SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tania ładowarka DC do elektryka - czy się da ?
Autor Wiadomość
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-13, 15:00   

- a znacie jakieś gotowce dla komunikacji BMS, zwykle tam uzywa sie PLC Combo lub CAN2 dla CHAdeMO (GB/T).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-13, 15:24   

spairo napisał/a:
a znacie jakieś gotowce dla komunikacji BMS
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-2012-2014-Toyota-RAV4-EV-JdeMORav4.htm

Samą elektronikę da się zrobić za 100zł na Arduino. Do tego gniazdo CHAdeMO, bezpiecznik, styczniki - z demobilu da się wyciągnąć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-28, 13:40   

Się poddałem i kupuję w SK Setec 3 fazy ->DC 10kW za 2500 Eur (bez VAT na firmę).

Myślę jeszcze, jak najprościej ładować ładować bezpośrednio (no prawie...) z paneli PV, ale to powoli i na spokojnie jak powstanie sama instalacja...
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-28, 15:14   

kinemax napisał/a:
Myślę jeszcze, jak najprościej ładować ładować bezpośrednio (no prawie...) z paneli PV, ale to powoli i na spokojnie jak powstanie sama instalacja...
Gdyby tylko samochód się nie zburzył, że dostaje inny prąd niż prosi, to problemu nie ma :-) Ale nie wiadomo jak będzie, więc trzeba by prądem z PV sterować, i w sumie jest na to prosty sposób bez żadnej energoelektroniki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 56
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-29, 07:23   

kinemax napisał/a:
Się poddałem i kupuję w SK Setec 3 fazy ->DC 10kW za 2500 Eur (bez VAT na firmę).



Ładowarka pokładowa I-Pace to DC 7kW, warto tyle kasy wydać ?

https://promelectr.ru/zaryadnye-stancii/zaryadnaya-stanciya-dlya-elektromobilej-25kvt-ccs

25 kW !!

https://www.deltaww.com/P...Name=DC+Wallbox

Taką łdowarką ładuje w Katowicach u dilera Jaguara.
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 45
Wysłany: 2019-03-29, 13:12   

Najtańsza ładowarka to główny inverter:) posiada on możliwość hamowania odzyskowego. Więc podlaczajac zamiast silnika- sieć i zasymulowac hamowanie to powinno ladowac akumulator z mocą jaka jest ustawiona na odzysk.
 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-29, 14:51   

- czy aby odzysk nie jest zaplanowany na krótki okres czasu a nie do pracy ciągłej ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-29, 15:26   

Już niejednokrotnie widziałem filmy z holowania (na przykład leafa) jako najszybszy sposób na naładowanie baterii.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 15
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-03-29, 15:48   

I teraz rodzi się pytanie, czy jeśli kiedyś dojdzie do sytuacji wyładowania na trasie nie warto mieć ze sobą linkę do holowania?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-29, 15:53   

spairo napisał/a:
- czy aby odzysk nie jest zaplanowany na krótki okres czasu a nie do pracy ciągłej ?
Wszystko zależy od mocy - pełna przy odzysku na pewno przeciąża inwerter, ale jej połowa czy 1/3 to już pewnie OK.

vwir napisał/a:
Już niejednokrotnie widziałem filmy z holowania (na przykład leafa) jako najszybszy sposób na naładowanie baterii.
No szybciej niż CHAdeMO to pewnie nie będzie.

Hakun napisał/a:
I teraz rodzi się pytanie, czy jeśli kiedyś dojdzie do sytuacji wyładowania na trasie nie warto mieć ze sobą linkę do holowania?
Warto na różne sytuacje, nie tylko na wyładowaną baterię, np. na utknięcie w błocie czy śniegu :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2019-03-29, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1110
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-29, 15:59   

Nigdy w żadnym aucie nie woziłem linki, ale akurat w elektryku na długiej trasie ma to duży sens. Dużo większy niż utknięcie pośrodku pustyni ładowarkowej. Czy tam nawet 1km przed ładowarką ;)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 447
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-29, 17:51   

Dużo tu napisano i w temacie I-Pace, to się nieco zgubiłem.
Powiedzcie mi proszę, co to za ładowarka Setec DC,
a właściwie o jakich prądach mowa?
Widzę 10 kW prądu DC, a I-Pace ma 7 kW pokładową co chcemy zyskać?
3 kW, czy zamiast AC DC?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-29, 23:36   

Apolonia napisał/a:
Widzę 10 kW prądu DC, a I-Pace ma 7 kW pokładową co chcemy zyskać?
3 kW, czy zamiast AC DC?
Jeszcze podział obciążenia na 3 fazy - Kociak i inne 6kW samochody chciałyby 30A, nie każdy ma takie bezpieczniki/przyłącze 3x32A w domu, a już 3x16, 3x20 lub 3x25 całkiem często.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 447
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-14, 15:44   

Ja nie wiem czy się nie powtórzę ale takie ładowarki są na allegro gotowe budowle od 2000 zł.
Mam na myśli ładowarki od ZOE sa one 22 lub 43 kW i brakuje im tylko cywilizowanej obudowy.
Mam też taką w garażu i z ciekawości zajrzałem do niej, sporo tam Panasonic.
Pewnie sterownik trzeba by pouczyć, że VIN nie jest istotny, bo tak się drań komunikuje.
Obudowa masywna, aż za, no ale chłodzenie tam jest i musi wytrzymać wstrząsy jak i zderzenia.
Ja pojęcia o tym raczej nie mam, traktujmy to jako pomysł, ale technicznie wygląda na możliwe.
Spróbuje temat ugryźć z kimś oblatanym w kabelkach, ale jak zawsze czas nie jest z gumy.
Może macie jakieś uwagi?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-14, 16:21   

Mamy - do działania potrzebny jest silnik z ZOE, w Cameleonach do przetwarzania energii używają uzwojeń silnika jako cewek.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 447
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-14, 20:07   

Oooo cenna wskazówka.
Silnik tez mam, ale z peknieta obudowa.
To raczej nie będzie istotne?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2868
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-14, 22:27   

Apolonia napisał/a:
To raczej nie będzie istotne?
Raczej nie będzie istotne, ale tu już moja wiedza w temacie ZOE się kończy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11