SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryk za 40 tyś na przebiegi dzienne 100km, jaki?
Autor Wiadomość
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 11:08   

adam83 napisał/a:
eraz pytanie czy nie warto dołożyć 30KPLN i masz nową generację z większą baterią i normalnym wyglądem i z salonu....tylko przewalenie trochę papierów


Adam, nie poznaje, przecież to Ty jesteś jednym z bohaterów tego tematu
EV do 40 tyś, ja mialem takiego zapraszalem, tylko bateria w RCI była.
Właśnie ją wykupulem na własność.
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-11-24, 12:20   

Apolonia napisał/a:
adam83 napisał/a:
eraz pytanie czy nie warto dołożyć 30KPLN i masz nową generację z większą baterią i normalnym wyglądem i z salonu....tylko przewalenie trochę papierów


Adam, nie poznaje, przecież to Ty jesteś jednym z bohaterów tego tematu
EV do 40 tyś, ja mialem takiego zapraszalem, tylko bateria w RCI była.
Właśnie ją wykupulem na własność.


No tak jak już 50 KPLN ktoś wydaje to czy czasem nie warto dołożyć ? Wynajem baterii "zjada" całe zyski finansowe z posiadania elektryka. Poza tym ZOE jest mniejszym samochodem niż Leaf I i II. Apolonia raczej wiesz że szukam coś co przewiezie wózek. Powinieneś wiedzieć że, odroczyłem zakup o rok/dwa, jak widzisz nie bez powodu i wydaje mi się że to była dobra decyzja. Ceny spadają i będą spadać.

Jeszcze jedno ceny używanych baterii spadają, moduły baterii też mają niższe ceny. Więc potencjalny serwis również będzie tańszy.
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-11-24, 12:22   

vwir napisał/a:
adam83 napisał/a:

Propilot - jest genialny na trasę i w korku.
Oferowany samochód za 82kPLN nie jest wyposażony Propilota jest to najtańsza wersja LEafa II
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/pl/brochures/Pricelists/NEW_LEAF_PL.pdf


Niby najtańszy, ale kosztuje 118 tys. Więc spokojnie można dorzucić dowolny lakier, kamery 360 stopni i podgrzewane fotele i kierownicę, a jeszcze trochę zostanie. Do acenty pro-pilota nie można dorzucić nawet za dopłatą. Tak samo jak ledowych reflektorów. Szkoda.


No tak ale 82 tysiące wydajesz, to tyle co trzeba wydać na samochód segmentu B/C i to biedzie.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 13:00   

I tak powoli dochodzisz do tego co radzi inni koledzy, czyli dołóż i pojezdzisz. Co do wynajmu baterii, to inni uzytkownicy, krzywdy nie widzieli. Kupuja auto za 40 tys., płacą wynajem i się przekonują, że warto dołożyć 20 tyś. na wykup baterii, bo już poczuli ją jak własną. Co do matematyki, to podam cyferki. RCI oczekiwało za baterię nowa 8 tyś euro to jakieś 32 tyś zl, czyli rozkładając to ma miesiące, to jakieś 8 lat, gdzie po każdym roku możesz ją wykupić. Dziś bateria ponad 3 lata opłacana przez ostatni rok kosztowała jakieś 4 tyś zł nie licze poprzednich właścicieli, bo nie moje pieniądze. Dziś wykup 21 tyś zł plus te 4 tyś, plus poprzedni właściciel też da nam ponad 30 tyś. Do czego zmierzam? To właśnie rozwiązanie dla nieprzekonanych, którzy nie chcą ryzykować za wielu środków i dostają wybór, przekonają się lub nie. Tu nie możesz oczekiwać super auta z baterią z segmentu C za 40-50 tys. Owszem może jakiś z bogatą historia lub przezyciami.
Teraz historia auta z wynajmem. Wzioł chłop na testy na tydzień-dwa.
Jeździł pół roku, zapłacił za auto i postanowił wykupić baterię, tylko z powodu ograniczenia rocznego limitu km.
Cieszy mnie że podnosisz limit o 30 tyś. ale wg mnie, teraz to dopiero warto poczekać, bo przyszły rok pokaże nam sporo możliwości cenowych EV. Dlaczego bo Elon zrobił ślicznego Tarpana i jedno ciekawi. Wycenil na 250 tys najnowsze silniki i zasieg 800 km przy bryle cv-karton to jaka tam jast bateria? Wielka!
To oznacza dla np. Nissana pełne gacie o sprzedaż już przestazalego Leaf i podobnie dla Renault, bo zrobili to co Nissan czyli lifting. Czas na technologię u nissana już w 2020 a i Renault musi wprowadzuc cos tanszego i cos nowego.
Nissan szuka właśnie Ciebie jako chętnego na kwaśne jabłka.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 15:04   

