SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 177
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-21, 22:43   

Około miesiąc temu auto przez tydzień stało u lakiernika i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy:
- nieraz piszczy z okolic silnika (jak luźne trafo jakiejś przetwornicy) przez kilkanaście sekund. Z reguły po włączeniu postojowych czy zapłonu,
- wyrzuca błędy P1EF6, P15B9,
- lampka Check Engine migoce jak stara świeczka.

Błędy dają się kasować, ale wracają po kilku dniach. Wygląda jakby był problem z akumulatorem 12V, ale mam prawie nowy.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 403
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-22, 06:53   

Zobacz czy klemy podokręcali , bo pewnie odpinali akumulator.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 177
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-23, 07:13   

kalex napisał/a:
Zobacz czy klemy podokręcali , bo pewnie odpinali akumulator.


Pierwsze co zrobiłem, ale nie odpinali.
Zdjęli maskę do malowania i myślę, że mógł stać w czasie deszczu.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 403
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-23, 08:18   

Jakieś przekaźniki pod maską może pośniedziały , powyciągaj i zapsikaj "kontaktem".
 
 
EVOLT 

Dołączył: 15 Lip 2019
Posty: 16
Wysłany: 2019-11-24, 13:53   

Częstym błędem lakierników jest niezabezpieczenie portali masowych. Gdy tego nie zrobią to są pomalowane, niby przed założeniem przewodów coś oczyszczą papierem ściernym, ale to może nie być wystarczające. Ja tak miałem jak przyprowadziłem od lakiernika. Jak oczyściłem miejsca w których są mocowane kable masowe, itp wszystko wróciło do normy. Słaby kontakt "masy" prowadzi do takich problemów.
Pozdrawiam
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 177
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-11-25, 23:55   

EVOLT napisał/a:
Jak oczyściłem miejsca w których są mocowane kable masowe, itp wszystko wróciło do normy. Słaby kontakt "masy" prowadzi do takich problemów.
Pozdrawiam


Mówisz o kablu z ujemnego bieguna 12V w bagażniku, czy jeszcze gdzieś indziej?
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 85
Wysłany: 2019-12-04, 12:18   

Dziwna sprawa, po wymianie opon na zimowe jakiś miesiąc temu na wyświetlaczu ciśnienia opon pokazywało prawidłowe ciśnienie było ok a tu wczoraj po odpaleniu auta pojawił się komunikat / wykryto opony zimowe/ i zniknęło ciśnienie opon same kreski na zielono myślę przejadę parę km i się sparują zrobiłem 200 km a tu nic .Wciskając ten przycisk select w kółeczku pokrętła do ustawiana ikonek też nic nie pomogło, miał ktoś takie coś.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 107
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-12-05, 11:58   

Hej, jakie macie zużycie energii na wyświetlaczu przy całkowitym rozładowaniu akumulatora? Mi pokazuje 8,4KWh i jest to wartość powtarzalna. Od upgrade softu mam wrażenie, że spadł mi zasięg...
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 85
Wysłany: 2019-12-05, 13:05   

Ja wczoraj miałem 10,7KWh przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3091
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-05, 14:33   

Z reguły 10,3, raz udało mi się 12.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Marcel01 
Marcel01


Wiek: 59
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2019-12-06, 06:46   

ARTEK 68 napisał/a:
Dziwna sprawa, po wymianie opon na zimowe jakiś miesiąc temu na wyświetlaczu ciśnienia opon pokazywało prawidłowe ciśnienie było ok a tu wczoraj po odpaleniu auta pojawił się komunikat / wykryto opony zimowe/ i zniknęło ciśnienie opon same kreski na zielono myślę przejadę parę km i się sparują zrobiłem 200 km a tu nic .Wciskając ten przycisk select w kółeczku pokrętła do ustawiana ikonek też nic nie pomogło, miał ktoś takie coś.


Miałem dokładnie taki sam objaw po wymianie opon + czujniki ciśnienia zakupione na Aliexpress - mimo , że oznaczenia na zakupionych czujnikach były identyczne z oryginalnymi.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 107
Skąd: Józefów
  Wysłany: 2019-12-06, 13:19   

ARTEK 68 napisał/a:
Ja wczoraj miałem 10,7KWh przy temperaturze zewnętrznej +2 stopnie.

