SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla jaki model S czy moze 3
Autor Wiadomość
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 45
Skąd: Wieden
Wysłany: 2019-03-22, 10:25   Tesla jaki model S czy moze 3

Zastanawiam sie nad zakupem Tesli i niebawem bede chcial podjac decyzje, poczatkowo myslalem o modelu 3 jednak jak go zobaczylem to niestety nie urzekl mnie zbytnio :-D

Dlatego chcialbym abyscie sie wypowiedzieli i moze cos doradzili co zrobic??

Tesla model 3 w podstawowej wersji bez podatku autopilota bez felg 19cali i w czarnym kolorze kosztuje okolo 44000€ netto po odliczeniu dofinansowania panstwa w tym roku, model z bateria 75kWh, zaleta tego auta to ze auto jest nowe i ma zasieg podawany 560km ktory po kilku dniach uzytkowania spada do 490km

Tesla model S tu w gre nie wchodzi nowy samochod jednak uzywany, wymagania to minimum S85 i przebieg do 100kkm, aktualnie w Holandii sa dwa takie auta ktore by mnie interesowaly w cenie okolo 35000€ netto, zaleta tego modelu to piekna linia samochodu, bagaznik otwierany z szyba, oraz dwa wyswietlacze, jak rowniez Supercharger Free Longlife.

Przy zakupie Tesli S zostanie mi w kieszeni 10000€ ale za to przy zakupie modelu 3 mam nowy samochod i dluzsza gwarancja.

Prosze o wasze za i przeciw
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-03-22, 13:39   

Ja bym pewnie wybrał model S. Ma on jednak dwie podstawowe wady w stosunku do nowej 3-ki:
- stary autopilot
- ładowanie na supercharget tylko do 120kW - model 3 dostanie zaraz update do 250kW.
 
 
jogur 
EV-redy

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 68
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-03-22, 14:31   Re: Tesla jaki model S czy moze 3

to tak na szybko oczami te S larza - posiadacza/użytkownika a nie pajaca co nie ma i krytykuje ;)

ZALETY
---------------------
- pojemny - bardzo pojemny
- szybki
- ładowanie free SC ma każdy NIEZABLOKOWANY pojazd w wersji EU przed 2017 (niektóre z początku 2017 też); niby 3-ka będzie mieć 250 kW ładowanie ale:
uno) w porywach,
secundo) na nowych chargegerach V3 - S i X na wersjach V2 mają mieć odblokowane do 145 kW moc ładowania (na początku, potem spada - wiadomo)
- jak się odpowiednio jeździ, to oszczędny (patrz załącznik z dziś) - trasa Wierzbowa-W/Z-JPII-Legnicka-Metalowców-Kołobrzeska, dość płynnie od JPII do końca trasy.
- na trasie Wrocław-A4-S3-Boków (+ sporo nadłożonej drogi z powodu objazdów) zużycie ok 245 Wh/km - ale po A4 zasuwałem średnio 140, i jeszcze pod wiatr, potem całkiem przepisowo do Bolkowa
- powrót tą samą trasą - zużycie wyszło 164 Wh/km pod dom (też po 140 na A4, ale było z wiatrem ;) )

WADY
---------------------------
- niewygodny do wsiadania/wysiadania względem modelu 3 (o X nie wspominając)
- spasowanie - pożal się boże, plastiki w podstawowych wersjach wyposażenia tandetne
- głośno w środku ! X jest lepiej wyciszony
- 3G czy LTE - bez szaleństw, ładowanie stron działa wolno, Spotify się czasem zacina
- brak schowków w drzwiach, niektórym przeszkadza
- nie uznam go za stabilne auto w zakrętach a nie jestem maniakiem zaper...lania

jak jeszcze znajdę coś w pamięci na TAK/NIE dla modelu S to dopisze ;)

zuzycieEnergii-plDominikanski-Kolobrzeska-2019-03-22.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 64,55 KB

_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - nawet jak klnę go za niewygodę przy wsiadaniu ... ;)
 
 
jakosek 
elektronik amator

Wiek: 31
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2019-03-23, 19:16   

Kurcze stoję przed podobnym dylematem - za około rok będę chciał zakupić auto i mam do wyboru model 3 standard plus (jeśli się pojawi w europie) lub model S - tutaj za rok w podobnej półce cenowej planuję znaleźć S85D - może być ciekawie :)

Do tego pojawia się model Y ale jest trochę droższy i nie wiadomo kiedy do nas dotrą najtańsze wersje.

Rozważałem inne elektryki, ale oprócz Leaf-a to wszyscy producenci tylko udają że sprzedają elektryki, u nas realnie nowe auta elektryczne są niedostępne, za kombinacje dziękuję.

