Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tania ładowarka DC do elektryka - czy się da ?
Autor Wiadomość
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-13, 15:00   

- a znacie jakieś gotowce dla komunikacji BMS, zwykle tam uzywa sie PLC Combo lub CAN2 dla CHAdeMO (GB/T).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-13, 15:24   

spairo napisał/a:
a znacie jakieś gotowce dla komunikacji BMS
https://shop.quickchargepower.com/JdeMO-for-2012-2014-Toyota-RAV4-EV-JdeMORav4.htm

Samą elektronikę da się zrobić za 100zł na Arduino. Do tego gniazdo CHAdeMO, bezpiecznik, styczniki - z demobilu da się wyciągnąć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kinemax 
kinemax

Dołączył: 17 Paź 2018
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-28, 13:40   

Się poddałem i kupuję w SK Setec 3 fazy ->DC 10kW za 2500 Eur (bez VAT na firmę).

Myślę jeszcze, jak najprościej ładować ładować bezpośrednio (no prawie...) z paneli PV, ale to powoli i na spokojnie jak powstanie sama instalacja...
_________________
Paweł
I-Pace napędzany solarami ;)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-28, 15:14   

kinemax napisał/a:
Myślę jeszcze, jak najprościej ładować ładować bezpośrednio (no prawie...) z paneli PV, ale to powoli i na spokojnie jak powstanie sama instalacja...
Gdyby tylko samochód się nie zburzył, że dostaje inny prąd niż prosi, to problemu nie ma :-) Ale nie wiadomo jak będzie, więc trzeba by prądem z PV sterować, i w sumie jest na to prosty sposób bez żadnej energoelektroniki :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 82
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-03-29, 07:23   

kinemax napisał/a:
Się poddałem i kupuję w SK Setec 3 fazy ->DC 10kW za 2500 Eur (bez VAT na firmę).



Ładowarka pokładowa I-Pace to DC 7kW, warto tyle kasy wydać ?

https://promelectr.ru/zaryadnye-stancii/zaryadnaya-stanciya-dlya-elektromobilej-25kvt-ccs

25 kW !!

https://www.deltaww.com/P...Name=DC+Wallbox

Taką łdowarką ładuje w Katowicach u dilera Jaguara.
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 33
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 53
Wysłany: 2019-03-29, 13:12   

Najtańsza ładowarka to główny inverter:) posiada on możliwość hamowania odzyskowego. Więc podlaczajac zamiast silnika- sieć i zasymulowac hamowanie to powinno ladowac akumulator z mocą jaka jest ustawiona na odzysk.
 
 
spairo 

Wiek: 63
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-29, 14:51   

- czy aby odzysk nie jest zaplanowany na krótki okres czasu a nie do pracy ciągłej ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1654
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-29, 15:26   

Już niejednokrotnie widziałem filmy z holowania (na przykład leafa) jako najszybszy sposób na naładowanie baterii.
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 45
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-03-29, 15:48   

I teraz rodzi się pytanie, czy jeśli kiedyś dojdzie do sytuacji wyładowania na trasie nie warto mieć ze sobą linkę do holowania?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-29, 15:53   

spairo napisał/a:
- czy aby odzysk nie jest zaplanowany na krótki okres czasu a nie do pracy ciągłej ?
Wszystko zależy od mocy - pełna przy odzysku na pewno przeciąża inwerter, ale jej połowa czy 1/3 to już pewnie OK.

vwir napisał/a:
Już niejednokrotnie widziałem filmy z holowania (na przykład leafa) jako najszybszy sposób na naładowanie baterii.
No szybciej niż CHAdeMO to pewnie nie będzie.

Hakun napisał/a:
I teraz rodzi się pytanie, czy jeśli kiedyś dojdzie do sytuacji wyładowania na trasie nie warto mieć ze sobą linkę do holowania?
Warto na różne sytuacje, nie tylko na wyładowaną baterię, np. na utknięcie w błocie czy śniegu :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2019-03-29, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1654
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-03-29, 15:59   

Nigdy w żadnym aucie nie woziłem linki, ale akurat w elektryku na długiej trasie ma to duży sens. Dużo większy niż utknięcie pośrodku pustyni ładowarkowej. Czy tam nawet 1km przed ładowarką ;)
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-29, 17:51   

