SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana czujnika ciśnienia - fiat 500e
Autor Wiadomość
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-07-26, 14:58   Wymiana czujnika ciśnienia - fiat 500e

Witam,
Czy ktoś z Was wymieniał czujnik ciśnienia w kole? Po operacji świeci się info, że nie halo z ciśnieniem w oponie. Nie wiecie przypadkiem jak to skasować?
Pozdrawiam,
Grzesiek
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 64
Wysłany: 2019-07-26, 19:39   

Nie wiem jak to jest w 500e ale zapewne masz go ze Stanów (bo skądby indziej). Więc zwróć uwagę - podobnie jak mnie to powiedział pewien dobry człowiek w odniesieniu do mojego amerykańskiego Leafa - że czujniki ciśnienia w Stanach mają 315MHz a nie jak w Europie 434Mhz. A sama wymiana jest bardzo prosta ale zależy od rodzaju czujnika. Niektóre trzeba wcisnąć żeby rozłączyć na dwie części, inne mają śrubkę do odkręcenia.
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-04, 16:37   

Podbijam temat. Czujnik udało mi się wymienić ale tu klops - wcześniej w 3 kołach pokazywał aktualne ciśnienie a w tym jednym zepsutym nie. Teraz nie pokazuje w żadnym :-( Za to na stałe pali się kontrolka ciśnienia w kołach. Macie jakieś pomysły ci z tym zrobić?
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 64
Wysłany: 2019-10-04, 18:44   

A zaprogramowałeś je w ogóle jakoś? W sensie czy auto wie o ich istnieniu?
'
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-04, 19:44   

Programowanie lub to rozbierz stary, wymień baterię i posklejaj to.
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 07:03   

Barca napisał/a:
A zaprogramowałeś je w ogóle jakoś? W sensie czy auto wie o ich istnieniu?
'

Hmmm... pewnie się tu wykażę totalną ignorancją ale nie wiem jak się programuje... Jestem w stanie sam to zrobić?
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 07:04   

Apolonia napisał/a:
Programowanie lub to rozbierz stary, wymień baterię i posklejaj to.

No właśnie - nie wiem jak się programuje. Rozebranie, wymiana baterii i posklejanie ogarniam umysłem...
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 64
Wysłany: 2019-10-08, 07:35   

Nie mam pojęcia jak to jest w 500E. W Leafie oprócz teoretycznej możliwości wizyty w ASO mamy do tego specjalną aplikację - LeafSpy.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 08:01   

Teoretycznie w leafach od któregośtam roku wystarczy jechać autem i po kilku km sam się sparuje. U mnie to nie działa - muszę używać leaf spy. Wygląda na to, że w fiacie jest tak samo: https://www.fiat500owners...-sensors.32473/

Dwóch gości z praktycznie identycznymi samochodami, u jednego działa od razu, drugi musiał jechać do ASO. Jedno co mnie zaskoczyło - w 500e używane są europejskie częstotliwości w czujnikach (433MHz). Więc jeśli kupiłeś 315MHz (jak do amerykańskiego leafa) to nic z tego.
  
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 08:25   

vwir napisał/a:
Teoretycznie w leafach od któregośtam roku wystarczy jechać autem i po kilku km sam się sparuje. U mnie to nie działa - muszę używać leaf spy. Wygląda na to, że w fiacie jest tak samo: https://www.fiat500owners...-sensors.32473/

Dwóch gości z praktycznie identycznymi samochodami, u jednego działa od razu, drugi musiał jechać do ASO. Jedno co mnie zaskoczyło - w 500e używane są europejskie częstotliwości w czujnikach (433MHz). Więc jeśli kupiłeś 315MHz (jak do amerykańskiego leafa) to nic z tego.

Kupiłem i zamontowałem 433 MHz na całe szczęście. Myślicie, że w polskim ASO mi to ustawią?
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 10:46   

vwir napisał/a:
Teoretycznie w leafach od któregośtam roku wystarczy jechać autem i po kilku km sam się sparuje. U mnie to nie działa - muszę używać leaf spy. Wygląda na to, że w fiacie jest tak samo: https://www.fiat500owners...-sensors.32473/

Dwóch gości z praktycznie identycznymi samochodami, u jednego działa od razu, drugi musiał jechać do ASO. Jedno co mnie zaskoczyło - w 500e używane są europejskie częstotliwości w czujnikach (433MHz). Więc jeśli kupiłeś 315MHz (jak do amerykańskiego leafa) to nic z tego.

Czy reset systemu robi się odłączając minus od akumulatora (tego pod maską) na 10 min? Nie stworzy to problemu z akumulatorem trakcyjnym?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-08, 12:18   

Grzesienty napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Programowanie lub to rozbierz stary, wymień baterię i posklejaj to.

No właśnie - nie wiem jak się programuje. Rozebranie, wymiana baterii i posklejanie ogarniam umysłem...


