SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Słupek ładowania
Autor Wiadomość
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 412
Wysłany: 2019-03-16, 15:08   

Właśnie ludzie wolą jak jest kabel, bo po skończonym ładowaniu odiweszają i w drogę, nie musząc się martwić o to czy leżał w błocie czy śniegu
_________________
Volt 2014


Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 229
Wysłany: 2019-03-16, 15:54   

jatko napisał/a:
Właśnie ludzie wolą jak jest kabel, bo po skończonym ładowaniu odiweszają i w drogę, nie musząc się martwić o to czy leżał w błocie czy śniegu

Niechaj będzie czemu nie. Ale dlaczego reszta (czyli ci którzy zaczynali EV na starszym sprzęcie muszą się czuć upokorzeni?). To tylko dodane gniazda na słupku...no nie?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-17, 00:43   

Darek napisał/a:
Ale taki duży problem żeby było również gniazdo?
Lotos na swoich stacjach tak ma. Problem jest jeden - kasa, bo to nie tylko gniazdo, ale też kontroler, stycznik, różnicówka, i wg przepisów chyba nawet licznik pomiarowy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-17, 10:13   

Jeżeli ktoś chce zarabiać na słupkach to będzie miał gniazda type2 (GreenWay), co nie stwarza problemu użytkownikom type 1 i 2. Tam gdzie są kable odnoszę wrażenie, że chodziło o show, dotacje i nic więcej.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-17, 12:41   

rume napisał/a:
Jeżeli ktoś chce zarabiać na słupkach to będzie miał gniazda type2 (GreenWay)
Na tą chwilę tak, co prawda Greenway akurat w większości przypadków przy szybkich ładowarkach ma kable :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-17, 13:01   

Zgadza się ale gniazdo Type 2 zawsze jest obok.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-17, 20:38   

rume napisał/a:
Zgadza się ale gniazdo Type 2 zawsze jest obok.
Na 6 punktów w Trójmieście tylko jeden tak ma, a jeden tylko samo AC. Poza Trójmiastem odwiedziłem kilka i chyba tylko jeden tak miał (IKEA Poznań), więc z tym "zawsze" to lekka przesada :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 495
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-17, 23:17   

No właśnie, z reguły jednak nie ma gniazda. Na szybkich widziałem tylko raz, raz się "przejechałem" w Rzeszowie, na PS było zdjęcie, że gniazdo było a w rzeczywistości już nie. I od tej pory przyjmuję założenie, że GreenWay ma gniazda tylko w słupkach AC a nie szybkich ładowarkach
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1095
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-18, 07:12   

?! Przecież w Rzeszowie na szybkiej ładowarce Greenway jest gniazdo (galeria Millenium Hall). Wiem, bo korzystałem. Chyba, że coś się ostatnio zmieniło.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 495
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-18, 08:12   

Było, ale się zmyło. Ja byłem tam jakoś w Maju 2018 i już było zdemontowane.
Później jakoś rozmawiałem z przedstawicielami GW dlaczego to podali podobne argumenta, jakie przytoczył PatrykS
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1095
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-18, 08:24   

No to w sumie ciekawe, jak może im się opłacać likwidowanie tych gniazd. Przecież tam był zarówno kabel jak i gniazdo, więc zlikwidowanie gniazda nikomu w niczym nie pomaga. Chyba, że zastąpili gniazdo kablem i teraz są dwa kable type 2.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-03-18, 11:40   

PatrykS napisał/a:
rume napisał/a:
Zgadza się ale gniazdo Type 2 zawsze jest obok.
Na 6 punktów w Trójmieście tylko jeden tak ma, a jeden tylko samo AC. Poza Trójmiastem odwiedziłem kilka i chyba tylko jeden tak miał (IKEA Poznań), więc z tym "zawsze" to lekka przesada :-)

Faktycznie jest jak piszesz. W Bydgoszczy na obie w których ładuję jest gniazdo Type2 więc myślałem że te też tak mają. Na stronie Greenway jest to samo oznaczenie, więc myślałem że też mają gniazda a nie tylko kable:(. Na stronie powinni podawać czy jest to gniazdo czy kabel.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-18, 14:46   

rume napisał/a:
Na stronie powinni podawać czy jest to gniazdo czy kabel.
Powinni, zawsze też można rzucić okiem na zdjęcie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 229
Wysłany: 2019-03-18, 21:47   

