Mitsubishi i-MiEV (Warszawa) |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2018-12-16, 08:13
|
|
|
Jas, pytanie co do pilota. U mnie jest jeden klucz z pilotem A drugi bez. Czy da się dokupić gdzieś pilot i to zaprogramować Tak jak opisałeś? |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-12-16, 10:20
|
|
|
Ale ty piszesz o pilocie przy kluczyku do otwierania drzwi a ja pisałem o pilocie zdalnego sterowania ogrzewaniem/chłodzeniem/ładowaniem.Takim jak na zdjęciu
Kluczyk zapewne dorobisz u każdego dorabiacza ale co z pilotem do otwierania drzwi to nie wiem - pewnie wyłącznie w ASO na podstawie numeru kodowego który masz doczepiony w kluczyku zapasowym |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2018-12-16, 19:51
|
|
|
W moim i miev z 2011 nie ma takiego pilota. Zapewne nie wystarczy jak kupię taki pilot? Samochód nie jest kompatybilny. |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-12-16, 22:18
|
|
|
Mój z 2012 ma taki pilot , musisz sprawdzić w ASO czy Twoja wersja miała go na wyposażeniu. Wg niektórych można to stwierdzić po antenie odbiorczej w prawym małym trójkątnym okienku. Ale u mnie nie widać żadnej anteny.
Chociaż poprzedni właściciel mówił mi że nie ma takiego pilota. Ja go znalazłem po wyjęciu schowka pasażera . Tak jak się wymienia filtr powietrza kabinowy. Okazało się że tam był schowany |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-07-05, 07:09
|
|
|
Według dokumentacji moduł pilota + antena jest na prawej ścianie pod tym trójkątnym okienkiem, jest widoczny po wyjęciu schowka. Nowy pilot to koszt 5k. Mógłbyś zrobić zdjęcie tego modułu pilota? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-07-05, 21:31
|
|
|
Już od blisko roku nie mam tego iMiEV'a . mam Peugeota ION niestety bez pilota. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Slawek
Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2017 Posty: 246 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-08-04, 19:56
|
|
|
Zagadka nierozwiązana, wczoraj oglądałem Ion'a z 2018 z pilotem do klimatyzacji i ogrzewania i nie maił tam tego modułu, ciężki temat. |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 214 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2019-08-04, 20:12
|
|
|
Slawek napisał/a: | Zagadka nierozwiązana, wczoraj oglądałem Ion'a z 2018 z pilotem do klimatyzacji i ogrzewania i nie maił tam tego modułu, ciężki temat. |
Może spróbuj poszukać tego modułu na rysunkach - serwisówkach na service.citroen.com albo public.servicebox.peugeot.com. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
olafmt
OlafMT
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
yoorek
Dołączył: 14 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Olkusz
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-11-15, 13:16
|
|
|
yoorek napisał/a: | Testowałęś? Działa na pewno z Canionem? | I jeszcze z jakim telefonem? Bo ich poprzednia wersja z STN1170 nie bardzo mi działa z HTC z Androidem 4.1 czy 4.2. A OBDLink MX BT z tym samym STN1170 działa z 420fps. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
olafmt
OlafMT
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2019-11-15, 14:32
|
|
|
Działa z Huawei P9 Android 7.0 |
_________________ C4GP + MGF + iMiev |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-02, 23:24
|
|
|
MOTORASTA napisał/a: | Dziś -11 stopni od 30-80% 42min , mam 32Ah bateri i 142k przebiegu | Jak tam wygląda bateria i zasięg po tych 200k przebiegu? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2020-10-02, 23:36
|
|
|
Jutro robię serwis baterii w C-Zero to coś napiszę, zastanawiam się czy nie sprzedać I-miev akonto Tesli. Ostatnio nie trafiłem żadnego trojaczka z 16Kwh a "francuskie" z 14,5Kwh potrafią wyceniać pod 40tys. pln |
_________________
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-03, 09:20
|
|
|
MOTORASTA napisał/a: | Jutro robię serwis baterii w C-Zero to coś napiszę | A śledzisz degradację baterii caniOnem? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2020-10-03, 10:44
|
|
|
Nikogo nie śledzę bo po co, po prostu jeżdżę , nawet nie bardzo wiem kto to ten caniOn |
_________________
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-03, 20:32
|
|
|
MOTORASTA napisał/a: | Nikogo nie śledzę bo po co, po prostu jeżdżę | To jak się zmienił zasięg między 100k a 200k?
MOTORASTA napisał/a: | nawet nie bardzo wiem kto to ten caniOn | Aplikacja androidowa, przez interfejs OBDII po Bluetooth'ie potrafi wyczytać pojemność baterii w Ah. Nowe miały chyba ze 46, mój już tylko 31 (jeszcze nie mam 100k), ciekawe jak Twój. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2020-10-03, 20:46
|
|
|
Po serwisie baterii diagboksem Mitsu dziś 11559 km i 45,3Ah auto ze stycznia 15 , kupiłem go bodajże w grudniu 16 i stało u mnie w garażu do zeszłego miesiąca.
