SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla jaki model S czy moze 3
Autor Wiadomość
jakosek 
elektronik amator

Wiek: 32
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2019-05-20, 08:54   

Wiem, wiem. Różnica między ON a elektrykiem ładowanym z gniazdka w domu (nocna taryfa) daje mi miesięcznie 500zł oszczędności przy moich przebiegach. Wliczam to w realny koszt zakupu elektryka, a raczej mogę sobie pozwolić o te 500zł więcej w racie leasingu.
Tylko obecnie kończę budowę domu... Są pewne priorytety w życiu :-D Dlatego jeszcze ten rok muszę wytrzymać, obecnie każda złotówka jest potrzebna.
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-05-20, 11:35   

jakosek napisał/a:
Wiem, wiem. Różnica między ON a elektrykiem ładowanym z gniazdka w domu (nocna taryfa) daje mi miesięcznie 500zł oszczędności przy moich przebiegach. Wliczam to w realny koszt zakupu elektryka, a raczej mogę sobie pozwolić o te 500zł więcej w racie leasingu.
Tylko obecnie kończę budowę domu... Są pewne priorytety w życiu :-D Dlatego jeszcze ten rok muszę wytrzymać, obecnie każda złotówka jest potrzebna.


rozumiem. mozna czasem poprzesuwac wydatki, akurat ja juz jestem po budowie, natomiast w jej trakcie nieplanowane wczesniej PV pokrylo w calosci nasze polacie dachu domu i garazu - czyli zamiast na ogrodzenie, meble salonowe czy inne generatory wygladu i kosztow poszlo. a reduktor kosztow.

wiadomo, kazdy przypadek jest inny, ale moze cos jednak mozna zastopowac i zastopowac smrodzenie dezelem ;) ?
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 241
Wysłany: 2019-05-21, 11:48   

jakosek napisał/a:
Ja nadal planuję zakup w przyszłym roku i obecnie - skłaniał bym się kupić używaną S85D z okolic 2015 roku - cenowo koło 200k da radę już znaleźć. Ale za rok sytuacja może się zmienić, do tego na rynku pojawią się używane model 3. No nic, obserwujemy rynek dalej ;)


Pytanie czy piszesz o 200k netto czy brutto. S85D w wersji EU 2015r. z normalnym przebiegiem do 100tys km z pełnym supportem Tesli, zdalnym dostępem online do auta, aktualizacjami softu, AP, gwarancją i przede wszystkim z bezpłatnymi SC za 200k brutto raczej ciężko będzie kupić, celowałbym w okolice >= 250k brutto raczej no chyba, że wersje USA albo jakiś ulep składany z 3 i root'owany bez supportu, lub z przebiegiem ponad 300tys-400tys. km po jakimś taxi. S85D to chyba najrozsądniejszy wybór z Sek za rozsądna kasę, zwłaszcza, że w tych wersjach było już sporo zmian produkcyjnych i pozbawione są one np. podobnie jak 100D problemu ograniczania mocy ładowania SC po 50tys. km jak np. 90D czy 75D:
https://www.youtube.com/watch?v=Qbl74bL0zGQ

Nie wyobrażam sobie dać tyle kasy za auto i nie mieć gwarancji, wprawdzie silniki i baterie w 85D już rzadziej padają niż we wcześniejszych wersjach no ale lepiej dmuchać na zimne. AWD znacznie lepiej się prowadzi niż RWD, jest kolosalna różnica w trakcji. Czy ceny za rok spadną, ciężko przewidzieć, moim zdaniem wszystkie auta z bezpłatnymi SC będą się trzymać w cenie a 2015r. i początek 2016r. były ostatnimi rocznikami gdzie Tesla dawała SC za free.

