SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki samochód

Jaki samochód do moich wymagań
Ampera /volt
20%
 20%  [ 6 ]
Leaf
17%
 17%  [ 5 ]
Prius bez plugin
0%
 0%  [ 0 ]
Prius plug-in
3%
 3%  [ 1 ]
Inne - proszę o wpisanie w komentarzu
13%
 13%  [ 4 ]
Pozostań przy obecnym samochodzie
3%
 3%  [ 1 ]
zakup 2 samochodu 100 % elektrycznego
27%
 27%  [ 8 ]
inny samochód 100% elektryczny
13%
 13%  [ 4 ]
Głosowań: 24
Wszystkich Głosów: 29

Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1075
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-28, 06:00   

Apolonia napisał/a:
Stan baterii sprawdzam raz w roku na przeglądzie w ASO, tam jest
kalibrowana i działa najlepiej jak to możliwe. Można też wysłać Emila do
ASO i jako, ze dane o baterii są przesyłane na serwer Reno, ASO może je
odczytać. Tylko co to ma wspólnego z codziennym użytkowaniem auta.


Nie ma mieć nic wspólnego z codziennym użytkowaniem, tylko z zakupem ;) Przyznasz chyba, że podczas zakupu warto znać stan baterii. Wcale się nie dziwię, że kolega chce wiedzieć, jak ma to ocenić.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 579
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-28, 06:10   

Niedługo minie rok jak mam "nowego" Leafa niemal full wypas i załatwia ponad 90% wszystkich jazd samochodowych.
Ale bez "urlopowych ; nagłych /interwencyjnych; ponad 100 kilometrowych".

Jestem zdania (prosiłeś by wyrazić takowe w postach) , że z takimi wątpliwościami i założeniami masz dwa wyjścia : poczekać lub mieć dwa samochody. Tani sprawny spaliniak, by był i sobie stał na wszelki wypadek. I 100% elektryk a tu to już Twój wybór.

PS W moim przypadku i przy mojej "lokalizacji" jedynie póki co Tesla Long Range mogła by być jedyną w domu. I to znając siebie itp jakiś benzyniak by był, tak jak teraz Wrangler żony (stoi ale jest)

CZY bym kupił drugi raz Nissana, czy Zoe, czy nawet Jaguara, I3, WV? :!:
NIE :!: :!: Nie :!:

Ale na pewno tylko elektryka :mrgreen: Nissan, to swoisty test- leasing, Firma, bezboleśnie. :-D

Wszystko co ma poniżej 300 km zasięgu, z wolną własną ładowarką (np. 7 kw) - w naszym kraju, to zabawa i upierdliwość, chyba że auto jest "lokalne/okołokominowe" i tak jest w moim przypadku.
No to jak z wiarą, jaka ona jest zależy gdzie się urodziłeś i tu podobnie. Wszystko zależy głównie od lokalizacji i stylu życia.

A czy warto mieć takie auto, tu jestem w 100% pewny że tak i to nie jakieś hybrydy eko i ekonomiczne. Na pewno nawet na nie bym nie spojrzał.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-28, 06:55   

EE jako jedyne auto w domu nie. Ale jakiś plugin ? Outlander phev może nie jest za 50k, ale dokładając 20k masz zasięg Na Mielec idealny - 30-40km w trybie EE a później masz typową hybrydę a nawet lepiej, bo 4x4 w trybie czysto elektrycznym. Bagażnik bardzo duży, ogólnie auto dość spore.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 402
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-28, 14:48   

Wiem ze tu na forum Bronek obiektywnie opisywał użytkowanie
swojego auta, gdzie wymienił wszystkie za i przeciw.
Jego opis miał spory wpływ na moja decyzję o kolejnym EV
Tesla tez troche dodała od siebie, głównie cenowo.
Jestem przekonany, że myślimy tosamo o następcy.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 579
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-28, 16:49   

U mnie samochód tylko dla wygody i przyjemności . Nie mam innych motywacji. Do, pracy rowery, hulajnogi, spacer lub taxi. Tylko elektryk może z tym wygrać, gdyż jazda jest przyjemnav.
Wakacje to Kamper.