C-Zero będę robił jutro. Patryk ie mam celu/czasu aby wstawić tu fotki (nie wiem jak) ale jak chcesz to Ci je wyślę na maila a Ty możesz wrzucić - jak chcesz to się odezwij |
_________________
 |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2020-10-03, 20:48
|
|
|
Myslałem że będzie 50Ah jak mają te cele ale tyle nie ma , coś mi świta że jak sprawdzałem C-żero po zakupie z przebiegiem 29tys to było 42,7Ah -chyba |
_________________
 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-10-03, 21:00
|
|
|
Pojemność teoretyczna i faktyczna nowych ogniw to 50Ah.
Ale soft trojaczków jest tak zrealizowany że za każdy miesiąc od daty produkcji odejmuje około 0,1 Ah .
Każdy przejechany 1000 km ( zapisany w kilku procesorach - kalkulatorach ) również zmniejsza teoretyczna pojemność ogniw w układzie BMS samochodu.
Dlatego nikt nigdy nie zobaczy pojemności 50Ah.
Polecam dla własnych doświadczeń za pomocą diagboxa ( Lexii) zmienić datę instalacji akumulatora jako np 25 lat od daty produkcji ( podajemy ją w miesiącach od daty zamontowania nowej baterii ) - pokaże pojemność rzędu 15Ah - mimo bardzo małego przebiegu.
To w skrócie sposób na poprawienie kondycji baterii - bo ilość miesięcy od daty produkcji wpływa właśnie na teoretyczna pojemność dla BMS co skutkuje zmianę parametrów ładowania - czyli zarówno zakresu napięć ( w małym zakresie) oraz kontroluje poziomem ładowania pojemności - jako wprowadzonego ładunku do ogniw - ( przeliczanie tzw Coloumbów ) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-03, 21:10
|
|
|
MOTORASTA napisał/a: | Po serwisie baterii diagboksem Mitsu dziś 11559 km i 45,3Ah auto ze stycznia 15 , kupiłem go bodajże w grudniu 16 i stało u mnie w garażu do zeszłego miesiąca. | No to zacnie - czemu tak długo stał zamiast jeździć?
jas_pik napisał/a: | Pojemność teoretyczna i faktyczna nowych ogniw to 50Ah. | Ale to od 2,7V do 4,1 (a może i 4,2?). Samochód używa w mniejszym przedziale - 3,2-4,1.
jas_pik napisał/a: | czyli zarówno zakresu napięć ( w małym zakresie) oraz kontroluje poziomem ładowania pojemności - jako wprowadzonego ładunku do ogniw - ( przeliczanie tzw Coloumbów ) | Żeby z baterii naładowanej do pełna wyjąć mniejszy łądunek musisz skończyć wyjmować przy wyższym napięciu, to idzie w parze. Jeśli bateria pracuje w takim samym zakresie napięć to taki sam ładunek wyciągniesz. Jeśli więc BMS sztucznie obniża pojemność baterii i robi to szybciej niż jej zużycie to musiałby podnosić napięcie końcowe rozładowania, bo łąduje zawsze do 4,1V. Widziałeś taki efekt? Ja dotąd nie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 138
|
Wysłany: 2020-10-03, 21:36
|
|
|
PatrykS napisał/a: | No to zacnie - czemu tak długo stał zamiast jeździć? |
Kupiony był "na zapas" nie potrzebne było w domu kolejne auto a wówczas nie wiadomo było ile jeszcze wytrzyma C-Zero . Później zrobili mi super prezent - ładowarkę w Lidlu zdaje się korzystałeś z niej jak kupowałeś swoje Mitsu, minęliśmy się wtedy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3058 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-10-03, 22:06
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Żeby z baterii naładowanej do pełna wyjąć mniejszy łądunek musisz skończyć wyjmować przy wyższym napięciu, to idzie w parze. Jeśli bateria pracuje w takim samym zakresie napięć to taki sam ładunek wyciągniesz. Jeśli więc BMS sztucznie obniża pojemność baterii i robi to szybciej niż jej zużycie to musiałby podnosić napięcie końcowe rozładowania, bo łąduje zawsze do 4,1V. Widziałeś taki efekt? Ja dotąd nie. |
I tak własnie jest .
Sprawdź . Ja nie robiłem dokładnych badań bo samochód codzienie jeździ. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3729 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-10-03, 23:01
|
|
|
MOTORASTA napisał/a: | Kupiony był "na zapas" nie potrzebne było w domu kolejne auto a wówczas nie wiadomo było ile jeszcze wytrzyma C-Zero . | A C-Zero dał radę - rozumiem Lidl pomógł robić większe dzienne przebiegi
jas_pik napisał/a: | Sprawdź . Ja nie robiłem dokładnych badań bo samochód codzienie jeździ. | Co jakiś czas wyjeżdżam do żółwika i napięcie wtedy jest z grubsza to samo zawsze, koło 3,2V średnio, rozrzut chyba ze 400mV. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|