej.
Ale często są też bezpieczniki 25A - i tu już stacja 32A ograniczona do 25A może zrobić z tego użytek :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-21, 12:10   

Uff ,ciągły brak czasu. Możesz napisać coś więcej ,jaki użytek ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-21, 13:09   

czerwonyszlak napisał/a:
Możesz napisać coś więcej ,jaki użytek ?
No jak kotek może łyknąć 30A/7kW to mając bezpieczniki 25A/5kW szkoda ograniczać się do 16A/3kW - stacja mogłaby zasygnalizować właśnie 25A/5kW i kotek trochę szybciej mógłby pić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-21, 16:52   

Dzięki PatrykowiS ma taką ewse, ustawianą 6, 10,13,16,20,32 A.

I się przydaje. Nie ma co prawda 25A, ale jest to i tak dobre. Zamiast skracać czas ładowania w timerze, by nie dobijać do 100%, reguluję mocą a timer i tak wyłączy w drogich godzinach.

Zresztą pewnie też i mniejsze straty na przesyłkę, dla oszczędnych.

Raz udało mi się niby na "sile" 16A podnieść do 20A i nie wywaliło.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-21, 20:31   

Bronek napisał/a:
Raz udało mi się niby na "sile" 16A podnieść do 20A i nie wywaliło.
Jeśli bezpiecznik jest za tym gniazdkiem faktycznie 16A to po kilku minutach powinien wyskoczyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-21, 21:05   

To był zakład kumpla pod Wałczem, ktoś coś pokombinował :mrgreen: Pewnie jakbym dał i 32 A to i też... :-D
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 371
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-22, 07:57   

W domu na zabezpieczeniu 16A ja zawsze ustawiam ladwanie 20A,
nigdy nie wyskoczył bezpiecznik. Ale na budowlanym mam 25A
i przy nastawienie 32A w ciepłe dni strzela bezpiecznik po paru
minutach, zimą daje rade.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-22, 08:55   

Apolonia napisał/a:
W domu na zabezpieczeniu 16A ja zawsze ustawiam ladwanie 20A,
nigdy nie wyskoczył bezpiecznik.
To ciekawe czy on aby sprawny jest :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 371
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-22, 09:27   

Zamontowany w 03.2018 rok, jak dam 25A to strzela, czyli działa.
Po prostu auto nie zawsze idzie pełna mocą, ale tylko chwilowo.
W moim przypadku 3-faz i zadnych dodatkowych urządzeń.
Jak tylko włączę cokolwiek innego np. brama garazowa,
to strzela jedna faza.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-24, 06:12   

Hej, ''Mruczek" zmieścił się w moim garażu ,teraz muszę zrobić remont i zmodernizować instalacje elektryczną .Kiedyś tam była mała siła , teraz jest jedna faza i taryfa G11.
EVSE mobilne czy na scianę ?

Ew . takie rozwiązanie
https://promelectr.ru/zaryadnye-stancii/zaryadnaya-stanciya-dlya-elektromobilej-25kvt-ccs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-24, 10:51   

Zacznij od wniosku do lokalnego ( niestety monopolisty) o zwiększenie mocy do 22kW ( tzw warunki przyłączenia) . Jak je dostaniesz to będziesz mógł dalej działać. A jak nie dostaniesz ( sprawdź w umowie ile masz mocy przydzielonej) to możesz mysleć o PV aby mieć na jedej fazie te 32A
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-24, 11:31   

W garażu mam tylko kW 4,5 ,zabazpieczenie 25 A . Do ładowania kablem od Jaguara wystarczy.
Rocznie zużywałem ok 10 kWh teraz mam już za tydzień 70 kWh :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-03-24, 11:44   

Masz osobne warunki przyłączenia na dom i garaż? Chyba nie .
Masz jedno przyłącze. Skoro już masz w garażu zabezpieczanie 25A to zapewne masz instalację pociągnięta do garażu co najmniej 4mm2 a skoro tak to możesz wymienić bezpiecznik na 40A i ładować z mocą maksymalną swojego kota.
Ale sprawdź jaką moc masz przydzieloną w umowie , bo jesli będziesz notorycznie przekraczał to mogą Ci ograniczyć w zabezpieczeniach przedlicznikowych .
Sprawdź jakie masz zabezpieczenie w rozdzielni domowej na garaż i jakie zabezpieczanie przedlicznikowe dał ci Twój operator.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-25, 11:43   

Mam umowę na garaż ,to jest garaż w szergowcu . Czyli na szybko, BEZ ZMIAN W UMOWIE ? mogę wykorzystać 25 A / 5 kW ? , mam co prawda zamówione 4,5 kW.
Wymienić na 40A ? Przy mocy zamówionej 4,5 kW chyba nie da rady ?
Ostatnio zmieniony przez czerwonyszlak 2019-03-25, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-03-25, 11:46   

Na tym zabezpieczeniu pójdzie 5,75 kW. Jak masz licznik elektroniczny to będzie rejestrował zużycie większe niż zamówione - tylko czy ktoś to sprawdzi?
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-25, 11:51   

5,75 kW ,to by mi pasowało,na szybko bez większy kosztów ,tylko nie wiem jakie tam są kable ,może jeszcze aluminiowe ? Jak to sprawdzić ?

