SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dobór silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów
Autor Wiadomość
tomisal

Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-07-26, 16:59   Dobór silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów

Witam serdecznie wszystkich. Pisze opracowanie naukowe na temat doboru silnika elektrycznego do pojazdu o napędzie hybrydowym. W pierwszym etapie rozważam wybrane silniki elektryczne stosowane w pojazdach (szukam ich wad i zalet w kontekście napędu pojazdów). Natomiast w drugim etapie wypracować mam ogólny model doboru typu silnika elektrycznego do danej grupy pojazdów.
Silniki wybrane do rozważań:

Silniki prądu stałego:
- bezszczotkowe PM BLDC
- szczotkowe komutatorowe z magnesami trwałymi

Silniki prądu przemiennego:
- Indukcyjne klatkowe
- Bezszczotkowe PMSM
- Przyłączaną reluktancją SRM

Czy wybrane przeze mnie typy silników są prawidłowe czy może któryś z nich byście pominęli lub dodali inny. Również proszę o podanie właściwości danego typu budowy silnika ( jeśli ktoś posiada taka wiedze) a ja będę starał się dopasować grupę pojazdów do właściwości.
PS: Ze względu że są to pojazdy hybrydowe rozważam tylko pojazdy 200kg+
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 53
Wysłany: 2019-07-26, 21:54   

99% pmsm, 1% tesla indukcyjny poza modelem 3 ktory tez juz ma pmsm. Tesla podawał cały obszerny artykul wyższości silnika indukcyjnego nad magmesami trwałymi. Temat rzeka, opracowań jeszcze więcej na necie.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-27, 10:57   

A w TM3 nie jest czasem reluktancyjny z magnesami?

Szczotkowe można wykreślić bo nikt już ich nie stosuje i nikt już nie będzie stosował. W drag-racingu się odchodzi od tego już nawet
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 32
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 53
Wysłany: 2019-07-27, 16:33   

Trzeba by grzebnac głębiej ale są tez spekulacje odnośnie specjalnego ułożenia magnesow w TM3. Zamiast jednego magnesu jest grupa magnesow specjalnie ułożonych dzieki czemu uzyskuje sie asymetrie pola magnetycznego gdzie jedna strona jest dużo mocniejsza od drugiej. Można tym sposobem skierować miecniejsza strona w stronę wirnika i wykorzystac więcej pią magnetycznego niz normalnie.

Kolejnym ciekawym silnikiem jest silnik z Bolta który dzięki specjalnemu uzwojeniu wyciąga wyższe sprawności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12