SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-29, 11:05   

marcin.elektro napisał/a:
To zakup nie za bardzo udany
Cóż, się okaże, póki co unikalną możliwość obejrzenia skrzyni od środka zapewnił :-)

kasmarkos napisał/a:
pisałem o spaleniu tarczek w sprzęgle odpowiedzialnego w/g opisów w instrukcji za tzw. biegi 1,2,3 i R albo 1,2 i R
Dziwne oznaczenia, bo biegów jako takich tam nie ma, zwłaszcza R w typowym elektryku nie znajdziemy. Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-29, 14:16   

PatrykS napisał/a:
Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.


Są tam najprawdopodobniej "klasyczne" mokre sprzęgła stąd tarczki, oczywiscie zupełnie nie klasycznie sterowane. Sprzęgła (3szt) służą do załączania odpowiednich konfiguracji silników elektrycznych(generatorów) i extendera spalinowego w zależności od trybu pracy i zapotrzebowania na moc.
Oczywiście czysto teoretycznie teraz dywaguje :) - stany(pracy) sprzęgieł widać w aplikacji
Przekładni kilku stopniowej jako takiej tam nie ma, jest stałe przełożenie i przekładnia satelitarna

Ale szcunek sie należy wielki - to jest wyzwanie!
Jak by ktoś sie jeszcze zabierał za takie doświadczenia w realu to może jakieś filmiki by kręcił :)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 29
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-10-29, 22:21   

Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-10-30, 08:22   

Jakby ktoś miał problemy z uruchomieniem VOLT/AMPERA elektronicznie /elektrycznie , błędy jakiekolwiek mam sprzęt diagnostyczny oryginalny i dostęp do online. Jestem w stanie zaktualizować do najnowszego softu każdy sterownik. Jak cos zapraszam do kontaktu przez forum.
 
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 133
Wysłany: 2019-10-30, 10:18   

Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.
 
 
kasmarkos

Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 12
Wysłany: 2019-10-30, 12:50   

trax napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Ciekawe że w ogóle są tarczki - myślałem że kontrolując silniki są w stanie zsynchronizować obroty dokładnie.


Są tam najprawdopodobniej "klasyczne" mokre sprzęgła stąd tarczki, oczywiscie zupełnie nie klasycznie sterowane. Sprzęgła (3szt) służą do załączania odpowiednich konfiguracji silników elektrycznych(generatorów) i extendera spalinowego w zależności od trybu pracy i zapotrzebowania na moc.
Oczywiście czysto teoretycznie teraz dywaguje :) - stany(pracy) sprzęgieł widać w aplikacji
Przekładni kilku stopniowej jako takiej tam nie ma, jest stałe przełożenie i przekładnia satelitarna

Ale szcunek sie należy wielki - to jest wyzwanie!
Jak by ktoś sie jeszcze zabierał za takie doświadczenia w realu to może jakieś filmiki by kręcił :)


W skrzyni sa 3 komplety mokrych tarczek które są tak samo załaczane cisnieniowo olejem jak w zwykłym automacie ale biegów jako takich nie ma bo napędzane jest to jednym zestawem tarczek poprzez przekładnie planetarną przy przyspieszaniu (to jest ta włąsnie która mi sie posypała i jest ona odpowiedzialna za jazde do przodu i do tylu czyli tak jak pisałem te nieszczęsne R) a poźniej przez drugi zestaw tarczek / sprzęgła w trakcie jazdy z większą jednostają prędkością aby zmniejszyć obroty silnika i zapotrzebowanie na energię. Tak wywnioskowałem z wszelkiech serwisówek i rozłożonej skrzyni. Niestety ogladalem miliony filmów na youtube i żaden nie oddaje tego dokładnie dla kogoś kto jej w środku nie widział co tam się w skrzyni dzieje dopóki jej nie rozebrałem na częsci pierwsze i zaczełem pokoleji składać i poznawać.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 102
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-11-05, 15:14   

Witam.
Przed Świętem Zmarłych mijałem na Marysinie Wawerskim w Warszawie identycznego Volta jak mój (srebrno-szary). Może to ktoś z forumowiczów? :)
 
 
Marek
marhal

Dołączył: 05 Sie 2019
Posty: 29
Skąd: Kąty Wr.
Wysłany: 2019-11-06, 10:27   

granit napisał/a:
Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.



witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 174
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-06, 13:05   

Marek napisał/a:

witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)


Nie trzeba ścigać wahaczy i nie trzeba ustawiać zbieżności.
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 133
Wysłany: Wczoraj 22:42   

Marek napisał/a:
granit napisał/a:
Marek napisał/a:
Rafał napisał/a:
ARTEK 68 napisał/a:
Ale jakie miałeś objawy że postanowiłeś wymienić te tuleje czy podczas jakiegoś kontrolnego badania wyszło że są wytłuczone.


Stuki zawieszenia na nierównościach zwłaszcza na bruku. Po wymianie stukotanie ustało i poprawiła się precyzja prowadzenia.

Metoda diagnozy "na łyżkę" nic nie dawała, podobnie jak i szarpaki.

Dopiero mechanik w warsztacie zobaczył mocny luz na tulejach będąc w kanale i obserwując podwozie w czasie gdy jeździłem nad nim do przodu i do tyłu hamując mocno.

Tuleje to groszowa sprawa (Astra J, Cruze ) i warto je nawet profilaktycznie wymienić.


witaj,
1. jakiej firmy załozyłeś tuleje?
2. czy ściągałeś cały wahacz do wymiany tych tulei , czy na aucie bylo to zrobione?
3. i czy po wymianie tych tulei trzeba ustawiac zbiezność i geometrię

M


Ja już po zabiegu, więc mogę coś napisać. Z lewej wrzuciłem oryginalny cały wahacz GMa. Z prawej wymieniłem tylko tuleję. Kupiłem firmy Febi Bilstein. Zawieszenie pracuje teraz bardzo ładnie, nie ma żadnych stuków. Niemniej mam nowe amortyzatory, poduszki, łączniki, drążki z końcówkami i właśnie tuleje. Myślę, że czeka mnie kilka ładnych tys km przyjemnej jazdy. Przyczyną terkotania na "tarce" kostce tak jak u kolegi były właśnie te tuleje. Ręcznie miały wyczuwalny spory luz.



witaj,
a mógłbyś odpowiedziec na moje pytania nr. 2 i 3 :)


Z lewej zrzucany był cały wahacz. Bardzo ciężko wychodzi ze zwrotnicy, bo to aluminium i mechanik mówił, że nie można konkretnie przyłożyć, żeby to wybić, bo można uszkodzić. Z prawej sama tuleja u mnie - schodzi pięknie. Ona jest bardzo rozsądnie zamontowana, nic nie trzeba zbijać, wychodzi delikatnie. Co do geometrii, jak po każdym działaniu w zawieszeniu wskazane jest ustawienie. Przy samych tulejach można by się pokusić nie ustawiać prawdopodobnie, ale już przy wymianie całego wahacza jest to konieczne, u mnie nawet kierownica delikatnie się przekrzywiła przy jeździe na wprost.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 12