adam83 napisał/a:
vwir napisał/a:
adam83 napisał/a:

Propilot - jest genialny na trasę i w korku.
Oferowany samochód za 82kPLN nie jest wyposażony Propilota jest to najtańsza wersja LEafa II
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/pl/brochures/Pricelists/NEW_LEAF_PL.pdf


Niby najtańszy, ale kosztuje 118 tys. Więc spokojnie można dorzucić dowolny lakier, kamery 360 stopni i podgrzewane fotele i kierownicę, a jeszcze trochę zostanie. Do acenty pro-pilota nie można dorzucić nawet za dopłatą. Tak samo jak ledowych reflektorów. Szkoda.


No tak ale 82 tysiące wydajesz, to tyle co trzeba wydać na samochód segmentu B/C i to biedzie.


Nie neguję. Chodziło mi o to, że 118tys to 7tys poniżej limitu, więc można to auto trochę doposażyć i zaczyna być już dość przyjemnie. Byłem wczoraj w salonie opla i oglądałem nową corsę. Niestety - dla mnie to auto jest stanowczo za małe. Po wsadzeniu fotelika na tylne siedzenia musiałbym przedni fotel przesunąć maksymalnie do przodu. Bagażnik też jest malutki. Udało mi się wynegocjować rabat na poziomie 8tys, więc można zapomnieć o reflektorach matrix, e-pedal nie ma dostępnego w ogóle, tak samo jak aktywnego tempomatu. To jest małe miejskie auto i nie ma co go kupować na trasę. Czyli jak dla mnie zostaje nowy leaf albo nowa zoe. Ewentualnie czekanie na id.3, ale na razie to auto-widmo.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 15:44   

vwir napisał/a:
dla mnie zostaje nowy leaf albo nowa zoe.


Nowe Zoe w wersji 125 tyś zł to nie jest dobry pomysł. Renault zrobiło tylko lifting budy. Nie ma nic w tym aucie co by przekonało. Atuty 10 kWh batetii wiecej i moc silnika 135 KM, ładowanie DC 50 kW, tylko za dopłata w starym AC 43 kW, większy wyświetlacz tylko w najlepszej wersji., leży pewnie też. Gołego Zoe nie polecam, pewnie i Ty nie polecisz gołego Leafa
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 16:11   

Na dopłaty łapie się leaf acenta (a nie visia) i zoe zen a nie life. Czyli nie takie całkiem golasy. W leafie jest już pompa ciepła, tempomat aktywny, załapią się też kamery 360 stopni, podgrzewane fotele i kierownica, navi z android auto, awaryjne hamowanie, asystent pasa, etc. Dramatu nie ma. Brakuje mi tylko do szczęście pro-pilota i świateł full led (są tylko ledy do jazdy dziennej). Kojarzysz, jak to jest z zoe? Zrobili jakąś bieda - zen żeby się załapała na dopłaty, czy w miarę normalna wersja? Nie ukrywam, że kusi mnie dodatkowe 12kWh. Na ładowaniu 43kW mi nie zależy. Ba - wystarczy mi nawet 3,6kW, o ile jest DC.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2019-11-24, 16:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 16:18   