Posiadacze modelu S/3 lub najlepiej Ci co jeździli oboma modelami - czekamy na więcej info.

Przy okazji pytanie do lepiej doinformowanych - jak się ma opcja "autopilot podstawowy" bez "Full Self-Driving Capability" do autopilotów w teslach S z okolic 2016 roku? Różnice? Możliwości? Pogubiłem się w tych autopilotach :)
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-03-24, 11:04   Re: Tesla jaki model S czy moze 3

DaroWien napisał/a:

Tesla model S tu w gre nie wchodzi nowy samochod jednak uzywany, wymagania to minimum S85 i przebieg do 100kkm, aktualnie w Holandii sa dwa takie auta ktore by mnie interesowaly w cenie okolo 35000€ netto, zaleta tego modelu to piekna linia samochodu, bagaznik otwierany z szyba, oraz dwa wyswietlacze, jak rowniez Supercharger Free Longlife.


wielu z nas ma podobne dylematy, również przed nim stoję :)

mógłbyś wrzucić linki? czy te auta na pewno mają autopilot?
ja jeśli będę kupować S to zakładam sobie od 2015 lub wręcz po lifcie w 2016 (powinny pojawiać się w tym roku poleasingowe). myślę że są znacząco lepiej wykonane.

model 3 ma zaletę że jest nowy i na gwarancji i to jest najważniejsze. szybsze ładowanie trójki zrekompensuje mi darmowość ładowania. jak jeszcze będą mogły się ładować w szczycie 145 KW to to przeżyje. i tak znacznie szybciej niż konkurencja, nie wspominając o podaży punktów.

w trójce przeszkadzają mi bagażnik (w Yjednak się dało), klamki i wyświetlacz.

Będę za tydzień w Amsterdamie to spróbuje sie przeprzejechać trójką - zobaczymy..
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 214
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-03-25, 09:07   Re: Tesla jaki model S czy moze 3

jogur napisał/a:

WADY
---------------------------
- niewygodny do wsiadania/wysiadania względem modelu 3 (o X nie wspominając)


Już kolejny raz widzę komentarz o kwestii wsiadania. Może ktoś coś szerzej napisać o co chodzi? Czemu do S jest kiepsko, a do modelu 3 - łatwo.

Może to śmieszne, ale dla mnie kwestia wsiadania/wysiadania jest istotna. Nie lubię stukać się w głowę, dlatego preferuje wyższe auta. Naprawdę w S tak kiepsko?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 557
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-03-25, 10:57   

To chyba chodzi o to że w S siedzi się bardzo nisko. Przynajmniej miałem takie wrażenie jak do nich wsiadałem... choć szczególnie pierwszym razem miałem takie odczucie. W 3 nie siedziałem jeszcze...
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 45
Skąd: Wieden
Wysłany: 2019-03-26, 09:36   

Dzieki za odpowiedzi, ja mam porownanie z oboma autami, mamy jeden model S i dwa modele 3
w firmie, z punktu technicznego wiem czym one sie roznia, jednak model 3 jest jak dla mnie
typowo samochodem slabo wyposazonym wiec nawet sie nie zalicza do polki premium, jest
krotszy o 30cm i faktycznie wyzej posadzony, nie mam poki co problemow z kregoslupem czy tez
kolanami wiec wsiadanie mi nie stwarza problemu, lubie sam wyzsze auta dlatego ile razy jade z
kolega stara jego Honda gdzie siedzi sie 30cm nad ziemia to mowie ze do takiego auta wsiasc i
wysiasc dla mnie to juz tragedia :-D wracajac do Tesli to model 3 nie odpowiada mi z powodu
klamek ( moze to kwestia przyzwyczajenia ale wdus i pociagnij nie jest najlepszym
rozwiazaniem,) poza tym mala klapa bagaznika, jest tez kilka innym minusow tego auta dlatego
jestem bardziej sklonny kupic model S chocbym mial troche dolozyc i kupic Performance, ot takie
sa juz za okolo 40k€ netto, kolego ktory pytasz o linki aut, przegladnij autoscout czy mobile
ogloszen jest pelno, nie sprawdzam czy auto ma autopilota poniewaz nie jest to dla mnie
priorytet, wygoda tak ale ja lubie prowadzic a nie siedziec jak w pociagu :-D poza tym auta z
autopilotem z 2013 czy 2014 maja podstawowego autopilota ktorego tak by wypadalo
zaktualizowac.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 72
Wysłany: 2019-03-26, 10:33   