Hmmm.. no to może mam już zużyte akumulatory...
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3091
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-06, 17:39   

wojtek9300 napisał/a:
Hmmm.. no to może mam już zużyte akumulatory...
Podaj napięcia ogniw po pełnym naładowaniu i po pełnym rozładowaniu (do włączenia silnika), to ocenimy zużycie ogniw.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 107
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-12-07, 13:54   

PatrykS napisał/a:
wojtek9300 napisał/a:
Hmmm.. no to może mam już zużyte akumulatory...
Podaj napięcia ogniw po pełnym naładowaniu i po pełnym rozładowaniu (do włączenia silnika), to ocenimy zużycie ogniw.

Pełne naładowanie to 4,015 do 4,020 (wg wskazań MyGreenVolt). Po rozładowaniu jest 3,6....
Nie jestem pewien, ale czy czasem pełne naładowanie nie powinno być na poziomie 4,2?
Poza tym ciekawe czego to są napięcia? Których ogniw? Przecież tam jest dużo ogniw połączonych szeregowo by w sumie dać ok 370V...
W GDS2 widziałem gdzieś napięcia w wielu ogniwach, ale one też były w zakresie ok 4-3,8V
Swoją drogą skoro autko chomikuje dla siebie część pojemności to jak to ma się objawiać w napięciach?
 
 
MarekŁ

Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 21
Wysłany: 2019-12-07, 14:23   

Mam już drugą Amperkę w zaledwie rok i z tego co zauważyłem to zużycie energii nie tylko jest przeznaczane na pokonanie drogi ale również na ogrzewanie kabiny inaczej mówiąc klimę. I wskazanie 8,4 kW wcale nie musi oznaczać że akumulator jest już tak zużyty. Mniemam że wskazanie zużycia energii odnosi się tylko i wyłącznie do przejechanych kilometrów a pozostałe kW-ty to idą w klimę i itp.
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 107
Skąd: Józefów
Wysłany: 2019-12-07, 14:32   

MarekŁ napisał/a:
Mam już drugą Amperkę w zaledwie rok i z tego co zauważyłem to zużycie energii nie tylko jest przeznaczane na pokonanie drogi ale również na ogrzewanie kabiny inaczej mówiąc klimę. I wskazanie 8,4 kW wcale nie musi oznaczać że akumulator jest już tak zużyty. Mniemam że wskazanie zużycia energii odnosi się tylko i wyłącznie do przejechanych kilometrów a pozostałe kW-ty to idą w klimę i itp.

Może i tak, sądziłem, że to wskazanie całościowe. Oczywiście, że ogrzewanie idzie z aku trakcyjnego.
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-12-07, 17:24   

U mnie napięcie z MyGreenVolt to odpowiednio:
min 3,615V
max 4.015V

Też mi się wydaje ze kWh które pokazuje auto to energia zużyta wyłącznie do napędu.
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3091
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-07, 18:53   

wojtek9300 napisał/a:
Nie jestem pewien, ale czy czasem pełne naładowanie nie powinno być na poziomie 4,2?
wojtek9300 napisał/a:
Swoją drogą skoro autko chomikuje dla siebie część pojemności to jak to ma się objawiać w napięciach?
Sam sobie odpowiedziałeś :-) Używa z grubsza 3,5V..4,0V na ogniwo, a mógłby np. 3,0V..4,2V, kosztem trwałości, i wydajności aku na końcach skali.

wojtek9300 napisał/a:
Poza tym ciekawe czego to są napięcia? Których ogniw? Przecież tam jest dużo ogniw połączonych szeregowo by w sumie dać ok 370V...
96 ogniw, MyGreenVolt pokazuje najmniejsze/średnie/największe.

trax napisał/a:
Też mi się wydaje ze kWh które pokazuje auto to energia zużyta wyłącznie do napędu.
Może to zależeć od przedlift/polift, w sumie nie przyglądałem się temu, ale chyba liczy u mnie całość.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
barpit 
barpit

Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2019-12-07, 19:00   

U mnie również liczy całość, nieważne czy lato, czy teraz z ogrzewaniem. Zawsze zużywa ok 10,5kW. Mój to przedlift z końcówki 2012.
  