Dużo tu napisano i w temacie I-Pace, to się nieco zgubiłem.
Powiedzcie mi proszę, co to za ładowarka Setec DC,
a właściwie o jakich prądach mowa?
Widzę 10 kW prądu DC, a I-Pace ma 7 kW pokładową co chcemy zyskać?
3 kW, czy zamiast AC DC?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-29, 23:36   

Apolonia napisał/a:
Widzę 10 kW prądu DC, a I-Pace ma 7 kW pokładową co chcemy zyskać?
3 kW, czy zamiast AC DC?
Jeszcze podział obciążenia na 3 fazy - Kociak i inne 6kW samochody chciałyby 30A, nie każdy ma takie bezpieczniki/przyłącze 3x32A w domu, a już 3x16, 3x20 lub 3x25 całkiem często.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-14, 15:44   

Ja nie wiem czy się nie powtórzę ale takie ładowarki są na allegro gotowe budowle od 2000 zł.
Mam na myśli ładowarki od ZOE sa one 22 lub 43 kW i brakuje im tylko cywilizowanej obudowy.
Mam też taką w garażu i z ciekawości zajrzałem do niej, sporo tam Panasonic.
Pewnie sterownik trzeba by pouczyć, że VIN nie jest istotny, bo tak się drań komunikuje.
Obudowa masywna, aż za, no ale chłodzenie tam jest i musi wytrzymać wstrząsy jak i zderzenia.
Ja pojęcia o tym raczej nie mam, traktujmy to jako pomysł, ale technicznie wygląda na możliwe.
Spróbuje temat ugryźć z kimś oblatanym w kabelkach, ale jak zawsze czas nie jest z gumy.
Może macie jakieś uwagi?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-14, 16:21   

Mamy - do działania potrzebny jest silnik z ZOE, w Cameleonach do przetwarzania energii używają uzwojeń silnika jako cewek.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-05-14, 20:07   

Oooo cenna wskazówka.
Silnik tez mam, ale z peknieta obudowa.
To raczej nie będzie istotne?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-14, 22:27   

Apolonia napisał/a:
To raczej nie będzie istotne?
Raczej nie będzie istotne, ale tu już moja wiedza w temacie ZOE się kończy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-10, 18:14   

Panowie czy ktoś podją by się stworzenia ładowarki DC z podzespołów Zoe?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2816
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-10, 18:57   

Podjąć się możemy ale co z tego :)
Szanse pozytywnego zakończenia przy olbrzymim nakładzie sił i środków jest mało prawdopodobne.
Zarówno wersje starsze wyprodukowane w Polsce ( z tzw Cameleonem 55 kW) czy nowe produkowane we Francji ( 22kW) wykorzystują uzwojenie silnika jako indukcyjność łądowarki , gdzie super ważne są długości i ukształtowanie przestrzenne każdego łącznika. Skrócenie czy też wydłużenie nawet jednego elementu może uniemożliwi poprawną pracę ładowarki.
Już duzo tańsze jest zbudowanie ładowarki z flatpacków czy też z UPS-ów dużej mocy
Problematyczne jedynie jest zrobienie kontrolera oraz zakup w rozsądnej cenie wtyczek Chademo czy też CCS
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-10, 19:37   

Chwilę bo jakoś nie rozumiem.
Graty mam w magazynie, silnik jest, to komplet ten francuski 22 kw
Nic nie skracamy działamy z tym co wybebeszylem z auta.
Dochodzę do sprawy kontrolera czyli go nie ma w tym co wymontowalem?
Wtyczka to rozumiem, utniemy na Orlenie ;) 600 zl??
Co masz na myśli że jest tańsze z flatpakow, jak ja powyższe mam.
Oddam na złom lub zapłacę komuś za zrobienie z tego czegoś pożytecznego.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2816
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-10, 21:30   

Apolonia napisał/a:
Chwilę bo jakoś nie rozumiem.

Co ma napedzać ta ładowarka i przez co ? Inny samochód ( np Leafa przez Chademo ? )

Apolonia napisał/a:
Graty mam w magazynie, silnik jest, to komplet ten francuski 22 kw

Czyli duża część kosztów odpada. Ile razem z silnikiem te graty ważą ? Ile przestrzeni zajmują ?

Apolonia napisał/a:
Nic nie skracamy działamy z tym co wybebeszylem z auta.

Masz scheamty i dokłądne zdjęcia jak co było złożone ze sobą ?

