SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerobienie układu ładowania [Chevrolet Volt II]
Autor Wiadomość
Tomass

Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-02-23, 10:59   Przerobienie układu ładowania [Chevrolet Volt II]

Witam,
Czy przerabiał ktoś może układ ładowania w samochodzie elektrycznym bądź hybrydzie plug-in lub ma namiar na taką osobę?
Chevrolet Volt II przyjmuje maksymalnie ładowanie o mocy 3kW, a gdyby przyjmował 6kW bądź 11kW ładowanie trwało by o wiele krócej.
_________________
Nissan Leaf 24kWh 2015r
Chevrolet Volt II 18.4kWh 2016r
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 66
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-02-23, 11:33   

Byłbym także zainteresowany takim rozwiązaniem. Jednakże pamiętaj że Volt Gen2 ma gniazdo jednowazowe i to już mocno ogranicza możliwości.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-23, 15:45   

KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-23, 21:05   

PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

No coś kombinuję ale chciałem się pochwalic jak bedzie czym :) Narazie to uzbrajamy sprzęt na stole i czy cos stego bedzie czas pokaże.
 
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 426
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-23, 22:10   

PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

Zdaje się, że będziesz prekursorem takiego rozwiązania. Ja już na samą myśl miałbym stresa, że popsuję najlepszy samochód, jakim do tej pory jeździłem.
_________________
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-24, 18:23   

Pawiel napisał/a:
Zdaje się, że będziesz prekursorem takiego rozwiązania.
No pewności nie ma - takie pomysły w internecie sie pojawiały, może ktoś je zrealizował.

Pawiel napisał/a:
Ja już na samą myśl miałbym stresa, że popsuję najlepszy samochód, jakim do tej pory jeździłem.
No risk no fun :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-24, 23:01   

Na moje to dużo łatwiej i taniej będzie zamontować ładowarkę typu stand-alone, jak używa się w konwersjach. Zaprogramowaną pod pakiet.
Jedyne ALE będzie takie czy BMS nie będzie się wkurzał, że większy prąd płynie. Ale tak czy siak sądzę, że łatwiej będzie go przeprogramować, żeby to tolerował niż adaptować ładowarkę z Tesli.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-25, 00:34   

EVgarage napisał/a:
Ale tak czy siak sądzę, że łatwiej będzie go przeprogramować, żeby to tolerował niż adaptować ładowarkę z Tesli.
Okazuje się, że ładowarki z Tesli czy Volta/Ampery są dość uniwersalne i łatwe w obsłudze, rozpracowane już przez hobbystów. Oczywiście takie rozwiązanie posłuży lepiej w polu, gdzie o CHAdeMO nawet nie słyszeli, ale CHAdeMO w samochodzie plus przenośna ładowarka siłowa CHAdeMO to jest niemal pełna swoboda :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 522
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-25, 22:39   

Słyszałem o tym i widziałem takie projekty. Ale i tak sądzę, że łatwiej jest ewentualnie pozmieniać parametry w BMS i tyle, niż zmieniać w ładowarce i BMS. ;)
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 66
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-03-01, 09:55   

ok. mam już na oku ładowarkę z Bolta. bądź co bądź to tylko jednofazowa ale 7,6kw
pytanie w jaki sposób łatwo i tanio skonstruować bądź kupic ładowatkę ścienną wykożystującą 2 lub 3 fazy każda po 3,6 kw na jedną 7,2 km minimum.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-01, 10:36   

Drobny napisał/a:
pytanie w jaki sposób łatwo i tanio skonstruować bądź kupic ładowatkę ścienną wykożystującą 2 lub 3 fazy każda po 3,6 kw na jedną 7,2 km minimum.
Vtech ma takie rozwiązanie, opisywał tu na forum.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
kriss032


Dołączył: 10 Gru 2017
Posty: 54
Wysłany: 2018-03-17, 20:00   

Ciekawy temat jestem zainteresowany przeróbką mojego Chevroleta Volt
 
 
g_r_e_g_o_r 
Greg


Dołączył: 23 Kwi 2018
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-19, 15:49   

KilleR.racer napisał/a:
PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

No coś kombinuję ale chciałem się pochwalic jak bedzie czym :) Narazie to uzbrajamy sprzęt na stole i czy cos stego bedzie czas pokaże.


Podbijam temat :) ,
jakiś zwrot akcji nastąpił w sprawie?