DC zawsze za dopłatą 3000 zł, dlatego wolę gratisowe AC 43kW.
Ciekawi mnie też krzywa tego ładowania głównie zimą poniżej 5 stopni.
No bateria 10 kWh wieksza, to jest argument wart 70km trasy.
Czyli godzinna przerwa na ladownie, zamiast po 250 km, to po 300 km.
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2019-11-24, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 16:22   

Czy ja dobrze widzę, że zoe zen ma klimatyzację manualną? Chyba kogoś konkretnie po...liło. Albo to jakiś błąd przy tłumaczeniu na polski. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić manualnej klimy w elektryku.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 16:27   

No ma manualna klime, dlatego nie polecam nowego Zoe w wersji 125 tys, bo wiem że miałaś lepiej.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 16:31   

Ok, dzięki. Czyli zostaje nowy leaf. Szkoda, bo bateria trochę za mała. Ewentualnie czekanie na id.3, ale na razie nie wiadomo, na co czekamy. Brak sensownych testów, cennika, etc.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 101
Wysłany: 2019-11-24, 18:34   

Zamówiliśmy nowego Leafa. Acenta + kolor metalic + pakiet zimowy za 1000. Wielka szkoda że nie można było wziąć LEDów ale i tak uważam, że oferta zacna. 2000 zł zaliczki i auto masz do końca roku, jest na placu w Polsce.
3,6kW w ogóle nie straszne jak ładujesz w domu i wracasz o godziwej porze. 11-12 godzin na naładowanie całej baterii może być problemem co najwyżej gdy wracasz z zerową baterią i z samego rana musisz znowu jechać w trasę - w moim przypadku bardzo teoretyczny przypadek.
Chademo jest, wiadomo że CCS coraz popularniejsze (vide Ionity) ale wyeliminowanie Chademo z ładowarek to odległa przyszłość a poza tym od czego są przejściówki.
Szczerze rzekłszy to ta Acenta z pakietem zimowym ma wszystko co Leaf I w wersji Tekna, bez skóry, LEDów i Bose. W II-ce bardzo spłaszczyli te wersje i już w standardzie masz naprawdę dużo (np. w I-ce bieda wersje nie miały nawet wyświetlacza centralnego, w II-ce masz to już w najgorszych wariantach).
Bateria niechłodzona? Mam doświadczenia z Leafem I i jak wiesz jak tego używać to Ci to niestraszne a degradacja zupełnie akceptowalna.
Auto za niecałe 90 tys. złotych z 5-letnią gwarancją (8 lat na baterię). Za 5 lat, przy założeniu uniknięcia płacenia za paliwo 6000 zł rocznie, jesteś do przodu 30 tys. Kup dziś nową spalinę z takim wyposażeniem za 60 tys. W salonie stał Juke za 58.000 - wiało XIX wiekiem.
A inni?
Peugeot e-208 - może coś kiedyś ale generalnie nie wiemy i trzeba czegoś
Renault ZOE - 3 razy mieli oddzwonić i nie oddzwonili, prosiliśmy się o kontakt przez tydzień
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 799
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-24, 19:28   

Tempomat aktywny ? Autopilot? Czy parkowanie automatyczne ? Kamery 360? Grzanie foteli ? Grzanie kierownicy? Asystent pasa , ? Ochrona pieszego ? Ledy itd .. ....ma ?

Nie dowalam ale do wyposażenia Tekny trochę pierdolek brakuje .

Z swojego doświadczenia jedynie parkowanie automatyczne można odpuścić , reszta się przydaje.