PS. Na pewne kwestie przy zakupie zwracaj szczególną uwagę:
- nie wierz handlarzom, że każda Tesla ma bezpłatne SC, jeśli nie potwierdzisz tego w Tesli nie masz pewności (nie wiesz co w przyszłości Tesla zrobi z root'owanymi auta, które mają włączone SC chałupniczo u Pana Janusza w szopie, Tesla ostatnio mocno patrzy na koszty i ogranicza je tam gdzie może a nie jest problemem aby SC filtrował root'owane auta)
- nie wierz handlarzom, że oferują Ci auto z supportem zdalnym i gwarancją, jeśli nie potwierdzisz tego w Tesli nie masz pewności, zwłaszcza, że auta z supportem objęte są częstymi przywoławczymi akcjami serwisowymi producenta i rożnymi modyfikacjami typu retrofit bezpłatnie
- zasięgnij języka jakie są ceny części: silniki, baterie jeśli nie masz oficjalnej gwarancji Tesli na auto kwoty mogą przerazić
- SC, aktualizacje softu i autopilot w takim aucie to podstawa, auto zyskuje nowe funkcjonalności przez OTA z dnia na dzień, komfort na trasie z SC i AP podnosi się znacznie, jeśli kupujesz auto do jazdy głównie na niedługie trasy nie ma to aż takiego znaczenia
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
jakosek 
elektronik amator

Wiek: 32
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2019-05-21, 12:09   

200k brutto. Teraz ciężko coś znaleźć w tej granicy, ale obserwuję ten rynek jakiś czas i właśnie za około rok , realnie może być już w czym wybierać.
Z resztą przemyśleń rafmat się zgadzam, w grę wchodzi tylko europejska wersja z pełnym serwisem. Celuję właśnie w roczniki które mają darmowe SC, chociaż znając Teslę - to też się może jeszcze kiedyś tam zmienić. Z drugiej strony mało u nas SC... No ale nie płaczę, dalsze trasy robię rzadko.
 
 
jogur 
EV-fan

Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 86
Skąd: Wrocek
Wysłany: 2019-05-22, 08:36   

jakosek napisał/a:
200k brutto. Teraz ciężko coś znaleźć w tej granicy, ale obserwuję ten rynek jakiś czas i właśnie za około rok , realnie może być już w czym wybierać.
Z resztą przemyśleń rafmat się zgadzam, w grę wchodzi tylko europejska wersja z pełnym serwisem. Celuję właśnie w roczniki które mają darmowe SC, chociaż znając Teslę - to też się może jeszcze kiedyś tam zmienić. Z drugiej strony mało u nas SC... No ale nie płaczę, dalsze trasy robię rzadko.


znowu sie pojawily w sprzedazy nowe S czy X z „unlimited free supercharging” - a maja tez nowe jednostki napedowe w stylu 3-ki i ulepszone zawieszenie. szkoda ze kosztuja powyzej 300 tys. brutto
_________________
Tesel cieszy mnie każdego dnia - na razie ...
 
 
andrewkarusz 

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 11
Wysłany: 2019-05-24, 01:44   

Mysle tez o zakupie Tesli 3, nie wiem chyba to lepszy pomysl niż uzywanej S. Tez chciałbym za około roku niecalego. Dodam ze jestem muzykiem i w auto musi miescic mi się klawiatura, a w trojke miescie się tylko po przekątnej w bagaznik. No i
Będę wdzieczny za odpowiedz na parę pytań na które być może znacie odpowiedzi kolejno:

1. Czy wersje Europejskie Tesli 3 są lepiej wykonane niż amerykańskie?
2. Czy fabrycznie będzie można dokupić hak (wiem że od jakiego czasu tak) ale jak jest zrobiona wiazka żeby podłączyć coś, czy to trzeba samemu przerabiać? Ja chcę wozić rowery
3. Czy można będzie dokupic bagaznik dachowy w razie potrzeby bez problemu do trójki?
4. Do S to rozumiem ze zadnego haka na rowery nie będzie ani być nie może, bo chce czaem przewozic, a do trójki tak mimo ze auto wieksze?
5. Ile najdrozej kosztuje ladowanie jeżeli musze jechac w trasę nie mam doswiadczenie ale potrzebuje żeby ktos policzyl mi w takim aucie ile kosztuje przejechanie stu kilometrów w Polsce. Oczywiście na czyms żeby nie ladowalo się dluzej niż 1,5 godziny
6. Siedzialem chwile w amerykanskiej 3 ale zastanawiam się czy nie lepiej jednak pomyslec o uzywanej S, ale jeśli tak to o modelu z którego roku myslec? Rozumiem ze Jeśli już jest nowszy autopilot to nie ma darmowych autochargerow
7. Ach no i jeszcze, czy jak sie kupi auto na prywatną osobę będą jakies zwolnienia od platnosci?

