SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
samochody elektryczne na allegro
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2313
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-03, 13:50   

Przepraszam ale jesli ktoś pisze takie bzdury jak konieczność zapłaty podatku w Urzedzie Podatkowym to robi się to trochę śmieszne.
Co prawda ja sprowadzałem iMiEV-a ze Szwajacarii ( która jest traktowana identycznie jak No) to :
1. Nie będziesz płacił cła 10% o ile będziesz miał dokument że samochód został wyprodukowany w UE ( tzw zaświadczenie EUR 1)
2. Nie ma żadnych zwolnień od zapłaty VAT-u jesli wprowadzasz pojazd nowy lub uzywany na Europejski obszar celny ( musisz mieć dokoment odprawy granicznej z wjadu na teren EU). inaczej rejestracja jest prawie niemożliwa bo bez takiego dokumentu uzyskanego na przejściu granicznym NO z którymś z krajów UE lub portu morskiego jesli płynie promem bezpośrednio z No)
Ad.1 Niestety trojaczki ( wszystkie , tak samo te ze znaczkiem PSA) są produkowane w JPN, ale niektórym udało się uzyskać na nie zaświadczenie EUR1 i nie pąłcili cła.
Sporo Leafów ( od 2013 roku było produkowanych w Hiszpanii i UK i na nie bez problemu można dostać ten dokument)
As 2. Zamiast odprawiać w PL można zrobić odprawę w D , zaoszczędzimy kilka procent na VAT , i zazwyczaj nie musimy sie tłumaczyć z czasami niskiej wartość zakupionego pojazdu jak w PL w urzędach celnych.
Do mnie już kilka miesięcy po sprowadzeniu , w momencie gdy płaciłem jeszcze akcyzę do rejestracji to zgłosił się Urzad Celny z próbą podwyższenia wartości celnej żeby ponieść wartość tzw celną ( ponieważ wysokość cła zależy nie tylko od ceny zakupu którą chcieli kwestionować ale także od kosztów transportu do PL .
Wtedy dobrym tłumaczeniem dlaczego koszty transportu do PL były minimalne jest proste tłumaczenie, wracałem od znajomych z przyczepa na której wiozłem do znajomych i z powrotem ( motocykl/łódz/kajak) :)
Inaczej z automatu liczą stawki typu , Niemcy 1500 zł . Francja 2000 zł jako stawki transportowe które podnoszą tzw wartość celną pojazdu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1126
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-08-04, 07:43   

Nie wiem czy Norwegia jest traktowana tak samo jak Szwajcaria, ale wszędzie znajduję tą samą informację: https://wataha.no/2018/04/17/zakup-samochodu-w-norwegii/

Czyli jeśli jest to transakcja pomiędzy osobami fizycznymi i auto nie jest nowe, to można uzyskać zwolnienie od VAT.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 474
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-08-04, 10:51   

Norwegia jak i Szwajcaria jest poza obszarem celnym EU, więc przy zalupie auta i innych cennych towarow obowiązuje cło i podatek VAT.
Są dopuszczalne zwolnienia zgodne z polityką fiskalną EU i o tym nie będę opowiadał, bo to długi temat.
 
 
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-04, 15:31   

Jafidzi napisał/a:
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-i-miev-nawigacja-tv-pelny-serwis-aso-21900-vat-salon-pl-f-vat-23-ID6C2R62.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=87164921

W najbliższych dniach planuję pojechać zobaczyć to auto, cena strasznie niska, jak myślicie jaki może być haczyk?


Jeśli dotarłeś na oględziny daj znać.
Auto jest dość mocno zniszczone - przyjrzyj się tapicerce foteli albo boczkowi drzwi kierowcy. Dzwoniłem kiedyś do nich z kilkoma pytaniami i oprócz ogólników nie dowiedziałem się wiele, a
do tego chyba na sprzedaż jest inny egzemplarz niż ze zdjęć :-D
 
 
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-08-04, 15:43   

krawcu napisał/a:
W tym ogłoszeniu jest napisane ze to cen ado leasingu.


Nie, cena jest taka bez różnicowania formy finansowania.

Cytat:
Przy normalnym zakupie cena jest bardzo atrakcyjna.
Jedyny minus tego samochodu to brak szybkiego ładowania.


Z jednej strony - sensowna (wydaje się) cena, funkcjonalna bryła nadwozia, legalna sprzedaż z fakturą (brak pcc), historia auta, etc.
Z drugiej strony - umiarkowany zasięg (wg zeznań sprzedającego przy poziomie naładowania ze zdjęć pokazuje bodaj zasięg 68 km), brak szybkiego ładowania, no i to elektryczne Renault, więc kto wie co się może (w odróżnieniu np. od japońskich "trojaczków") zbiesić ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12