Wczoraj wpadłem na ciekawą dyskusję gdzieś na forum z USA nt ładowania volt-a z przy odzyskiwaniu energii (tryb L i łopatka na kierownicy). Trwała tam ciekawa wymiana zdań.
Co sądzicie o tym? czy dałoby się tam gdzieś wpiąć aby szybciej ładować nasze autka?
Patrząc na odzysk energii to nieraz dochodzi ( na wyświetlaczu) do 30 kW.
Były głosy, że to tylko chwilowe i przy dłuższym ładowaniu aku by się uszkodziło.
Ale jeżeli byśmy jechali z góry przez 10 km to co wtedy by się stało z akumulatorami?

Na logikę to jakby tam się się gdzieś wpiąć i uruchomić system chłodzenia aku przy ładowaniu to spokojnie można by wyciągnąć 10-20 kW.


Ale to tylko moja teoria, gdyż nie wiem jak jest dokładnie zbudowany system ładowania.

Co sądzicie?

Pozdrawiam
Greg
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3045
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-19, 17:49   

g_r_e_g_o_r napisał/a:
Były głosy, że to tylko chwilowe i przy dłuższym ładowaniu aku by się uszkodziło.
Nie aku - falownik się ponoć przegrzewa, Yannosick pisał swego czasu że to dobry pomysł na wymianę płynu chłodzącego baterię/energoelektronikę na gwarancji.

g_r_e_g_o_r napisał/a:
Na logikę to jakby tam się się gdzieś wpiąć i uruchomić system chłodzenia aku przy ładowaniu to spokojnie można by wyciągnąć 10-20 kW.
Bez ingerencji w działanie falownika (w jego oprogramowanie lub w komendy jakie dostaje) to raczej łatwe nie jest, bo nie widząc obrotów kół pewnie nie zacznie odzysku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-10-20, 16:23   

g_r_e_g_o_r napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:
PatrykS napisał/a:
KillerRacer kombinuje z włożeniem ładowarki 11kW z Tesli do Leafa. Ja za jakiś czas będę próbował doposażyć Amperę w CHAdeMO - oby tylko elektronika w Oplach była tak samo tolerancyjna na nietypowe sytuacje jak ta w Nissanach :-)

No coś kombinuję ale chciałem się pochwalic jak bedzie czym :) Narazie to uzbrajamy sprzęt na stole i czy cos stego bedzie czas pokaże.


Podbijam temat :) ,
jakiś zwrot akcji nastąpił w sprawie?

Wczoraj wpadłem na ciekawą dyskusję gdzieś na forum z USA nt ładowania volt-a z przy odzyskiwaniu energii (tryb L i łopatka na kierownicy). Trwała tam ciekawa wymiana zdań.
Co sądzicie o tym? czy dałoby się tam gdzieś wpiąć aby szybciej ładować nasze autka?
Patrząc na odzysk energii to nieraz dochodzi ( na wyświetlaczu) do 30 kW.
Były głosy, że to tylko chwilowe i przy dłuższym ładowaniu aku by się uszkodziło.
Ale jeżeli byśmy jechali z góry przez 10 km to co wtedy by się stało z akumulatorami?

Na logikę to jakby tam się się gdzieś wpiąć i uruchomić system chłodzenia aku przy ładowaniu to spokojnie można by wyciągnąć 10-20 kW.


Ale to tylko moja teoria, gdyż nie wiem jak jest dokładnie zbudowany system ładowania.

Co sądzicie?

Pozdrawiam
Greg


No mam gotowca i mógłbym wykonać coś takiego. Pisz na priv a najlepiej kontakt telefoniczny.
Testowałem na LEAF z Voltem raczej nie bedzie problemów.
 
 
 
EVOLT 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 15
Wysłany: 2019-10-20, 18:18   

Panowie mam nadzieję, że Admin mnie nie przegoni, ale nie wiedziałem gdzie na forum napisać, a tu w temacie "ładowania" coś się dzieje, więc zapytam. Żona ma hybrydę forda, jest to SUV Escape z 2006 roku. Auto w ładnym stanie, hybryda szeregowa, tzn bateria w aucie wystarcza na przejechanie na samym prądzie gdzieś ok 2-2,5 km. Przyszedł mi pomysł "wydłużenia" tego zasięgu poprzez wymianę baterii, lub dołożenie nowej, np w bagażniku który w tym aucie nie jest wykorzystywany, bo auto służy do jazdy "wokół komina" dziennie ok. 20-40 km. Wiem że do tego celu Ampera, lub Volt to idealny samochód, ale jakby się udało "przerobić" tego Escape to byłoby to super, bo jest to SUV, bardziej odporny na krawężniki i codzienne tyranie wokół komina.

