SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tanie i czyste ładowanie na działce
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-09, 23:22   Tanie i czyste ładowanie na działce

Dwa stringi po 6 paneli 195W 45V/37V 5,3A podłączone wprost do ładowarki/EVSE (bez falownika), 240V bez obciążenia, przy 8A spada do 210V. A słoneczko dziś piękne i niech mi nikt nie ględzi o prądzie z węgla do elektryków :-)
Instalacja kosztowała 2kPLN - w sensie same panele, bo parę desek i gwoździ w szopie znalazłem :-)

IMAG1169.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 156,72 KB

_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-10, 07:02   

Superowa sprawa!
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-10, 08:06   

Jak by to zrobić składane, to można zrobić przenośne :mrgreen: . Ja podpinam się bezpośrednio pod aku :-P .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-10, 11:19   

gienek333 napisał/a:
Jak by to zrobić składane, to można zrobić przenośne
Też o tym myślę - np. na przyczepkę samochodową, a po podniesieniu jej jednego koła na odpowiednią wysokość (zależną od pory roku) uzyskujemy tracker jednoosiowy :-)

gienek333 napisał/a:
Ja podpinam się bezpośrednio pod aku
Z Trojaczkiem ze zdjęcia może zrobię to w następnym odcinku, z Amperą tak łatwo nie będzie, ale kiedyś chyba się uda :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Slawek 

Wiek: 43
Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 184
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-06-10, 20:56   

Znowu zaskoczyłeś pionierskim rozwiązaniem (bez falownika), ale co się stanie jeśli napięcie zostanie przekroczone powyżej dopuszczalnej wartości i jakie jest minimalne napięcie ładowania ? 120V DC?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-10, 22:32   

Slawek napisał/a:
co się stanie jeśli napięcie zostanie przekroczone powyżej dopuszczalnej wartości
Z baterii 260V (64 ogniwa z Outlandera) Ampera się ładowała, tu podłączyłem na próbę po jeszcze jednym panelu (razem 2 stringi po 7), co dało 270V, i to już dla Ampery było za wiele.

Slawek napisał/a:
jakie jest minimalne napięcie ładowania ? 120V DC?
Przy trzech panelach pod obciążeniem było 102V i Ampera się łądowała. Przy 120V z baterii też się ładowała. Jest jakaś dziura między 230V a 110V, poniżej 180 czy 170V przerywało pamiętam.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-11, 00:13   

Ponieważ rozważam budowę kampera (i tak wieczorami se kombinuje), to panele na czas transportu można zsuwać jedne nad drugie (jak szuflady), a na postoju rozsuwać i mieć dużo prądu i cienia ;) .
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-11, 07:37   

Też sie ładuję z PV, ale trochę inaczej :)



Produkuję od 50 do 60kwh dziennie. około 50% z tego biorę na bieżąco (klima, hydrofor, ładowanie aut). Reszta idzie do "bufora" - będzie na zimę (oby).

28 paneli x 305W.

Wczorajszy odczyt.
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 317
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-11, 08:15   

Patryk gratulacje za realizację planu. Mobilność takiego zestawu to nie jest taki prosty temat. Przede wszystkim nie zapominajmy o bezpieczeństwie i połączeniach, a takowe w wykonaniu MC4 to nie jest marzenie. Chodzi o to, że konektory te projektowane były pod stacjonarne użytkowanie i częste ich wypinanie nie jest wskazane do tego niewygodne. Obluzowane powodują iskrzenia co w wielu przypadkach powodowało topienie się złącz lub nawet zapłon zwłaszcza w wykonaniu ChRL.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 602
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-06-11, 21:37   

gienek333 napisał/a:
Ponieważ rozważam budowę kampera (i tak wieczorami se kombinuje), to panele na czas transportu można zsuwać jedne nad drugie (jak szuflady), a na postoju rozsuwać i mieć dużo prądu i cienia ;) .

Akurat w tym temacie trochę się orientuję i to tu jako jeden z parametrów jest istotny - waga a propos DMC pojazdu.
No chyba, że na być to Kamper w stylu amerykańskim i Viatole, uprawnienia do prowadzenia pojazdów o "słusznej wadze" i ograniczenia wjazdu np na parkingi pod Lidlen itp. nie grają roli?.

