SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Najprostsza przeróbka diesla na hybrydę plug-in
Autor Wiadomość
Ecodriver23 

Dołączył: 22 Wrz 2019
Posty: 1
Wysłany: 2019-09-22, 18:03   Najprostsza przeróbka diesla na hybrydę plug-in

Witam serdecznie,

Przeglądałem podobne wątki na forum, jednakże dotyczyły one vanów oraz/lub były stare ( 2013 rok i starsze). Z biegem czasu rozwinęła się technologia, ceny pewnie spadły...

Przejdę do rzeczy. Posiadam Skodę Octavię 1FL z silnikiem 1.9 TDI 90 KM. Jest to co prawda bardzo ekonomiczne auto (mój rekord spalania na dystansie 40 km : 3,6 l/100km), jednakże tego typu auta świetnie spisują się na dalszych odcinkach. Gorzej jest na krótkich dystansach, tym bardziej zimą.

Czy istnieje szansa na przeróbkę takiego auta PHEV? Zastanawiam się czy istnieje możliwość zastosowania dwóch silników elektrycznych na tylnych kołach. Tylne zawieszenie to belka skrętna, napęd auta jest oczywiście na przód.

Auto mam pewne zadbane i nie spieszy mi się do jego wymiany. Bardzo proszę o rozwinięcie tematu :)
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1471
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-22, 21:50   

Kiedyś widziałem jakąś Skodę z napędem na 4 koła. Jeżeli można znaleźć tylny napęd do Twojego auta, to tylko podpiąć silnik elektryczny, aku, sterownik i można śmigać.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 958
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2019-11-24, 20:38   

Czy nie lepiej kupić Peugeota 3008 hybrid4 jeżeli chodzi o diesla? - choć to nie plug-in.
Zastanawiałem się kiedyś jak w 3008 hybrid4 zamienić akumulator na większy i dodać generator z auta Fisker Karma o mocy 175kW bo konstrukcja tego auta była super (tzn jest nadal) ale ceny auta masakryczne.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 22:54   

Oj, nie takie super. Całe 37KM mocy na prądzie. W aucie o masie zbliżonej do dwóch ton (z pasażerami, płynami, etc). Ciężko jechać tak, żeby nie odpalić spaliniaka. Do tego ciągłe problemy z paskiem osprzętu (niech żyje start/stop). A na trasie spalanie jak w dieslu 2.0HDI (a nawet większe) i do tego mniejszy bagażnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12