SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 229
Wysłany: 2019-04-05, 00:41   Podświetlenie panelu dotykowego.

Czy ktoś wie jak się zdejmuje panel sensorów? Prawdopodobnie konektor podświetlenia trzeba poruszać bo niektóre napisy przestają czasen świecić...
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-05, 12:29   

Na youtube jest filmik jak gościu zdejmuje panel sensorów tylko w volcie z tego co pamietam to wszystko jest na zatrzaskach najpierw trzeba podważyć ta osłonke co się wyswietlają biegi na końcu po prawej stronie taką plastikową łopateczką żeby nie uszkodzić i po zdjeciu po koleii podwazać w góre aż wszystkie zaczepy puszcza i zdejmujemy całość nic trudnego tylko delitatnie żśeby nie uszkodzić zaczepów.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-06, 13:26   

Palcami też idzie :)
 
 
ADI 
Opel Ampera


Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Łomża
  Wysłany: 2019-04-07, 13:24   Kolejne ASO do Ampery

Parę dni temu byłem ze swoją Amperą w ASO w Ostrołęce celem aktualizacji softu. Dowiedziałem się, że mają tu dobrego elektryka samochodowego i bez problemu zajmą się każdą Amperą, więc jeśli komuś ta lokalizacja pasuje to polecam, bardzo miła obsługa i szybka realizacja napraw.
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 77
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-04-07, 18:23   

Wrzuć jakiś namiar na ten serwis.
 
 
ADI 
Opel Ampera


Dołączył: 08 Mar 2019
Posty: 7
Skąd: Łomża
Wysłany: 2019-04-07, 18:43   

Serwis Oscar Ostrołęka, adres: ul Traugutta 59, przy głównej trasie nr 61.
Telefon: 29 642 18 43, http://www.oscar.com.pl/
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-10, 11:21   

Znalazłem w internecie ciekawy filmik który pokazuje że w naszych autach jest oprócz łożyska jeszcze jedna fabryczna wada https://www.youtube.com/watch?v=431uI_qbwpQ , nie znam angielskiego może napiszecie o co chodzi i jaką siłą trzeba dokrecić tą nakredke .Mam jeszcze pytanie po wyczerpaniu baterii pokazało zuzycie 10.7 kWh w jakim jest stanie bateria.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 412
Wysłany: 2019-04-10, 11:30   

W 2:00 masz na ekranie 250NM
_________________
Volt 2014


Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2845
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-10, 12:44   

ARTEK 68 napisał/a:
Znalazłem w internecie ciekawy filmik który pokazuje że w naszych autach jest oprócz łożyska jeszcze jedna fabryczna wada
Ale przypadek - w zeszłym tygodniu byłem z tym w ASO, po obu stronach.

ARTEK 68 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie po wyczerpaniu baterii pokazało zuzycie 10.7 kWh w jakim jest stanie bateria.
W takim jak każdej Ampery i Volta - dobrym. Masz tam 16kWh, może 15,7 po paru latach, ale komputer pozwala Ci zużyć ok. 10,3, w zależności od warunków w trasie czasem 9,5, czasem 11,5.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-10, 13:04   

No a jak bym chciał sam dokrecić to ile trzeba ustawic na kluczu dynanometrycznym .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2845
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-10, 13:23   

ARTEK 68 napisał/a:
No a jak bym chciał sam dokrecić to ile trzeba ustawic na kluczu dynanometrycznym .
Zobacz w poście przed moim.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-10, 14:34   

No ok tylko że ja mam do serwisu 180 km w jedną strone troche daleko żeby dokrecić pare nakretek a taką prostą sprzwe to sam zrobie tylko musze wiedzieć z jaka siła dokrecić żeby gwintu nie zerwać .
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 412
Wysłany: 2019-04-10, 14:48   

ARTEK 68, czego nie rozumiesz w moim poście

Cytat:

W 2:00 masz na ekranie 250NM


masz dokręcić z siłą 250NM
_________________
Volt 2014


Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-10, 15:44   

Ok dzieki przeoczyłem posta .
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-14, 09:39   

Macie coś takiego w wersji polskiej?

https://my.chevrolet.com/content/dam/gmownercenter/gmna/dynamic/manuals/2015/chevrolet/volt/2015%20Chevrolet%20Volt.pdf

lub w takiej formie

https://www.gmfleet.com/c...maintenance.pdf
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 159
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-04-14, 22:29   

