SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Własny WallBox PodPoint w garażu
Autor Wiadomość
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-04-23, 11:18   Własny WallBox PodPoint w garażu

W końcu zainstalowałem zakupionego jakiś czas temu Pod Pointa.
Wcześniej zmieniłem przyłącze w ogrodzeniu na 22kW.
wątek: tutaj

Kupiłem Pod Pointa w UK za 200 funtów:
była informacja: tutaj

Patryk pomógł mi dobrać bezpiecznik zgodny z dokumentacją producenta! (Dzięki Patryk)

A więc:
1) W ogrodzeniu bezpiecznik 3 x D40A (D czyli większa zwłoka), nie zespolony, więc każdy oddzielnie wybija
2) WLZ 10metrów 6mm2 (wiem przydałaby się 10mm2, ale 6 mm2 na granicy - tutaj https://elektrykadlakazdego.pl/wyznaczanie-przekroju-przewodow/
3) W rozdzielni AC230V w domu -; zabezpieczenia odgromowo-przepięciowe (1+2) , dalej FR (wyłącznik główny 3f+N) -; kontrolki faz -; RCCB 3faz+N typu A - 40A (wykrycie składowych stałych) -; bezpiecznik nadmiarowo-prądowy C32A – kabel 6mm2 (kilka metrów) - ; gniazdo 3 fazowe z wyłącznikiem (0-1) -; WallBOX EVSE Pod Point z WiFI.

Przetestowane na PHEV. Standardowe EVSE z gniazdka (10A - 2,3kW) pokazało czas ładowania 5h, a z Pod Pointa 3,7kW (16A) pokazało 3:15.

Może za jakiś czas pomyślę nad przerobieniem PodPointa na 3fazy. Na razie 1 faza OK.
Jedynie problem z WiFi w PodPoint.
Skonfigurowałem PodPointa z domowym WiFi i wysyła informację o ładowaniu na serwery producenta.
Zainstalowałem aplikację PodPoint, ale żeby dostać się do swoich danych musiałem wysłać Requesta i czekam na ich kontakt ze mną.

Koszty:
C32A 4P 10kA Wyłącznik nadprądowy bezpiecznik 3P+N Typ S eska PR64 SEZ 1941 - 42,99 PLN
40A 30mA 4P 10kA TYP A Wyłącznik różnicowoprądowy PFB4 RCCB SEZ 5432 - 89,99 PLN
Gniazdo z wyłącznikiem - 120 PLN (coś około, bo nie mogę teraz znaleźć)
Wtyk, kabel, miałem ze starych zapasów.
No i oczywiście kilka godzin własnej pracy.
Przy okazji naprawiłem zalane gniazdko w kuchni pod zlewem i zlikwidowałem tymczasowy przedłużacz :) skoro już się bawiłem w elektryka :)

EVSE.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 109,42 KB

PHEV.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 175,94 KB

Rozdzielnica.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 79,04 KB

 
 
spairo 

Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2018
Posty: 40
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-23, 21:05   

- przy WLż 10 metrów ja bym jednak dał zabezpieczenia odgromowo-przepięciowe nie (1+2) a (2+3).
- przy 1+2 dalej masz 1.5 kV, przy 2+3 tylko 750V.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-04-24, 08:31   

spairo napisał/a:
- przy WLż 10 metrów ja bym jednak dał zabezpieczenia odgromowo-przepięciowe nie (1+2) a (2+3).
- przy 1+2 dalej masz 1.5 kV, przy 2+3 tylko 750V.


Dzięki za uwagę sprawdzę co mam napisane. Instalowałem to z 14 lat temu i teraz napisałem z pamięci. Wiem, że mam dwa stopnie w jednym, ale czy to było 1+2 czy 2+3 to nie pamiętam.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-04-25, 10:55   

Dobrze pamiętałem, jednak mam I+II.
Mam jeszcze jakieś stare "czerwone", w razie czego też mogę je dorzucić do instalacji przed rozdzielnią przy wyłączniku w garażu. Z tego wyłącznika idzie kabel dalej przez ścianę do rozdzielni (2m.)