Apolonia napisał/a:
Dochodzę do sprawy kontrolera czyli go nie ma w tym co wymontowalem?

Chodzi o kontroler który będzie się dogadywał z łądowanym samochodem ( np tym Leafem) . Tu musiałbym się uśmiechać do PartykaS bo jemu to chodzi po głowie a ja nie mam aż tyle wiedzy co nasz guru aby zrobić samemu taki kontroler.

Apolonia napisał/a:
Wtyczka to rozumiem, utniemy na Orlenie ;) 600 zl??

Można i tak ( ale wtedy nie będzie nam po drodze )

Apolonia napisał/a:
Co masz na myśli że jest tańsze z flatpakow, jak ja powyższe mam.

Bo takich ładowarek do Renault Kangoo ZE r z flatpacków już kilka popełniłem, a ich koszt wykonania to ok 2500 zł na gotowo . Moc takiej ładowarki oczwyiście w wersji 3f to 12kW a masa to całe 14 kg i wielkościwo jest to skrzyeczka o wymiarach 30 x30 x 50 cm

Apolonia napisał/a:
Oddam na złom lub zapłacę komuś za zrobienie z tego czegoś pożytecznego.

jak masz oddać na złom to chętnie przygarnę ( w celach badawczych) . bardzo mnie interesuje techologia ZOE i chodzi mi on po głowie bo spełnia moje parametry zasiegu od domu do hacjendy elektrykiem :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1197
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-10, 22:01   

Ja chcę stworzyć ładowarkę stacjonarna DC,
która podłączona do siły 22 kw poda prąd DC.
Aby taki Leaf czy I-pace ładował się szybciej w domu.
Ladowarka z Zoe jest nadal złożona tylko silnik jest osobno
i rozebrany na cztery części, bo ciężkie to w całości.
Okablowanie z wtyczkami również jest.
Ogólnie zaczynając od wtyczki siły z EVSE do wtyczki
do baterii wszystko jest. Wygląda jak w linku poniżej

https://chargedevs.com/newswire/improved-motor-and-controller-gives-renault-zoe-greater-range/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2816
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-10, 23:22   

Apolonia napisał/a:
Ja chcę stworzyć ładowarkę stacjonarna DC,
która podłączona do siły 22 kw poda prąd DC.

Leaf potrzebuje Chademo a iPace CCS2 . Wg mojej wiedzy nie da się tanio zdobyć wtyków a i kontrolery dogadujące się z tymi pojazdami które będę kontrolowały tą nową łądowarkę pod względem napięć i prądów ( szybkości ładowania) dopiero trzeba stworzyć smamu . Do tego to tak naprawde musza być dwa zupełnie rózne kontrolery


Apolonia napisał/a:
Aby taki Leaf czy I-pace ładował się szybciej w domu.

j.w.

Apolonia napisał/a:
Ladowarka jest nadal złożona tylko silnik jest osobno
i rozebrany na cztery czasu, bo ciężkie to w całości.
Okablowanie z wtyczkami również jest.
Ogólnie zaczynając od wtyczki siły z EVSE do wtyczki
do baterii wszystko jest. Wygląda jak w linku poniżej

https://chargedevs.com/newswire/improved-motor-and-controller-gives-renault-zoe-greater-range/

W ZOE napięcie HW idzie do złacza baterii ale komunikacja odbywa się poprzez CAN. Na razie nikt nigdzie jeszcze nie publikował ani nie rozgryzał listy rozkazów CAN w tym samochodzie.
A znająć co nieco samochody Renault ( mam od 5 lat Dacię ) i rozgryzając sam układ nawigacji okazało się że Renault wymyśliło wszystko od początku po swojemu . Otóz wszystkie główne układy w samochodach Reanult i Dacia sa połączone fizycznie standardową siecią CAN ale niektóre z nich mimo że są w tej sieci nie działaja przy wysyłąniu rozkazów w sieci. Bo Renault wymyśliło wewnętrzną sieć logiczną nazywaną MultimediaCan działającą w innej wartstiwie logicznej ( z innymi adresami ) mimo że fizycznie jest to ta sama sieć CAN . W ten np sposób prawie kazde Renault i Dacia mogą być samochodami prawie autonmicznymi bo najtańsza nawigacja montowana w Daciach i Renault ma możliwość zdalnego ( zdalnie sterowanego) jak też niezależnie wg zadanego czasu uruchomianie samochodu .
Oczywiście funkcja ta nigdzie nie jest opisana ani udokomentowana . A mnie na razie udało się wyłącznie uruchamiać samochód wg kryterium czasowego lub temperaturowego