I fakt bateria niechlodzona to problem nie dla tego samochodu , który jest do jazdy lokalnej i dotyczy pewnie ulamka procenta użytkowników.
A Jedynie czego nie rozumiem to tej słabej ładowarki . Może to być problem gdy czasem będzie trzeba doładować szybciej w domu , lub w tanim prądzie przy taryfie nocnej tak aby się zmieścić

Niemniej fajne auto i Gratuluję :!:
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 101
Wysłany: 2019-11-24, 20:06   

Jest tempomat aktywny, grzanie foteli i kierownicy, asystent pasa ruchu. Reszty nie ma. Parkowanie i kamery zupełnie niepotrzebne - jeździłem Leafem II z tymi bajerami i jak ktoś umie jeździć to mu to do niczego niepotrzebne. Asystent pasa tylko wkurzał drżeniem kierownicy no ale jest to biorę :) No ale wiadomo - co kto lubi. Nam te rzeczy akurat nie są przydatne. A o jakiej ochronie pieszego piszesz? Jest też hamowanie awaryjne, zawiadomienie o martwym polu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i rozpoznawanie znaków (dla mnie duperele).
A pisząc o porównaniu do Tekny to porównywałem raczej Acenta w II-ce do Tekna w I-ce niż do Tekny w II-ce.
Za miłe słowa dzięki, uważam że dobry deal.
Rok 2019, ludzie podśmiewują się z Leafa że ponoć "przestarzały" (najczęściej piszą to posiadacze smrodowozów) a potem idziesz coś kupisz i nadal najsensowniejszy wybór :) Mam też wrażenie, że dużo posiadaczy I-ki idzie teraz po II-kę (w salonie było oprócz nas małżeństwo z dziećmi, które też przyjechało I-ką i oglądało II-kę a i tu na forum jakiś posiadacz I-ki też pisał iż zamówił II-kę). Aha, jest możliwość jakiegoś rabatu lojalnościowego 3000 zł w takim przypadku ale np. ja się chyba na niego nie złapię bo I-kę mam z prywatnego importu a nie z salonu Nissana w Polsce.
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 799
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-24, 20:55   

Hamowanie awaryjne jak ci ktos wlezie i mnie się zdarzyło OK . Radar gdy nie widać a jedzie coś Tesla tego nie ma .
Fakt "dopaśli".
Jeżdżę teraz i Teslą i Leafem i mam mieszane uczucia co do komfortu . Leaf nawet jest milszy cichszy i jakiś czas bardziej miękki . Jedynie to wiadomo, Tesla to power !!!. Parkowanie z 360 kamerami lepsze jest w fazie początkowej niż w Tesli tylko ekran w Nissanie malutki

Tu filmiki z wczoraj/przedwczoraj akurat ta sama trasa .

tesla model 3 https://youtu.be/1oJ8IbwgUno
:-D
Leaf https://youtu.be/QJMd7-mYbMc

Dodam ,że Autopilot Tesli jest nerwowy i czasem nieobliczalny , obraża się i blokuje . Hamuje niekiedy głupio .
W Leafie bardziej spokojny , tylko dłuższy ma start i częściej wymaga dotknięcia kierownicy ...kolanem , nie zmienia pasa, i sam po 3 sek już nie wystartuje bez RES.

A Leaf jest przestarzały dla tych co nie mają nic lub inne auto bardziej jeszcze przestarzałe. Mam Teslę i Leafem jeżdżę z przyjemnością!!!!
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-11-24, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-11-24, 21:20   

Barca napisał/a:
est tempomat aktywny, grzanie foteli i kierownicy, asystent pasa ruchu. Reszty nie ma. Parkowanie i kamery zupełnie niepotrzebne - jeździłem Leafem II z tymi bajerami i jak ktoś umie jeździć to mu to do niczego niepotrzebne. Asystent pasa tylko wkurzał drżeniem kierownicy