Waga i przepisy , to zmora kamperowców, a Austria to synonim upierdliwości i kosztownych finałów "przeważenia" łącznie mandatem i z lawetą za ok np. 15000 zł.

Czyli stojąc teraz w Krakowie w temp 31stC z psami, bez klimy czyli prądu 230 v o miń 3/4A nie da rady żyć . :!:
Jedynie w Grecji gdzie "Git Planeta" wysoko świeci słaba klima np ok 1000 wat, da radę w słońcu - na typowych panelach czyli ok 300-400wat , pracować. Ale bez komfortu, tylko by dać odrobinę chłodu.
Peroskity? Zwijane panele? Itd Ale póki co pozostają elastyczne po kilka kg na 100wat i sprawności raczej niepowalającej.
Wszyscy kamperowcy czekają na lekkie, wydajne panele i pomalutku Lifepo4 wchodzi do użytku. Też waga ma znaczenie i rzeczywista pojemność dostępna.
Aczkolwiek, tu problemy z konfiguracją ładowania i poborem większych natężeń.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX +1xXM; Hyundai; Audi, Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota Corolla; Ford ;Jeep Wrangler; Nissan Leaf i inne
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-11, 22:04   

bodix napisał/a:
częste ich wypinanie nie jest wskazane do tego niewygodne
Nie powinno być konieczności wypinania - odpowiednio długi przewód powinien umożliwić rozsuwanie, podłączenie do EVSE można też zrobić na stałe lub innym złączem. Pytanie tylko czy wożenie tego ze sobą ma sens - chyba że na długie wakacje pod namiotem gdzieś w głuszy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2019-06-11, 22:40   

Gratuluje! Ja mam cos w stylu mmazi, tez stacjonarnie:) Ale skladane jest piekne! Bardzo ladne panele!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-06-12, 09:23   

Można poszukać paneli PV tzw elastycznych i nakleić je na stałe na karoserię :)

Tak zrealizował to mój znajomy we Francji na Renault Electroroad on to podłączył bezpośrednio do akumulatorów bo napięcie nominalne w tym renault to 114 V
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 58
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-07-08, 08:09   Re: Tanie i czyste ładowanie na działce

PatrykS napisał/a:
Dwa stringi po 6 paneli 195W 45V/37V 5,3A podłączone wprost do ładowarki/EVSE (bez falownika), 240V bez obciążenia, przy 8A spada do 210V. A słoneczko dziś piękne i niech mi nikt nie ględzi o prądzie z węgla do elektryków :-)
Instalacja kosztowała 2kPLN - w sensie same panele, bo parę desek i gwoździ w szopie znalazłem :-)


Jak te panele ładują elektryka ,prądem DC ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-08, 10:01   

czerwonyszlak napisał/a:
Jak te panele ładują elektryka ,prądem DC ?
Tak - Ampera nie ma nic przeciwko podaniu jej DC 230V w miejsce gdzie zwykle dostaje AC 230V, i-MiEV też nie ma.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-08, 10:20   

PatrykS napisał/a:
Tak - Ampera nie ma nic przeciwko podaniu jej DC 230V w miejsce gdzie zwykle dostaje AC 230V, i-MiEV też nie ma.

Zapomniałeś wspomnieć że nie każde EVSE się do tego nadaje :)
Na razie chyba tylko KOPP bez problemu puszcza DC, próbowałem na kilku innych i się nie da .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
czerwonyszlak

Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 58
Skąd: Nysa
Wysłany: 2019-07-08, 10:29   

Rozumiem że przez złącze typu 2 ? Ciekawe czy Jaguar by się tak naładował ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-08, 11:12   

jas_pik napisał/a:
Na razie chyba tylko KOPP bez problemu puszcza DC, próbowałem na kilku innych i się nie da .
Zgadza się, wiem jeszcze o fabrycznej do e-NV200.

czerwonyszlak napisał/a:
Rozumiem że przez złącze typu 2 ?
Akurat Type 1, ale to bez znaczenia.

czerwonyszlak napisał/a:
Ciekawe czy Jaguar by się tak naładował ?
No ciekawe, możemy sprawdzić :-) Wiem że Ampera, i-MiEV i Leaf/e-NV200 się ładują, e-Golf i Tesla nie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13