SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
AutoRiksza Inwalidzka, motorower trójkołowy spalinowy.
Autor Wiadomość
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-02, 13:42   AutoRiksza Inwalidzka, motorower trójkołowy spalinowy.

Cześć. Jestem Sławek i jestem tu nowy, proszę o opinię w mojej sprawie :)

LINK - Skuter NIPPI
Tu ktoś przerabia na elektryka ten sam model "NIPPI" niemal jak mój, tylko że ja mam wersję 49ccm i 2.8KW / 3.9KM, na filmie jest mocniejsza wersja ale o tej samej wadze.

Powiem tak, nie chcę swojego przerabiać na elektryka, ale mogę nie mieć wyboru, bo mam tylko fakturę zagraniczną, tłumaczenie tej faktury i umowa kupna sprzedaży, i wchodzi w grę tylko podobno wolnobieżny, zabytek bo ma on już 28lat, lub elektryk.

A czemu mam wątpliwości co do elektryka? mam już skuter elektryczny inwalidzki, i zawsze były problemy z zasięgiem na żelówkach, a sam skuter był fabrycznie źle zrobiony, światła stopu na zwykłych 2 żarówkach za mocny prąd pobierały, dopiero po spaleniu się elektroniki, przerobili na diodową jedną małą lampkę stopu, ale nie wymienili całego okablowania które podejrzewam dostało po du*e i od tego czasu nawet nowo kupione akumulatory miały tylko połowę zasięgu, po pół roku 1/4 zasięgu.

Nie muszę nim jeździć 45km/h może być i 25km/h, ale wolałbym przerabiać na elektryka po uszkodzeniu tego silnika hondy 2T który mam, czy jednak nie mam innego wyboru? co proponujecie? I gdzie ja tam akumulatory włożę? Jest mniejsce tylko w nogach trochę, lub na zewnątrz z przodu lub po bokach.

Ps. są już gotowe elektryczne wersje podobnych pojazdów, jak ten na alegro. https://allegro.pl/oferta/skuter-inwalidzki-elektryczny-huka-pendel-7896747261
 
 
Rysiekkk 


Dołączył: 28 Gru 2018
Posty: 4
Skąd: Krk
Wysłany: 2019-04-04, 07:48   

Jeżeli sam się tu nie odezwie - napisz do kolegi zeeltom ;)

ma duże doświadczenie w tego typu przeróbkach / wydumkach ;)


Najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie bateryjki li-ion - ale to będzie kosztować sporo $...


Generalnie polecam napisać ten temat na tym forum -> https://pojazdyelektryczne.org/
 
 
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-05, 22:14   

Rysiekkk napisał/a:
Jeżeli sam się tu nie odezwie - napisz do kolegi zeeltom ;)

ma duże doświadczenie w tego typu przeróbkach / wydumkach ;)


Najlepszym rozwiązaniem było by zastosowanie bateryjki li-ion - ale to będzie kosztować sporo $...


Generalnie polecam napisać ten temat na tym forum -> https://pojazdyelektryczne.org/


Nie nie zrozumieliśmy się, elektryka to zacznę robić jak zajadę ten silnik, ta rama starczy na następne 28lat, pytanie jest czy puki mam spalinowy jako "wolnobieżny" to mój pojazd ma mniej plusów niż gdybym miał elektryczną wersję tego pojazdu? Na pewno policja mniej się interesuje elektrykami, ale jak rozumiem oba spalinowe i elektryczne podlegają tym samym przepisom, jeśli mają tą samą prędkość? ps. mam skuter elektryczny 16km/h niestety zepsuty, ale była ta wygoda że nie musiałem rejestrować i ubezpieczać :)

Wolnobieżny to ja mam w przenośni, jedzie tak naprawdę 45km/h a jest zablokowany nadal, bez blokad to pewnie 55-60km/h poleci, wersja 2 kołowa hondy vision z 1987 potrafi do 80-86km/h się rozpędzić, ale waży 70kg mniej, ale z racji że pojazd jest mi potrzebny to zwolnię go ile trzeba, nawet i do 16km/h jeśli trzeba, oczywiście wersja elektryczna ma swoje plusy, ta cisza i jazda gdzie się chce, minus to zasięg, na skuterze inwalidzkim 650wat 2x 70ah rekord to 48kilometrów przy prędkości 15km/h :)
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1298
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-06, 06:24   