Asystent, tempomat a po co mi to... brzmi jak: wolę manuala bo chcę mieć większą kontrolę nad samochodem ... pieprzenie. Systemy te mają ułatwić bądź uratować życie, są sytuacje gdzie wkurzają cóż nie wszystko jest doskonałe.
Więc mi by brakowało najbardziej aktywnego tempomatu z propilotem, cóż cena swoje robi i za 82 KPL nie ma co się spodziewać fajerwerków.
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 799
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-24, 21:35   

Pamiętam gdy "nasi" wymontowywali poduszki bo wybuchają.
Potem szyby elektryczne , na początku z przodu .
Klima , strefy , teraz .....tempomat aktywny i autonomia itd ...
Ja już się nie cofnę do manualna czy zwykłego tempomatu itp...

Tesla/Leaf pod tym względem , porównując nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
W jedynym to w drugim tamto ma przewagę .
Tylko w Tesli jest szansa na poprawki w danym samochdzie . Nissan tego nie daje.
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 21:44   

Do 40 tyś to można zarezerwować Cybertrack, ale dolarów.
Chciałem to zrobić, ale przy płatności Czech są, a brak Polski.
Duma narodowa mówi mi, poczekaj, aż zauważą twoj kraj.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 43
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2019-11-24, 21:46   

Apolonia napisał/a:
Do 40 tyś to można zamówić Cybertrack ale dolarów.
Chciałem to zrobić, ale przy płatności Czech są, a brak Polski.
Duma narodowa mówi mi, poczekaj, aż zauważą twoj kraj.


Nie może być, największego sojusznika w Europie nie ma?! Ja bym do rządu z tym uderzył jutro rano! :-P
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-24, 21:47   

Ja wolę ich po portfelu uderzyć, już dzis, nie płacę.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 22:49   

Odnośnie leafa - kamery 360 stopni, ochrona pieszego, asystent pasa, aktywny tempomat - to wszystko jak najbardziej jest dostępne w acenta i łapie się na dopłaty.
 
 
Bronek 
Leaf40/Tesla3LR


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 799
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2019-11-24, 22:57   

Jesli tak to za te pieniądze warto
Rok czy dwa obecnie to olbrzymi skok.
Dlatego to co wtedy było jako opcja za kasę teraz jest w standardzie .

To jest okazja jeśli realny zasięg w trasie ok 190 i ponad 240 w miescie wystarczy . To realne dane przy normalnej jeździe i nie ekstremalne.
Bardziej komfortowego auta za te pieniądze się nie kupi.

Nie mogę pojąć faktu tej słabej ładowarki ? To może być kłopotliwe bardziej od rapid gate
_________________
Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Mercedes G; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Ducato-campery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR /FSD
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-11-24, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
adam83 

Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-11-24, 22:58   

Apolonia napisał/a:
Do 40 tyś to można zarezerwować Cybertrack, ale dolarów.
Chciałem to zrobić, ale przy płatności Czech są, a brak Polski.
Duma narodowa mówi mi, poczekaj, aż zauważą twoj kraj.

a ja chciałem zamówić 10 sztuk ale moja duma narodowa by ucierpiała i nie zamówię :)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1272
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-11-24, 23:00   

Nie ma ledów i propilota. Szkoda, no ale bez przesady. To auto za niecałe 90 tys. Gdyby ktoś chciał ledy to na allegro używane reflektory po ok. 2tys sztuka. Nie wiem tylko czy pasują bez przeróbek.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 637
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-11-25, 08:48   

adam83 napisał/a:
Apolonia napisał/a:
Do 40 tyś to można zarezerwować Cybertrack, ale dolarów.
Chciałem to zrobić, ale przy płatności Czech są, a brak Polski.
Duma narodowa mówi mi, poczekaj, aż zauważą twoj kraj.

a ja chciałem zamówić 10 sztuk ale moja duma narodowa by ucierpiała i nie zamówię :)


Wy w Mielcu odrazu zbrojeniowke chcecie wyposażać.
Pewnie z zysku jeden sobie byś zostawił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11