Nie mogę "zejść niżej", a obecnie nikt, nawet Audi czy Jaguar nie mają takich gadżetów, jak paskudny Nissan.
Tylko Tesla daje więcej radość, pomimo usterek, słabego serwisu itd.
ZASIĘG TO NIE WSYSTKO. A wszyscy o to tylko pytają, czasem o ładowanie plus, za ile? .

A mnie kręci : autopilot, kamerki, parkowanie, jazda "bez trzymanki" i trakcja. Niestety do elektryka tylko 4x4, inaczej nie ma radochy. No, może gdyby był napęd na tył?

Dla 4x4 i autopilota i mniej dla zasięgu, czekam na Teslę.

Póki co Nissan jest super, a gdy Tesla zawita do nas i nic innego z "jajem" nie powstanie, to jeżdżę Nissanem, oby nie do u... śmierci. :cry: W kraju "węgla i stali, wódy i konwalii"


PS. Może czytaliście ile Chińczycy ładowarek w ub roku oddali? A my cieszymy się z durnego gniazdka 3F :-/
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
aviator 
i3 94Ah rex

Wiek: 39
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 39
Skąd: celomS
Wysłany: 2019-04-28, 18:18   

W zimie na lodzie rwd z epedałem skutecznie Cię do tego rodzaju napędu w elektryku zniechęci....
4x4 TAK reszta, to tylko do pyrku pyrku się nadaje, chociaż nie będę narzekał, bo na suchym radocha jest nieziemska...
_________________
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 402
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-28, 18:21   

A tak na marginesie, nissan renault razem tworzyli elektryki i mogli zrobić wówczas super auto EV czyli leaf z opcją na ładowanie 3-fazy 32A i gniazdo TYP2 to by uszczęśliwilo sporo uzytkownikow i dało spora przewage w sprzedazy
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-28, 19:09   

Już nie raz mówiłem ze mój Spark z momentem 542Nm powinien mieć chociażby mały silnik na tyle. Teraz to niestety ciągła walka z trakcją na suchym, a co dopiero mokrym... Ale fun jest :) do tego PV na dachu i koszt 0 :)
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-04-28, 19:27   

Co to pv?
Ogniwo solarne?
To zdaje egzamin w naszym klimacie?
Ostatnio zmieniony przez marcin.elektro 2019-04-28, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-04-28, 19:41   

marcin.elektro napisał/a:
Co to pv?
Ogniwo solarne?
To zdaje egzamin w naszym klimacie?

są to ogniwa fotowoltaiczne i zadają egzamin dziś cięko ale ... https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10210 - moja instalacja 1,7kW mocy. Przy elektryku rozbuduję instalację --> taki plan
Zagłębiając się w temat EE to od roku 2017 zaczyna się robić ciekawie. Powiem tak kia SOUL II jest ciekawą propozycją ale jej wygląd ...
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 579
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-28, 20:15   

aviator napisał/a:
W zimie na lodzie rwd z epedałem skutecznie Cię do tego rodzaju napędu w elektryku zniechęci....
4x4 TAK reszta, to tylko do pyrku pyrku się nadaje, chociaż nie będę narzekał, bo na suchym radocha jest nieziemska...


Miałem kupę lat Chevy SSR v8 na tył {sprzedałem do Poznania w ub roku) .
Laczek 20" 30 cm SZER TYŁ . :mrgreen: przód 19" no to roadster.
Nie łapał kolein i chwila a widziałem tył ale nie w lusterku.
Tak, że wiem co znaczy ponad 320 KM na tylnej osi. :mrgreen:

Zimy akurat mamy kiepskie. Tą przelatałem Leafem na letnich. Trzeba delikatnie, fakt Epedal akurat w trybie D bez problemu
Wiem, że w Teslach rekuperacja czasem przeszkadzała. Tu nie miałem problemu, niemniej letnie oponki wykluczaly jazdę w śniegu. Czyli z tydzień stał. :mrgreen: taka to zima była.