System powinien pamiętać ten czujnik i zadziałać bez parowania.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 12:22   

Grzesienty napisał/a:

Czy reset systemu robi się odłączając minus od akumulatora (tego pod maską) na 10 min? Nie stworzy to problemu z akumulatorem trakcyjnym?


Spróbuj, może faktycznie zadziała. Z trakcyjnym nic się nie stanie - akumulatory 12V się najzwyczajniej w świecie wymienia (w razie potrzeby).
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 568
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-08, 12:26   

Reset robi się dołączając bezpiecznik z baterii trakcyjnej a potem 12V.
U mnie jak dołączę 12V radio nadal gra z trakcyjnej.
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 13:06   

W leafie przekaźnik do trakcyjnej jest zasilany z 12V. Gdy rozładuje się 12V to nie gra radio, ani nie uruchomisz auta. Nie wiem, jak to jest w 500e.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 64
Wysłany: 2019-10-08, 13:18   

vwir napisał/a:
Teoretycznie w leafach od któregośtam roku wystarczy jechać autem i po kilku km sam się sparuje.

Przepraszam za lekki off topic ale vwir, wiesz coś o tym więcej (bo nie widzę nic w sieci)? Jestem przed pierwszą zmianą kół na zimówki i po prostu kupiłem felgi, opony i TPMS 315MHz od chińczyków. Byłoby fajnie nie musieć grzebać w Leaf Spy.
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 13:37   

https://mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=6680#p346042

Teoretycznie od 2013 już się sam uczy, ale ja mam właśnie z 2013 i muszę używać leaf spy.
  
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 64
Wysłany: 2019-10-08, 14:19   

Dzięki, dam znać jak jest u mnie (Leaf produkcja IV.2013, USA).
A autor wątka może zainteresować się amerykańskim forum - wygląda chyba na to, że z automatu mu te czujniki rozpozna jak trochę pojeździ.
http://www.fiat500usaforu...0e-how-to-reset
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 14:35   

Barca napisał/a:
Dzięki, dam znać jak jest u mnie (Leaf produkcja IV.2013, USA).
A autor wątka może zainteresować się amerykańskim forum - wygląda chyba na to, że z automatu mu te czujniki rozpozna jak trochę pojeździ.
http://www.fiat500usaforu...0e-how-to-reset

Link niestety Forbidden :-/ A na czujnikach przejechałem już 5 tysi... myślałem, że to styka :-(
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 14:47   

Wystarczy kilkadziesiąt km. Jeśli do tej pory się nie nauczyły to już się nie nauczą. Teraz pozostaje wymuszenie trybu uczenia. Najprostsza rzecz do sprawdzenia to odłączenie akumulatora 12V.

Edit:
Odłączenie akumulatora raczej nie pomoże: https://www.goingelectric...p?f=122&t=33977
Jaki dokładnie kupiłeś czujnik? Z tego co widzę to fiat jest wybredny i musi to być 56029398AB. Tak przynajmniej piszą dla fiatów do 2015 roku produkcji. Z innych roczników może być inaczej.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2019-10-08, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 15:08   

vwir napisał/a:
Wystarczy kilkadziesiąt km. Jeśli do tej pory się nie nauczyły to już się nie nauczą. Teraz pozostaje wymuszenie trybu uczenia. Najprostsza rzecz do sprawdzenia to odłączenie akumulatora 12V.

Edit:
Odłączenie akumulatora raczej nie pomoże: https://www.goingelectric...p?f=122&t=33977
Jaki dokładnie kupiłeś czujnik? Z tego co widzę to fiat jest wybredny i musi to być 56029398AB

Niestety ja nic fersztejn :-( Ale wjednym z poprzednich linków, które wrzuciłeś stało:
"If after driving the car at speeds above 15mph the system does not pick up the sensors then you may need to perform an ECU reset (this happened to me when changing the wheels this year). In order to perform the ECU reset (which will reset the TPMS programming) pull your negative battery terminal connector and wait for 10 minutes. Then plug it back in and you should be good to go."
To chyba oznacza zdjęcie minusa z akumulatora na 10 min...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 15:09   

Tak, ale nie znalazłem żadnego postu potwierdzającego, że mu to pomogło. Ja też niszt fersztejen, ale google Twoim przyjacielem:
https://translate.google....122%26t%3D33977
 
 
Grzesienty

Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-08, 15:14   

vwir napisał/a:
Tak, ale nie znalazłem żadnego postu potwierdzającego, że mu to pomogło. Ja też niszt fersztejen, ale google Twoim przyjacielem:
https://translate.google....122%26t%3D33977

Dzięki :-)
Tak paczę, że gość odłączył aku na 30 sekund. Może to za krótko i faktycznie trzeba na 10 min?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1212
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 15:40   

Może. Pamiętam jak to było w czasach golfa III i radiach z kodem - po trzech kodach trzeba było odłączyć akumulator na godzinę, czy jakoś tak. Generalnie czas może mieć znaczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12