BARDZO DZIEKUJE
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 241
Wysłany: 2019-05-24, 08:38   

andrewkarusz napisał/a:
Mysle tez o zakupie Tesli 3, nie wiem chyba to lepszy pomysl niż uzywanej S. Tez chciałbym za około roku niecalego. Dodam ze jestem muzykiem i w auto musi miescic mi się klawiatura, a w trojke miescie się tylko po przekątnej w bagaznik. No i
Będę wdzieczny za odpowiedz na parę pytań na które być może znacie odpowiedzi kolejno:

1. Czy wersje Europejskie Tesli 3 są lepiej wykonane niż amerykańskie?
Raczej nie.
2. Czy fabrycznie będzie można dokupić hak (wiem że od jakiego czasu tak) ale jak jest zrobiona wiazka żeby podłączyć coś, czy to trzeba samemu przerabiać? Ja chcę wozić rowery
Można tylko zamawiać fabrycznie, nie ma szans później dołożyć, chyba że w lokalnym garażu u fachowca Janusza tracąc przy tym gwarancje na auto.
3. Czy można będzie dokupic bagaznik dachowy w razie potrzeby bez problemu do trójki?
Tutaj raczej nie powinno być problemu.
4. Do S to rozumiem ze zadnego haka na rowery nie będzie ani być nie może, bo chce czaem przewozic, a do trójki tak mimo ze auto wieksze?
Do S nie ma haka, gdzieś widziałem firmę trzecią, która robi projekt z homologacja haka do S, w S pozostaje tylko rowery dać na dach a z tym nie ma problemu.
5. Ile najdrozej kosztuje ladowanie jeżeli musze jechac w trasę nie mam doswiadczenie ale potrzebuje żeby ktos policzyl mi w takim aucie ile kosztuje przejechanie stu kilometrów w Polsce. Oczywiście na czyms żeby nie ladowalo się dluzej niż 1,5 godziny
Wystarczy popatrzeć na ceny ładowania na superchargerach:
https://www.tesla.com/en_EU/support/supercharging
1,24zł/1kWh => zakładając, że pobór energii wynosi średnio około 20kWh/100km mamy około +/- 25zł/100km
Weż pod uwagę, że wcześniejsze Ski miały i mają ładowanie za free

6. Siedzialem chwile w amerykanskiej 3 ale zastanawiam się czy nie lepiej jednak pomyslec o uzywanej S, ale jeśli tak to o modelu z którego roku myslec? Rozumiem ze Jeśli już jest nowszy autopilot to nie ma darmowych autochargerow
Jeżeli chodzi o miejsce w środku, bagażnik itp. to jest spora różnica między 3 a S, najlepiej przejechać się i jednym i drugim autem aby mieć porównanie. Jeżeli chodzi o S z bezpłatnymi superchargerami to najlepiej wybierać model od 2015r. z napędem na wszystkie koła w tych modelach było już sporo zmian w stosunku do 2013r. i 2014r. Wszystko zależy od budżetu bo auta z autopilotem są nieco droższe, AP2.0 wszedł w 2016r. w modelu po lifcie, AP1 pod koniec 2014r.
O wyglądzie auta się nie dyskutuje ale wg mnie model S jest dużo ładniejszy niż 3. Ludzie w 3 narzekają na słabe wyciszenie kabiny szczególnie przy większych prędkościach i rzeczywiście jest głośno nawet bardzo mocno słychac koła np. gdy jedziesz po nierównej drodze lub w deszczu w S jest cicho i nie ma tego problemu.

3 ma sporo zalet np. najnowszy AP z FSD, szybciej się powinna ładować na SC bo ma lepiej rozwiązane chłodzenie baterii niż S ale wg mnie jak dłużej pojeździ się S i wsiądzie się później do 3 to czuje się niedosyt miejsca, róznych funkcji itp.
7. Ach no i jeszcze, czy jak sie kupi auto na prywatną osobę będą jakies zwolnienia od platnosci?
Póki co nie ale jak kupujesz nowe auto mogę podesłać referala wtedy zyskasz 7500km bezpłatnego ładowania na superchargerach i weżmiesz udzial w losowaniu Modelu Y i Roadster.
BARDZO DZIEKUJE
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2019-05-24, 20:32   

andrewkarusz napisał/a:

3. Czy można będzie dokupic bagaznik dachowy w razie potrzeby bez problemu do trójki?


https://www.youtube.com/watch?v=6GGnGJyCbQ8
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-26, 07:17   

Hak do rowerów dla tesli S to nie problem. W ciągu 30 sekund znalazłem 5 w cenach od 149 do 500$. Straszenie utratą gwarancji nie do końca mnie przekonuje z dwóch powodów.
1. dla znacznej części użytkowników -tych co mają tesle z lat 2012-15 gwarancja już się skończyła
2. Przeczytałem na pewnym forum użytkowników tesli z USA, że gościowi zamontowali haki rowerowe w dwóch teslach S w serwisie tesli!
 
 
andrewkarusz 

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 11
Wysłany: 2019-05-27, 23:10   

Ech no ta trójka jest taka mała....