PhotoPictureResizer_190428_201918914-1024x576.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 210,06 KB

PhotoPictureResizer_190428_201644044-1024x576.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 220,08 KB

_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 47
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 33
Wysłany: 2019-04-28, 20:45   

Ok wszystko jasne na dach domu to tak dobieramy moc i działa.Myzlalem że masz na sparku.;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-28, 22:48   

[quote="vwir"]
adam83 napisał/a:
Aby zregenerować baterię wystarczy wymienić najsłabsze ogniwa. Koszt pojedynczego ogniwa do leafa oscyluje w okolicach 300-400 pln.
Oj nie zawsze, wymiana najsłabszego ogniwa zwiększa pojemność baterii do poziomu kolejnego najsłabszego ogniwa, które wcale nie musi być tak daleko za tym wymienionym.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-04-29, 09:11   

[quote="PatrykS"]
vwir napisał/a:
adam83 napisał/a:
Aby zregenerować baterię wystarczy wymienić najsłabsze ogniwa. Koszt pojedynczego ogniwa do leafa oscyluje w okolicach 300-400 pln.
Oj nie zawsze, wymiana najsłabszego ogniwa zwiększa pojemność baterii do poziomu kolejnego najsłabszego ogniwa, które wcale nie musi być tak daleko za tym wymienionym.


Zgadza się jeszcze tu dochodzi jeszcze rezystancja wewnętrzna itp... kolega mi to próbował wyjaśnić. A tak naprawdę najlepiej każde ogniwo naładować i rozładować indywidualnie ... tylko to trochę zajmie czasu.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1075
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-29, 10:09   

[quote="PatrykS"]
vwir napisał/a:
adam83 napisał/a:
Aby zregenerować baterię wystarczy wymienić najsłabsze ogniwa. Koszt pojedynczego ogniwa do leafa oscyluje w okolicach 300-400 pln.
Oj nie zawsze, wymiana najsłabszego ogniwa zwiększa pojemność baterii do poziomu kolejnego najsłabszego ogniwa, które wcale nie musi być tak daleko za tym wymienionym.


Zauważyłeś liczbę mnogą w mojej wypowiedzi? Tak - czasami może się okazać, że wszystkie ogniwa są w miarę równo zużyte i należy wymienić wszystkie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-29, 10:42   

vwir napisał/a:
Zauważyłeś liczbę mnogą w mojej wypowiedzi?
OK - sprytna sztuczka :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-04-29, 22:46   

Próbowałem podsumować wasze zmagania w próbach podpowiedzi jakie rozwiązanie byłoby najlepsze i.... Nic nie wymyśliłem:) tj tylko to że w może mi tylko matematyka pomóc. Wstrzymam się z zakupem minimum miesiąc dwa albo i trzy. W tym czasie będę zapisywał przebieg wg kryteriow:
1 więcej niż 30
2 więcej niż 50
3 więcej niż 100
4 więcej niż 200
Wycieczki krótsze niż punk 1 nie będę zapisywał będzie mierzony z licznika (typowe kręcenie koło komina). Przedziały powiązane są z zasiegami samochodów :) które rozważam.
Start licznika to około 199600 km i zobaczymy jak będzie i ciekawe czy uda mi się sumiennie wypełnić założenia..
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 402
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-04-30, 10:56   

To podejście wręcz naukowe stosowane przez gminy powiaty rządy.
Z obserwacji wiemy ze rzadko dawały efekty w postaci realizacji.
Ja kupiłem początkowo mojej Pani, ale szybko jej pozazdroscilem
wiec kupiłem drugi, a potem trzeci, którym jeździ ojciec. Docelowo jeden
spalinowy na firme ma obsługiwac potrzebe dalszych wycieczek.
Jak juz kupisz wsiadziesz pouzywasz to spalinowy pójdzie w dostawke.
Ja ostanio tankowalem w grudniu, przed swietami, teraz na majówkę
planuje spalić zawartość zbiornika. Wcale mnie nie ciągnie do tego
200 konnego diesla.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 108
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-30, 14:57   

