SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kabel Type 2 do Type 1 a publiczna ładowarka
Autor Wiadomość
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 76
Wysłany: 2019-06-04, 17:38   Kabel Type 2 do Type 1 a publiczna ładowarka

EV: Leaf ze złączem Type 1 (amerykańskim).
Dziś podjechałem z tym oto wynalazkiem https://www.aliexpress.co...2969751603.html na szybką ładowarkę Orlenu celem przetestowania z ich kable Type 2. Niestety, po podpięciu wtyczki Type 2 z szybkiej ładowarki do tej przejściówki a następnie po wpięciu wtyczki Type 1 z przejściówki do auta, ładowanie nie rozpoczęło się (zero reakcji).
Naturalnie skróciłem gniazdo Type 2 na przejściówce o ok. centymetr (znany numer z obcięciem plastiku lub przedłużeniem pinu komunikacyjnego) dzieki czemu przejściówka działa bardzo dobrze z domową ładowarką.
Czy ktoś może powiedzieć czemu taka konfiguracja nie "zagdakała" z publiczną ładowarką? Chciałbym mieć jakąś alternatywę na wypadek zajętego Chademo. Myślałem, że może brak wycięć z boku skróconej wtyczki Type 1 powoduje, że ładowarka nie wykrywa podłączonego auta ale przecież - z tego co piszą ludzie m.in. na tym forum - to nie jest wykrywane przez ładowarki.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3053
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-05, 07:33   

Barca napisał/a:
Niestety, po podpięciu wtyczki Type 2 z szybkiej ładowarki do tej przejściówki a następnie po wpięciu wtyczki Type 1 z przejściówki do auta, ładowanie nie rozpoczęło się (zero reakcji).
A klikałeś coś na samej stacji? Dasz link do niej na PlugShare?

Barca napisał/a:
Myślałem, że może brak wycięć z boku skróconej wtyczki Type 1 powoduje, że ładowarka nie wykrywa podłączonego auta
Te wycięcia mają znaczenie tylko w gnieździe - w kablu stacji nie ma żadnej blokady.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 76
Wysłany: 2019-06-05, 10:16   

Dzięki za zainteresowanie.
To jest ta ładowarka - https://www.plugshare.com/location/175821
Jest póki co darmowa. Nic nie trzeba klikać. Ładowanie z Chademo mi tam działa, wystarczy włożyć przewód i już. Aby zakończyć ładowanie klikamy czerwony przycisk stop przy konkretnym przewodzie i za chwilę można odłączyć. Wygląda na to że ładowanie z Type 2 powinno przebiegać identycznie.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-05, 11:41   

Sądząc po tym, że stacja ma też wtyczkę to problemem są piny.
Kabel, który kupiłeś nadaje się do podłączenia do gniazda typ2 stacji. Oficjalnie nie można łączyć dwóch wtyczek.
Nieoficjalnie - można przemienić piny komunikacyjne (mają różne długości) i działa. Ale w Twoim przypadku wtyczka pewnie jest nierozkręcalna więc umarł w butach.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3053
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-05, 11:58   

EVgarage napisał/a:
Ale w Twoim przypadku wtyczka pewnie jest nierozkręcalna więc umarł w butach.
Ale została skrócona, więc powinno działać. A możesz porównać czy po wetknięciu wchodzi tak samo głęboko jak w domowej?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 631
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-06-05, 14:09   

Czasem jest tak że jak jest niewystarczająco dobry styk to potrafi nawet zawiesić ładowarkę.
 
 
olafmt 
OlafMT

Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 20
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2019-06-05, 16:00   

Mojego I-miev Orlenowa ładowarka pod Senatorem w Warszawie nie chce ładować
Po Chademo pokazuje jakbym miał naładowane auto - nawet kiedy mam tylko 20% baterii
_________________
C4GP + MGF + iMiev
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 76
Wysłany: 2019-06-05, 21:05   

PatrykS napisał/a:
Ale została skrócona, więc powinno działać. A możesz porównać czy po wetknięciu wchodzi tak samo głęboko jak w domowej?


Tak, sprawdziłem wtedy od razu na miejscu i wchodzi tak samo głęboko. Tak więc na pewno problemem nie jest niestykanie się pinów (chyba że w Orlenowskiej ładowarce są one głębiej schowane, nie miałem przy sobie suwmiarki, no ale komu by to wtedy w ogóle działało).
 
 
EVszosio 
Outlander PHEV


Wiek: 43
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd: Mokotów Stary
Wysłany: 2019-06-06, 23:12   

Mam ten sam kabel spiralny, co kolega
Oczywiście przycięty odpowiednio i działa na wszystkich kablach Type2 w Warszawie.
Ale wspomniana ładowarka produkowana przez Ekoenergetyka Polska, ta w Warszawie podczas CHAdeMO uziemiła mnie na amen.
Oto link do opisu sytuacji
https://elektrowoz.pl/porady/mitsubishi-outlander-phev-i-stacja-ladowania-orlenu-blad-ev-system-service-required-i-laweta/
I tam oczywiście nie podłączałem się do kabla Type2.
Ciągle czekam na spotkanie z Ekoenergetyka-Polska by ich fachowcy zbadali na miejscu, ale cierpliwość mi się kończy :-|
Więc moim zdaniem Twój kabel jest ok, a wszystkiemu winna Polska ładowarka, podobno się uczą jeszcze ;)
Zwłaszcza, że w końcu słyszę, że ktoś też miał problem z CHAdeMO, na szczęście odjechał sam, a ja na lawecie do serwisu Mitsu
_________________
4elEVate
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 76
Wysłany: 2019-06-07, 06:38   

Dzięki za posta, czytałem już kiedyś o Twojej przygodzie. No też bym obstawiał że coś jest z tą orlenowską ładowarką nie tak. Jakby to kogoś interesowało to akurat Leaf I na Chademo na Orlenie nie miał żadnych problemów.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2411
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-06-07, 19:02   

Mój "trojaczek" Peugeot ION też ładował się bez problemu na Bielańskiej.
Musiałem poprosić obsługę o zwolnienie miejsca bo dwa orlenowskie Leafy blokowały dostęp do podłączenia sie ( tzn zmieściłem się trojaczkiem ale zabraklło 30 cm do wpięcia się złączem Chademo )
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
evston 
evston.com


Dołączył: 29 Mar 2019
Posty: 23
Wysłany: 2019-07-10, 00:17   

Jakby ktoś szukał takich adapterów TYP 2 (męski) do TYP 1, które działają i nie trzeba ich obcinać, przerabiać itp i umożliwiają ładowanie samochodów z USA po wpięciu do TYP 2 żeński na stacjach z kablem to zapraszamy ;)

Mamy nowe z FV oryginalne od producenta. Dostępne zazwyczaj od ręki a jeśli w danej chwili nie ma to są zwykle zamówione.

https://evston.com/pl/kable-do-ladowania/56-adapter-kabla-typ-2-do-typ-1-74-kw-32-a-iec-62196-2-do-sae-j1772.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12