SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki samochód

Jaki samochód do moich wymagań
Ampera /volt
20%
 20%  [ 6 ]
Leaf
17%
 17%  [ 5 ]
Prius bez plugin
0%
 0%  [ 0 ]
Prius plug-in
3%
 3%  [ 1 ]
Inne - proszę o wpisanie w komentarzu
13%
 13%  [ 4 ]
Pozostań przy obecnym samochodzie
3%
 3%  [ 1 ]
zakup 2 samochodu 100 % elektrycznego
27%
 27%  [ 8 ]
inny samochód 100% elektryczny
13%
 13%  [ 4 ]
Głosowań: 24
Wszystkich Głosów: 29

Autor Wiadomość
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-08, 21:28   

Hakun napisał/a:
https://elektrowoz.pl/porady/ile-powinien-wytrzymac-samochod-elektryczny-co-ile-lat-wymienia-sie-baterie-w-elektryku-odpowiadamy/
cały czas obserwuję wątek,
W moim przypadku wygląda to tak że potrzebuję auta które zrobi w najgorszym przypadku ok 80 km na baterii.
Po przeczytaniu artykułu okazuje się ze auto z zasięgiem mniejszym 160 km musiałbym doładowywać codziennie. Dni roboczych w roku jest ok 225 czyli ładując takiego trojaczka lub Smarta osiągnę po ponad 40 latach limit 1000 doładowań i muszę wymieniać baterię. Zakładając ze kupuję auto używane problemy mogą się zacząć dużo wcześniej. Pozostaje szukać auta z większym zasięgiem co okazuje się może dwukrotnie wydłużyć żywotność baterii. Czy dobrze myślę?

Tylko te ceny ehhh bo to byłoby drugie auto w domu.



Czy na stan baterii dodatkowo nie wpływa jej wiek? wg instrukcji leafa ma wpływ na pojemność baterii Instrukcja leaf Strona EV24. Czyli na stan baterii wpływa ilość szybkich ładowań i temperatura w jakiej jest eksploatowana oraz jej typ - takie informacje wyczytałem itd...

Na portalach aukcyjnych pojawiają się już Leafy pierwszej generacji już z ubytkiem jednego do trzech kwadracików. Ile to procent baterii bo nie mogę znaleźć tej informacji a gdzieś to widziałem.
Apolonia napisał/a:
No dobrze kombinujesz. Większa pojemność rzadziej ladujesz.
Tylko z pojemnością rośnie cena. Mam uwagę aby na pewno 40 lat?


no tak im mniej jeździsz tym dłużej bateria będzie sprawna....
  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1217
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 21:49   

Zawsze to mówiłem - baterię należy dobierać z zapasem. Powody są dwa:
1. Przy dużych mrozach bateria daje dużo mniej swojej energii, a do tego auto zwiększa zużycie energii. Sumarycznie może się okazać, że auto wtedy przejedzie ok. 60% tego, co w optymalnych warunkach latem.
2. Po kilku latach pojemność baterii spada. Cudów nie ma. W leafie z tego co czytałem to w naszym klimacie spada ok. 2-3% pojemności rocznie (nie licząc przedliftów, w których spada szybciej). Więc trzeba wziąć pod uwagę, że auto które dzisiaj przejedzie spokojnie 120km, za 5 lat może mieć już kłopot z przejechaniem 110km.
3. Im większa bateria tym rzadziej ładujemy, więc degradowanie baterii przebiega wolniej.

Te trzy czynniki powodują, że przy doborze auta należy kupić takie, które w idealnych warunkach przejedzie przynajmniej dwukrotnie więcej, niż potrzebujemy. Żeby się później nie denerwować, że nam nie wystarcza.

