SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iBMS - Battery Monitor System
Autor Wiadomość
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-01-07, 19:55   iBMS - Battery Monitor System

Witam

Poniżej krótka specyfikacja i-BMS mojego pomysłu, jest to typowy Battery Monitor System, dodam że BMS to skrót od dwóch różnych systemów:
Battery Monitor System lub Battery Management System, należy dodać iż niektórzy producenci oferują BMS’y nie tłumacząc tego skrótu przez co niejednokrotnie wprowadzają ludzi w bład ze zbyt wygurowaną ceną zarazem.

Specyfikacje mojego i-BMS:

- obsługa wyświetlaczy 2x16 (dowolnie innego na sterowniku HD44xx)
- procesor 16 – bitowy (do dalszej rozbudowy)
- 1 kanał pomiaru napięcia do 200V DC
- 4 kanały do pomiaru napięcia pojedyńczej baterii lub celi – pomiar do dwóch miejsc po przecinku
- pomiar całkowitej pojemności
- 2 kanały pomiary prądu (bocznik lub przekładnik serii LEM)
- 2 kanały pomiaru temperatury – czujniki firmy maxim-ic
- pomiar obrotów za pomocą czujnika Hall’a
- pomiar mocy chwilowej kW i całkowitej kWh
- motogodziny (całkowity czas pracy urządzenia)
- obsługa 3 przekaźników (wyzwalanie od przekroczenia temperatury, prądu lub napiecia)
- komunikacja w standardzie RS485
- napięcie zasilania 9-24V DC / 80mA
- wymiary: 80x36x24 [mm]

Obecna wersja która oprócz pracy w skuterze elektrycznym może śmiało pracować w dowolnie innym pojeździe EV, moduł ma naprawdę minimalne wymiary. Moduły i-BMS można łączyć w celu zwiększenia ilości kanałów pomiarowych przy zastosowaniu tylko jednego wyświetlacza na którym są wyświetlane wszystkie parametry – jeden i-BMS pracuje jako master pozostałe jako slave przy czym maksymalna ilość modułów jaka może pracować to 32 ( co daje 128 kanałów pomiaru napięcia, 64 kanały pomiaru temperatury, 64 kanały pomiaru prądu) czas wyświetlania danego ekranu oraz ilość ekranów, charakterystyki napięciowo-pojemnościowe można konfigurować za pomocą oprogramowania które zostało przygotowane do tego celu.

Reasumując iBMS integruje wszystkie niezbędne urządzenia pomiarowe do jednego spójnego elastycznego rozwiązania co czyni go niesamowicie wydajnym i tanim zarazem.
Poniżej zdjęcia.

szersze informacje na http://rs232.elektroda.eu/?page_id=15

Zapraszam do komentowania.










_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-13, 16:44   

Podejrzam, że w samochodzie EV te pomiary pokażą fałszywe obrazy napięć i prądów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2011-01-13, 22:59   

Dla mnie wystarczy, że sprawdzi się w rowerze lub skuterze :)

BTW: Na zdjęciach są pokazane opisy (na wyświetlaczu) w języku angielskim. Rozumiem, że żaden problem aby były po polsku ?

A tak w ogóle: "good job" !!!! :)
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-14, 11:21   

A ja ciągle szukam czegoś takiego nadającego się do pomiarów w aucie EV.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1231
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-01-14, 14:51   

Na podanej stronie jest dopisek:
"W układach gdzie pomiar prądu na boczniku nie może być realizowany, można zastosować aktywny przekładnik serii LEM który realizuje pomiar prądów AC/DC z zapewnieniem separacji galwanicznej na poziomie do 3kV, a dodatkowo jest odporny za zakłócenia generowane przez silniki DC dużej mocy."
Zbyszku, może to jest to?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-14, 15:09   

Ja już nie mam kasy na nastęne eksperymentowanie i następne przerabianie, ani czasu (czas to też pieniądz). Szukam gotowego o kilku róznych mierzonych parametrach (np.: w kształcie GPS lub inne jak wyżej na zdjęciach) i dobrze działającego, bo już mialem wiele takich drogich różnych z zapewnieniami, że działają w takim EV, a w praktyce to wyrzucona kasa.
Potem ludziom nawet wychodzą takie sam prądy na silniku i na akumulatorach w momencie startu, gdzie na silniku jest realnie 20V, a na aku. jest realnie 90V (i po silniku).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1207
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2012-01-02, 18:29   

To ja to Zbyszku przetestuje w samochodzie i zdam relację.
Planuję coś takiego do siebie,do obsługi ogniw kwasowych 14-16sztuk.
Jak stanę na nogi to wezmę.
Przecież fabryczne takie rzeczy od 3XE też działaja na przetworniku LEM.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-02, 19:39   

Tylko pamietaj, że nie ma znaczenia czy mierzymy bocznikiem, czy też LEM-em - efekty zawsze są takie same.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-01-09, 17:30   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Tylko pamietaj, że nie ma znaczenia czy mierzymy bocznikiem, czy też LEM-em - efekty zawsze są takie same.


Z całym szacunkiem dla Pana Zbyszka ale wiekszej bzdury nie słyszałem nawet nie będę tego komentował.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-09, 18:00   

Toż to oczywiste, że przy pomiarach DC najlepsze są boczniki do zwykłych amperomierzy (miernictwo), a inne czujki muszą potwierdzać te pomiary - wynik pomiaru jest efektem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-01-10, 18:43   

tylko dlaczego we wszystkich falownikach gdzie jak wiadomo mamy szyne DC nikt nie stosuje boczników tylko przetworniki serii LEM lub zespolona cewka Rogowskiego.

faktem jest bocznik to rozwiazanie z 19 wieku ;p, jak ktoś chce sobie dokladać do obwodu silnopradowego dodatkowy opór R i genererować straty enrgii to już jego wola.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12