Licznik jest nowy ,niedawno wymieniali .
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-25, 14:35   

Podwyższałem ostatnio ok 60 za jeden Kw... Czy wytrzyma? Jeśli założysz wniosek, to Dostawca sprawdzi i da odpowiedź, nic nie płacisz. Dopiero jak byś podpisał umowę to nasz 2 tyg.

Ty musisz tylko, gdy Oni wyrażą gotowość zmiany mocy , mieć pieczątkę na specjalnym oświadczeniu od uprawnionego elektryka, że po Twojej stronie instalacja wytrzyma.
Potem wpłata i umowa. Sami wymieniają bezpieczniki, robią zdjęcia.... Itd
......
Następnie zmiana umowy, u tego co wystawia faktury, to już bezpłatnie. Trzeba powiadomić że jest większa moc.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-28, 05:16   

Zabezpieczenie główne 10A,kable aluminowe !! Tak to wygląda w moim garażu, dużo pracy dla elektryka . Jak to się ma do umowy 25A/4,5kW zagadka ?
Na razie planuje zmianę taryfy z G11 na G12w lub G12as. bez zmiany mocy.
We wtorek przejechałem 141,8 km z Katowic do Opola temp. około 10 stopni silny wiatr ,głownie autostradą zużycie energii mojego kota 29,90 kWh/100 km. Bateria było wstępnie
kondycjonowana przez podłączenie do ładowarki u dilera w Katowicach.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-28, 06:06   

Jeśli masz G11 to G12as będzie lub powinna być (zależy od dystrybutora) korzystniejsza.
Cena w dzień jest wtedy identyczna jaką masz teraz.
Godziny tańsze powinni Ci liczyć o połowę mniej i to całe zużycie w tym tańszym czasie.
Jak pisałem w stosownym wątku u mnie to wychodzi w G12as, ok 300 zł taniej (m/w 1/3 ;1/4) przy takim samym zużyciu jak G11

W weekendowej, by tak nie było

http://forum.samochodyele...r=asc&start=175

Moc
http://forum.samochodyele...p?p=43713#43713
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-28, 06:50   

Bronek porownywałeś cenę pradu taniego brutto G12as do G12w u swojego operatora? Jak jest liczony okres rozliczeniowy do ustalenia nadwyżki zużytego prądu taniego od momenty zawarcia umowy ?
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-28, 06:56   

Taki bardzo precyzyjny nie jestem. I wygoda i poczucie spokoju najważniejsze.
Przy niewielkiej nieupierdliwie dyscyplinie, czyli jacuzzy 4 kWh i pranie, zmywanie, ładowanie w nocy daje jak zobaczylyłem 4ry stówy.

Przeczytaj w/w wątki.
Ja sam czytam, podaję dwa stany i na stronie Energy za kilka minut mam fakturę. Robię to co miesiąc a mogę w intetwale 10-60 dni.

Koszty brutto, w tym stałe to OK 26 zł na rachunek.
Masz skany faktur w wątkach

U mnie liczą w stosunku do Zera czyli wszystko taniej.

Ale z tego co czytam to tylko ja mam jak w niebie.. do tego z racji braku chyba licznika mam 2 h w ciągu dnia też taniej. To kraj porąbany totalnie, ale akurat u mnie w dobrym sensie
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-28, 07:00   

Nie za rachunek ,za kWh mnie interesuje, ktoś pisał że w Tauronie szybko można załatwić tylko taryfę G12w .
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 561
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-03-28, 07:11   

No to na oko 61gr / 31 gr. Tak m/w
Tz 61 brutto to G11 i dzień G12as
31gr to cena taniego w 12Gas
Masz na skanie mojej faktury, poszukam to tu skopiuje

W weekendowej dzień jest droższy, a ja wcale w weekendy więcej nie zużywam, bo wyjeżdżam kamperkiem najczęściej z domu.

nie dziw się że jest napisane G12 bo to jw kraj.... To G12as bo tak jest w umowie i koszy stałe i prąd dzienny jest po staremu.

tempFileForShare_20190328-072038-1024x768.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 137,82 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-03-28, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13