SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Codzienny przegląd prasy.
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-05, 09:21   

50kWh w podłodze za 130kPLN - robi wrażenie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
koder


Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 61
Wysłany: 2019-06-05, 10:10   

Jeżeli wyjdzie w tej cenie z takimi parametrami, to może nieźle zamieszać na rynku samochodów elektrycznych.
_________________
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 457
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-06-05, 14:51   

Na Polskim rynku namieszać może, jeżeli producent popatrzy w stronę użytkownika, a nie dostawców energii.
W naszym kraju DC z Greenway po 2,2 zł się po prostu nie kalkuluje, osobiście wole brać 43 kW z AC bo jest
taniej (1,39 zł), ale po kastracji mocy nie wszystkie ładowarki GW tyle dają.
Czyli w domu chętnie podamy autu minimum 11 kW na 3-fazy, to w czasie 2 tanich godzin za dnia mamy prawie pół baterii.
Bosko by było podać 22 kW, ale to raczej nie będzie osiągalne dla Opla i Peugeota.
Z innych źródeł wiadomo jest że: "Ciekawostką jest, że w samochodzie ma się pojawić ładowarka jednofazowa (1-f)
o mocy 7,4 lub, uwaga, trzyfazowa (3-f) o mocy 11 kW. Jeśli tak się stanie, zakup BMW i3 czy Renault Zoe poniżej
R130 przestanie mieć jakikolwiek sens ekonomiczny." i oby były te 3-fazy
https://elektrowoz.pl/auta/elektryczny-peugeot-208-czyli-peugeot-e-208-specyfikacja-bateria-i-wszystko-co-wiemy/
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 372
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-05, 15:19   

Jak będzie jak z Amperą-e to Corsy nie zobaczymy na ulicach przez najbliższe 2 lata.
 
 
mmazi
1xEV i 1xPHEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 127
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-05, 18:03   

Tzn jak ?
_________________
Spark EV , Outlander PHEV.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 202
Wysłany: 2019-06-06, 00:09   

znikoma dostępność na większości rynków
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-12, 20:36   

Coś tam jednak działają :) https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-6-elektrycznych-toyot-i-rewolucja-w-bateriach,nId,3038967
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-12, 20:38   

I Subaru też :) https://www.toyota.pl/art...ktrycznego-suva ...

Dobrze wiedzieć, że za 2-3 lata będzie można przesiąść sie na coś porządnego w pełni elektrycznego :)
_________________
Prius plugin IV 13000km - 4,0/100
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 12
Wysłany: 2019-06-13, 11:19   

Pojawiły się na portalach informacje o budowie prototypu mini elektryka ixar z Nysy.
Podobno jeszcze jest w fazie testów z silnikiem spalinowym, ale docelowo będzie elektryk.
Może lepiej to prywatne przedsięwzięcie rokuje niż narodowy elektryk.
Tutaj garść informacji:
ixar
 
 
piotras24 

Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 30
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2019-06-13, 13:36   

Wyglada fajnie, ale jest to tylko "mikrosamochod" (450kg, 20KM).
Jakby byl to segment B i mial przyzwoite osiagi, to jeszcze bym sie zastanowil a tak to strach wyjechac za miasto.
Przypominaja mi sie czasy jak jezdzilem Maluchem a nie chce do nich wracac ;)
 
 
arturromarr 


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 12
Wysłany: 2019-06-15, 00:54   

Od czegoś trzeba zacząć. :)
Nie wiadomo jak będzie technicznie, ale stylistycznie coś w sobie ma.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 942
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-06-15, 01:37   

A Ja do tego wszystkiego dodam to:
https://e.autokult.pl/34050,doplaty-do-zakupu-ekologicznych-aut-szczegoly-konsultacji-projektu-przepisow

To może głowy nie urywa ale dodaliby a może (lub) darmowy prąd do ładowania EV do 2025! i byłoby ok.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 317
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-15, 06:20   