Jeśli chodzi o te 1000 ładowań - nie ma takiej reguły. Po pierwsze i najważniejsze - to nie jest tak, że po tych 1000 ładowań bateria wybuchnie i nie będzie się nadawała do użytku. Tyle tylko, że pojemność spadnie do poziomu, przy którym uznaje się ją za uszkodzoną (w leafie to chyba 60%, czy jakoś tak). Po drugie liczy się pełne cykle ładowania. Czyli jeśli dwa razy podładujemy 50%, to w sumie mamy jedno ładowanie. Po trzecie - zależy jakim prądem ładujemy i w jakich warunkach. Im większy prąd (powodujący nagrzewanie się baterii) oraz wyższa temperatura otoczenia, tym bardziej degraduje się bateria. Czas i ilość ładowań ma dużo mniejszy wpływ na degradację baterii, niż temperatura.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2019-10-08, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 625
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2019-10-08, 21:52   

  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-08, 22:22   

vwir napisał/a:
Zawsze to mówiłem - baterię należy dobierać z zapasem. Powody są dwa:
czyli brać tesle z 85kWh i po sprawie:)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1217
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-08, 22:25   

Coś kiepsko u mnie z tym liczeniem do dwóch :)
Nie musi być tesla, jeśli nie planujesz 300-400km tras bez przystanku. Wystarczy bolt, niro, leaf 2, kona, ioniq, id.3. Trochę się już tego pojawiło. A jeśli coś mniejszego to 208 albo corsa.
  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1450
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-08, 22:36   

Czyli najlepsza jest prosta hybryda, ale takich nie robią (ciekawe dlaczego :?: :shock: ). Dzisiaj technika poszła tak do przodu, że nawet wiertła potrafią dziadowskie zrobić :-( .
 
 
Hakun 

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2019-10-08, 23:16   

zrobiłem pomyłkę faktycznie chodziło mi o ponad 4 lata już poprawiłem.
Robiąc podsumowanie u mnie pozostaje poczekać i kupić nowe ID3 Corsę Peugeota ZOE lub Mini z dopłatą albo poczekać jak wejdą dopłaty i i3 Zoe Leaf 30 kW stanieją :)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 572
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-09, 08:54   

Cytat:
no tak im mniej jeździsz tym dłużej bateria będzie sprawna.

Nie do końca tak, bateria lubi być w użyciu w optymalnych warunkach.
Był o tym tu na forum temat. Lubi wolne lądowanie, lubi temperaturę
otoczenia 15-20 stopni, lubi temperaturę własną 25-35 stopni,
lubi mieć możliwość chłodzenia, lubi być zużywana do 10%, a ładowana
do 90%, nie lubi mrozów- upałów i dlugich postojow z pełną pojemnością.
Jak jest mróz to jeździ i ładuj to ja rozgrzeje, jak jest upał to ja schładzaj
  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-09, 09:05   

Cytat:
. Coś kiepsko u mnie z tym liczeniem do dwóch

Dziennie potrzebuje około 20 km zasięgu, co daje nam 40kw w zimie. Największy problem samochodów elektrycznych z tak małym zasięgiem to jest ich bagażnik. Pytałem się o hybrydę typu volt który by spełnił swoją rolę na tak niskie przebiegi. Zostało mi tu odradzone. Dodatkowo obserwuje temat z voltem i niektórym trafiają się niespodzianki typu pogramowanie centralki, łożysko czy też czujnik temperatury. Naprawy te są dość kosztowne.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1217
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-09, 09:34   

To akurat prosta sprawa - im bardziej skomplikowana konstrukcja, tym bardziej zawodna. Silnik elektryczny jest nieporównywalnie prostszy w budowie niż spalinowy, do tego odpada sprzęgło, skrzynia biegów, itd. Więc elektryk jest po prostu mniej skomplikowany, a co za tym idzie potencjalnie bardziej niezawodny niż jakakolwiek hybryda. Wożenie ze sobą silnika spalinowego nie ma sensu, jeśli nie masz zamiaru go nigdy używać. No i Volt ma raczej niewielką pojemność bagażnika (jeśli Ci na tym zależy).

Jeśli tak mały zasięg i cena w okolicach Volta to bierz Leafa. Bagażnik wtedy jest dość rozsądnych rozmiarów. A jeśli leaf nie podoba Ci się wizualnie to rozważ focusa: https://www.otomoto.pl/of...a-ID6Cyq3D.html ale on znowu ma mikroskopijny bagażnik. W ZOE bagażnik jest większy niż w focusie, ale musiałbyś raczej dołożyć trochę kasy. Podobny do ZOE bagażnik ma też Kia Soul EV.
  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-09, 11:03   

Wolałbym samochód który będzie popularny w Polsce, względy części zamiennych (czas dostępu oraz używki). Popularny samochód to też łatwiejszy serwis... Można znaleźć mechanika który podejmie się naprawy nietypowej usterki.