1. Jesli chodzi o model 3 - tak w ogóle to jeśli chodzi o hak- jak jest rozwiązana wiązka do zasilania bagaznika z tyłu?

2.Zastanawiam mnie jak jest rozwiązane, czy gdy jest słonce to ono z góry razi czy jest jakaś przysłona? Czy w czapce trzeba jechac?

3. Skąd można będzie na przyklad kupic 4 letnią S ale zródlo pewne i z Europy od pierwszego wlasciciela serwisowane w Tesli?
 
 
szkutnik 
Tesla S 2015

Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-28, 20:21   

andrewkarusz napisał/a:
Ech no ta trójka jest taka mała....

3. Skąd można będzie na przyklad kupic 4 letnią S ale zródlo pewne i z Europy od pierwszego wlasciciela serwisowane w Tesli?


Tak dobrze to nie ma. Albo źródło pewne, albo z Europy.

Mój pierwszy zagramaniczny samochód kupiłem od kolegi sprowadzającego rozbite samochody ze Szwajcarii. Na placu stał też samochód tak rozwalony, że nie potrafiłem określić marki.
To na złom? zapytałem. Nie ten to sztuka nówka, zobacz jeszcze folia na siedzeniach. Już sprzedany autoryzowanemu dilerowi samochodów. wymienią dach, maskę i błotniki i sprzedadzą jako nowy z gwarancją.
I druga historia.
Mój kolega kupił samochód z górnej półki u innego autoryzowanego dilera.
Był sporo taniej bo to samochód z wystawy i odstał 2 lata w salonie nie jeżdżony.
Przyjechał się pochwalić.Był bardzo podekscytowany i szczęśliwy, że zrobił świetny interes, że był zupełnie ślepy na całkowicie spartolone lakierowanie samochodu. skóra pomarańczy na całym samochodzie . Lakiernik musiał być mocno pijany i chyba lakierował po ciemku .
Ja raz kupiłem nowy samochód i po pierwszym darmowym (fikcyjnym) przeglądzie zamontowałem hak świadomie tracąc gwarancję i obowiązek kolejnych płatnych przeglądów.
Przez 40 lat omijałem autoryzowane serwisy i za zaoszczędzone pieniądze kupiłem teraz Teslę z pewnego Amerykańskiego rynku Wiem kto jeździł samochodem, na jakiej trasie, jak często ładował się na superchargrach i jak uszkodzony był samochód. Jeżdżę szybko i dynamicznie
więc chcę mieć pewność , że nic się nie rozleci.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2019-05-28, 23:40   

andrewkarusz napisał/a:

3. Skąd można będzie na przyklad kupic 4 letnią S ale zródlo pewne i z Europy od pierwszego wlasciciela serwisowane w Tesli?


można kupić bezpośrednio od Tesli, ale wyjdzie drożej niż z rynku (dają nawet krótką gwarancję)

https://www.tesla.com/nl_...asc&redirect=no

https://www.tesla.com/de_DE/used?sort=price|asc&redirect=no

https://www.tesla.com/fr_FR/used?sort=price|asc&redirect=no

itd.
 
 
andrewkarusz 

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 11
Wysłany: 2019-05-30, 01:59   

Dzieki wielkie za te linki do używanych. Niestety nie znam niemieckiego, ale czy to oznacza że to są pewne auta? No i 2 jesli do Polsk się to sprowadza (samemu przywozi) to jakie jeszcze są oplaty dodatkowo?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-05-30, 08:18   