Poprzednia MEYRA 415, którą przekazaliśmy w zeszłym roku inwalidzie, przejeżdżała na 2x12V 100Ah 70 km z szybkością 15 km/h. Na żelach. Gdyby w to samo miejsce wstawić identycznie gabarytowo li-iony, to spodziewany zasięg byłby rzędu 300 km.
W tym roku też szykujemy wózek dla inwalidy, ale starszy model MEYRA 412. Na obecnych, już nie nowych akumulatorach 45Ah przejeżdża 25 km z szybkością do 15 km/h. Katalogowo powinno być 35 km.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-06, 13:40   

zeeltom napisał/a:
Poprzednia MEYRA 415, którą przekazaliśmy w zeszłym roku inwalidzie, przejeżdżała na 2x12V 100Ah 70 km z szybkością 15 km/h. Na żelach. Gdyby w to samo miejsce wstawić identycznie gabarytowo li-iony, to spodziewany zasięg byłby rzędu 300 km.
W tym roku też szykujemy wózek dla inwalidy, ale starszy model MEYRA 412. Na obecnych, już nie nowych akumulatorach 45Ah przejeżdża 25 km z szybkością do 15 km/h. Katalogowo powinno być 35 km.


Właśnie mam meyre 415 i te pierwsze modele były awaryjne przez te światło stopu, ten co przekazaliście ma światło stopu diodowe? jeśli tak to jest ok, jeśli nie to warto by było mu przerobić zanim będzie awaria i elektryka nie wytrzyma. Nie wiedziałem że 100ah wejdzie, było z 3cm luzu po włożeniu 70ah, ale że setka? Zastanawiam się czy warto szykować ten mój, ile taka wymiana kabli kosztowałaby w serwisie? Bo teraz gdzieś prąd ucieka lub jest zwarcie co uszkadza akumulatory, pamiętam że obudowa bezpiecznika aż mokra była, i bezpieczniki się paliły.


Co do mojej spalinówki mam dylemat, jest to motorower 49ccm, ale używając tego jako pojazd wolnobieżny powinienem mieć prawo jazdy B, to ogólnie to śmieszne jest, ale rozumiem że większość wolnobieżnych to pojazdy o dużej kilkutonowej wadze i to dlatego.
Mój pojazd ma 28lat, ale rzeczoznawca na razie sam nie wie czy może wydać decyzję o tym czy to zabytek, ma potwierdzenie że ma 28lat, ale nie mam karty pojazdu, a sam pojazd jest na bazie Hondy NB/NV Vision, i rzeczoznawca nie umie określić czy czy to zmodyfikowana Honda, czy całkowicie odrębny pojazd a tylko na podzespole Hondy, wiem tylko że nie mają one homologacji. Ja to wiem że NIPPI to jest firma producent tych pojazdów, i używają tylko podzespołów Hondy i piaggo, i sprzedawane jest jako "NIPPI" a nie honda czy piaggo, ale rzeczoznawca musi mieć wszystko na papierze.
Tu jest strona producenta, i ich nowe modele NIPPI http://www.nippi.co.uk/
Co ciekawe jest Polska firma co robi podobne pojazdy spalinowe, ale mają też wersje elektryczne, wszystkie te pojazdy łączy to że jest zintegrowana rampa z tyłu, i wjeżdża się po niej wózkiem, i kieruje z pozycji wózka.
http://handiscoot.eu/zdjecia/

A jak jest z elektrykami? prawo milsze jest? czy ten sam problem? do 25km/h powinien być ubezpieczony jako wolnobieżny? a do 16km/h nic nie trzeba robić? Powyżej 25km/h i do 45km/h to motorower? (elektryczny)
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1298
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-06, 16:28   

Prawo określa, co to jest rower, a co wózek rowerowy. Do 90 cm szerokości, to rower, powyżej wózek rowerowy, ale oba, jeśli chodzi o przepisy mają jechać do 25 km/h i tyle prawo na ten temat. Wiadomo, wózek rowerowy nie może jeździć po ścieżkach rowerowych, ale może wjeżdżać tam, gdzie jest zakaz dla samych rowerów :) Powyżej 18-go roku życia, do kierowania nie jest wymagane żadne prawo jazdy. Myślę, że taka platforma do przewożenia wózków, będzie traktowana, jak wózek rowerowy.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-06, 22:34   

zeeltom napisał/a:
Prawo określa, co to jest rower, a co wózek rowerowy. Do 90 cm szerokości, to rower, powyżej wózek rowerowy, ale oba, jeśli chodzi o przepisy mają jechać do 25 km/h i tyle prawo na ten temat. Wiadomo, wózek rowerowy nie może jeździć po ścieżkach rowerowych, ale może wjeżdżać tam, gdzie jest zakaz dla samych rowerów :) Powyżej 18-go roku życia, do kierowania nie jest wymagane żadne prawo jazdy. Myślę, że taka platforma do przewożenia wózków, będzie traktowana, jak wózek rowerowy.