Dominik poczytaj komentarze bo tam wyłania się obraz poglądów społecznych i wygląda na to, że nas zaocznie spalono na stosie. Czyżby postępujące zdebilenie społeczne właśnie zatoczyło owe historyczne koło.
Martwi mnie, że czasy tak zaawansowane informacyjnie dają jednak człowiekowi więcej dezinformacji. Zlepek fałszywych przekazów utwierdza podatne jednostki, ba to wręcz zaraza, która programuje ich do nienawiści EV.
Darmowy prąd wpisany do ustawy o dopłatach do EV- nie, tego wręcz nie wolno robić bo obróci to się przeciwko nam. Darmowy prąd to każdy z nas może mieć z PV i lepiej dla wszystkich niech to taką ścieżką rozwija się elektromobilność, a nie na skróty bo dają. Dzisiaj są tanie używane panele PV bo ktoś kiedyś je kupił, a zaraz pojawią się tanie używane EV i też będą chodliwe. Tylko nasz narodowy sport jęczenia o wszystko bardzo przeciągnie ten etap.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-15, 08:33   

Dopłaty są niekonstytucyjne (ale co tam,ustawa "wrakowa" narusza chyba z 5 punktów Konstytucji i nikomu to nie przeszkadza :-( ). Samochody elektryczne nie są ekologiczne (są ciężkie i dużo jeżdżą), a eklogiczne samochody stoją w garażu i nawet jak mają Euro 1 to są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy) :evil: .
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 942
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-06-15, 13:50   

Ciesze sie że ruszyłem temat (stwierdzenia powyższe tak sobie troche na przekór napisałem) a teraz poważnie dopłaty i darmowy prąd to głupota jak już się wyraziiliście powyżej bo dopłaty niesprawdziły się ani w Niemczech ani w UK no może Norwegia jest przykładem ale tylko jedynym! bo mają wielorakie zwolnienia. Ale tam to jest inne rozumowanie "oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa" U nas nikt nie kupi auta za ponad 100tyś zł nawet uwzględniając ulge bo ponad połowa społeczeństwa w Polsce jeździ TDI-kami za 10-15 tysi nawet jak prąd by był za darmo! to i tak nieprzesiedliby się na elektryka bo wielu znam takich i tylko TDI i nic wiecej takie wioskowe myślenie oczwiście bez obrazy bo na wioskach przeciez najwiecej domków stoi gdzie z garażu można naładować sobie aku w nocy ale to inny temat. Dopłaty niespowodowały gwałtownego wzrostu EV w całej Europie to jak u nas mają spowodować? no właśnie nic sie nie wydarzy bo kto będzie chciał kupić EV to kupi i tyle.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-06-15, 16:53   

No nie do końca to tak jest.
Pokaźna grupa użytkowników starych PSA w Polsce ma te pojazdy kupione za własne pieniądze. Średni koszt nabycia takiego PSA Electrique to około 10- 15 kzł.
I chyba każdy z nich z zasady się w nich zakochał a przy okazji widzi jakie oszczędności przynosi jazda takim EV.
Jeśli zaś przy nabyciu takiego pojazdu dostanie ulgę podatkową czy tez dotację to na pewno więcej takich pojazdów będzie jeździło po polskich drogach.
Dla mnie ewidentnym przykładem takiego wpływu dotacji było to co zdarzyło się w Belgii w roku 2017.Wzrost rejestracji czystych EV o ponad 50% z 9000 do 14500
Otóż rząd Belgii wystąpił do UE o dopłaty w formie pomocy "de minimis" dla każdego nabywcy EV.
Jedyne co trzeba zrobić po nabyciu i pierwszej rejestracji na terenie Belgii takiego pojazdu to złożyć wniosek o wypłatę dopłaty podając numer konta do przelewu i wystarczy zrobić to mailowo.
Niczego nie należy dołączać bo rząd ma pełną wiedzę o tym pojeździe .
A najlepsze było to że wniosek rządu Belgii do UE został rozpatrzony z zaakceptowany w ciągu tygodnia. Porównajcie to z wnioskiem polskiego rządu ( wniosek jest na standardowym formularzu UE) i czas jego rozpatrywania w sprawie zwolnienia z akcyzy EV.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 317
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-15, 18:15   

