Smart ED (tips & tricks) |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-07-22, 22:50 Smart ED (tips & tricks)
|
|
|
Zawitał u mnie już dość dawno temu i czas by opisać trochę tipsów i trików tego pojazdu ( bo w instrukcji ich nie wyczytacie)
Jak wyłączyć ESP
Wymaga to co prawda zręczności magika ale da sie zrobić
1. W samochodzie wyłączonym przyciskamy równoczesne przyciski po obu stronach zestawu wskaźników i trzymamy przez 10 sekund
2. Teraz włączamy zapłon aby zaświeciła się komenda READY ( brak trzeciej ręki - nieprawdaż)
3. Zapali nam się ikona oznaczająca poślizg ( działanie ESP) .
UWAGA : nie dość że wyłączyliśmy ESP to w zależności od wersji oprogramowania wyłączyć się może też ABS ( powinna to sygnalizować ikona ABS
Można kręcić bączki ( odradzam robienie tego w normalnym ruchu ulicznym )
Aby wyłączyć ten tryb wystarczy wyłączyć samochód i powtórnie włączyć |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-07-23, 23:21
|
|
|
Jak bez konieczności wydania kupy kasy na nowy panel przycisków na konsoli zrobić sobie dowolne sterowania ?
To proste i tanie jak barszcz.
Panel przycisków w tańszych wersjach wyposażeniowych wbrew pozorom jest klikalny ale zablokowany mechanicznie
Wyciągamy panel , wychodzi bez problemu
Odłaczamy złacze od wiązki
Cienkim wkrętakiem wypychamy przyciski
Odcinamy 4 narożniki ( blokady)
Po odcięciu klawisz powinien wyglądać tak
I po złożeniu przełaczniki stają się klikalne
A rozpiska pinów jest taka
Jeśli chcemy mieć napis/logo wystarczy wymontowany klawisz dać do dowolnego grawera.
Przyciski zrobione są z białego plastiku i po wygrawerowaniu czarnej farby miejsca odsłonięte staną się białe, a po dodaniu podświetlenia będą świecić w dowolnym kolorze zależnym od diody . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-08-21, 21:20
|
|
|
Teraz raczej informacyjnie chociaż to znów trick nie opisany w żadnej instrukcji ( a nawet błędnie opsiany w specyfikacji technicznej) otóż standardowa ładowarka ( czyli wbudowana w samochód) ma moc 3830W , a nie tak jak opisują 3,6 kW .
W związku z tym warto stosować takie EVSE które daje prąd trochę większy niż 16A |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
karolkus
Dołączył: 01 Sie 2018 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-20, 13:20
|
|
|
jas_pik napisał/a: | ...ma moc 3830W , a nie tak jak opisują 3,6 kW .
W związku z tym warto stosować takie EVSE które daje prąd trochę większy niż 16A |
Cześć a jakie masz napięcie w sieći nie przypadkiem kolo 240V? jesli tak to masz odpowiedz - ja leafa tez ze 2 razy ładowałem kolo 3.8kw czyli jakies 240V przy 16A
Co do posta z guzikami to fajna sprawa i widze zeone sa przeźroczyste tylko pomalowane- w punkcie gdzie graweruja robią pieczatki powinni wyzezbic wzorek jaki cie interesuje i mozna zrobic wtedy podświetlany. tu jedyny problem moze byc z tem ze powierzchnia nie jest plaska
Pozdrawiam i powodzenia w dalszych poszukiwaniach |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-10-22, 20:37
|
|
|
Mieszkam w tej chwili w domu , w odległości ok 100 m od nowego transformatora, cała infrastruktura energetyczna kablowa jest nowa a i samo przyłącze jest świeżo zmodernizowane, na dachu mam własna elektrownię (PV) mam bardzo stabilne 230 V .
Teraz kończe prace nad uruchomieniem ładowarki 22 kW . mam nadziję że się uda |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-12-01, 20:54
|
|
|
No to udało się w końcu zainstalować ładowarkę 22kW w smarcie ED |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3807 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-12-01, 20:59
|
|
|
Gratuluję - może i w innych autach da się zastosować? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-12-01, 22:08
|
|
|
Udało mi się zdobyć w miarę tanio uszkodzoną ładowarkę 22 kW produkcji szwajcarskiej firmy BRUSA model NLG 667 .
Zarówno te sprzedawane osobno jak i fabryczne sa identyczne i obsługują te same rozkazy i podaja odpowiednie napięcia do samochodu . Wystarczy je zakodować za pomocą StarDiagnozy i będą działać .