No niestety wózek rowerowy musi być napędzany siłą mięśni, i może mieć tylko wspomaganie elektryczne, a nie napęd elektryczny, bardziej pasuje do tego mój handbike czyli rower ręczny. Prawo nie nadąża za prawem, te wszystkie hulajnogi elektryczne itp, są skutery inwalidzkie 25km/h, jedni je rejestrują drudzy nie, nawet WK mówi że nie trzeba, niestety moja spalinówka robi dużo hałasu i rzuca się w oczy.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1298
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-07, 03:05   

A ja myślę, że trzeba było by być cholernie wielkim skurwielem, żeby zabronić inwalidzie bez nóg korzystania z napędu elektrycznego i zmuszać go do pedałowania rękami, żeby uruchomić wspomaganie. To, że nie ma nóg, nie oznacza automatycznie, że nie ma mózgu.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-07, 06:57   

Mnie też poniosło... :evil:
To ja mam hulajnogi, rowery pk 1000wat z manetką.... i mam idiotyczne prawo gdzieś jak jadę z rozumem i bezkonfliktowo. Czyli wolno i ostrożnie wśród innych ludzi.

Zresztą 100watowa hulajnoga jadąca 40 km/h to PIESZY! i tylko może jechać po chodniku! (takie mądre prawol

Młynarski śpiewał :"Róbmy swoje"

Zrób tak jak w rowerach. Czyli napęd manetki odłączany pstryczkiem czy stacyjką itd... Są na Forach fachowcy. Zresztą powyżej jeden Ci odpisał.

Oczywiście najpierw zarejestruj że wspomaganiem, a potem dodaj manetkę. Musisz tylko przewidzieć to montując odpowiedni sterownik. Tak to widzę.
Mogą Ci skoczyć tam gdzie cie mogą pocałować :!:

PS. Oczywiście mamy drugą stronę medalu : idiotów na takich sprzętach lub np. trikach wypożyczonych, gdzie nawaleni jadą po całym np Kołobrzegu. Itd..
....
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-07, 11:23   

Co ciekawe taka przystawka do wózka rozpędza wózek do 25km/h i nie trzeba nic rejestrować czy mieć oc, życie jest niesprawiedliwe,bo ja swój pojazd spalinowy kupiłem sam łaszcząc się na okazję, bo nówki tego typu to aż 26 tyś.
https://www.youtube.com/watch?v=OLs3l0cmhcE

Tak, robią problemy tym co jadą do 45-70km/h, a wypadki śmiertelne to przekraczanie prędkości i jazda 200-300km/h na ulicach publicznych, to tam jest problem, a nie tu. Oczywiście wszystko z głową, bo przez wariackie wygłupy na tych nawet wolnych pojazdach są wypadki, i później prawo robi się przez to bardziej restrykcyjne.

Dziś coś wyczytałem ciekawego na temat obowiązku homologacji, ale nie wiem czy aktualne że pojazdy dla niepełnosprawnych nie muszą mieć homologacji ale nie wiem czy m i to pomaga w tym problemie.

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013

z dnia 15 stycznia 2013 r.

w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

Artykuł 2

Zakres stosowania

2. Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do następujących pojazdów:


a) pojazdów o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 6 km/h;

b) pojazdów przeznaczonych wyłącznie do użytku przez osoby niepełnosprawne fizycznie;

c) pojazdów przeznaczonych wyłącznie do obsługiwania przez pieszego;

d) pojazdów przeznaczonych wyłącznie do używania w zawodach sportowych;
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1298
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-04-08, 06:51   

A gdzie w tym rowery? Nie słyszałem jeszcze o homologacji na rower. Ogłuchłem?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
TETRUS80 

Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2019
Posty: 6
Wysłany: 2019-04-09, 10:15   

zeeltom napisał/a:
A gdzie w tym rowery? Nie słyszałem jeszcze o homologacji na rower. Ogłuchłem?


I o to chodzi, a motorower to przecież niemal rower, ja znam niepełnosprawnych którzy na rowerach handbike mają średnią 42km/h na dystansie 42km, taki Majka czy Kwiato to bez problemu ścigają motorower, przy jeszcze wyższych średnich. A ja tego trupka niestety nie mogę zarejestrować standardowo, bo jakiś hiszpan olał papiery, bo mu nie potrzebne były gdyż motorowery nie musiały być rejestrowane kiedyś, to nie jest pojazd którym dumnie można wyjechać na miasto, jest brzydszy chyba od melexa :D no ale mus to mus, niech to będzie nawet 25km/h, bo nie wyjadę na miasto sam wózkiem elektrycznym..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12