Dodam, że w 2010 r wychodziły takie z doładowaniem z gniazdka.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 468
Wysłany: 2019-10-20, 18:39   

KilleR.racer, Ja poproszę szybsze ładowanie w Volcie I, albo większy zasięg , najlepiej tanio :P
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 28
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-20, 20:02   

jatko napisał/a:
KilleR.racer albo większy zasięg :P

Ja to widzę najlepiej przez dołożenie "battery pack" do bagażnika - takie extender prądowy ( powiedzmy 2-4kW) zamiast tego na benzynę...
Oczywiście moja wizja jest czysto teoretyczna - ale marnuje się bagażnik w czasie jazdy na co dzień.
Edit: Albo jakiś Power Wall w domu ładowany z PV i szybkie ładowania DC/DC do Ampery/Volt
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-10-20, 20:29   

trax napisał/a:
jatko napisał/a:
KilleR.racer albo większy zasięg :P

Ja to widzę najlepiej przez dołożenie "battery pack" do bagażnika - takie extender prądowy ( powiedzmy 2-4kW) zamiast tego na benzynę...
Oczywiście moja wizja jest czysto teoretyczna - ale marnuje się bagażnik w czasie jazdy na co dzień.
Edit: Albo jakiś Power Wall w domu ładowany z PV i szybkie ładowania DC/DC do Ampery/Volt

A ja nie widzę sensu dokładania zbednych kilogramów, lepiej zrobić ładowanie szybsze niż zwiększać masę pojazdu. Skoro VOLT ładuje sie 4h a moze 1h to wole zeby byla siec ładowarek niz inwestowac w aku.
Co do VOLT'a I czy ampery to nie takie easy bo ładowarka jest z przodu auta pod zderzakiem a w komorze silnika nie ma jak cokolwiek dołożyć. A potrzebujemy miec przewody z chłodzeniem i dostęp do aku. w VOLT II wszystko jest w bagazniku dlatego VOLTII moge zrobić od zaraz.
 
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-10-20, 20:31   

jatko napisał/a:
KilleR.racer, Ja poproszę szybsze ładowanie w Volcie I, albo większy zasięg , najlepiej tanio :P

Przeczytaj posta powyżej a w tym wypadku tanio to już nie da rady. Sama ładowarka TESLI to koszt 2 tys zł a gdzie dalej.
 
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 66
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-10-31, 15:01   

A nie lepiej dołożyć jednak instalacji LPG? po przeliczeniu ceny gazu i jego wartości "opałowej" kwh wychodzi prawie tak samo jak kwh prądu ze słupa. Oczywiście najpierw musie się spłacić instalacja. ale jak ktoś dużo lata to kwestia może roku.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 468
Wysłany: 2019-11-01, 09:50   

Drobny napisał/a:
A nie lepiej dołożyć jednak instalacji LPG? po przeliczeniu ceny gazu i jego wartości "opałowej" kwh wychodzi prawie tak samo jak kwh prądu ze słupa. Oczywiście najpierw musie się spłacić instalacja. ale jak ktoś dużo lata to kwestia może roku.

I tak i nie, w zależności kto jakie trasy kręci.

Mi zdażyło się machnąć 200km na prądzie jednego dnia kręcąc się wokół komina, a szybsza ładowarka jest praktyczniejsza jeżeli nie ładujesz auta w garażu.

Jest jeszcze jeden aspekt - dźwięk silnika spalinowego mnie wkurza

a robiąc 1-2 razy w miesiącu trasę po 700km fakt mi przyszło do głowy się zagazować, ale to by się ze dwa lata zwracało, a za dwa lata może się na pełnego elektryka więc nie wiem czy jest sens
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 381
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2019-11-01, 12:01   

I tu kolega Jatko ujął idealnie kwintesencję tego zabiegu. Szybsza łądowarka daję nam namiastkę czystego EV bo postój 1h na 3F i zasysanie 11kw raczej nikogo nie boli. I znów VOLT II jest gotów zrobić 100km. LPG ma tylko sens jak ktoś jeździ w trasy jak mam Maras ale on i tak maksymalnie korzysta z moźliwości jaki daje jazdna na prądzie. Także wiadomo jak zawsze każdy ma inne potrzeby i dlatego jest wybór. To już właściel musi sam podjąć decyzję co dla niego jest lepsze. Minus LPG że nie ma gdzie upchanąć butli no i jazda na LPG generuje koszta serwisowe , oleje świece itd kto jeździł na LPG to wie żę jest git ale nie ma róży bez kolcy. Wymiany filtrów , dodatkowe przeglądy, zakaz parkowania w garażach podziemnych, itd !!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11