Na chwilę obecną wstrzymałem się z kupnem, jak już wcześniej pisałem, czekam na nowy rok -->rok 2020 zapowiada się ciekawy na sporo premier.

Ps
Porównując eGolfa a Leafa I to spory przeskok...niestety również przeskok cenowy....chociaż ten bagażnik w golfie nie jest wybitny.
  
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 572
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-09, 11:37   

adam83 napisał/a:
Dziennie potrzebuje około 20 km zasięgu, co daje nam 40kw w zimie

Hmm co jest z tym liczeniem?
20 km to u mnie latem 2 kW zimą 3 kW
Dla 20 km dziennie nie kupuj EV, to ma sens od 50 km dziennie i w bus-pas-miastach
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 572
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-09, 11:46   

[quote="adam83"]Wolałbym samochód który będzie popularny w Polsce, względy części zamiennych (czas dostępu oraz używki). Popularny samochód to też łatwiejszy serwis... Można znaleźć mechanika który podejmie się naprawy nietypowej usterki.

Jeżdżę już trzecim EV 2014-6-7 usterki? owszem drążki stabilizujące, sworzeń, każdy to naprawi.
Owszem raz brak klimatyzacji - strzelił bezpiecznik wentylatora, mój błąd przy odpinaniu akumulatora koszt 10 zł.
Innym razem brak ogrzewania - przekaźnik zaworu nr 1 na gwarancji wymieniono bo poprzedni właściciel nie zrobił akcji serwisowej.
Owszem inne rzeczy o których nawet nie wiem bo ASO to robiło w ramach akcji i gwarancji.

Wiec jak kupujesz to 2-3 latka z potwierdzoną gwarancja i zero zmartwień
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-09, 13:30   

Nie wszyscy mają tą przyjemność wyprowadzać samochód z salonu. 2-3 latek nie realne 50tyś tylko około 70 tyś. --> Rynek samochodów elektryczny jest "zalany" samochodami z USA - stąd moje obawy że trafi się rodzynek. Pewnie kupiłbym Leaf-a tylko czekam i wkurzam trochę Apolonię :)
Na chwilę obecną jest to najlepszy (wg mnie) elektryk w budżecie do 50tys.



Typowy leaf kosztuje teraz około 40-45 (w biedzie) e-Golf minimum 65 tylko czy warto dopłacać?
Jak oglądałem te dwa samochody to jeden jak i drugi wygląda ok - może trochę leaf odstaje z jakością. Ktoś posiada e-Golfa i może się pochwalić swoimi subiektywnymi odczuciami?

W moim przypadku pewnie największym problemem jest mieć ciastko i je zarazem zjeść...cóż wydać 50kPLN to już dla mnie spory wydatek.
  
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 460
Wysłany: 2019-10-09, 13:37   

Kod:
 mieć ciastko i je zarazem zjeść...

Jest na to sposób ... kupujesz/pieczesz dwa ciastka :P


ps. sorki za komentarz nic nie wnoszący do dyskusji, ale nie mogłem się powstrzymać
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1217
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-10-09, 13:42   

Tak, jakość leafa nie jest na poziomie europejskim. To typowa japońska jakość porównywalna z mazdami, toyotami, etc. Czyli mechanicznie trwały i niezawodny, ale wnętrze na pewno jest wykonane z gorszych materiałów niż w golfie. Mam na myśli na przykład twardą deskę rozdzielczą. Albo brak plastikowych nadkoli z tyłu (gdzie cały ten piasek, brud, błoto pośniegowe z kół uderza w gołą blachę). Jest kilka takich 'kwiatków' w leafie i na przykład w 14 lat starszym toledo było to lepiej rozwiązane. Jeśli miałeś jakiegokolwiek współczesnego japończyka to spodziewaj się podobnej jakości w leafie.