Ale w naszym wypadku dopłaty mają dotyczyć tylko nowych samochodów wyłącznie elektrycznych. Demo salonowe czy używane nie ma szans na dopłaty, więc to ukłon bardziej księgowy niż pro ekologiczny.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-06-15, 18:20   

Jeśli mowa o dopłatach dla użytkowników prywatnych to albo mi umknęło albo nie zauważyłem ograniczenia wyłącznie dla nowych EV.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-15, 21:46   

Dokładnie jak pisze Bodix. Innymi słowy to będą dopłaty dla wielkich koncernów.

I jestem w stanie się założyć o wszystko, że katalogowe ceny nie pozostaną takie same...
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2278
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-06-15, 22:02   

Ponownie zdaję pytanie o którym dofinansowaniu piszecie.
Jedno dofinansowanie do zakupu ma być dla wszystkich nabywców EV gdzie o dopłaty będzie występował dealer samochodów ( w tym przypadku wiadomo co się stanie )
Ja zaś piszę o projekcie ustawy o cenach energii ( złożony przez posłów PiS przed kilkoma dniami)
http://orka.sejm.gov.pl/D...0-1345-2019.pdf
Nie będzie się to nazywać dotacja ale wsparcie
cytat z uzasadnienia :
Cytat:
Wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie na wniosek, w trybie ciągłym do momentu wyczerpania alokacji przewidzianej dla tego działania na dany rok. W związku z tym wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie bez konkursu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-16, 08:23   

To ja - o tym drugim. O pierwszym nie słyszałem.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-16, 20:34   

gienek333 napisał/a:
są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy)
Może nie każdej Tesli to dotyczy, ale jak człowiek ma na dachu instalację PV lub "zieloną" umowę na prąd (tj. że pochodzi ona wyłącznie ze źródeł odnawialnych) to takie gadanie jest czystym czepialstwem (tj. czepianiem się o zabite komary, rozjechane żaby, trochę pyłu z klocków hamulcowych i trochę więcej z opon).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1423
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-16, 20:51   

To cytat pierwszy z brzegu i jest tego dużo
Warto zwrócić uwagę, że smog, który powodują samochody to nie tylko, a nawet nie głównie, to co leci z rur wydechowych. W bardzo ciekawej rozmowie opublikowanej przed rokiem w „Gazecie Wyborczej” Katarzyna Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska tłumaczyła, że pył samochodowy w mniej więcej 7 procentach to „dymienie z rury”. Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2880
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-16, 21:41   

gienek333 napisał/a:
Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając.
No dobra, ale w takich kategoriach to w pełni ekologiczna drewniana furmanka staje się tu trucicielem niemal równym TDI... Czy ta pani przyznała również, że gdyby po mieście jeździło 100% elektryków to na drodze byłoby trochę mniej sadzy i pyłu z klocków do wzbijania w powietrze?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 498
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-06-16, 21:52   

Nie czytałem tego wywiadu ale gwarantuję, że nie. Też zapewne nie sugerowała żeby sprzątać ulice na mokro a już tym bardziej nie zrobiła pewnie nic, żeby wprowadzić takie coś w życie. Co ciekawe w Poznaniu na to wpadli i w tym sezonie ma coś takiego się odbywać.

Poza tym osobiście mam takie doświadczenia, że we WIOŚiu, RDOŚU i innych instytucjach mają totalnie gdzieś ochronę środowiska, ich interesują jedynie papierki. I tworzenie ton nowych papierków, zatem na liście autorytetów raczej nie ustawiałbym ich wysoko.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11