Dehn.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 76,94 KB

Moeller.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 86,97 KB

 
 
adam83 

Wiek: 35
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 39
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-04-25, 17:19   

Ochrona odgromowa:
http://www.andrzej-nowak....rzepieciowa.pdf

Przed samym gniazdem dodałbym jeszcze "D" bo lodówka, telewizor to nie jest jeszcze taki problem jak samochód i jego najdroższa część.
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-05-05, 10:16   

Też się czaję na Pod Pointa albo Roleca. Przyłącze mam 21kw, ale mój Leaf fryknie tylko 16a. Mim to, chciałbym już ładowarkę 32a i chyba celuję jednak w taką z żeńskim gniazdem Typ 2. Kabel przelotkę typ1 na 2 dostałem z Leafem, a to jednak bardziej przyszłościowe rozwiązanie.
Podpointy są wyraźnie trochę od roleca. Uważasz, że warto dopłacać? Zasięg wifi w miejscu gdzie będzie ładowarka, to może nawet bym miał. Jakie informacje jest mi ona w stanie przekazać? Przeróbka Roleca na 3 fazy to wydaje się banalna- wymiana całych bebechów :P Z drugiej strony, nie zapowiada się, żeby w najbliższych latach było mnie stać na auto, które pociągnie 21kw na 3 fazach, więc też nie ma co świrować. Wymienić zawsze zdążę.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-05-05, 21:01   

odnosnie WiFi w podpoincie to jestem na etapie wymiany emaili z supportem producenta. Z jednej strony smieszna sprawa z drugiej tragiczna, bo zeby dostac dostep przez internet do podpointa musze im podac numer seryjny, ktory tylko jest na naklejce na obudowie. U mnie jej brakuje. Na plycie brakuje numeru. Pytaja mnie, gdzie kupilem. Odpisze im zgodnie z prawda, ze na eBayu. Chyba zdalnie mi jej nie zablokuja.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2912
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2019-05-05, 22:44   

tomusy napisał/a:
Chyba zdalnie mi jej nie zablokuja.
No bez przesady - chyba że zgłoszony jako kradziony, ale wątpię żeby producent blokował zdalnie, to nie bardzo leży w ich interesie, i kto by to w ogóle kradł?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-05-08, 13:42   

Falowniki fotowoltaiczne kradną, to ładowarki ev pewnie jeszcze łatwiej.
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2019-05-31, 19:17   

Zakupiłem swojego Pod Pointa. Ja mam starsza wersję z sim. Chciałem go podłączyć do apki, to mi wyświetla info, że jest niekompatybilny bo to starsza wersja i tylko te z wifi da się podłączyć do ich systemu. Po włożeniu simki nawet odpowiada na wysyłane smsy, ale nie bardzo wiem jak mogę to wykorzystać. Nigdzie nie znalazłem listy komend, na www tylko opisy nowszego podpointa. Jak go odpytuję komendą status, to mi wyrzuca coś takiego:
STATUS KWh=0.8 A=13.9 P=C F=0 M=32
Gdzie mogę znaleźć jakąś dokumentację do tego? Czy w ogóle ta simka w podpoincie da jakąś sensowną funkcjonalność?
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-06-03, 11:18   

W przypadku komunikacji SMS nie pomogę.
Sam "walczę" o uzyskanie komunikacji po WiFi.
Zapytałem support czy zdalnie nie mogą odczytać numeru PSL i mi go podać, skoro brak numeru na naklejkach.
 
 
tomusy
O-PHEV, A-Hybrid


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 241
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-08-13, 20:43   

Po dwóch miesiącach wymiany emaili i przekonywanie supportu, że na obudowie i w środku nie mam numeru PSL , w końcu uzyskałem pomoc.

Numer PSL uzyskałem podając MAC adres wallboxa z routera WIFI.
Support powiązał wallboxa z moim kontem w aplikacji i już mam statystyki ładowania.

PodPoin_Screenshot_20190813-203516_Pod-Point.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 41,57 KB

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 606
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-08-14, 09:09   

Gratuluje. Ciekawe czy jak przerobisz na 3f to będzie dobrze pokazywało ilość energii czy będzie trzeba mnożyć razy 3?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13