Swojego czasu właśnie z tego powodu odpuściłem zakup lexusa. Z zewnątrz wszystko pięknie, a w środku badziewne materiały rodem z avensisa.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 69
Wysłany: 2019-10-09, 14:18   

Jakość jak jakość, przed Leafem ujeżdżałem w sumie stare trupy więc te twarde plastiki to i tak dla mnie społeczny awans :) . Natomiast jest to moje pierwsze japońskie auto i nie rozumiem jak te praktyczne japońce mogą mieć tak wyrąbane na ergonomię że aby np. przełączać pozycje menu na desce rozdzielczej to trzeba klikać lewą ręką gdzieś na dole pod kierownicą. Włączanie i wyłączanie tempomatu też gorsze niż w Skodzie Roomster, którą jeździłem. A już w ogóle nieporozumieniem jest niewyświetlanie na desce połowy informacji, które auto wyrzuca na CAN (i są dostępne w LeafSpy), a które mogą ratować dupę (np. stan naładowania baterii 12V).
Natomiast faktycznie Leaf w budżecie do 50 tys. jest obecnie jedynym sensownym EV jeżeli potrzebujesz cokolwiek większego niż maluch. I jestem z niego bardzo zadowolony :)
  
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 572
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-09, 16:01   

adam83 napisał/a:
tylko czekam i wkurzam trochę Apolonię

mnie to wkurzysz jak kupisz, bo wiem, że staniesz przy ładowarce i będziesz długo przewód wybierał

w tajemnicy powiem Ci że moja Pani jeździ Nissanem
  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 64
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-10-09, 22:37   

Cytat:
Jeżdżę już trzecim EV 2014-6-7 usterki? owszem drążki stabilizujące, sworzeń, każdy to naprawi.
Owszem raz brak klimatyzacji - strzelił bezpiecznik wentylatora, mój błąd przy odpinaniu akumulatora koszt 10 zł.
Innym razem brak ogrzewania - przekaźnik zaworu nr 1 na gwarancji wymieniono bo poprzedni właściciel nie zrobił akcji serwisowej.
Owszem inne rzeczy o których nawet nie wiem bo ASO to robiło w ramach akcji i gwarancji.

tak zgadza się to są pierdoły i nie mają nic wspólnego z problemami które ja mam na myśli --> związane z serwisem akumulatora/ silnika / inwertera (czujniki temperatury, pakiety przekaźniki itp..) kto mi na moim zadupiu zajmie się moim samochodem ? ... laweta i jazda po Polsce? z nissanem możliwe że zajmą się w serwisie w Rzeszowie (może)
Apolonia napisał/a:
mnie to wkurzysz jak kupisz, bo wiem, że staniesz przy ładowarce i będziesz długo przewód wybierał


raczej nie możliwe Ty jak i ja nie wjedziemy sobie w drogę na stacji ładowania ... ja z podkarpacia Ty z lubuskiego ...
Apolonia napisał/a:
w tajemnicy powiem Ci że moja Pani jeździ Nissanem

to możesz opowiedzieć o swoich subiektywnych odczuciach w odniesieniu do ZOE

Apolonia napisał/a:
Dla 20 km dziennie nie kupuj EV, to ma sens od 50 km dziennie i w bus-pas-miastach

20 km ... tak mi się tylko wydawało, od maja zrobione 7000 km. Trasa to około 4000 km. Czyli koło "komina" na jeden miesiąc wychodzi około 450km...~15km/dzień. Na chwile obecną do pracy jeżdżę rowerem ..co za jakiś czas się zmieni i wówczas do tych 15km/dzień będę musiał dodać te ~20 km
Ropniak zostaje na długie trasy
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 572
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-10-10, 08:41   

Cytat:
subiektywnych odczuciach w odniesieniu do ZOE

Nie ma sensu się powtarzać, dla mnie liczy się oszczędność i szybkość
ladowania, zawsze po godzinie w pracy mam ponownie pełno, a w pracy
też muszę jeździć ok 20-30 km. Wg. mnie wielkiego wyboru nie masz.
O Nissan masz sporo na elektrowoz.pl, co ciekawe nikt tu nie handluje
ogniwem Reno. Jak już kupisz nissan to dam Ci namiar do znajomego
z pod Wawa montuje on dodatkowe chłodzenie w baterii przy temp
powyżej np. 35 stopni, co i tak nie przyspieszy czasu ładowania AC.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14