Każdego miesiąca:
• Kontrola poziomu oleju silnikowego
• Kontrole poziomu płynu chłodzącego - silnika, elektroniki i akumulatorów wysokiego napięcia
• Kontrola wycieków i poziomów innych płynów
• Kontrola poziomu płynu do spryskiwaczy
• Kontrola ciśnienia opon
• Kontrola zużycia opon
Co 12 000 km:
• Rotacja opon ( zamiana miejscami - w USA bardzo popularne )
Co 24 000 km:
• Sprawdzić, czy na filtrze oleju silnikowego nie ma korozji (jak mieszkasz na morzem lub sypią sól w zimę)
• Kontrola systemów chłodzenia
• Kontrola wycieraczek
• Kontrola filtra powietrza silnika
• Kontrola układu hamulcowego
• Kontrola układu kierowniczego i zawieszenia
• Kontrola i smarowanie zawiasów i zamków
• Kontrola elementów systemu bezpieczeństwa - napinacze
• Kontrola układu paliwowego pod kątem uszkodzeń lub wycieków
• Kontrola układu wydechowego i osłon termicznych
• Kontrola systemów chłodzenia - silnik, systemy wysokiego napięcia i moduł mocy
• Kontrola pedału przyspieszenia pod kątem uszkodzeń, oporów lub mocowania
• Sprawdź datę ważności zestawu do uszczelniania opon
• Wizualnie sprawdź amortyzatory tylnej klapy
• Wymień olej silnikowy co 24 miesiące lub na komunikat samochodu
Co 80 000 km
• Wymiana filtra powietrza silnika
• Kontrola systemu odpowietrzania paliwa
Co 240 000 km lub 5 lat
• Kontrola paska napędowego silnika
• Systemy chłodzenia - opróżnianie, płukanie i napełnianie
Co 10 lat
• Płukanie i uzupełnianie układu klimatyzacji
Co 160 000 km
• Wymiana świec zapłonowych i kontrola ich przewodów
 
 
Maxi 


Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 77
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-04-15, 00:28   

No toś Rafał zaszalał ;)
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 60
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-15, 09:50   

Maxi napisał/a:
No toś Rafał zaszalał ;)
Na sąsiada zawsze mogę liczyć :)
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 229
Wysłany: 2019-04-16, 13:59   

Czy ktoś wie co może stukać wewnątrz prawego tylnego błotnika w okolicy bębna pasa bezpieczeństwa? Jak tam się dostać?
_________________
Kierowca prawie elektrycznego bombowca ;-)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2845
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-16, 14:39   

Darek napisał/a:
Czy ktoś wie co może stukać wewnątrz prawego tylnego błotnika w okolicy bębna pasa bezpieczeństwa? Jak tam się dostać?
A na pewno nie jest to coś pod podłogą bagażnika?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2019-04-16, 14:50   

Darek . Te stuki to prawdopodobnie prawy odbojnik klapy bagażnika , tez tak my
 
 
Mariusz66 

Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 31
Skąd: Pogorze k. Gdyni
Wysłany: 2019-04-16, 15:04   

Darek . Te stuki to prawdopodobnie prawy odbojnik klapy bagażnika , też tak myslałem nawet rozkręciłem całą tapicerkę w tej okolicy i okazało się że przy niższych temperaturach stuka odbojnik .Podnies klapę bagażnika i poruszaj tym odbojnikiem .U mnie lewy jest ok a prawy stuka. :-D
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 50
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 55
Wysłany: 2019-04-16, 16:54   

Czy ktoś z szanownych forumowiczów mył kiedyś komorę silnika bo moja jest bardzo brudna pewnie od nowości nie tykana . Przyznam sie że troche sie boje z uwagi na dużo kabli sterowników , rozmawiałem ze znajomym gosciem co ma myjnie i mówił że to można zrobić specjalną myjką parową ale nie bierze odpowiedzialności za powstałe szkody .
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 39
Wysłany: 2019-04-16, 20:54   

Kiedyś myłem w priusie. Ale miałem go około 6 msc i Nic się nie działo.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2845
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-16, 22:55   

ARTEK 68 napisał/a:
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mył kiedyś komorę silnika bo moja jest bardzo brudna pewnie od nowości nie tykana .
Nie myłem, trochę brudna jest, ale kto tam w końcu zagląda? :-) Ktoś w kontekście mycia roweru powiedział kiedyś mądrze, że mycie myjką ciśnieniową powoduje dostanie się wody w miejsca, gdzie sama nigdy by wleźć nie dała rady, więc jeśli już to po prostu z węża - cała elektronika, wszystkie przewody i gniazda są szczelne, więc problemu raczej nie będzie jak woda nie będzie pod wysokim ciśnieniem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12