Napisałem do nich na FB, z opisem problemu i prośbą o wyjaśnienie... BEZ ODPOWIEDZI.
Jeżeli ktoś mający związek z instalacją słupków proszę o komentaż. Zdaje się że sprawa jest jasna: Gniazdo jest bardziej użyteczne niż kabel w naszych realiach. Wystawianie wyłącznie kabla tylko napędza różnego rodzaju przeróbki i partyzantki z przelotkami. A chyba nie o to chodzi ;-)
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 495
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-18, 23:12   

I tak i nie. Domyślnie jest to szybka ładowarka więc po AC podaje 44kW. Do takiej mocy nikt nie będzie woził ze sobą kabla.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
arczik 

Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 13
Wysłany: 2019-03-23, 12:46   

Jak na moje to problem wlasnie jest w tej partyzantce, bo jednak z greenway'a korzystam i korzystalem za czasów Słowacji. Tam to kable z tego co pamietam byly w standardzie. U nas wiadomo jak to u nas... jak ktos "nieproszony" podpatrzy to na pewno wymysli dla takiego kabla "nowe zastosowanie" - a nuż sie przyda
 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-12, 19:51   

- projekt mojego słupka do ładowania 3f 22kW i 1f 7.5 kW.

slupek ladowania22kW.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 71,11 KB

 
 
hausmajster

Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 13
Wysłany: 2019-04-17, 21:59   

Darek napisał/a:
Chcą zarabiać niech się postarają. Ja w każdym razie ne zamierzam wozić grzecznoe całego bagażnika kabli i przelotek. Będę walczył póki to jescze początki. Mogli zmusić ustawowo producentów komórek to mogą i tu.


I to się własnie dzieje, własnie po to powstał standard CCS Combo 2.
Jeśli punkt ma tylko AC, wtedy używasz swojego kabla. Jeśli ma DC, DC jest z kablem a do AC jest gniazdo, kabel DC to sporo miedzi ciężar itd...

ChAdeMO moim zdaniem będzie zanikało.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-18, 10:20   

hausmajster napisał/a:
ChAdeMO moim zdaniem będzie zanikało.
To się okaże kto wojnę wygra - nowe CHAdeMO też już większe moce zaczyna oferować.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2253
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-04-18, 10:26   

Problemem jest jednak to że CCS2 uzyskał przewagę konkurencyjną przez legislację
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wiseguy


Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 9
Wysłany: 2019-05-29, 12:18   

Co do słupków czy wallboxów to nasza firma ma w ofercie stacje do ładowania AC 22kW z terminalami płatniczymi, a stworzyliśmy je, bo żaden producent nie był zainteresowany terminalami do swoich stacji. Nasza firma wywodzi się z płatności bezgotówkowych w ogólnie pojętych automatach samoobsługowych od myjni po zwykłe automaty z kawą.

Lubimy proste rozwiązania, klient podjeżdża ładuje się, płaci karta bankową i po sprawie, bez zakładania konta wysyłania kart dostępowych, podpinania karty pod konto.


Jak by ktoś byl zainteresowany to zapraszam na https://www.facebook.com/EVMeterPolska/ lub evmeter.pl
Szukamy dystrybutorów bo sami nie mam za bardzo czasu się tym zajmować.

55945000_427380854693447_6451263027185451008_o.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 144,44 KB

bee meter.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 285,26 KB

 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2846
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-29, 13:09   

I właśnie tak powinno to wyglądać :kufel
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 200
Wysłany: 2019-05-29, 14:44   

ile może kosztować taki głupek 2×22 kW z płatnościami kartą? chodzi o bardzo orientacyjną kwotę?
 
 
Wiseguy


Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 9
Wysłany: 2019-05-29, 15:17   

"słupek" nie jest tani, koszt 4300 euro netto
"wallbox" w zależności od wersji 1500/1650 euro netto.

W Gdańsku istnieje możliwość ich prezentacji.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-05-29, 15:25   

Moze i fajna idea, ale koszta - dla zwyklego zjadacza chleba - bardzo wysokie. Do tego dochodza koszta przylacza zgodnie z ustawa, itp.

Liczac 1zl/kWh trzeba by sprzedac ok. 12.000kWh, by zworcil sie sam wallbox, to na pewno kilka ladnych lat...

Ale jesli ktos ma firme, wrzcui i tak w koszty, to fajny pomysl na przyciagniecie EV.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 13