SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW i3
Autor Wiadomość
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-10, 07:36   

Nie wydaje mi się, w skuterze z 600 cm wycisneli 60 kucyków, a tu ledwie 40. Myślę że do auta to raczej konstruktorzy myśleli o niskim apetycie na paliwko i równie niskim poziomie hałasu. Z ciekawostek to jeszcze wiem że wersja europejska ma guzik którym można agregat uruchomić pod warunkiem że akku jest naładowane nie więcej niż 75%, w wersji USA steruje tym tylko komputer. :) L
PS Katalizator na 100% skoro auto zalicza sie do super czystych. A co do przeróbek to nie ma takiej rzeczy na świecie której nie da się przerobić, natomiast Panowie Z BMW twierdzą że składając zamówienie na auto trzeba się zdeklarować. Domontowania nie przewidują, inna wiązka, inaczej zawieszony zespół napędowy i inne takie tam.
 
 
piotrc 
piotrc

Wiek: 38
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 37
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-10, 07:55   

Lolek electric napisał/a:
Nie wydaje mi się, w skuterze z 600 cm wycisneli 60 kucyków, a tu ledwie 40..


o tutaj napisali, że to ten silnik:
http://insideevs.com/bmw-...is-nearly-flat/

moc zredukowana, bo jako agregat nie musi się wkręcać na wysokie obroty tak jak jazda motocyklem.
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-10, 08:09   

Zgoda, tu przynajmniej widać że cztery zawory na cylinder, niestety nic na temat sposobu przetwarzania energii oraz połączenia z systemem. L
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-10, 11:16   

Czy jest dostępny jakiś manual BMW i3 REX , jakaś książka napraw lub coś takiego ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-27, 20:16   

Miałem dziś okazję się przejechać - bardzo dynamiczne auto (spora moc, stosunkowo nieduża masa). Bardzo dobrze rozwiązane działanie pedału przyspieszenia - to już nie jest wierne udawanie automatycznej skrzyni jak w Amperze, raczej wymyślone od nowa rozwiązanie. Działa jednocześnie jako gaz i hamulec - jest pewne położenie zerowe, w którym jest luz, dalsze naciskanie to przyspieszanie, popuszczanie to hamowanie. Przy czym hamowanie ma spory zakres, zależny jeszcze od prędkości, przy mniejszej siła hamowania jest większa, aż do zatrzymania, także daje się jechać bez użycia pedału hamulca, nawet w mieście, bardzo to wygodne. Dźwignia zmiany "biegów" jest przy kierownicy, dzięki czemu przy nogach jest sporo miejsca. Pod przednią szybą masa miejsca na torebkę, siatkę, czapkę czy co tam jeszcze przyjdzie ochota odłożyć i mieć pod ręką. Ten model miał złącze CCS, ale żeby je przetestować w Polsce trzeba by jak rozumiem wybrać się do Warszawy do salonu BMW na ul. Wołoską.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-08-19, 09:55   

w tamtym tyg mialem jazde probna BMW i3 REX, i powiem ze jak na 170KM to nie czuc tego.
ten rangeextender mozna samemu maualnie wlanczac i wylanczac, jak sie go zalaczy to i tak sie dopiero wlancza jak jedziemy powyzej 30km/h, silniczka wogole nie slychac, trzeba siedziec na tylnej kanapie i sie wsluchac, chodzi jak kompressor od lodowki :D
nie testowalem zasiegu tylko przyspieszenie i chamowanie, ogolnie to chamulcow nietrzeba urzywac.
idealne auto dla kobiety, moja byla zachwycona jazda nim. wiec dajcie sie swoim zona przejechac :)
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 110
Wysłany: 2016-12-06, 22:25   

Ciekawi mnie czy wersja REX ma jakoś "spięty" układ chłodzenia silnika spalinowego z ogrzewaniem wnętrza samochodu ? Przecież REX pracując generuje cieplo.
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2016-12-08, 12:23   

mann25 napisał/a:
tylko przyspieszenie i chamowanie, ogolnie to chamulcow nietrzeba urzywac.

ale slownika trzeba
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-09, 13:22   

Czy jest jakaś książka o BMW i3 typu : "Naprawiam sam" itp. ? Jakiś opis techniczny konstrukcji , dane dla mechaników tudzież elektroników ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-03-09, 14:48   

Nie ma i nie będzie.
Dokumentacja jest dostępna wyłączenie w intranecie BMW do którego tylko autoryzowane serwisy maja dostęp online.
Dla wszystkich pozostałych najlepszym źródłem jest https://www.catcar.info/bmw/?lang=en
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Krzysztof_Jan

Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 3
Wysłany: 2019-07-18, 11:08   

Odnowię temat. Zastanawiam się nad zakupem BMW i3. Wypatrzyłem, że w Gazda Group, salonie BMW blisko Katowic mają ten model dostępny od ręki. Z wyprzedaży rocznika 2018, cena atrakcyjna, dobre wyposażenie. Czy warto wybrać BMW i3, czy lepiej wybrać innego elektryka? Czy ktoś jeździł ostatnim rocznikiem, jaki jest w porównaniu z bardzo zachwalanymi, pierwszymi rocznikami? Będę wdzięczny za wszelkie informacje :)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-18, 11:28   

W nowszych warto moim zdaniem mieć 3-fazową ładowarkę AC 11kW - oprócz tego że w domu ładujemy się szybciej to jeszcze mamy alternatywę na pewnie zatłoczonych wkrótce stacjach, bo CCS będzie częściej zajęty niż AC, i tych AC jest i pewnie będzie więcej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Krzysztof_Jan

Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 3
Wysłany: 2019-07-19, 15:20   

Bardzo dziękuję za radę :) jak zdecyduję się na i3 to na pewno dokupię taką ładowarkę
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-19, 15:30   

Krzysztof_Jan napisał/a:
ardzo dziękuję za radę jak zdecyduję się na i3 to na pewno dokupię taką ładowarkę
To auto musi mieć taką wbudowaną - to była opcja z tego co kojarzę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Krzysztof_Jan

Dołączył: 18 Lip 2019
Posty: 3
Wysłany: 2019-07-30, 14:40   

Ten egzemplarz który oglądałem ma pakiet szybkiego ładowania - czy o to chodzi? Na razie jestem na etapie porównywania różnych ofert, więc jeszcze nie byłem w salonie oglądać aut i pytać o szczegóły - ale teraz wiem, na co zwrócić uwagę :D
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-30, 15:01   

Z tego co pamiętam wersja z CCSem miała w pakiecie tą 11kW ładowarkę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-30, 17:06   

Do 2018 roku i3 miały ładowarkę 3fazową tylko jako dodatkowo płatna opcja ( i to bardzo droga) , Dopiero od 2018 roku 3fazowa ładowarka stała się wyposażeniem standardowym
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-08-01, 12:54   

PatrykS napisał/a:
Z tego co pamiętam wersja z CCSem miała w pakiecie tą 11kW ładowarkę.


Dokładnie. Pakiet szybkiego ładowania AC od razu zawierał pakiet szybszego ładowania AC.
Więc jeśli ma CCS to ma szybsze AC.

Dla mnie trochę to dziwne. Po logice to dla wersji bez szybkiego DC w standardzie powinna byc szybkie AC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12