Ja do Smarta wkładam taką szybką ładowarkę DC , wilkość jednego tomu encyklopedii , masa 12 kg i tylko 22 kW mocy :) a że firma normalna to zwykłe komendy CAN do komunikacji . I gdyby nie ta cena to by było najlepsze rozwiazanie
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2816
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-10, 23:27   

Apolonia napisał/a:
Ja chcę stworzyć ładowarkę stacjonarna DC,
która podłączona do siły 22 kw poda prąd DC.

Leaf potrzebuje Chademo a iPace CCS2 . Wg mojej wiedzy nie da się tanio zdobyć wtyków a i kontrolery dogadujące się z tymi pojazdami które będę kontrolowały tą nową łądowarkę pod względem napięć i prądów ( szybkości ładowania) dopiero trzeba stworzyć smamu . Do tego to tak naprawde musza być dwa zupełnie rózne kontrolery


Apolonia napisał/a:
Aby taki Leaf czy I-pace ładował się szybciej w domu.

j.w.

Apolonia napisał/a:
Ladowarka jest nadal złożona tylko silnik jest osobno
i rozebrany na cztery czasu, bo ciężkie to w całości.
Okablowanie z wtyczkami również jest.
Ogólnie zaczynając od wtyczki siły z EVSE do wtyczki
do baterii wszystko jest. Wygląda jak w linku poniżej

https://chargedevs.com/newswire/improved-motor-and-controller-gives-renault-zoe-greater-range/

W ZOE napięcie HW idzie do złacza baterii ale komunikacja odbywa się poprzez CAN. Na razie nikt nigdzie jeszcze nie publikował ani nie rozgryzał listy rozkazów CAN w tym samochodzie.
A znająć co nieco samochody Renault ( mam od 5 lat Dacię ) i rozgryzając sam układ nawigacji okazało się że Renault wymyśliło wszystko od początku po swojemu . Otóz wszystkie główne układy w samochodach Reanult i Dacia sa połączone fizycznie standardową siecią CAN ale niektóre z nich mimo że są w tej sieci nie działaja przy wysyłąniu rozkazów w sieci. Bo Renault wymyśliło wewnętrzną sieć logiczną nazywaną MultimediaCan działającą w innej wartstiwie logicznej ( z innymi adresami ) mimo że fizycznie jest to ta sama sieć CAN . W ten np sposób prawie kazde Renault i Dacia mogą być samochodami prawie autonmicznymi bo najtańsza nawigacja montowana w Daciach i Renault ma możliwość zdalnego ( zdalnie sterowanego) jak też niezależnie wg zadanego czasu uruchomianie samochodu .
Oczywiście funkcja ta nigdzie nie jest opisana ani udokomentowana . A mnie na razie udało się wyłącznie uruchamiać samochód wg kryterium czasowego lub temperaturowego

Ja do Smarta wkładam taką szybką ładowarkę DC , wilkość na rysunku , masa 12 kg i tylko 22 kW mocy :) a że firma normalna to zwykłe komendy CAN do komunikacji . I gdyby nie ta cena to by było najlepsze rozwiązanie

PS. Ktoś wie jak się nazywa złącze prądowe HV i gdzie zdobyć taką wtyczke /kabel
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3472
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-11, 00:06   

jas_pik napisał/a:
Leaf potrzebuje Chademo a iPace CCS2 . Wg mojej wiedzy nie da się tanio zdobyć wtyków
Ponoć w Chinach za kilkaset złotych się da, ale jeszcze nie próbowałem. Mam wtyk CHAdeMO - nabyty z demobilu, nie pożyczony z Orlena :-)

jas_pik napisał/a:
kontrolery dogadujące się z tymi pojazdami które będę kontrolowały tą nową łądowarkę pod względem napięć i prądów ( szybkości ładowania) dopiero trzeba stworzyć smamu . Do tego to tak naprawde musza być dwa zupełnie rózne kontrolery
Potwierdzam. Do CHAdeMO będzie prosto (mam dokumentację i pewne doświadczenie), do CCSa ani jednego ani drugiego póki co.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11