SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)
Autor Wiadomość
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-06, 13:44   

No niestety. Porażka. testowałem apkę na telefonie z Androidem 6.0.x i dalej te same komunikaty:
"Security Alert! A valid command has been received from an unauthorized number"

Jakieś pomysły? Może jakieś dodatkowe ustawienia w systemie są potrzebne, albo czy może to zależeć od rodzaju OBDII?
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-06, 18:47   

Ten komunikat mówi ze cos nie tak z numerem tel przedewszystkim
A spróbuj tak:
uruchom auto (power) odpal apkę na telefonie w aucie, parowanie z OBDII, oczywisćie wpisz numer telefonu ja wpisuje w formacie 48668... (bez plusa)
local test (powinny zamrugać światła postojowe na przemian kilka razy)
i przy aktywnym ekranie z odpalona apliakcją (bo to ważne) wyslij sms down
po odebraniu SMS (przez apliakcję domyslną i aplikację) jeśli numer jest źle zapisany będzie komunikat że numer nieznany dla aplikacji
Jeśli nie będzie żadnego komunikatu poczekaj kilka sekund - aplikacja musi być aktywna jak i ekran nie może się wygasić
powinny iść okna w dół...

Ja tak miałem że jak wysyłałem SMS status nie szło ale pusciłem Down poszło i potem SMS status poszło, start / stop już dziłało
Nie wiem dlaczego ale w ten sposób "odblokował" sie LG G3 i już potem działała (coż wkodzie apliakcji?) - oczywiscie najwazniejsze to niestety to żeby aplikacja i ekran był aktywny :( - drenuje to baterię więc trzeba podłaczyć konkretny power bank na codzień
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-06, 19:06   

trax napisał/a:
oczywiscie najwazniejsze to niestety to żeby aplikacja i ekran był aktywny :( - drenuje to baterię więc trzeba podłaczyć konkretny power bank na codzień
Gdzieś tu w którymś wątku podawałem jakieś ustawienie - mi działa telefon z wygaszonym ekranem, jakiś HTC z Androidem 4.1 chyba.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-06, 19:39   

Dzięki za wskazówki. Potestowałem i wygląda na to, że mój obdII nie chce współpracować. Mam najtańszy za kilkanaście zł. Komendy przechodzą, czyli format telefonu bez +, ale z 48. Podczas local test nie mrugają światełka, czyli nie ma komunikacji. Status pokazuje n/a we wszystkich polach. Down i up nic nie robią.
No to teraz pytanie jaki OBDII sobie zafundować, który NA PEWNO działa z tą apką?
Ten sprzęt:
https://allegro.pl/oferta/polski-elm327-v3-bluetooth-ms-hs-can-ford-stn1170-7551532573
trochę kosztuje i szkoda byłoby w błoto.

Kolejne pytanie gdzie znaleźć w autku 12v do zasilania telefonu, które się nie wyłącza przy wyłączeniu samochodu? W podłokietniku niestety się wyłącza. Ostatecznie zostaje po chamsku podłączyć się pod aku w bagażniku.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-06, 20:24   

wojtek9300 napisał/a:
Kolejne pytanie gdzie znaleźć w autku 12v do zasilania telefonu, które się nie wyłącza przy wyłączeniu samochodu?
W złączu OBDII na przykład.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-06, 20:38   

PatrykS napisał/a:
Gdzieś tu w którymś wątku podawałem jakieś ustawienie - mi działa telefon z wygaszonym ekranem, jakiś HTC z Androidem 4.1 chyba.
Konkretnie na tej stronie:
http://forum.samochodyele...=asc&start=1450
Kopia:
W MacroDroidzie w to makro od MyVoltStar wpisałem numer telefonu nadawcy - wygląda jak by przycisk 'Save Phone Number' w MyVoltStar miał to robić, ale mu chyba nie wychodzi. Oprócz tego w akcjach tego makra zwiększyłem czas w 'Keep Device Awake' z 15 do 45s i dodałem 'Screen Lock Off' - działa również przy wyłączonym ekranie, MyVoltStar też może być wyłączony i MacroDroid włączy go automatycznie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-06, 21:31   

PatrykS napisał/a:
wojtek9300 napisał/a:
Kolejne pytanie gdzie znaleźć w autku 12v do zasilania telefonu, które się nie wyłącza przy wyłączeniu samochodu?
W złączu OBDII na przykład.

Świetny pomysł. Znalazłem nawet gotową ładowarkę
https://pl.aliexpress.com/item/32689216099.html
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-07, 17:46   

Ale jak to włożysz w ODBII to gdzie podłączysz interfejs :)
No chyba że w złączu po stronie pasażera jest napięcie i można by je do tego wykorzystać?
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-07, 18:59   

trax napisał/a:
Ale jak to włożysz w ODBII to gdzie podłączysz interfejs :)
No chyba że w złączu po stronie pasażera jest napięcie i można by je do tego wykorzystać?