Apolonia napisał/a:
To podejście wręcz naukowe stosowane przez gminy powiaty rządy.
Z obserwacji wiemy ze rzadko dawały efekty w postaci realizacji.
Ja kupiłem początkowo mojej Pani, ale szybko jej pozazdroscilem
wiec kupiłem drugi, a potem trzeci, którym jeździ ojciec. Docelowo jeden
spalinowy na firme ma obsługiwac potrzebe dalszych wycieczek.
Jak juz kupisz wsiadziesz pouzywasz to spalinowy pójdzie w dostawke.
Ja ostanio tankowalem w grudniu, przed swietami, teraz na majówkę
planuje spalić zawartość zbiornika. Wcale mnie nie ciągnie do tego
200 konnego diesla.


Coś w tym jest :)
Jak człowiek rozpocznie zabawę z elektrykami, to się w nich zakocha i koniec.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 579
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-30, 15:30   

Żona tankowała w październiku, a Wrangler V6 benzyna swoje pali :-D
Stoi a że marka i typ raczej wolno podlegająca degradacji modowej, to jest jak Rka czekając na wezwanie.
Jeść nie wola.
Ale u nas wszyscy zdrowi :mrgreen:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-04-30, 16:34   

mmazi napisał/a:
Apolonia napisał/a:
To podejście wręcz naukowe stosowane przez gminy powiaty rządy.
Z obserwacji wiemy ze rzadko dawały efekty w postaci realizacji.
Ja kupiłem początkowo mojej Pani, ale szybko jej pozazdroscilem
wiec kupiłem drugi, a potem trzeci, którym jeździ ojciec. Docelowo jeden
spalinowy na firme ma obsługiwac potrzebe dalszych wycieczek.
Jak juz kupisz wsiadziesz pouzywasz to spalinowy pójdzie w dostawke.
Ja ostanio tankowalem w grudniu, przed swietami, teraz na majówkę
planuje spalić zawartość zbiornika. Wcale mnie nie ciągnie do tego
200 konnego diesla.


Coś w tym jest :)
Jak człowiek rozpocznie zabawę z elektrykami, to się w nich zakocha i koniec.


No proszę was tutaj mamy instytucje w których matematyka ma potwierdzić już założoną tezę :) W tych przypadkach mamy bardziej styczność z księgowością niż matematyką.


Sprawdziłem dokładnie licznik i start od wczoraj 199528 km i zaczynamy "zabawę"
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 579
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-04-30, 16:54   

:mrgreen: Jeszcze nie masz elektryką, a już masz zabawę. :mrgreen:
To jak seks, wystarczy pomyśleć a już jest przyjemnie :oops:

:kufel
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1075
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-04-30, 17:26   

Jeśli używasz yanosika to masz to za darmo. W sensie historia tras oraz ich długość. Jeśli masz bluetooth w swoim aucie to yanosik moze się sam włączać i wyłączać, więc już w ogóle nie będziesz musiał niczego robić.
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-05-07, 18:15   

vwir napisał/a:
Jeśli używasz yanosika to masz to za darmo. W sensie historia tras oraz ich długość. Jeśli masz bluetooth w swoim aucie to yanosik moze się sam włączać i wyłączać, więc już w ogóle nie będziesz musiał niczego robić.

Yanosika włączam na trasy... Trochę przełamanie wskazania
Stan licznika 199952 320 km trasa czyli 150 km w jedną i drugą stronę i 20 na miejscu oczywiście brak możliwości ładowania.
 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 25
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-05-08, 18:31   

Szukałem na internetach wymiarów bagażnika i nic brak. Jeśli mnożenie to zmierzycie bagażniki w amperze i leaf-ie tak jak już o to prosiłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15