Przeglądaj to w Chromie to Ci przetłumaczy stronę.
Jak sprowadzasz samochód elektryczny do Polski z EU to nie ma jakiś specjalnych opłat (mówię z teorii) bo VAT powinien być uznany a akcyza jest zniesiona tylko zdaje się że będziesz musiał mieć zaświadczenie z celnego.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2019-05-30, 09:42   

niestety na jedynym europejskim przestronnym rynku anglojęzycznym nie ma sklepu ani serwisu, więc musimy sobie radzić. te opisy są dość lakoniczne, ale jest informacja żeby dzwonić po więcej info - wybierz sztukę która Cię interesuje i zadzwoń pod wskazany adres - pewnie każdy przeciwnik dogada się po angielsku.

na stronie jest napisane że każda sztukę sprawdzają w 70 miejscach, więc raczej są pewne.

na komórce też w przeglądarce Opera dobrze działa tłumaczenie.
 
 
jakosek 
elektronik amator

Wiek: 32
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2019-05-30, 10:19   

ceny fakt - ciekawe, ale tłumacz wyrzucił mi ciekawy dopisek - samochody są tylko na rynek lokalny i Tesla nie chce się bawić w procedury eksportowe...
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-05-30, 10:36   

Wydaje mi się że kupujesz samochód tam jak każdy inny obywatel UE. Nic nie eksportujesz poza UE więc sprzedawca nie powinien mieć żadnych dodatkowych formalności.
 
 
andrewkarusz 

Dołączył: 19 Wrz 2017
Posty: 11
Wysłany: 2019-05-30, 15:43   

1.Czyli wygląda na to że bezpiecznie jest stamtąd kupić auto bo będzie dobre i sprawdzone? 2. A legalne domontowanie haka do Tesli S? 3.Przepraszam, nie wiem, akcyza jest zniesiona na auta elektryczne w Polsce? Jak bym kupił auto spalinowe (czego nie chcę) za granicą to mialbym więcej róznych opłat? 4. Aha który jest w S taki podstawowy model o najwiekszym zasięgu - z autopilotem 1 i widzę że fajnie bo mozna dostać auta z darmowymi Superchargerami. 5. Czy w poslce jest kilka takowych? 6. Co się może zepsuć w 6 letniej Sce i gdzie się serwisuje na przyklad zawieszenie i takie rzeczy. PRZEPRASZAM za tyle pytan ale uczę się
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 241
Wysłany: 2019-05-30, 16:14   

andrewkarusz napisał/a:
1.Czyli wygląda na to że bezpiecznie jest stamtąd kupić auto bo będzie dobre i sprawdzone? 2. A legalne domontowanie haka do Tesli S? 3.Przepraszam, nie wiem, akcyza jest zniesiona na auta elektryczne w Polsce? Jak bym kupił auto spalinowe (czego nie chcę) za granicą to mialbym więcej róznych opłat? 4. Aha który jest w S taki podstawowy model o najwiekszym zasięgu - z autopilotem 1 i widzę że fajnie bo mozna dostać auta z darmowymi Superchargerami. 5. Czy w poslce jest kilka takowych? 6. Co się może zepsuć w 6 letniej Sce i gdzie się serwisuje na przyklad zawieszenie i takie rzeczy. PRZEPRASZAM za tyle pytan ale uczę się


Ad. 1. Jeśli od Tesli to pewnie tak, jeśli w innym miejscu to nie zawsze jest tak kolorowo, nieuczciwi handlarze zdarzają się wszędzie
Ad. 2. Póki co nie ma opcji, jest jakaś firma która jest w trakcie homologacji swojego projektu:
https://elektrowoz.pl/porady/hak-do-tesli-model-s-prosze-bardzo-ruszyla-zbiorka-na-kickstarterze/
Ad. 3. Akcyza na auta spalinowe jest na elektryki nie
Ad. 4. S85D, S90D przy czym S90D maja ograniczoną moc superchargerów po przejechaniu 40-50tys. km od nowości, S85D ładuje się na full 120kW (116kW), AP1 i bezpłatne superchargery w rocznikach do poczatku 2016r.
Ad. 5. Tak
Ad. 6. Psuje się wszystko na potęgę w porównaniu z innymi markami, od silników, baterii po pierdoły takie jak uszczelki, klamki ale z serwisem nie ma raczej problemu, jeśli ma się gwarancję robią wszystko bezpłatnie, najbliższy serwis Berlin wkrótce już także w Warszawie.
_________________
Leaf 30kWh Tekna 2017, Zoe 22kWh Intens R240 2016, Tesla S 85D EU 2015 SC (full support and warranty).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12