 
 
wojtek9300 
wojtek9300


Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 107
Skąd: Józefów
Wysłany: Wczoraj 13:22   

barpit napisał/a:
U mnie również liczy całość, nieważne czy lato, czy teraz z ogrzewaniem. Zawsze zużywa ok 10,5kW. Mój to przedlift z końcówki 2012.

Mój Volt też z 2012 z przebiegiem 150k (nie wiem czy kręcony). Nie wiem czy update softu można traktować jako lift?
Reasumując u mnie pokazuje 8,4kWh, a u Was 10,5kWh. Trochę mnie to smuci, ale nie pozostaje chyba nic innego jak się do tego przyzwyczaić. :-/
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 249
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 18:53   

bodix napisał/a:
Z praktyki odnośnie blokady kolumny kierowniczej to zauważyłem, że nie wolno ruszać kierownicą jeszcze pezed włączeniem auta. Reflektory niestety świecą słabawo, już wymieniałem halogeny ale bez specjalnego efektu (HIR2).


U mnie w Amperze wystąpił również ten błąd. Niestety nie mogę go skasować. Ani bezpiecznikiem, ani odłączeniem akku 12v. Ponadto po odgłosach wygląda że blokada działa ok. Po wyłączeniu i zablokowaniu koła kierownicy uruchamiam i kierownica wyraźnie wykonuje ruch i się odblokowuje. Niestety nadal brak możliwości jazdy. Ponadto pojawia się okno inicjalizacji sysyemu i kręci przez kilka sekund. Po uruchomieniu brak komunikatu o blokadzie. Cały czas świeci check engine. Błąd P1e00, nadchodzący P1EAB. Na akku 12.3V. Brak wspomagania.
Padaczka, laweta i warsztat...
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wczoraj 19:37   

wojtek9300 napisał/a:

Reasumując u mnie pokazuje 8,4kWh, a u Was 10,5kWh. Trochę mnie to smuci, ale nie pozostaje chyba nic innego jak się do tego przyzwyczaić. :-/


Ja bym na to zużycie jednak nie patrzył jak na wskaźnik pojemności - przecież ....
korzystając z odzysku zwiększamy zużycie energii (mi wg MyGreeVolt np udało się na odcinku 25km odzyskać dziś jakieś 1,2kWh)
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
ARTEK 68 

Wiek: 51
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 85
Wysłany: Wczoraj 20:52   

Maras,miałem takie same objawy tydzień temu pomogło tylko wymiana na nowy akumulator 12v kupiłem BOSCH SILVER S5 A05 60AH 680A P+, i po wymianie wszystko wróciło do normy. Myślę że to wina temperatury zewnętrznej, bardzo byłem zdziwiony że po sprawdzeniu starego aku w autoryzowanym serwisie powiedzieli że w stanie spoczynku ma idealne napięcie ale podczas rozruchu już tracił na wartości. I tak przymierzałem się do wymiany tylko ta sytuacja wszystko przyśpieszyła.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 40
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 22:49   

U mnie ta blokada kierownicy pojawia się raz do roku. Miałem już dwa razy. Za każdym razem pomagało odpięcie klemy na 20-30 minut. jednak jest to najbardziej niepewna rzecz w tym aucie. Nigdy nie wiem, kiedy się pojawi i czy aby na pewno odpiecie klemy pomoże... Póki co się sprawdza.
A co do zużycia energii. Mam prawie zawsze dostępne 10,4kWh.
Gdy jest zimno, to około 10kWh, gdy jest ciepło, czasem 11kWh lub nieco więcej.
Ampera 10/2013.
_________________
 
 
granit 
Opel Ampera


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 137
Wysłany: Wczoraj 23:26   

wojtek9300 napisał/a:
barpit napisał/a:
U mnie również liczy całość, nieważne czy lato, czy teraz z ogrzewaniem. Zawsze zużywa ok 10,5kW. Mój to przedlift z końcówki 2012.

Mój Volt też z 2012 z przebiegiem 150k (nie wiem czy kręcony). Nie wiem czy update softu można traktować jako lift?
Reasumując u mnie pokazuje 8,4kWh, a u Was 10,5kWh. Trochę mnie to smuci, ale nie pozostaje chyba nic innego jak się do tego przyzwyczaić. :-/

U mnie po aktualizacji też spadło i pozwala zużyć w granicach od 8.4 do 9.2 (różnie).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12