Na to właśnie liczę. Czemu miałoby nie być tam napięcia? Złącze to złącze.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-11, 09:13   

Stan na dziś.
Kupiłem inny interfejs OBD:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-obd2-stn1170-bluetooth-ccy-polski-elm327-7150153292
i on działa ;)
Z tego co przetestowałem, chodzą komendy: status, down, up, wipe, open, close.
Testowałem jak na razie na telefonie z Androidem 6.x, będę jeszcze próbować na starszym.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-11, 10:02   

wojtek9300 napisał/a:
i on działa
A czy mógłbyś spróbować z MyGreenVolt - czy zadziała Ci nieprzerwanie np. przez 20 minut? Bo mam inny polski na STN1170 (poniżej), mniejsza obudowa, fajny, ale przerywa nieraz po kilku sekundach, nieraz po kilku minutach. A z iMiEVem przerywa praktycznie od razu, być może to kwestia użytego modułu Bluetooth w nim (bo telefon, aplikacja, samochód i chip w interfejsie te same).
https://allegro.pl/oferta/polski-elm327-v3-bluetooth-ms-hs-can-ford-stn1170-7551532573
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 468
Wysłany: 2019-10-12, 19:57   

I ja w końcu zabrałem się za uruchomienie i testy MyVoltStar
Pacjent: Volt 2014
Tel.1: Android 4.03
Tel.2: Android 9
Interfejs : STN 1170

DZIAŁAJĄCE KOMENDY:

kitt - dyskoteka tylnych świateł
up - wszystkie szyby w górę
down - wszystkie szyby w dół
wipe - 1 raz wycieraczki
status* - stan auta

Android 9 napisał/a:
SOC:85.88% Fuel:9.31G OAT:61F Charged Last Chr:6920Wh


Android 4.03 napisał/a:
SOC:N/A% Fuel:N/AG OAT:N/AF AC cur:N/AA volt:N/AV Last Chr:N/AWh


Niestety preheating i otwieranie auta nie działa
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-12, 22:11   

Trafiłem przypadkowo na jeszcze inną aplikację:
http://www.gm-rc.com/
Przewaga jest taka, że podobno można dopisywać swoje komendy. Minus taki, że chyba płatna.
Dorwę telefon który łączy się po bt bez problemu to potestuję.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-13, 10:06   

jatko napisał/a:
Android 9 napisał/a:
SOC:85.88% Fuel:9.31G OAT:61F Charged Last Chr:6920Wh
Hmm, muszę więc spróbować z nowszym telefonem, bo ja widzę tylko to drugie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-13, 19:21   

Dziś testowałem MyVoltStar. Telefonem pośredniczącym był stary lg l9 z androidem 4.1.x.
Pełen sukces. Wszystkie komendy działają.

Czasem sms zwrotny przychodzi ze zwłoką ale to może być wina mojego telefonu - też jest stary. Jutro przetestuję stabilność łącza z MyGreenVolt w drodze do pracy.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-13, 20:27   

Co do zwłoki to u mnie jest to około 40-60 sekund - już się przyzwyczaiłem
A i trzeba pamiętać żeby na końcu komendy nie było spacji :)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-14, 09:35   

Dziś przetestowałem współpracę STN1170 z MyGreenVolt. Wszystko działa stabilnie. Brak przerw w transmisji danych. Mam wrażenie, że nawet działa lepiej (od OBD Mini) jeśli chodzi o zasięg BT. Szybciej nawiązuję łączność z autkiem stojącym w garażu pode mną (dzieli nas jeden strop).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-14, 09:50   

wojtek9300 napisał/a:
Dziś przetestowałem współpracę STN1170 z MyGreenVolt. Wszystko działa stabilnie. Brak przerw w transmisji danych.
No to muszę się tam przejechać i nabyć - w sumie taki większy rzut beretem tam mam :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-10-30, 12:50   

Po kilku dniach testowania, refleksja. Włączyłem Preconditioning. Autko się ogrzało i było OK. Zauważyłem, że co jakiś czas "radośnie" błyska kierunkowskazami. Po kilku dniach doszedłem do wniosku, że preconditioning był cały czas aktywny. Autko cały czas pilnowało, żeby było nagrzane. Oczywiście zżerało to akumulator. Byłem przekonany, że po otwarciu samochodu preconditioning sam się dezaktywuje, ale jednak tak nie jest.
Teraz idzie zima, więc będę używać często.

ps. Na wiosnę czeka mnie przegląd tylnego zawieszenia bo trzeszczy na wybojach...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12