Tanio zakupina bo oczywiście była uszkodzona ( tranzystory mocy). Ogólnie okazuje się że właśnie ta seria ładowarek Brusy montowana w Smartach (D01) ma problem i padają tranzystory mocy) . Udało się naprawić .
Drogie były niestety oryginalne mocowania ( trzeba je było zakupić w Smarcie) bo ładowarka jest 4 razy ciżęzsza od tej 3,6 kW po drobne 400 zł sztuka . I trzeba było zakupić
Uwaga . ładowarki od wersji 453 nie pasują ( bo sa już to renaultowskie Cameleony te same co w ZOE R240 ) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Dominik
Dołączył: 27 Lut 2019 Posty: 7
|
Wysłany: 2019-12-23, 21:55
|
|
|
Jaki wyszedł +/- koszt zamiany? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-12-23, 22:53
|
|
|
Mogę sie pochwalić żę łączny koszt wyniósł mnie mniej niż chodzą używane ładowarki 3,6 kW na portalach aukcyjnych z używanymi częściami.
Szczególne podziękowania dla firmy HybridService Ługowski .Zaczynają się teraz specjalizować także w naprawach Smartów ED a w szczególności akumulatorów. Właściciel kupił dla siebie też takiego tak mu się spodobał
Bez nich operacja by się nie udała.
I jeśli uda się gdzieś trafić ładowarkę Brusa NLG 667 lub nawet padnięta od Samarta . to wiedza jak to zrobić
I co najważniejsze , nawet jak traficie uszkodzoną ładowarkę to potrafią ją naprawić .
Najśmieszniejsze zaś w tych ładowarkach jest to że ich uszkodzenie czasami jest trudne do wykrycia - przestaje działać ładowanie z 3 faz ale zawsze działa jedna faza z mocą 3,6 kW |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-12-25, 20:27
|
|
|
Jesli komuś uda się kupić taką nawet uszkodzoną łądowarkę BRUSA ( łacznie z tą podobno felerną serią D1) to najczęsciej padaja kondensatory
Nasz koega z Węgier dość dobrze ją rozgryzł i znalazł przyczyny ich uszkodzeń .
Péter Varsányi EV
Tel: + 36-20-942-7232
Web: http://varsanyipeter.hu/
Email: info@varsanyipeter.hu
Poniżej link do jego opisu naprawy ( co prawda po węgiersku ale opisałe które kondesnatory padają - ze zdjeciami) - zobiem darmowy transfer
https://chomikuj.pl/jas_pik/EV+Chargers/brusa_charger,7019157916.pdf
Wg niego bez problemu z takiej ładowarki można sobie zrobić zarówno własne Chademo jak i CCS2 ( po nabyciu odpowiedniego wtyku) bo ta łądowarka obsługuje zarówno sterowanie CAN ijak i PLC |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1900 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2019-12-25, 22:08
|
|
|
To jest ładowarką pokładowa, czy zewnętrzną? |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2019-12-25, 22:30
|
|
|
Pokładowa i jak do tej pory chyba jedyna która w 12kg ma 22kW mocy.
Ładowarki NLG 667 z innych źródeł ( nie ze Smartów) nie mają jednak wbudowanego modułu komunikacji PLC |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3184 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-05-20, 22:23 Zerowanie wskaźnika serwisowego bez Stardiagnozy
|
|
|
Jeśli nie macie dostępu do Stardiagnose a chcecie zresetować wskaźnik - na wyświetlaczu nadchodzącego ( mijającego terminu przeglądu, bo po minięciu terminu zaczyna naliczać ilość dni z minusem od terminu) to krótki opis jak to zrobić :
Zerowanie wskaźnika serwisowego
1. Włącz zapłon do położenia 1.
2. Wybierz wskaźnik serwisowy w ciągu 4 sekund, naciskając dwukrotnie przycisk zestawu wskaźników (ten z lewej strony deski).
3. Przełączyć zapłon na pozycję 0 (wyłączony) w ciągu 10 sekund.
4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zestawu wskaźników i włącz zapłon.
5. Przytrzymaj przycisk zestawu wskaźników przez kolejne 10 sekund. W tym czasie symbol klucza na wyświetlaczu LCD zacznie migać i resetuje się na następne 20 000 km
Cała procedura powinna się zamknąć w ciągu 15 sekund ( jesli przekroczysz ten czas to się nie zresetuje) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
|