Dobór silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów |
Autor |
Wiadomość |
tomisal
Dołączył: 26 Lip 2019 Posty: 1
|
Wysłany: 2019-07-26, 16:59 Dobór silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich. Pisze opracowanie naukowe na temat doboru silnika elektrycznego do pojazdu o napędzie hybrydowym. W pierwszym etapie rozważam wybrane silniki elektryczne stosowane w pojazdach (szukam ich wad i zalet w kontekście napędu pojazdów). Natomiast w drugim etapie wypracować mam ogólny model doboru typu silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów.
Silniki wybrane do rozważań:
Silniki prądu stałego:
- bezszczotkowe PM BLDC
- szczotkowe komutatorowe z magnesami trwałymi
Silniki prądu przemiennego:
- Indukcyjne klatkowe
- Bezszczotkowe PMSM
- Przyłączaną reluktancją SRM
Czy wybrane przeze mnie typy silników są prawidłowe czy może któryś z nich byście pominęli lub dodali inny. Również proszę o podanie właściwości danego typu budowy silnika ( jeśli ktoś posiada taka wiedze) a ja będę starał się dopasować grupę pojazdów do właściwości.
PS: Ze względu że są to pojazdy hybrydowe rozważam tylko pojazdy 200kg+ |
|
|
|
 |
wwojciech
pasjonat
Wiek: 33 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 53
|
Wysłany: 2019-07-26, 21:54
|
|
|
99% pmsm, 1% tesla indukcyjny poza modelem 3 ktory tez juz ma pmsm. Tesla podawał cały obszerny artykul wyższości silnika indukcyjnego nad magmesami trwałymi. Temat rzeka, opracowań jeszcze więcej na necie. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 540 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-07-27, 10:57
|
|
|
A w TM3 nie jest czasem reluktancyjny z magnesami?
Szczotkowe można wykreślić bo nikt już ich nie stosuje i nikt już nie będzie stosował. W drag-racingu się odchodzi od tego już nawet |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
wwojciech
pasjonat
Wiek: 33 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 53
|
Wysłany: 2019-07-27, 16:33
|
|
|
Trzeba by grzebnac głębiej ale są tez spekulacje odnośnie specjalnego ułożenia magnesow w TM3. Zamiast jednego magnesu jest grupa magnesow specjalnie ułożonych dzieki czemu uzyskuje sie asymetrie pola magnetycznego gdzie jedna strona jest dużo mocniejsza od drugiej. Można tym sposobem skierować miecniejsza strona w stronę wirnika i wykorzystac więcej pią magnetycznego niz normalnie.
Kolejnym ciekawym silnikiem jest silnik z Bolta który dzięki specjalnemu uzwojeniu wyciąga wyższe sprawności. |
|
|
|
 |
|