Jeździłem modelem S, X i 3 i jak dla mnie model 3 jest zdecydowanie najlepiej prowadzącym się autem od Tesli. Czuć ten samochód 😉, prowadzi się jak dobre BMW. A to akurat jest ważne dla mnie, w porównaniu do X to zdecydowanie lepiej, do S-ki to już mniejsza różnica. Mam tu na myśli drogi pod miejskie 😜.
Z tego co wiem jeśli chodzi o serwis aut a mam dwóch kolegów pracujących w serwisie to mówią ze model 3 jest zbudowany zdecydowanie lepiej jeśli chodzi o wymiany czegokolwiek. Widać ze auto jest zbudowane mądrzej, krótko pisząc
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-03-26, 12:55   

DaroWien napisał/a:
bardziej sklonny kupic model S chocbym mial troche dolozyc i kupic Performance, ot takie
sa juz za okolo 40k€ netto, kolego ktory pytasz o linki aut, przegladnij autoscout czy mobile
ogloszen jest pelno, nie sprawdzam czy auto ma autopilota poniewaz nie jest to dla mnie
priorytet, wygoda tak ale ja lubie prowadzic a nie siedziec jak w pociagu :-D poza tym auta z
autopilotem z 2013 czy 2014 maja podstawowego autopilota ktorego tak by wypadalo
zaktualizowac.


ok, to już wiem więcej - nie wiem dlaczego założyłem, że chcesz kupić z AP. faktycznie bez tego wymogu jest sporo ofert w pieniądzach o których piszesz.

Ja osobiście bardzo boję się wersji P - mam wrażenie, że to szczególnie w nich najczęściej padał silnik (ale to może moje subiektywne odczucie). podobnie bałbym się ryzykować z rocznikami wcześniejszymi niż 2015 - oni z każdym rokiem duzo sie uczyli i duzo zmieniali i każdy kolejny rok sporo zmienia w jakości i niezawodności.

co do AP1 to on jeszcze niedawno był lepszy (w sensie miał spokojniejszy bieg, był mniej nerwowy) niz AP2. oczywiście najwievej smaczków będzie w Modelu 3 z AP2.5 ale chyba nie jest to argument który przekonałby mnie do 3 z AP2.5 wobec S z AP1
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 45
Skąd: Wieden
Wysłany: 2019-03-27, 11:15   

nie widze w zasadzie zbytniej roznicy w cenie z lub bez AP, auto zawsze mozna doposazyc w ten
system, znalazlem tez Tesle za 38000€ netto Performance z malym przebiegiem i autopilotem
wiec mysle ze AP nie zawsze podwyzsza cene samochodu, jest tylko dodatkiem ktory moze
ale nie musi zwiekszyc wartosci auta, w tej chwili jest wysyp Tesli modeli S, poniewaz wiele osob
splacilo leasingi aut i teraz chca wziasc nowe samochody a tych sie pozbyc, koncem roku cena
tych aut moze spasc o jeszcze okolo 10% do 15% wiec za niedlugo realne bedzie kupic tesle za
30000€ brutto z przebiegiem 200k +
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-04-07, 10:16   

byłem wczoraj w salonie i przysiadłem się do 3-ki. ogólnie sprawia wrażenie ok, dobrze wykonanego, tylko jak się wjedzie do środka to miejsca z tyłu jak w Yarisie.. gdzie z przodu jest jeszcze ok i wsiadanie pewnie da się usprawnić przez easy-entry to z tyłu jakieś nieporozumienie w tak długim aucie. wiec chyba będę całować w S. jeszcze przejadę się jak otworzą serwis w PL.

A swoją drogą to jak jechaliśmy z lotniska (co prawda X-em) to tak skrzypiącym, jakimikolwiek autem nie jechałem nigdy. A miał 18 m-cy i 126 k km
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-07, 21:25   

bro napisał/a:
A miał 18 m-cy i 126 k km
A co w tym czasie przeszedł?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-04-07, 23:49   

nie wiem, ale zapewne żadne auto, zwłaszcza za tyle monet nie powinno tak skrzypieć po 126 kkm. podjrzewam że jego glownie jechał po 16 km autostradą z i na lotnisko..
 
 
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 45
Skąd: Wieden
Wysłany: 2019-04-08, 10:43   

nie ma sie co dziwic kazdy amerykaniec musi skrzypiec :-D
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-08, 13:07   

bro napisał/a:
nie wiem, ale zapewne żadne auto, zwłaszcza za tyle monet nie powinno tak skrzypieć po 126 kkm. podjrzewam że jego glownie jechał po 16 km autostradą z i na lotnisko..
A na pewno nie miało jakichś przygód z bliskim kontaktem z innym autem czy jakąś przeszkodą terenową?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2019-04-08, 15:19   

nie wypytywałem. Użytkownik nie wspominał o tym, a twierdził że wielokrotnie zgłaszane w Tesli i nie potrafią sobie poradzić..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14